Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Flydering???

 Besvar Besvar
Forfatter
Nicolai Bendtsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Karlebofisherman

Tilmeldt:: 12 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Karlebofisherman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Flydering???
    Sendt: 04 Maj 2011 kl. 11:22
Hej Derude
 
Jeg har længe gået med tanken om at købe mig en flydering, som skal bruges til fluefiskeri efter geder.. Jeg har absolut ingen ide om hvad man skal kigge efter, da der er forholdsvis mange forskellige flyderinge både hvad angår form og udstyr.
 
Er der nogen der har erfaringer med flyderings fiskeri og hjælp til valg af flydering vil jeg meget gerne høre om det. Smile
 
 
Vh
 
Nicolai
 
Til top
Thomas Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
T.H. Fly

Tilmeldt:: 23 Aug 2006
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér T.H. Fly Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2011 kl. 11:57

Hej Nicolai

geder er ikke nemme at fange fra flydering, , de opholder sig jo på land Tongue
 
men Gedder som er i vand ,  ,det er en anden snak, , , Wink
 
jeg nyder selv at fiske fra ring , både efter havørreder og gedder, , selv har jeg en fishcat 4 , som passer fint til mit behov, , rigtig god belly boat til prisen efter min mening
lige nu kan du gøre et godt køb på sådan en hos korsholm, , se link
 
 
mvh Thomas
 
Til top
thomas smed larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomassmedlarsen Avatar

Tilmeldt:: 08 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomassmedlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2011 kl. 11:59
Hej det er en rigtig god ide:) Jeg fisker selv næsten kun fra flydering når det gælder gedder. Jeg bruger en kinetic goodspeed flydering som har samme form som alle de dyre modeller. Den eneste forskel er egnteilig prisen. Nogle steder kan man få et sæt med denne flydering til 700-1000 kr. Så medfølger der finner pumpe og anker. Så er du ihertfald godt kørende.
 
Husk en redningsvest:)
Til top
Mikkel Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gaffagunnar Avatar

Tilmeldt:: 15 Feb 2003
Status: Offline
Beskeder: 433
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gaffagunnar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2011 kl. 12:42
pool12, lækker flyder. det er sådan en jeg bruger......
Born to fish, forced to work!!!
Til top
Stefan Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stefanskovbo Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 486
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stefanskovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2011 kl. 13:48
Hvis du skal have en super lækker flydering, uden at ofre en formue, ville jeg foreslå dig en Guideline Drifter !
Min blog :-)
http://web.me.com/stefanskovbo/toerflue.dk/Velkommen.html
Til top
kenneth nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskeren321 Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Geografisk: horsens / odens
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskeren321 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2011 kl. 15:42
Citat: gaffagunnar

pool12, lækker flyder. det er sådan en jeg bruger......


jeg kan også kun sige god for pool12 ringen . og den er stort set magen til guideline drifter , eneste foreskel er farven og lynlys-lommerne  på ringen , ellers er de lige store osv osv osv

 pool12 ringen er en del billigere end guidline-drifteren 

 du kan få pool12-ringen  med finner pumpe og anker for 1000-1200kr




Redigeret af fiskeren321 - 04 Maj 2011 kl. 15:45
Til top
jens kristensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jenskr

Tilmeldt:: 22 Maj 2006
Geografisk: brejning
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jenskr Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2011 kl. 16:57
Hej Nicolai.

Jeg har en U-flydering med finner og anker liggende på loftet, som jeg ikke har brugt i nogle år nu. 
Hvis du er interesseret kan jeg godt prøve at støve den af,  så skal du få det til en god pris. (hvis musene ikke har spist den ;-))  )

mvh jens
Til top
Rasmus Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rasmushansen.com

Tilmeldt:: 21 Sep 2010
Geografisk: Bodø, Norge
Status: Offline
Beskeder: 373
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rasmushansen.com Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2011 kl. 18:03
Fordelen ved f.eks. en guideline drifter er at der er flere luftkamre hvis uheldet skulle være ude og at man sidder lidt højere.
Men en billig v-ring fungerer fint...
Til top
thomas smed larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomassmedlarsen Avatar

Tilmeldt:: 08 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomassmedlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Maj 2011 kl. 18:28
kinetic goodspeed ringen er den samme som pool 12 ringen???Tongue
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres