Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSvindler på 123nu.dk?

 Besvar Besvar
Forfatter
Kristian Jespersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Richardt03

Tilmeldt:: 22 Maj 2010
Geografisk: Give
Status: Offline
Beskeder: 4
Direkte Link til dette Indlæg Emne: Svindler på 123nu.dk?
    Sendt: 23 Apr 2011 kl. 10:53
Lige i starten af denne måned, april, lavede jeg en handel her på siden,
Jeg købte en Shimano twinpower med ekstra spole for 500 kr. af Lars Møller Nielsen, Odense, tlf.nr.: 35130107. Vi havde en  god snak over telefonen og fik lavet diverse aftaler for afregning og levering. Efter at jeg havde overført det samlede beløb, ventede jeg så spændt på, at modtage mit hjul - og det gør jeg så desværre stadig....efterfølgende har jeg gentagne gange forsøgt at træffe Lars Møller Nielsen pr. tlf., men endnu uden held, telefonen bliver aldrig taget....Angry....jeg må så nu formentlig bare konstatere, at det som jeg troede blev en god handel, kun har været givtig for Lars Møller Nielsen.
Jeg skriver dette indlæg for, at andre ikke kommer i den samme pine som jeg. Desuden har jeg også forsøgt, at kontakte hjemmesidens ejere både pr. tlf. og mail flere gange, men endnu uden at komme igennem, for måske man kunne overveje om Lars Møller Nielsen fortsat kan være medlem af dette site?
 
Tak for ellers mange gode oplevelser og handler på 123nu.dk
 
Venlige hilsner
Kristian Richardt Jespersen.
Til top
Jesper Fohrmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fishmadman Avatar

Tilmeldt:: 13 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 404
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2011 kl. 11:56
Kristian:

Tak for beskeden...vi lader den stå lidt

Venlig hilsen

Jesper Fohrmann
Til top
Kjeld Otte Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kjeldotte

Tilmeldt:: 03 Maj 2010
Geografisk: Hobro
Status: Offline
Beskeder: 33
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2011 kl. 12:41
Jeg tror Du kan komme i kontakt via denne annonce:

www.guloggratis.dk/sport/jagt-fiskeri/fiskehjul/annonce/10920944?bigimages=1

Det ser ud til at være den samme annoncør.

Mvh

Kjeld Otte
Til top
michael vængebo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
store larsen

Tilmeldt:: 22 Nov 2009
Geografisk: esbjerg
Status: Offline
Beskeder: 119
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2011 kl. 13:13
HMM.....TROR SGU VI ER INDE I EN STIME. Jeg er også alvorligt bange for at jeg er blevet svindlet. Men jeg afventer lige påsken. Men samme mønster. Pengene er overført. Ingen postpakke og manden er pludselig ikke længere kontaktbar
Til top
Marianne Larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Søulken

Tilmeldt:: 16 Feb 2011
Geografisk: Eskebjerg
Status: Offline
Beskeder: 10
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2011 kl. 14:03
Han har en annonce, der snart udløber igen.
Til top
Marianne Larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Søulken

Tilmeldt:: 16 Feb 2011
Geografisk: Eskebjerg
Status: Offline
Beskeder: 10
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2011 kl. 14:08
Husk - det eneste sikre, er afhentning hos sælgeren. De svindlere burde have en gang køllebankCensoredExclamationUnhappy
 
 
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2011 kl. 14:16
Nu er der jo ikke nødvendigvis noget odiøst i at man ikke besvarer sine mails her i påsken. Det er ikke alle der har mulighed endsidige lyst til at sidde foran skærmen her i det flotte påskevejr.
 
Dernæst kan man som køber vælge ikke at overføre penge til sælgeren med mindre denne kan dokumentere sine bopælsforhold, dvs. adresse samt telefonnummmer der kan slåes op på f.eks. dgs.dk.
 
Er det en taletidstlf. eller et ukendt nummer bør alarmklokkerne måske ringe.
 
/Martin
Til top
Bruno Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bruno Andersen Avatar

Tilmeldt:: 21 Jan 2002
Geografisk: Aarhus
Status: Offline
Beskeder: 322
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2011 kl. 14:18
jeg har talte med en bankrådgiver ! som siger når man ikke modtager det man har betalt for over nettet-skal man lave en indsigelse i sin bank ! som så trækker pengene tilbage - det kræver lidt papirarbejde i banken -
 
Thumbs Up


Redigeret af Bruno Andersen - 23 Apr 2011 kl. 14:18
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2011 kl. 15:21
Martin Petersen
Så er jeg altså en svindler fordi jeg ikke kan slåes op nogen steder?
Hans
Til top
michael vængebo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
store larsen

Tilmeldt:: 22 Nov 2009
Geografisk: esbjerg
Status: Offline
Beskeder: 119
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2011 kl. 15:29
Martin pedersen
Jeg er helt enig i at der ikke er noget odiøst i at man ikke er kontaktbar henover påsken. Også derfor at jeg har valgt at forholde mig i ro. Men derfra syntes jeg så, at du måske skal skrive til mig da vi to vist har en hænger  !!
Til top
michael vængebo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
store larsen

Tilmeldt:: 22 Nov 2009
Geografisk: esbjerg
Status: Offline
Beskeder: 119
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2011 kl. 15:33
martin Petersen
har  lige chekket min mail. Du er tilgivetSmile
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2011 kl. 15:34
Michael,
 
Har såmænd skrevet til dig for flere timer siden da jeg fik tændt for min computer igen (-:
 
/Martin
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2011 kl. 15:35
No problem ((-:
 
/Martin
Til top
Kristian Jespersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Richardt03

Tilmeldt:: 22 Maj 2010
Geografisk: Give
Status: Offline
Beskeder: 4
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2011 kl. 15:45
Hej til jer alle.
Tak for jeres reaktioner, jeg vil nu prøve, at komme i kontakt med ham via guloggratis, tak for den Kjeld, og så må jeg jo se hvordan det går ellers må jeg i banken og lave en indsigelse, tak for den Bruno.
 
Martin: jeg er også fuldstændig enig i, at man skal have lov til at holde fri og ikke svare på sin mail konstant, men når man har forsøgt siden primo april måned, så burde man kunne forvente en eller anden form for tilbagemelding.
 
Hilsner Kristian.
Til top
Jim Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Creepy

Tilmeldt:: 28 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 146
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2011 kl. 16:08
Tjaa der er nu noget lunkent ved det når han ikke svarer dig Kristian men godt kan indrykke nye annoncer andre steder, den på G&G er jo fra den 21., det kræver sq en ovenud god forklaring at komme udenom.
Til top
Per B, Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Per Bjerring Avatar

Tilmeldt:: 12 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 131
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2011 kl. 16:38
Mon ikke det vil være klogt gjort af, Lars Møller Nielsen, Odense, tlf.nr.: 35130107. at komme med en forklaring her på siden, hurtigst muligt. Hvis man ikke kan lave en "Sortliste" over svindlere her på sitet, Kan man meget hurtigt få oprettet en, som almindelig tråd, holdt ved lige af de bedragede medlemmer Evil Smile.
Denne liste kan løbende blive opdateret, og give de anklagede "Svindlere" en god mulighed for at forklare sig Wink.
RED VILDLAKSEN, KØB IKKE NORSKE DAMBRUGSLAKS !!!
Per B. Sørensen
Til top
Per B, Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Per Bjerring Avatar

Tilmeldt:: 12 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 131
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2011 kl. 16:42
Bruno Andersen
Jeg er bange for at det med at få sine penge tilbage, kun gælder internethandel med kreditkort, overførsel via PBS. Hvis du overfører penge til en andens konto, får du kun dine penge tilbage via en retssag. Der har været flere tilfælde, desværre Ouch.
RED VILDLAKSEN, KØB IKKE NORSKE DAMBRUGSLAKS !!!
Per B. Sørensen
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2011 kl. 16:44
Citat: Per Bjerring

Mon ikke det vil være klogt gjort af, Lars Møller Nielsen, Odense, tlf.nr.: 35130107. at komme med en forklaring her på siden, hurtigst muligt. Hvis man ikke kan lave en "Sortliste" over svindlere her på sitet, Kan man meget hurtigt få oprettet en, som almindelig tråd, holdt ved lige af de bedragede medlemmer Evil Smile.
Denne liste kan løbende blive opdateret, og give de anklagede "Svindlere" en god mulighed for at forklare sig Wink.
 
Og når den så er 900 indlæg og 14 sider lang så skal vi sidde og trave os igennem alle indlæggende?
 
Jeg opfatter ikke problemet som noget stort problem - måske fordi jeg aldrig selv er nået at blive taget ved næsen og heller ikke har taget andre samme sted. Selvfølgelig er det et problem for dem der når at få betalt for varer de aldrig ser skyggen af men jeg tror nu at de fleste problemer kunne løses ved almindelig omhu fra køber/sælgers side.
 
Et "sortliste-system" er ikke en garanti mod at blive taget ved næsen. Selvom der er sådanne systemer er jeg blevet snørret af en rutineret ringrotte på f.eks. Tradera.
 
/mpn
Til top
Dan Wulff Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DanWulff Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 277
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2011 kl. 17:47
Det omtalte Stella 2500FD blev torsdag annonceret til salg på DBA med samme annoncering, tlf nr og pris.

Redigeret af DanWulff - 23 Apr 2011 kl. 17:51
Til top
Per B, Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Per Bjerring Avatar

Tilmeldt:: 12 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 131
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Apr 2011 kl. 17:49
Martin
Hvis problemet er så lille, kommer den jo ikke til at fylde 900 indlæg. efterhånden som div. "misforståelser" bliver klaret kan listen jo saneres, og en ny tråd startes.
Meningen er at man kun har en tråd/ liste med sager og personer, på et indlæg pr. sag. Alle vi, eniges indlæg kan jo pilles ud efterhånden, "CONT. C og CONT V" .Big smile Jeg vil tro, at de af os, som er bleven taget ved næsen, med glæde vil holde liv i sagerne.
Jeg er også en af de heldige, som endnu ikke er bleven snydt Clap.
 
 
RED VILDLAKSEN, KØB IKKE NORSKE DAMBRUGSLAKS !!!
Per B. Sørensen
Til top
Lars Møller Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
larsmn

Tilmeldt:: 13 Jul 2007
Status: Offline
Beskeder: 4
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Apr 2011 kl. 21:41
Du er jo delvis fuld af løgn, vi har ikke lavet en handel her på siden, men vi har lavet en handel på DBA. Det kan godt være du har prøvet at ringe på min fastnettelefon, men da du ikke har kunnet fange mig der, kunne du jo sende en email i stedet. Derudover er jeg cpr-valideret på DBA netop for at undgå snyd. Ikke mindst har jeg en pakkekvittering fra postdanmark på at hjulet er sendt, så hvis du rent faktisk ikke har modtaget hjulet, så ligger fejlen ved postdanmark, og da den er sendt som pakke er der også forsikring og dermed erstatning hvis pakken bliver væk. Jeg vil ikke oplyse min mobil her, men send mig en email (evt. gennem DBA) så vi kan få det løst, for jeg er sjældent hjemme og tager derfor ikke altid min fastnettelefon.
Til top
Henning Archilander Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Henning.G.A Avatar

Tilmeldt:: 29 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 75
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Apr 2011 kl. 22:24
Citat: larsmn

Du er jo delvis fuld af løgn, vi har ikke lavet en handel her på siden, men vi har lavet en handel på DBA. Det kan godt være du har prøvet at ringe på min fastnettelefon, men da du ikke har kunnet fange mig der, kunne du jo sende en email i stedet. Derudover er jeg cpr-valideret på DBA netop for at undgå snyd. Ikke mindst har jeg en pakkekvittering fra postdanmark på at hjulet er sendt, så hvis du rent faktisk ikke har modtaget hjulet, så ligger fejlen ved postdanmark, og da den er sendt som pakke er der også forsikring og dermed erstatning hvis pakken bliver væk. Jeg vil ikke oplyse min mobil her, men send mig en email (evt. gennem DBA) så vi kan få det løst, for jeg er sjældent hjemme og tager derfor ikke altid min fastnettelefon.

HaHa, glæder mig til at høre udfaldet af den herSmile
for hvis Lars har ret ligger der vel en undskyldning og venterLOL
jeg havde nok lige prøvet både mail og tlf inden jeg gav op.

men lad os nu høre hvad der skerWink
Til top
michael vængebo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
store larsen

Tilmeldt:: 22 Nov 2009
Geografisk: esbjerg
Status: Offline
Beskeder: 119
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Apr 2011 kl. 08:28
Hmm....Har tænkt meget over denne tråd og over en lignede, som jeg selv startede.
Måske er det mere interessant at reflektere over hvad det er som skaber mistilliden ?...For helt ærligt !!...Og det er vanskeligt for mig at begribe...Hvem gider at svindle for de relativt små beløb vi handler med ?...Så derfor tænker jeg at det jo ofte er misforståelser eller force majour, der spiller ind, når noget går galt.
Jeg har ihvertfal ikke lyst til at blive kaldt svindler offentligt, hvis posten har spist en pakke !!
Så måske er det en tanke værd, at man som udgangspunkt slår lidt ro i bukserne og i første omgang evt.  forespørger i en tråd, fremfor at anklage ved navns nævnelse.
Kunne man forestille sig, som en nævnte på et tidspunkt, at der slå en standard beskrivelse, af den gode handel ?
Hvad er købers ansvar og hvad er sælgers ansvar ?...Derfor et forslag.
 
1. En god handel er som udgangpunkt afviklet i løbet af tre uger.
2. Køber meddeler hvordan han/ hun vil have varen sendt og afholder udgiften til dette. Også hvis der er meromkostninger pga. forsikringer m.v.
3. Sælger orientere om modtagelse af penge og om tidspunkt for afsendelse.
4. Sælger orienter om evt. tracking id. på pakken, når pakken er afsendt.
5. sælger er forpligtiget til at efterlyse evt. bortkomne pakker.
6. vælger køber at der skal anvendes alm. post forsendelse uden kvit. eller forsikring, bærer køber den risiko der er forbundet med dette.
7. Sælger er forpligtiget til at emballere varen på forsvarlig vis.
 
OSV...
 
Hvis dette er noget der giver mening, så skriv videre på listen og lad os ophøje den til en moralsk forpligtigelse som alle følger.
 
Til top
Tommy Ploug Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy Ploug Nielsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Aug 2005
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 129
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Apr 2011 kl. 08:49

3 uger synes jeg er meget lang tid til at få afviklet et salg. Det burde være i både købers og sælgers interresse at få klaret det hurtigst muligt. Det er ikke en undskyldning at være på ferie, for ikke at besvare en mail vedr auktion. Så lægger man ikke en auktion til afslutning når man er væk fra sin computer i længere tid.

Synes det er meget dårlig stil at der går flere dage hvor sælger/køber ikke gir lyd fra sig - og useriøst når parterne ikke gør nok for at give ordentlige kontaktoplysninger... Thumbs Down
Til top
Lars Møller Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
larsmn

Tilmeldt:: 13 Jul 2007
Status: Offline
Beskeder: 4
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Apr 2011 kl. 08:56
Det pisser mig også noget af det her. Fordi han har en hjerne/hukommelse som en burhøne, så skal jeg beskyldes for at være svindler. 
  - Jeg rejser meget med arbejdet og er derfor sjældent hjemme og ruge over fastnettelefonen.   
  - Hvis han kunne huske hvor handlen foregik, så kunne han have sendt en email eller sms. 
  - Han beskylder samtidig hjemmesidens ejer. Faktisk er det så længe siden jeg oprettede en profil her (og har brugt den), at de kontaktoplysninger som stod her, var fra dengang jeg boede i Esbjerg for 6 år siden (email-adressen var dog stadig gældende). 

Heldigvis for ham er der dog forsikring på, så der er erstatning fra postdanmark da de åbenbart har forlist pakken.

Med hensyn til ovennævnte forslag fra Michael, så kunne man, ligesom på DBA sikre sig at folk er CPR-valideret, hvilket jeg er/var, inden man handler, på den måde er risikoen for snyd mindre da man så altid kan finde frem til folk.
Med hensyn til pkt. 6, så kan man hvis man vælger at sende som almindelig post, købe et indleveringsbevis på posthuset til omkring en ti'er, på den måde kan man bevise at man faktisk har indleveret pakken på posthuset. Der er dog stadig ingen forsikring hvis pakken bliver væk, som der er med pakkepost. 

Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Apr 2011 kl. 09:02
Michael: En simpel handel to personer imellem, med 123 nu som omdrejningspunkt skal da i hvert fald ikke tage tre uger da.
1. Sælger kontakter indenfor et døgn efter auktionen køber vedr total pris incl porto, samt kontonummer.
2. Køber overfører straks / i løbet af 1-3 dage penge
3. Sælger kan i løbet af endags tid se overførslen og afsender "varen"
Vupti.... den perfekte handel er gennemført i løbet af en uge max.
 
I forbindelse med min samlermani´ har jeg gennemført rigtig mange handler her på 123nu og en del andre steder. Langt de fleste gennemføres som ovenfor beskrevet.
Så er der nogle problemer som vi bare ikke kan´ kome udover i forbindelse med nethandler amatører imellem:
1. Direkte svindlere som sætter ting til salg som de aldrig har ejet. Sørg for at checke adressen på et sikkert register,Kraks--googl etc. Afhent om muligt.
2.Købere som sidder i en rus og "byder løs" på alt muligt, som de efterfølgende ikke har tænkt sig at købe og betale for alligevel. (ofte er der op til 20-50% af byderne man som sælger aldrig hører fra)
3. Almindelige dagligdags problemer: Køber/sælger har fået nyt tlfnr eller mail adresse, men glemt at ændre i profilen f.eks. her på 123nu.
4. Der bydes på en auktion, men man har ikke lige tænkt på at man skal til afrika i  7 uger. Når du står på savannen er det nok ikke 123nu man tænker mest på.
 
DEr hvor jeg vil hen er at der er forskellige muligheder for at tingene går galt. Enkelte er planlagt af en af parterne, men mange er tilfældigheder som det ikke er ok at hænge folk ud for i et register.
 
/frede
 
Til top
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Apr 2011 kl. 09:19
1. En god handel er som udgangpunkt afviklet i løbet af 1 uge.
 
2. Køber eller sælger kontakter hinanden indenfor max 2 dage.
Udveksler navn, adresse og telefonnr.
 
3. Køber meddeler hvordan han/ hun vil have varen sendt og afholder udgiften til dette.
 
4. Sælger orientere om modtagelse af penge og om tidspunkt for afsendelse.
 
5. Sælger orienter om evt. tracking id. på pakken, når pakken er afsendt.
 
6. sælger er forpligtiget til at efterlyse evt. bortkomne pakker, hvis køber henvender sig og fortæller at pakken ikke er modtaget.
 
7. vælger køber at der skal anvendes alm. post forsendelse uden kvit. eller forsikring, bærer køber den risiko der er forbundet med dette.
 
8. Sælger er forpligtiget til at emballere varen på forsvarlig vis.
 
9. Køber melder tilbage til sælger når pakken er modtaget.
Til top
michael vængebo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
store larsen

Tilmeldt:: 22 Nov 2009
Geografisk: esbjerg
Status: Offline
Beskeder: 119
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Apr 2011 kl. 09:27
Frede
Mente nu også kun 3 uger som en tidshorisont med indbygget buffer Smile
Men du lukker da op for en helt anden vinkel, som jeg heldigvis ikke har erfaringer med, nemlig købere der fortryder eller som ikke giver lyd efter auktionen er afsluttet. For det er jo også en slags svindel, der er vældigt irriterende.
 
Men netop fordi at der er forskellige ting der kan gå galt og at det jo ikke er i ond mening, så syntes jeg at man altid skal lade tvivlen komme folk til gode, hvad enten man er køber eller sælger, forsøge at løse ting med et smil og bevare den gode stemning.
 
Til top
Ole Sohus Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
sohus

Tilmeldt:: 13 Dec 2007
Status: Offline
Beskeder: 80
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Apr 2011 kl. 09:28
Hej Lars og køber.
HVORFOR HAR I IKKE UDVEKSLET PAKKENUMMERET ? DET KRÆVER KUN EN MAIL
og lle er tilfredse.
MvH Ole
Til top
Lars Møller Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
larsmn

Tilmeldt:: 13 Jul 2007
Status: Offline
Beskeder: 4
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Apr 2011 kl. 09:48
Han har kontaktet mig, og jeg har kun modtaget andet end hans navn og adresse. Derudover sendte jeg fragtfrit, dermed var det egentlig frit for mig hvordan jeg ville sende. For at undgå problemer så sender jeg altid med pakkepost. Hvis ikke jeg høre noget må jeg gå udfra alt er i orden, havde det været mig selv havde jeg da prøvet at kontakte sælgeren på alle mulige måder, i stedet for at give op når den ene metode ikke virker. Det må sgu da også have undret ham at der ikke var telefonsvarer på, hvilket der normalt er på mobiltelefoner. Men dette er tydeligt et bevis på at den sidste idiot ikke er født endnu.
Til top
Ole Sohus Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
sohus

Tilmeldt:: 13 Dec 2007
Status: Offline
Beskeder: 80
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Apr 2011 kl. 10:09
Hej Lars,jeg forstod på dine svar at pakken er sendt forsikret,er den sendt
75 kr til afhentning eller 80 kr til levering.Når pakken er sendt forsikret må du have et pakkenummer,så kan du gå ind og se om pakken er afhentet eller
udleveret.Jeg sender selv alle over 400 kr forsikret eller afhentet.
God påske
Ole
Til top
Kristian Jespersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Richardt03

Tilmeldt:: 22 Maj 2010
Geografisk: Give
Status: Offline
Beskeder: 4
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Apr 2011 kl. 22:49
Hej Lars.
Hvis tilfældet er, at jeg har taget fejl af hvor vi har handlet, ja så skylder jeg dig en undskyldning for dette. Egentlig kan jeg godt forstå, at du reagerer verbalt aggressivt på at læse tråden, men synes ikke det berettiger til dine forskellige udtalelser....
Tilbage til hvor handlen er foregået, så undrer det mig, hvis jeg skulle have skrevet 123nu, hvis handlen er foregået over dba, men det kan jeg jo ikke bevise og egentlig handler det jo faktisk i bund og grund, for mig, om at få det hjul, som jeg forlængst har betalt. Du skriver nok så flot, at du sendte fragtfrit, ja det gjorde du jo så som et led i den aftale vi lavede mundtlig i telefonen.
Grunden til, at jeg ikke har forsøgt, at kontakte dig via mail er meget simpel: jeg har ikke din mailadr., ja faktisk har jeg ikke anden kontakt mulighed til dig end det skrevne tlf.nr. øverst, om det er fastnetnr. eller mobilnr. har jeg sådan set ikke funderet videre over, da dette var hvad jeg havde fået oplyst ved handlen. Det som kan undre mig er, at du opgiver et tlf.nr. som du tilsyneladende aldrig er at træffe på.
For at vi kan lande denne tråd og handel, skal vi jo have fundet ud af hvordan vi kommer videre....vil du via din pakkekvittering efterlyser pakken og vil du sende en kopi af pakkekvitteringen til min mail: bhkheidi@jubii.dk, dermed vil jeg jo kunne få en bekræftelse på, at du rent faktsik har sendt pakken og så er jeg ikke bleg for, at trække min tråd tilbage? Du kunne jo evt. også kontakte mig via tlf., du har mit nr...
 
Venter snarest, at høre mere fra dig. /Kristian
 
 
 
 
Til top
Lars Møller Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
larsmn

Tilmeldt:: 13 Jul 2007
Status: Offline
Beskeder: 4
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Apr 2011 kl. 19:59
Hej.
Det kan godt være du ikke kan huske det var på DBA, men hvis du kigger på følgende link som varen blev solgt på, så vil du se at der både var mulighed for at kontakte mig både på mail og telefon, og da jeg er valideret med CPR-Nr. ville jeg være godt dum hvis jeg gad at sætte mig navn på spil for sølle 500 kroner... http://www.dba.dk/spinnehjul-shimano-twinpower/id-73116442/?utm_source=funktionsmail&utm_medium=email&utm_campaign=takfordinannoncemaildynamisk

Grunden til at jeg ikke oplyser mobil er at jeg ikke gider at alle uvedkommende som går på DBA skal kunne ringe derpå.
Desværre havde jeg ikke mulighed for at kontakte dig, da jeg kun havde fået dit navn og adresse.
Jeg sender dig en mail om 5 minutter med kopi af pakkekvitteringen så vi kan få dette løst.
Mvh. Lars
Til top
Kristian Jespersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Richardt03

Tilmeldt:: 22 Maj 2010
Geografisk: Give
Status: Offline
Beskeder: 4
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Apr 2011 kl. 22:06
Hej.
Svaret på ? efter overskriften er et nej - Lars Møller Nielsen er ikke en svindler.
Det som har svigtet er Postdanmark, så nu må vi se om hjulet på et tidspunkt dukker op.
Så hermed vil jeg gerne trække mit spørgsmål tilbage og sender hermed Lars Møller Nielsen en undskyldning.
 
Med venlig hilsen
Kristian.
Til top
michael vængebo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
store larsen

Tilmeldt:: 22 Nov 2009
Geografisk: esbjerg
Status: Offline
Beskeder: 119
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Apr 2011 kl. 22:44
Hurra....Og for en god ordensskyld, vil jeg anføre at  de tvivl jeg havde omkring en anden handel, nu defintivt er manet i jorden.  Er verden ikke bare skøn og vidunderlig..?Tongue
Og lad os så få fisket   !!!
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres