Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Speedmaster vs. Ironfeather

 Besvar Besvar
Forfatter
Niels Jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
NCJ

Tilmeldt:: 10 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NCJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Speedmaster vs. Ironfeather
    Sendt: 17 Apr 2011 kl. 21:04
Hej alle,
står og skal til at investere i en ny stang. Har lagt mig fast på at det skal være Shimano Speedmaster AX eller Fenwick Ironfeather II. 
Stangen skal bruges til lidt af hvert, primært kystfiskeri. Den skal kunne håndtere både bombarda og blink fra 10-20+ gram, og derudover ville det være ideelt hvis den også kunne håndtere noget molefiskeri med vægte op til 40 gram. Jeg vil tro at det skal være en ti fods med kastevægt fra ca. 15-40 gram? Hvilken stang ville I anbefale? 

Håber på input Smile




Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2011 kl. 21:12
Shimano stangen, da øjerne på den "gamle" Ironfeather er af for dårlig kvalitet efter min overbevisning.
Til top
Jeppe Sikker Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Sikker

Tilmeldt:: 03 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sikker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2011 kl. 21:34
Har begge 2:
Speedmaster 10' 15-40 gr.
Ironfeather 10' 8-32 gr.
Til dit behov ville jeg vælge speedmasteren, den kaster udemærket med lettere grej og håndterer snildt blink omkrign 25-30 gr. Ironfeatheren bliver nok lidt for spinkel til dit molefiskeri og den tungere ironfeather 12-48 tror jeg bliver for stiv til det lettere spin.
 
I øvrigt enig med Steen vedr. øjerne.
 
/Jeppe
Til top
Mili Saric Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Mili

Tilmeldt:: 28 Dec 2010
Geografisk: Ishøj
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mili Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2011 kl. 22:10
Ironfeather Momentum eller Anniversary vil jeg købe:begge to har sic øjer og Fenwick laver stænger der holder bare...10" 8-32 gr!
Jeg har også lige købt en Shimano Speedmaster Sea Trout 9,6" ny 2011 model 8-32 gr og har fisket med den ca 10 gange og den er en kanon stang!Ved ikke om den holder der jeg har haft en del problemer med Shimanos topmodeller!
Mvh Mili

Til top
Morten Lehmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Morten Lehmann Avatar

Tilmeldt:: 27 Mar 2011
Geografisk: Søborg
Status: Offline
Beskeder: 145
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten Lehmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Apr 2011 kl. 10:03
Jeg har en speedmaster AX 10" 15-40 gr. Det er en kanon stang til kystfiskeri med større blink/gennemløber 20-35 gr., og fra molen vil den også kunne stå distancen.
Hvis du dog ønsker at fiske med lettere grej, vil jeg ikke anbefale denne stang da den ikke giver meget føling med endegrejet fra 15 gr. og ned.
Til dit allround fiskeri vil jeg derfor anbefale speedmaster 10" 10-30 gr. modellen. Den kan også sagtens tage en 40 gr. lod fra molen.
 
Held og lykke med det.
 
/Morten Lehmann
Til top
Niels Jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
NCJ

Tilmeldt:: 10 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NCJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Apr 2011 kl. 13:16
Tak for alle svarene, de var yderst brugbare Smile
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down