Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sandormspumpe

 Besvar Besvar
Forfatter
kenneth mortensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
solbakkevej

Tilmeldt:: 14 Maj 2011
Geografisk: grenaa
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér solbakkevej Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Sandormspumpe
    Sendt: 14 Maj 2011 kl. 09:19
jeg har set man kan få en sandormpumpe hvor man stikke et rør i sandet hive i et håndtag og hive sandormen med opTongue!!!!
 
hvor kan man købe sådan en i danmark??????
 
eller kan man få noget til svaren som man kan købe ??????
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2011 kl. 09:24
Hej
I gamle dag bruget man et brædt... ca 1m længde med en snor i enden
under vandet satte man foden på brædtet i den enen ene ende og hev i snoren og trodte så skiftevis ned på brædet og hev i snoren, med pumpende bevægelser.
Meget effektivt og hurtigt
Denne model er billig og kan laves selv
 
/J
Til top
Thomas Vedel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Thomas Vedel Avatar

Tilmeldt:: 21 Jun 2005
Geografisk: Storkøbenhavn
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Thomas Vedel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2011 kl. 09:34
Sandormepumpe: https://www.veals.co.uk/acatalog/___Bait_Pumps.html
Har den selv. Bruger også et brædt, men pumpen er hurtigere. Jeg ved ikke om du kan købe én i Danmark, men Veals sender den prompte. Bemærk at den skal sendes med DHL pga. størrelsen.
Hilsen
Thomas
Til top
Ib R. Larsen. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ibrl

Tilmeldt:: 03 Jul 2004
Geografisk: Vestsjælland.
Status: Offline
Beskeder: 121
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ibrl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2011 kl. 09:42
Hej Kenneth. Du kan se hvordan du laver en selv, på you tube.
Skriv:   Pumping blacklug   i søgefeltet, så kommer der en sjov mand og fortæller alt om hvordan.
Ib.
Til top
kenneth mortensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
solbakkevej

Tilmeldt:: 14 Maj 2011
Geografisk: grenaa
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér solbakkevej Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2011 kl. 17:48
tak for links og det indtil vide men håbe stadig jeg kan finne en i danmark der sælg dem
Til top
kenneth mortensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
solbakkevej

Tilmeldt:: 14 Maj 2011
Geografisk: grenaa
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér solbakkevej Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2011 kl. 20:52
eller høre fra nogen der kan lave dem eller fortælle et sted i danmark de sælge dem
Til top
Thomas Vedel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Thomas Vedel Avatar

Tilmeldt:: 21 Jun 2005
Geografisk: Storkøbenhavn
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Thomas Vedel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2011 kl. 21:54
Jeg kender ikke nogen forhandlere i Danmark, men importøren i England af den pumpe jeg linkede til er Shakespeare, og de har en importør i Danmark (Purefishing). Men hvis der er nogen forhandlere der vil bide skeer med produktet, er opfordringen hermed givet videre. Jeg vil tro at udsalgsprisen bliver ca. 800.
Hilsen
Thomas


Redigeret af Thomas Vedel - 15 Maj 2011 kl. 09:20
Til top
kenneth mortensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
solbakkevej

Tilmeldt:: 14 Maj 2011
Geografisk: grenaa
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér solbakkevej Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2011 kl. 06:19
er det med fangt her til danske og hvad med betaling er det med kort
Til top
Thomas Vedel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Thomas Vedel Avatar

Tilmeldt:: 21 Jun 2005
Geografisk: Storkøbenhavn
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Thomas Vedel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2011 kl. 08:39
Hvis du skal have den sendt fra UK med DHL (+£24?) bliver prisen ca 700 kr (betalt med kreditkort). Hvis en dansk forhandler får dem hjem, vil jeg tro at udsalgsprisen bliver omkring 750-800 Kr. Det hele afhænger af mængder, prispolitik, marked m.v. Selve pumpen er lavet i rustfrit stål i en god kvalitet. Det kan sikkert gøres billigere hvis man har forstand på pumper.
Thomas

Redigeret af Thomas Vedel - 15 Maj 2011 kl. 08:40
Til top
kenneth mortensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
solbakkevej

Tilmeldt:: 14 Maj 2011
Geografisk: grenaa
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér solbakkevej Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2011 kl. 18:59
okay
Til top
Martin Kjær Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mka13

Tilmeldt:: 10 Sep 2010
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 100
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mka13 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2011 kl. 19:49
Fedt emne og tage op.... Havde selv en da jeg boede i australien, og nu kommer man helt til at savne den ("; Er der nogle der har erfaring med at lave den model selv??
Til top
Peter Bruun Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Springhale Avatar

Tilmeldt:: 13 Mar 2011
Geografisk: Øster Hurup
Status: Offline
Beskeder: 70
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Springhale Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2011 kl. 20:24
Hvorfor ikke bare grave dem ? Jeg går selv til stranden og graver efter dem ved lavvande når jeg skal bruge sandorm Smile
Og det er effektivt Wink
Til top
Tommy Petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
TommyP

Tilmeldt:: 23 Feb 2004
Geografisk: Vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TommyP Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2011 kl. 23:01
Hvis du kender en "svupper" til Kloarker, skift skaftet ud med et kosteskaft med gevind, så har du en billig og effktiv sandormpumper.
 
Hilsen Tommy
Til top
kenneth mortensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
solbakkevej

Tilmeldt:: 14 Maj 2011
Geografisk: grenaa
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér solbakkevej Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2011 kl. 05:27
0kay den skal da prøves den med svuppen
og jo kunne nok godt grave med synes den var smart og gav et flot antal orme den pumpe så den der for ville jeg vil prøve og få fat i en eller lave en
og jeg kunne også godt tænkt mig en der havde en tegning hvis det varWink
Til top
kenneth mortensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
solbakkevej

Tilmeldt:: 14 Maj 2011
Geografisk: grenaa
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér solbakkevej Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2011 kl. 05:28
eller er der nogen andre ider til og tag sandorme op som vi ikke jeg skreven om
Til top
Polski Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
polski

Tilmeldt:: 13 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér polski Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2011 kl. 09:42
Citat: Thomas Vedel

Hvis du skal have den sendt fra UK med DHL (+£24?) bliver prisen ca 700 kr (betalt med kreditkort). Hvis en dansk forhandler får dem hjem, vil jeg tro at udsalgsprisen bliver omkring 750-800 Kr. Det hele afhænger af mængder, prispolitik, marked m.v. Selve pumpen er lavet i rustfrit stål i en god kvalitet. Det kan sikkert gøres billigere hvis man har forstand på pumper.
Thomas
At spare penge på grejet er et mustBig smile
 
Tænker på om et aflagt støvsugerrør kan udgøre selve røret. De kan ofte findes på genbrugspladsen!
Så skal resten bare lige findes.
Nogen der har en god ide? Håndtag og stang til pumpe - helst i rustfrit stål
 
Knæk og Bræk polski
Til top
Thomas Vedel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Thomas Vedel Avatar

Tilmeldt:: 21 Jun 2005
Geografisk: Storkøbenhavn
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Thomas Vedel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2011 kl. 09:44
Efter de første 10.000 sandorme (eller meget mere) så får man afprøvet de forskellige teknikker.
1. Traktor med plov (brugt i vadehavet): Upraktisk og forbudt.
2. Spade/greb: Nem forudsat at der er blotlagt sand, men hårdt for ryggen og hænderne, og risikoen for halve orme er stor.
3. Pumpebrædt: God metode men laver store (synlige) huller. Især god i uroligt vand. Min foretrukne metode indtil sandormepumpen.
4. Svuppen: Virker godt men laver 20 cm cylinder huller der ikke er synlige når sandet har lagt sig - dvs. farlige for andre.
5. Sandormepumpe: Nemmeste metode med lidt træning. Er dyr i anskaffelse, men efterlader ingen huller. Kræver roligt vand så ånde/æde hullet er synligt.
Hilsen
Thomas
Til top
Polski Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
polski

Tilmeldt:: 13 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér polski Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2011 kl. 09:47
Thomas
Har du lave din pumpe selv eller benytter du en købemodel?
Fordi den må kunne laves billiger selv.
Er det en købemodel, hvilken en kan du anbefale
 
Knæk og Bræk Polski


Redigeret af polski - 16 Maj 2011 kl. 09:47
Til top
Thomas Vedel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Thomas Vedel Avatar

Tilmeldt:: 21 Jun 2005
Geografisk: Storkøbenhavn
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Thomas Vedel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2011 kl. 09:51
Jeg bruger den pumpe jeg linkede til øverst. Dvs. en relativ dyr købepumpe.
Thomas
Til top
Polski Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
polski

Tilmeldt:: 13 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér polski Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2011 kl. 10:05
Som jeg ser det så er der flere modeller. Vil du anbefale den lange? eller den bredde til en nybegynder. Der er jo ingen grund til at købe den forkerte
 
Knæk og Bræk Polski
 
 
Til top
Thomas Vedel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Thomas Vedel Avatar

Tilmeldt:: 21 Jun 2005
Geografisk: Storkøbenhavn
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Thomas Vedel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2011 kl. 10:09

Det er den smalle du skal bruge. Den brede er den originale til australske yabbis, mens den smalle er en europæiske version til sandorme. Den smalle findes i to længder.

Thomas

Til top
lars rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ler Avatar

Tilmeldt:: 01 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2011 kl. 12:08
Hvor stor er diameteren på den model du bruger?
 Har selv lavet en af et pvc nedløbsrør + slutmuffe fra Silvan efter en artikkel i Sportsfiskeren. Mangler stadig at lære at bruge det. Troede det var fordi det var for tyndt at det ikke rigtigt virker.
Til top
Thomas Vedel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Thomas Vedel Avatar

Tilmeldt:: 21 Jun 2005
Geografisk: Storkøbenhavn
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Thomas Vedel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2011 kl. 14:38
Den hedder 3 cm men er vel 1 inch indeni.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres