Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tohånds stænger

 Besvar Besvar
Forfatter
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Tohånds stænger
    Sendt: 22 Apr 2011 kl. 12:36
Hej.

Jeg har lige et par spørgsmålSmile

Hvilken klasse tohånds fluestang vil være god til brug herhjemme og generelt i Skandinavien? Hvad længde er passende?
Hilsen Kim.
Til top
Kim Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kim jakobsen Avatar

Tilmeldt:: 13 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 258
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kim jakobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Apr 2011 kl. 12:52
Fra 12 til 14 fod er passende. Tror de fleste bruger kl 8-9. Mon ikke de fleste to hånds fiskere ligesom mig har flere stænger. De korte stænger til Gudenåen, Karup og længere oppe i skjern systemet. Vil tro 13 eller 13,7 som jeg selv bruger er det de fleste bruger.
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Apr 2011 kl. 12:59
Tak for infoSmile
Jeg synes mange steder det ser lidt pebret ud med priserne på tohånds. Vil helst have noget der er kvailitet i nærheden af 2000kr klassen.
Eventuelt nogen forslag?Smile
Hilsen Kim.
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Apr 2011 kl. 13:09
Hvis det ikke partout skal være nyt så opret en købsannonce. Du kan få meget brugt stang for dine 2000. Du skal jo heller ikke nødvendigvis hoppe på den første du får tilbudt :)
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Apr 2011 kl. 13:12
Det er rigtig nok. Jeg regner heller ikke med at bare købe en stang uden at have prøvet denSmile
Men hvis der er forslag tager jeg gerne imod demSmile


Redigeret af Kim Krikau Jensen - 22 Apr 2011 kl. 13:13
Hilsen Kim.
Til top
Kim Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kim jakobsen Avatar

Tilmeldt:: 13 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 258
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kim jakobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Apr 2011 kl. 13:24
Jeg er enig i at du får meget for 2000 kr hvis du køber en brugt stang. Du får ikke meget for de penge hvis du køber nyt!.
Til top
Ejner Nygård Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ejner Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2003
Geografisk: Århus Syd
Status: Offline
Beskeder: 205
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ejner Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Apr 2011 kl. 13:33
Prøv at se efter TFO stænger. Der kan du få en 2 hånds til omkring 2.000,- kr.
 
Det er rigtig gode stænger, der normalt klarer sig godt i test, hvor de er oppe imod stænger til mere end det dobbelte.
 
Jeg er selv ejer af en TFO Professionel  12,6"  klasse 8. Det er en god all round stang.
 
Ejner
 
 
Til top
Al Damlund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Damlund Avatar

Tilmeldt:: 18 Apr 2002
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Damlund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Apr 2011 kl. 13:59
Hej Kim
Jeg har f.eks. to MPA-stænger til salg, en 13´#8/9 og en 14´#9/10 til salg for 1600 kr pr stk. Det bliver ikke meget bedre og billigere.
K&B Al
Til top
Kim Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kim jakobsen Avatar

Tilmeldt:: 13 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 258
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kim jakobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Apr 2011 kl. 14:09
Ulempen ved en brugt stang kan så være at du køber som beset og ikke har garanti som på en ny stang.
Til top
bjarne jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bjar1525

Tilmeldt:: 19 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 311
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bjar1525 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Apr 2011 kl. 15:06
for 2500 kr kan du finde en rigtig fin stang her http://www.sea-trout.dk/shop/loop-opti-serie-6683p.html en loop opti 12,4 kl 8
 
loops xact 12,6 fods kl 8 koster 2300 - denn har jeg ikke selv prøvet men loop plejer at lave velkastende stænger i de billigere modeller også - men optien ovenfor er en rigtig fin stang
Til top
Andreas Michaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jyden

Tilmeldt:: 18 Jun 2006
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 101
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jyden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Apr 2011 kl. 15:33
13 fods klasse 8-9 er en god allround stang, der sælges med mellemrum brugte stænger med minimale brugstegn for ca 2000 kr. Køber du en Guideline har de en god ordning, hvor du kan købe en ny del billigt hvis uheldet er ude, uanset om du har kvittering eller ej. Forslag: LPXe 13 fods klasse 8-9., alternativt en LeCie 12,6 fods klasse 9-10.
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Apr 2011 kl. 20:01
jeg har købt en helt ny guideline awm som jægeren og lystfiskeren havde stående..

en stang som er ganske nem at kaste, og de øvede kastere jeg har lånt den ud til har alle rost den..

de havde stadig en tilbage da jeg købte min, alternativt kan du se efter en act4 som også skulle kaste som en drøm..

med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Esben Ludvigsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EsbenL Avatar

Tilmeldt:: 20 Jul 2007
Geografisk: Kibæk
Status: Offline
Beskeder: 533
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EsbenL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Apr 2011 kl. 22:08
De fleste stænger er nemme at kaste Wink
Til top
Allan Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Allan Avatar

Tilmeldt:: 09 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Allan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Apr 2011 kl. 22:37
Hej Kim
 
Jeg har den pgl. TFO Professional Spey 12,6 fod #8 til salg. Den er i glimrende stand og kan blive din for 1.000 kr. Den er 4-delt med sok og rør.
 
Kontakt mig på 1xmoller@ofir.dk hvis du er interesseret,
 
Vh Allan (Borup, Sjælland)
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2011 kl. 14:05
Hej.

Tak for tilbudene. I første omgang venter jeg lidt.
Men også tak for de forslag i er kommet med. Ja man skal nok lidt længere op i pris for at få noget nyt og godt.
Hilsen Kim.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres