Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny fluestang

 Besvar Besvar
Forfatter
Thomas bay nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Thomasbay Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 31
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Thomasbay Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Ny fluestang
    Sendt: 26 Apr 2011 kl. 17:42
Hej alle!
 
ER der nogen der ude der har et godt forslag til en en-hånds fluestang, da jeg står og skal have en ny..
Jeg har før fiske med en loop blueline og har været meget glad for den, men den er desværre knæget efter 7 års fiskeri:(..
Det skal lige siges at jeg fisker med skydehoved og altid på kysten, den bliver ikke brugt i å eller noget andet.
Håber folk har nogle gode forslag og gode råd:)
 
På forhånd TAK:)
Husk og hold linen stram...
Knæk og bræk
Til top
Christian Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ChristianML Avatar

Tilmeldt:: 13 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 227
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ChristianML Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Apr 2011 kl. 18:50
Christian M. larsen
Til top
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Apr 2011 kl. 19:25

TFO BVK

Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Apr 2011 kl. 19:27
Orvis Helios ZG # 7 det fås ikke bedre!!!!Tongue
K&B
Per Hansen


Redigeret af Taonga - 26 Apr 2011 kl. 19:31
Til top
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Apr 2011 kl. 19:38
hardy proaxis/Zenith
sage xi3
Til top
Heine Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
qweqqe Avatar

Tilmeldt:: 04 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér qweqqe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Apr 2011 kl. 20:03
en guideline lpxe rs klasse 6 eller hardy demon 6 eller 7
efter blueline mener jeg hardy vil passe dig god... fantastisk aktion
Til top
Heine Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
qweqqe Avatar

Tilmeldt:: 04 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér qweqqe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Apr 2011 kl. 20:05
For fisen thomas...så ikke det var dig ;-) Guidelinen passer dig ikke, den er for hurtig siger du.
Så mener jeg du skal hoppe på en tfo fra salmon eller hardyen... hardyen er jeg varm fortaler for.
Ring så kan vi se om ikke vi kan lave en demo dag med Skands ;-)
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Apr 2011 kl. 20:27
Du kan også prøve denne:
Klassen kan du så prøve dig frem efter.
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Lars Enkelund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Enken Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2003
Status: Offline
Beskeder: 334
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Enken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Apr 2011 kl. 20:30
Hej Thomas
 
Hvis det skal være lidt personligt, ville jeg henvende mig til www.ussingbech.dk og prøve en af deres Affinity MX stænger.
 
Behagelige stænger med masser af kræfter til de lange kast. Hurtige uden at være hysteriske, og hvis du ikke vil bygge selv, laver Claus og Mikkel nogle rigtigt flotte monteringer, hvor der er mulighed for at sætte dit personlige præg på stangen.
 
Hvis du er i nærheden af Vestsjælland har du endda mulighed for at prøve de forskellige stænger for at se hvad der passer dig bedst i type/klasse.
 
Og prisen er, selv med en del ekstra lir, ikke højere end mange af de nyere highend stænger.
 
Skal det være fabriksmonterede stænger, var det måske værd at kigge på Winston. Deres BII-x serie er ved at blive udfaset, og kan erhverves flere steder til fornuftige priser. Prøv evt. at ringe/skrive til Jagt & Fiskeri Magasinet i Kbh.
 
God jagt
 
Lars
Til top
Thomas bay nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Thomasbay Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 31
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Thomasbay Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2011 kl. 10:03
Tak for de mange gode svar, kan se der er lidt delte meninger, men det havde jeg egentlig også regnet med:)..
Jeg må jo nok ud og prøve mig lidt frem, og se hvad der passer mig bedst af alle de stænger folk har skrevet og linket:)
 Men super mange tak for hjælpen alle sammen:)
Husk og hold linen stram...
Knæk og bræk
Til top
Ole K. Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
OKA Avatar

Tilmeldt:: 28 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 123
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér OKA Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2011 kl. 10:11
Var det ikke fordi at jeg har en i forvejen havde jeg købt denne, til prisen får du ikke noget bedre.
Dejlig behagelig stang.....
 
Ps. Jeg har ingen relationer til sælger.
 
Mvh Ole, Sj.Odde.
Til top
Ole K. Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
OKA Avatar

Tilmeldt:: 28 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 123
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér OKA Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2011 kl. 10:16
Til top
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2011 kl. 10:41

Hej Thomas

 

Nu ved jeg ikke hvad den må koste, men mit bud vil være:

<1000kr Guideline exp3

<2000kr TFO-ticr, ticr x, axiom eller bvk

+3000kr. Guideline lpxe rs v2

+5000kr. Sage 99, xi3 eller G-loomis CC glx

 

Narrow loop ;o))

Thomas ~.¸¸.·´¯`·.¸ )><((((º>

Til top
mads merrild Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Omerrild

Tilmeldt:: 05 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 59
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Omerrild Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2011 kl. 11:31
Hvad med en Guideline Lpxe RS V2 eller Den lige før i klasse 7 eller 8 jeg går selv kun med skydehovder på kysten og jeg bruger en klasse 8 eller 6 alt efter vejret.
Til top
Stefan Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stefanskovbo Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 486
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stefanskovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2011 kl. 12:57
Hvorfor i alverden ville du dog foreslå en sage 99 ??
Min blog :-)
http://web.me.com/stefanskovbo/toerflue.dk/Velkommen.html
Til top
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2011 kl. 15:49
Citat: stefanskovbo

Hvorfor i alverden ville du dog foreslå en sage 99 ??

Det er måske ikke det man forbinder med en ren kyststang, men det gør jo ikke at man ikke kan bruge den på kysten. Sage 99 er som navnet siger 9,9fod og har absolut også sine fordele. Bellyboat, kajak eller hvis der skal vades dybt. Da Thomas’s tidligere stang var en Loop BL som jo ikke er lyn hurtig, synes jeg bestemt Sage 99 er et bud.

Der er jo mange gode fluestænger, som ikke er nævnt og det er jo kun Thomas der kan afgøre hvor meget han vil ofre og hvad for en stang type og længde han er til.  

TC

Til top
Thomas bay nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Thomasbay Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 31
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Thomasbay Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2011 kl. 18:31
Super fedt med de mange inlæg, jeg kan bestemt bruge dem alle sammen, så igen super mange gange tak for hjælpen alle sammen:)
Husk og hold linen stram...
Knæk og bræk
Til top
Stefan Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stefanskovbo Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 486
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stefanskovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2011 kl. 21:47
Citat: salar

Citat: stefanskovbo

Hvorfor i alverden ville du dog foreslå en sage 99 ??



<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" =Msonormal><FONT size=3 face="Times New Roman">Det er måske ikke det man forbinder med en ren kyststang, men det gør jo ikke at man ikke kan bruge den på kysten. Sage 99 er som navnet siger 9,9fod og har absolut også sine fordele. Bellyboat, kajak eller hvis der skal vades dybt. Da Thomas’s tidligere stang var en Loop BL som jo ikke er lyn hurtig, synes jeg bestemt Sage 99 er et bud.


<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" =Msonormal><FONT face="Times New Roman">Der er jo mange gode fluestænger, som ikke er nævnt og det er jo kun Thomas der kan afgøre hvor meget han vil ofre og hvad for en stang type og længde han er til. <SPAN style="mso-spacerun: yes"> </SPAN>


<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" =Msonormal><FONT size=3 face="Times New Roman">TC



Hvis du har stået med sage 99 i hånden, ville du formegentligt ændre mening ! Stangen er en nymfestang og er MEGET tung i toppen og egner sig egentligt slet ikke til andet end dette formål ! :-) ville være ked af at fiske på kysten med den, da der slet ikke er den "balance" i stangen som man normalt forbinder med kystflue :-)
Min blog :-)
http://web.me.com/stefanskovbo/toerflue.dk/Velkommen.html
Til top
Michael Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Ladefoged Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Ladefoged Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2011 kl. 22:42
Hej Thomas.

Når du nu har været glad for din gamle Blue-Line, hvorfor så ikke fortsætte med en ny LOOP stang, der har tilsvarrende aktion som din gamle, og som passer til dine liner. Så du ikke også skal købe nye liner.

Har set mange velmenende foreslag på andre fabrikater, og der er nogle af dem der stikker langt væk fra den aktion vi har i vore stænger, incl. din Blue-Line.

Prøv om du kan få fat i en Multi stang, serien er udgået og jeg har set disse på tilbud hos LOOP forhandlerne til 15-1800 kr. mod normalt 25-2800 kr.

Ellers er der vore nye Evotec stangserie til priser mellem 23-2800 kr.

Køb ikke brugt, medmindre stangen nærmest ikke har været brugt.
Det er et olie-produkt, og svækkes ved brug, (akkurat som en bil også slides når den kører) den ændrer karakter og kasteevne med alderen, uanset mærke!.

Opsøg en LOOP forhandler og prøv vore forskellige stangserier, gerne med et konkurrende mærke som modvægt, og vælg så selv.

Spørger du her på 123.nu får du svar fra øst til vest, og fra kyndige til mindre kyndige. Der alle hver især har deres egne favoritter. Og det hjælper dig ikke meget i dit valg.

Ellers er du også velkommen til at kontakte mig, hvis du ønsker min hjælp.

MVH
Michael
Til top
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoigaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Apr 2011 kl. 23:50
Citat: Michael Ladefoged

 
Køb ikke brugt, medmindre stangen nærmest ikke har været brugt.
Spørger du her på 123.nu får du svar fra øst til vest, og fra kyndige til mindre kyndige. Der alle hver især har deres egne favoritter. Og det hjælper dig ikke meget i dit valg.

MVH
Michael
 
LOLLOLLOL 
 
Du kunne godt have sluttet med
Mvh .......
Ansvarlig for LOOP TACKLE DESIGN i Danmark
LOLLOLLOL
Til top
Martin Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Martin 007

Tilmeldt:: 10 Jan 2011
Geografisk: Odense
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Martin 007 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2011 kl. 01:00
Citat: Michael Ladefoged

Hej Thomas.

Når du nu har været glad for din gamle Blue-Line, hvorfor så ikke fortsætte med en ny LOOP stang, der har tilsvarrende aktion som din gamle, og som passer til dine liner. Så du ikke også skal købe nye liner.

Har set mange velmenende foreslag på andre fabrikater, og der er nogle af dem der stikker langt væk fra den aktion vi har i vore stænger, incl. din Blue-Line.

Prøv om du kan få fat i en Multi stang, serien er udgået og jeg har set disse på tilbud hos LOOP forhandlerne til 15-1800 kr. mod normalt 25-2800 kr.

Ellers er der vore nye Evotec stangserie til priser mellem 23-2800 kr.

Køb ikke brugt, medmindre stangen nærmest ikke har været brugt.
Det er et olie-produkt, og svækkes ved brug, (akkurat som en bil også slides når den kører) den ændrer karakter og kasteevne med alderen, uanset mærke!.

Opsøg en LOOP forhandler og prøv vore forskellige stangserier, gerne med et konkurrende mærke som modvægt, og vælg så selv.

Spørger du her på 123.nu får du svar fra øst til vest, og fra kyndige til mindre kyndige. Der alle hver især har deres egne favoritter. Og det hjælper dig ikke meget i dit valg.

Ellers er du også velkommen til at kontakte mig, hvis du ønsker min hjælp.

MVH
Michael

Undskyld mig Michael
.. men det stinker altså at du, som repræsentant for LOOP, skriver ovenstående gang våsDead
Loop, som på flere områder var toppen af poppen under GA, er - desværre - blevet et udvandet varemærke for NoName østen-stænger - og dine meninger i ovenstående kan kun ses som et desperat forsøg på at fastholde en kundeConfused
Loop Multi, som du anbefaler, er, med al respekt, en tung og dorsk arvetager til den Greyline, som den i salgs materialet påstås at efterfølgeCry 

vh
Martin


Redigeret af Martin 007 - 28 Apr 2011 kl. 01:07
Til top
Steffen Mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stewy Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2009
Geografisk: Vejle området
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stewy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2011 kl. 12:24
Zpey switch Z1 #6 og #7 spiller maks for mig ;)
Og det fede ved den stang er man kan sætte switch håndtaget på og lave zpey kast med den ;)
Tight Lines
Steffen Mortensen
<3 Love Flyfishing <3
Til top
Kim Hermann Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kh Avatar

Tilmeldt:: 18 Sep 2002
Geografisk: Als og Sundeved, Gelså, Sønderjylland generelt
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2011 kl. 12:40
Jeg bygger normalt mine egne stænger, men jeg har lige prøvekastet en Loop Opti Coast i går.
Det er noget, der rykker!
 
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2011 kl. 17:33
Hej Thomas.
Jeg kan godt anbefale en Ajensen High Tide, jeg købte en brugt #8 her på siden for 750,-kr. Det var egentlig for at have for at have en reserve for min Orvis T3, men efter at have prøvet den et par gange, så har den faktisk fået samme status som Orvis'enWink
 
 
Mvh.  IJ
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres