Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"ujævn" bremse på amb. 5501 C3

 Besvar Besvar
Forfatter
Morten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
morten

Tilmeldt:: 23 Apr 2006
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 139
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér morten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: "ujævn" bremse på amb. 5501 C3
    Sendt: 09 Maj 2011 kl. 21:24

går lige og finder positive og negative ting ved mit fastspolesæt vs multisæt.

èn ting jeg oplever med mit amb. er at når stor fisk hiver line af spolen sker det i ryk, mens det er helt jævnt på mit okuma VS40.
 
Er det normalt? 
Havde nok troet det ville være omvendt.. Nu er mit amb. dog også 10 år gammelt.
 
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2011 kl. 21:40
Bremsen har formentlig ligget spændt i længere tid og så er bremseskiverne blevet deforme og glider ikke jævnt mere. Det er ret almindeligt på multihjul, og i særdeleshed på Ambassadeur rullerne.
 
Skiverne bør skiftes med nogen bedre, men ikke dem Abu selv sælger, prøv at søg lidt på udenlandske sider, har selv fundet gode skiver hos charkbait.com.


Redigeret af Klaus Neilsen - 09 Maj 2011 kl. 21:41
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2011 kl. 21:58
Skift skiverne i hjulet, og husk så at løsne bremsen helt mellem brug.
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Morten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
morten

Tilmeldt:: 23 Apr 2006
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 139
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér morten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2011 kl. 22:35
skal det være standardskiver og hvor får jeg fat i dem i DK ?
 
Hvis jeg skulle vælge at skifte til et nyt hjul, hvordan er Amb. EXT ?
Eller er Shimano Corvalus ?


Redigeret af morten - 09 Maj 2011 kl. 22:36
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2011 kl. 23:31
Hej Morten
 
Du har nok fået olie eller fedt i bremseskiverne. ABU bruger tørre skiver, ingen olie, ingen fedt, ingen vand, ellers går de som beskrevet i ryk.
 
Du kan umiddelbart gøre flere ting:
 
1. skift skiverne. Der findes trediepartsskiver som fungerer bedre end ABU's egne.
 
2. rense skiverne grundigt i rensebenzin og tørre dem grundigt. Fungere hvis de ikke er for slidte.
 
I begge tilfælde kan skiverne smøres med specielt bremsefedt. Jeg bruger selv Daiwas, men Shimano med flere laver også bremsefedt. Søg efter "drag grease" på nettet. Virker langt bedre end tør bremse og holder meget længere. Almindeligt hjulfedt dur ikke. Bremsefedtet hindrer desuden at vand, olie mm. trænger ind.
 
Mvh. Peter
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Maj 2011 kl. 23:34
Hej Morten
 
Lige en tilføjelse: du kan finde bremseskiver og meget andet på www.mikesreelrepair.com
 
Mvh. peter
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2011 kl. 07:41
Hej Morten
 
Din lokale forhandler kan nu også skaffe dig skiver til hjulet, og der er ikke nogen grund til at skifte hjul hvis du elleres er glad for det du har.
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Morten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
morten

Tilmeldt:: 23 Apr 2006
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 139
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér morten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2011 kl. 08:51
Citat: mahon

Hej Morten
 
Din lokale forhandler kan nu også skaffe dig skiver til hjulet, og der er ikke nogen grund til at skifte hjul hvis du elleres er glad for det du har.
hmmm ikke helt tilfreds. synes ikke det kaster godt nok. Nu har jeg prøvet at fjerne de små bremseklodserne, så må jeg se om det kaster bedre... Det har aldrig givet med overløb nemlig.
 
Er lidt tændt på Shiamno Calcutta TE 401.
 
Eller noget billigere Cardif eller corvalus.


Redigeret af morten - 10 Maj 2011 kl. 08:51
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2011 kl. 08:57
Hej Morten
 
STOP!
Du skal ikke kaste uden bremseklodser! Så går det galt. Alle multihjul skal bremses under kast!
Men du skal måske have renset dit hjul, du skal have taget den "gamle" olie ud af lejerne og have noget nyt i. Her kan du f.eks. bruge ABU's Rocket oil som er en fortrinlig olie til brug i fiskehjul.
 
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2011 kl. 10:07
Hej Morten
 
Jeg vil mene at Calcutta i str. 400 er for stort til kystfiskeri, med mindre du bruger meget tungt endegrej. Jeg bruger selv størrelse 100 og 200 til kystfiskeri. Mindre hjul kaster bedre med normalt endegrej, jeg bruger selv kastevægte mellem 5 og 15 gram, og går op til omkring 30 gram hvis der er strid modvind.
 
Prøv at følge Martins råd, rens og smør og prøv med færre eller lettere bremseklodser. Dit 5501 er næppe slidt op, det trænger nok bare til lidt vedligehold.
 
Mvh. Peter
Til top
Morten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
morten

Tilmeldt:: 23 Apr 2006
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 139
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér morten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2011 kl. 10:32
Det er ikke til kystfiskeri, men til laksefiskeri med agn på 30-40 gr.
Til top
Morten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
morten

Tilmeldt:: 23 Apr 2006
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 139
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér morten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2011 kl. 10:33
Citat: peterAlarsen

Hej Morten
 
Jeg vil mene at Calcutta i str. 400 er for stort til kystfiskeri, med mindre du bruger meget tungt endegrej. Jeg bruger selv størrelse 100 og 200 til kystfiskeri. Mindre hjul kaster bedre med normalt endegrej, jeg bruger selv kastevægte mellem 5 og 15 gram, og går op til omkring 30 gram hvis der er strid modvind.
 
Prøv at følge Martins råd, rens og smør og prøv med færre eller lettere bremseklodser. Dit 5501 er næppe slidt op, det trænger nok bare til lidt vedligehold.
 
Mvh. Peter
Nogle der ved hvem der har styr på den slags. Jeg tror desværre ikke alle grejpushere har styr på den slags.
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2011 kl. 10:47
Hej Morten
 
Tjek linekapasiteten på hjulet.
Og vælg så et multihjul med samme kapasitet som du ville vælge på et fastspole hjul.
Så til alm. fiskeri ville jeg vælge et hjul der kunne holde ca 200 meter 0,25 mm nylon og hvis det er tungere ende grej ville jeg nok gå med 200 meter 0,30 mm nylon.
Men dit 5501 passer fint til det fiskeri du skal dyrke, og man kan altså kaste rigtigt langt med det hjul når det bare er sat rigtigt op. Og husk, man kan ikke købe sig til lange kast, det træner man sig til!
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Morten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
morten

Tilmeldt:: 23 Apr 2006
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 139
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér morten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2011 kl. 10:56
Citat: mahon

Hej Morten
 
Tjek linekapasiteten på hjulet.
Og vælg så et multihjul med samme kapasitet som du ville vælge på et fastspole hjul.
Så til alm. fiskeri ville jeg vælge et hjul der kunne holde ca 200 meter 0,25 mm nylon og hvis det er tungere ende grej ville jeg nok gå med 200 meter 0,30 mm nylon.
Men dit 5501 passer fint til det fiskeri du skal dyrke, og man kan altså kaste rigtigt langt med det hjul når det bare er sat rigtigt op. Og husk, man kan ikke købe sig til lange kast, det træner man sig til!
Helt klart, men der er vel også kvalitetsforskel på hjul.
Snakkede lidt med Jesper fra Sportdres Bornholm ang tuning af hjul.
Det lød spænnende, dog lidt for "freaket" til mit behov. Kan self være jeg bare skulle sende hjulet til en alm. service hos ham.
Med mindre der er nogle der kan det samme her på sjælland og sådan gerne med det samme?
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2011 kl. 11:04
Hej Morten
 
Glem alt om tuning af hjulet, hvis du endnu "kun" er i opstarsfasen af multihjul, så kan du få meget store fremskridt ved blot at få serviceret hjulet og træne teknikken.
Og så har du ikke bruge 2000+ på et hjul som du ikke kommer til at bruge hvis nu det viser sig at det ikke lige er det alligevel.
Jeg vil tro at alle de større grejforretninger i Kbh. kan servicere hjulet, eller kan det være der er el venlig sjæl herinde der kan hjælpe, jeg bor desværre i Hammel ved Århus, så der er lidt langt at køre ;-)
 
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Morten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
morten

Tilmeldt:: 23 Apr 2006
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 139
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér morten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2011 kl. 11:08
ja ja en egentlig tuning ville jeg heller ikke, men han kunne evt. skifte bremsen til en bedre og smøre hjulet.
Prøver lige at skille hjulet af i aften, og kigger på de bremser der.
Kan kun alm. allround olie kan det ikke bruges?
 
Ang. bremseklodser, synes da jeg har læst om folk der fjerner dem.
Men hvad skulle jeg evt. skifte dem ud med?


Redigeret af morten - 10 Maj 2011 kl. 11:10
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2011 kl. 11:18
Hej Morten
 
En alm. hjulolie kan sagtens bruges. Den sidder i de fleste af mine hjul.
Vedr. bremseklodserne så er det rigtigt at der er nogle der fjerner dem og siger de kaster rigtigt langt, men jeg selv og alle jeg kender, der i blandt nr. 1 og 2 ved DM i surfcasting, siger at der skal være bremser i multihjul. Om det så er af de ene eller anden slags er så mindre vigtigt.
ABU levere klodser i 3 vægte/farver, der er hvide, blå og sorte i nylon samt nogle i et fiber materiale jeg ikke ved hvad er. Hvor mange klodser er der i dit hjul nu?
Du kan evt. prøve med færre klodser end der er i nu.
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Morten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
morten

Tilmeldt:: 23 Apr 2006
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 139
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér morten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2011 kl. 11:23
Der sad 2 klodser i mit hjul.. Nogle små hvide.
Prøver med 1 klods så
Men selv bremseskiverne skulle fjerne for alt olie ikke?
Altså ikke kaste bremsen, men den "normale" bremse
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2011 kl. 11:50
Ja, rens dem i renset benzin og tør dem grundigt.
Og tjek så din spoleakse bremse, den lille drejeknop der sidder bag ved stjerne hjulet ved håndtaget, løssen den så meget at du kan skubbe spolen fra side til side, derefter spænder du den så meget at du kun kan fornemme en bevægelse fra side til side men ikke se det.
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Morten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
morten

Tilmeldt:: 23 Apr 2006
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 139
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér morten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2011 kl. 19:32
ok nu har jeg skilt hjulet ad. Den side hvor håndtaget sidder.
Skiverne og tandhjulene er smurt ind i fedt.
Det undrer mig da hvis jeg skal rense det af?


Redigeret af morten - 10 Maj 2011 kl. 19:33
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2011 kl. 19:56

Det er kun bremseskiverne der skal renses af, ikke resten af hjulet, tag fat på din parts tegning og tjek hvilke dele der er en del af bremsen og rens dem.

Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Morten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
morten

Tilmeldt:: 23 Apr 2006
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 139
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér morten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2011 kl. 20:39
Ja ok går ud fra det er den sorte kulskive..
èn ting der undrede mig var at i følge tegningen skulle der sidde flere på hinnanden følgende skiver.
På mit sad der kun én metalskive og én kulskive.
Rensede dem for fedt. Men nu synes jeg næsten det blev værre med bremsen.
Tror sku jeg vil prøve et Shimano Cardiff 401A.
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2011 kl. 21:09
Hej Morteen
 
Det tror jeg ikke det bliver bedre af.
Køb et sæt nye skiver og brug dem.
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Morten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
morten

Tilmeldt:: 23 Apr 2006
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 139
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér morten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2011 kl. 21:18
Det bliver vel næppe dårligere heller?
Ville også gerne have et nummer større hjul.
Synes måske 5000 størrelsen virker lidt klein på min stang. Mon ikke 6000 serien passer bedre til elv-fiskeri?
6000 skulle svare til 400 i Shimano
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2011 kl. 21:31
Jeg synes ikke amb 6000 er for stor, hverken til elv eller kyst. Som nævnt i en anden tråd, så har jeg aldrig målt kastelængeden (er også ligeglad sålænge jeg fanger godt), men kan se at blinket flyver længere når jeg fisker med mine 6500 pro rocket'er end når jeg bruger 5500 pro rocket. Jeg har en ide om at det er pga lineføren, som bremses lidt hver gang den skifter fra den ene side til den anden, men har ikke kunne for det bekræftet nogen steder. Men det har resulteret i at jeg idag kun bruger 6500 pro rocket til kysten
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Morten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
morten

Tilmeldt:: 23 Apr 2006
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 139
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér morten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2011 kl. 21:36
synes mange snakker ambassadeur
slet ingen der har prøvet Shimanos entry modeller?
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2011 kl. 21:42
Jeg har den omvendte erfaring: mindre hjul = længere kast. Grænsen er linekapaciteten, jeg vil gerne have minimum 150 meter line på hjulet. Sidst jeg checkede var verdensrekorden i casting med multihjul (18g/0,25 monofil) sat med et ganske lille hjul, et Ambassadeur 2500. Jeg mener det var omkring 126 meter. ABU har typisk en linefører som følger med i kastet, hvor de mindre Shimano og Daiwa har en linefører som står stille i kastet. ABUs hjul kan tunes med kuglelejer i lineførerens evighedsskrue, det reducerer modstanden lidt.
 
Mvh. Peter
Til top
Morten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
morten

Tilmeldt:: 23 Apr 2006
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 139
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér morten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2011 kl. 21:44
hmm ser i skriver at linefører følger med i kastet... Det gør den altså ikke på mit 5501 C3. Så måske er det det der er problemet med mine kast.
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2011 kl. 21:57
På de runde ambassadeurer kører lineføreren frem og tilbage i kastet. Ellers er der en fejl i hjulet. På de fleste Revoer derimod står den stille. Prøv at fjere gavlen modsat håndtaget. Der sidder et hvidt plastic tandhjul som styrer lineføreren. Måske er det slidt op?
 
Mvh. Peter
Til top
Morten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
morten

Tilmeldt:: 23 Apr 2006
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 139
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér morten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2011 kl. 22:12
Ja der sidder et plastic tandhjul... det fejler intet... Men lineføreren har altså aldrig kørt med ved kast.
Nu er det jo også et hjul jeg har købt for 10 år siden, og måske endda en udgående model dengang, så kan jo være det er en model som har 15-20 år på bagen.
Så der er jo nok sket noget siden med 5501 C3 modelerne


Redigeret af morten - 10 Maj 2011 kl. 22:15
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2011 kl. 22:29
Jeg har et par af forgængeren, den hedder bare 5500 C, og der følger lineføreren også med i kast.
 
Men det kan jo også være en årsag til at din bremse ikke er perfekt, hvis linen ikke er synkroniseret med lineføren, så afgiver bremsen også linen rykvis grundet linens varierende vinkel mod lineføreren


Redigeret af Klaus Neilsen - 10 Maj 2011 kl. 22:32
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Morten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
morten

Tilmeldt:: 23 Apr 2006
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 139
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér morten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2011 kl. 22:33
nå jamen så har mit hjul været "defekt" fra nyt af...
Også underligt med de manglende bremseskiver....
 
Så nu vil jeg prøve et Shimano... Eller et amb EXT ser også fedt ud. Kan bare ikke finde det i venstrehåndsmodel. Findes det?
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2011 kl. 22:42
Lidt efter årgang, så har ABU brugt en metal skive og en læderskive over drevet og en metal skive og en af et matriale jeg ikke lige kan huske, under drevet. ellers er det 3 (4?) fiberskiver og samme antal metal skiver over drevet, (og samme som før, under drevet) på de nyere modeller. Har aldrig hørt om at de skulle have "glemt" at sætte alle delene i et hjul...
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Maj 2011 kl. 22:50
Hej Morten
 
Tjek dette hjul:
Det er et rigtigt kastehjul.
 
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres