Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gedde fiskeri

 Besvar Besvar
Forfatter
mathias laurits bo jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
matviborg Avatar

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér matviborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Gedde fiskeri
    Sendt: 09 Maj 2011 kl. 18:20
da jeg fisker meget efter gedder men fanger knap så mange faktisk har jeg aldrig fanget en,
jeg har masser gedde grej, og er der noget jeg mangler kan jeg sagtens købe det.

et par gode råd ville være dejligt,
Mvh.
mathias jensen
Til top
Nikolaj Martins Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
SydfluenVS Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2007
Status: Offline
Beskeder: 64
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SydfluenVS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2011 kl. 18:40
Fisk nu(de er sultne), og meget...du skal bare ud med agnen. Siv og kanter hvor lavt vand går over i dybt vand...Arbejd-arbejd...det skal nok komme.
Til top
mathias laurits bo jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
matviborg Avatar

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér matviborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2011 kl. 19:22
hvilken agn vil være godt i de her dage?

Mvh.
mathias jensen
Til top
Michael Boysen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Boysen Avatar

Tilmeldt:: 10 Aug 2003
Status: Offline
Beskeder: 123
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Boysen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2011 kl. 19:34
Hej Mathias

Hvor fisker du primært - større søer, moser, åer?

Mvh.
Michael
Til top
Preben Svensson Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ntxz0r Avatar

Tilmeldt:: 21 Jan 2011
Geografisk: Brøndby
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ntxz0r Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2011 kl. 19:37
Ved ikke om du kan bruge det til noget, men jeg fik 2 i weekenden på 2-3timer på en Spinner. Og det var på min første geddetur nogensinde, så ja tror der er gang i dem, ellers havde jeg bare heldet med mig :) fik begge tæt på siv :)
Til top
mathias laurits bo jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
matviborg Avatar

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér matviborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2011 kl. 21:28
jeg fisker i relative store søer :)
Mvh.
mathias jensen
Til top
Michael Boysen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Boysen Avatar

Tilmeldt:: 10 Aug 2003
Status: Offline
Beskeder: 123
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Boysen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2011 kl. 21:49
Hej Mathias

Hvis det "bare" handler om at fange nogle gedder, som ikke behøver at være rekord store, så er det et fint udgangspunkt at opsøge åkandebælter og sivskove.

Sikre agn som jeg har fanget utallige gedder på, er f.eks. ABU atom (blink), ABU Reflex (spinner), ABU HI-LO (wobler).

En anden givende metode er at dørge med woblere.

Mvh.
Michael
Til top
flemming pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
flemming pedersen Avatar

Tilmeldt:: 27 Feb 2004
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flemming pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2011 kl. 22:53

Hej Mathias

Start med at fiske i forholdsvis lavvandede moser ( 1-2 meter`s dybde ) med siv bevoksning

Fisk her med en spinner str 3 eller 4, foreksempel meeps eller lign. i sølv, guld eller bronze (store spinnere laver trykbølger, som gedderne hugger ud efter )

Min erfaring siger  mig, hvis du er den første på vandet den dag, er der stor chance for hug rimeligt hurtigt, da de forsvarer deres "område", det kræver selvfølgelig at der en rimelig bestand af gedder i mosen Smile prøv derfor flere forskellige moser , så er jeg 100% sikker på at du har din første, sikkert ikke største, ret hurtigtSmile
 
K&B Flemming
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres