Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nye kyststang

 Besvar Besvar
Forfatter
Caspar Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Andersen

Tilmeldt:: 07 Apr 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Nye kyststang
    Sendt: 09 Maj 2011 kl. 10:23

Er begyndt at fiske meget på kysten. Går pt rundt med en Ron Thomspn Tyran 9 fods stang.

Overvejer at invester i noget andet. Nogle som har nogle gode forslag både i forhold til model, samt størrelse, samt hvad vinder jeg ved at vælge den stang?
 
På forhånd tak for hjælpen
 
 
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2011 kl. 10:28
Hej Caspar
 
Hvorfor vil du have ny stang?
Er du utilfreds med den gamle?
Og hvad er det du er utilfreds med?
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Caspar Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Andersen

Tilmeldt:: 07 Apr 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2011 kl. 10:33
Ved ikke om jeg er utilfreds som sådan. Jeg får sendt mit endegrej derudaf, men savner måske lidt mere følelse i stangen... Jeg er meget til let fiskeri, men ved selvfølgelig godt jeg ikke kan tage min lille spinnestang med til kysten. 
Til top
Morten Drews Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tobis Avatar

Tilmeldt:: 28 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 201
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tobis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2011 kl. 10:49
Og hvorfor kan du ikke tage din lille spinnestang med på kysten? Jeg bor selv på bornholm og har tit min 7 fods med på kysten og jeg har da taget havørreder op til 3 kg på den, ingen problemer med det, faktiskt får du alletiders fight med så lille en stang, så bare klø på.

Redigeret af tobis - 09 Maj 2011 kl. 10:50
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2011 kl. 11:10
Tja, jeg har brugt en 4' 6" spindestang på kysten enkelte gange, og ganske ofte er det min 7' stang jeg bruger som kaster med vægte fra 5 til 20 gram sammen med et passende hjul. Så tag du bare den lette spindestang med på kysten.
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Caspar Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Andersen

Tilmeldt:: 07 Apr 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2011 kl. 11:21
Min er 6 fods og ret lav i kastevægt (ikke lige huske den i hoved 5-15 mener jeg) Det er en Abu crest
 Men jeg føler skidtet er ved at brække så snart man sættet bare lidt vægt på. Derfor tager jeg den ikke med:-)
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2011 kl. 12:32
Hej Caspar
 
Den skal self. passe til de vægte du kaster med. Hvilke agnstr. bruger du typisk på kysten?
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Caspar Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Andersen

Tilmeldt:: 07 Apr 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2011 kl. 12:39
Jeg bruger gerne alt fra kinetic Magic Minnow salty 12 grams til sølvpilen i en str 24 grams. Det kommer lidt an på vind og vjer. Jeg fisker et sted hvor der er en god og hår strøm oftes, og dybt underland.
Til top
Caspar Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Andersen

Tilmeldt:: 07 Apr 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2011 kl. 12:40
ps: alle stave og slå fejl bedes ignoreres:-)
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2011 kl. 12:48
Hmm, nu ved jeg ikke hvad dit budget er, men har du penge nok kunne en Daiwa Whisker 9' være sagen.
Det er ikke en af de letteste stænger, men den er meget behagelig at kaste og fiske med, desværre er prisen omkring 1600 så vidt jeg husker.
 
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2011 kl. 13:05
Citat: mahon

Hmm, nu ved jeg ikke hvad dit budget er, men har du penge nok kunne en Daiwa Whisker 9' være sagen.
Det er ikke en af de letteste stænger, men den er meget behagelig at kaste og fiske med, desværre er prisen omkring 1600 så vidt jeg husker.
 
Det er som med alt andet, et spørgsmål om smag og behag, men hvis man er vant til lette stænger, så er Whisker 9' ikke det rigtige valg. Jeg fiskede med min én gang, så måtte den videre, for den er simpelthen en kolos på lerfødder.
Til top
steffen svendsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
steffen svendsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Geografisk: Køge
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steffen svendsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2011 kl. 13:15
Da Du allerede har en 9' stang syntes jeg det ville være dumt at købe endnu en af slagsen.
 
Når det primære er kyst fiskeri du skal bruge stangen til, vil jeg råde dig til at købe 1 stang på omkring de 10 - 11 fod med en kastevægt på omkring 8 til 32g. Hvis der ofte er lidt strøm i vandet der hvor du fisker skal du måske ikke købe en stang med fuld aktion.
 
Der er et hav af stænger du kan vælge imellem alt efter hvad stangen må koste.
 
Vh.
Steffen 
Til top
frederik muchitsch Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Muggi

Tilmeldt:: 22 Feb 2006
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Muggi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2011 kl. 14:19
Køb da en fluestang.
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2011 kl. 14:31
Citat: Caspar Andersen

Jeg bruger gerne alt fra kinetic Magic Minnow salty 12 grams til sølvpilen i en str 24 grams. Det kommer lidt an på vind og vjer. Jeg fisker et sted hvor der er en god og hår strøm oftes, og dybt underland.
En Shimano Speedmaster AX 10 fod kastevægt 10-30 gram er fin til fiskeri med det endegrej du nævner ved fiskepladser ala Kronborg pynten:
Til top
Caspar Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Andersen

Tilmeldt:: 07 Apr 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2011 kl. 15:08

@frederik M...... jeg har en fluestang:-) Skifter mellem dem...

tak for alt jeres input. Det vil jeg arbejde videre med det her.
Til top
Morten Lehmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Morten Lehmann Avatar

Tilmeldt:: 27 Mar 2011
Geografisk: Søborg
Status: Offline
Beskeder: 145
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten Lehmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2011 kl. 15:42
Hej Casper. Hvis jeg stod og skulle købe ny kyststang ville jeg kigge nærmere på denne. http://www.lystfisk.dk/default.asp?pageload=serievis&gruppeID=41&serieID=2063&vareID=11506
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres