Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hobro fjord (Onsdag)

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Zlatan K Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gulvmanden:) Avatar

Tilmeldt:: 22 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 167
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gulvmanden:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hobro fjord (Onsdag)
    Sendt: 14 Maj 2011 kl. 19:12
Hej alle sammen. Jeg var ovre i Hobro fjord og prøve lykken i regn og tordenvejr. Jeg har haft den fedeste oplevelse længe!!
 
Jeg havde mine polariserede briller på, JEG var fuldstændigt i chok over at have set så mange havørreder på så lavt vand + / - 50cm. Der var alt fra 20cm fisk til 50-65cm efter nøje observationer, så nok en 60-70stks ca. Jeg var helt paf og selvom det lynede og tordnede kastede jeg frem og tilbage med min fluestang. Dog uden held, fangede desværre intet den dag.
Jeg prøvede lidt større kutling, derefter en mindre, tobisflue, gråreje med orangeben, alm reje, gul/lyserød reje(skal siges der var tang og græs hvor alle fiskene svømmede rundt i, over muslinger og nogle steder sand) Havde desværre ikke nogle tanglopper at prøve den dag, men nu de købt.
 
Derfor spørger jeg jer om jeres erfaringer hvis man kan se fiskene, hvilke fluer skal man bruge, indtrækningen hurtig/langsom?, Skal man kaste oven i dem, ved siden af eller hvad synes i? Synes de blev skræmt nemt.
 
På forhånd tak :)
Til top
ole hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
O K H Avatar

Tilmeldt:: 24 Okt 2006
Geografisk: all around
Status: Offline
Beskeder: 122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér O K H Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2011 kl. 20:11
Lugter af multer Wink
Til top
Zlatan K Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gulvmanden:) Avatar

Tilmeldt:: 22 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 167
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gulvmanden:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2011 kl. 20:20
nej det var ikke multer, jeg så fiskene klart og tydeligt. den ene lå i græsset mindre end 2 meter fra mig så jeg kunne se dem meget let :) og det var HØ 100% ;)
Til top
Ole Riis Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fiahgt Avatar

Tilmeldt:: 09 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 93
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fiahgt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2011 kl. 20:20
Må afgjort være multer
Se bloggen
http://trouthunting.blogspot.com/
Til top
Zlatan K Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gulvmanden:) Avatar

Tilmeldt:: 22 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 167
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gulvmanden:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2011 kl. 20:24
Jamen jeg er ikke blind. Er 100% sikker på at det var hø.
Til top
Kasper Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Flue-Kasper Avatar

Tilmeldt:: 02 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 201
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Flue-Kasper Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2011 kl. 20:47
nej det er rigtig at det er havørreder. de er blevet syge i mariager fjord og er helt lamme.. :( mange har gjort disse observationer :(
ingen ved hvad det er..
så det er altså ikke din flue det er galt med...
Til top
Kasper Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Flue-Kasper Avatar

Tilmeldt:: 02 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 201
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Flue-Kasper Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2011 kl. 20:52
Til top
Zlatan K Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gulvmanden:) Avatar

Tilmeldt:: 22 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 167
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gulvmanden:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2011 kl. 21:03
Åh hvor trist, det må jeg lige læse senere efter jeg kommer hjem.
Til top
Kasper Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Flue-Kasper Avatar

Tilmeldt:: 02 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 201
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Flue-Kasper Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2011 kl. 21:05
ja det er sgu træls :(
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2011 kl. 21:10
Det er sku" da ikke til at bære hvis fjorden bliver en fiskedød ørken igen.
Til top
Zlatan K Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gulvmanden:) Avatar

Tilmeldt:: 22 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 167
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gulvmanden:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2011 kl. 21:13
Nej, er sku blevet trist. Alt om min planlagte heldagstur er spild af tid.
Til top
ole hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
O K H Avatar

Tilmeldt:: 24 Okt 2006
Geografisk: all around
Status: Offline
Beskeder: 122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér O K H Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2011 kl. 15:39
Citat: Gulvmanden:)

Jamen jeg er ikke blind. Er 100% sikker på at det var hø.
ja Zlatan dine øjne fejler intet , havde håbet det var multer Wink
Til top
Zlatan K Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gulvmanden:) Avatar

Tilmeldt:: 22 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 167
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gulvmanden:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2011 kl. 17:13

Ja hehe, efter hvad jeg har fundet ud af som der sker i fjorden, kunne man have håbet på det var multer. Håber da virkeligt ikke at fiskeriet bliver ødelagt de næste par måneder.

Til top
Glen Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Glen Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2010
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2011 kl. 18:16
Ja det er lidt sjovt for 2 km Fra Ørnedalbugten ligge Katbjerg og der vil fisken godt der ikke så mange som i taler om men fik 3 hø i Fredags på PolarMagnus så har er ikke noget at Mærke på fisken lige som ander har oplevet..
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2011 kl. 19:56
Citat: Flue-Kasper

nej det er rigtig at det er havørreder. de er blevet syge i mariager fjord og er helt lamme.. :( mange har gjort disse observationer :(
ingen ved hvad det er..
så det er altså ikke din flue det er galt med...
Lignende opservationer er gjort rigtig mange steder over hele landet, fisk som samles i flokke og er helt apatiske og slet ikke interesseret i føde.
Jeg er faktisk slet ikke i tvivl om at disse fisk er syge og formentlig døende.
Når man tænker over at langt det meste af de indre danske farvande er været totalt invaderet af den dødbringende Chartonella alge ud til 15 meters dybde...så er der bare ikke mange steder fiskene kan flygte hen....hvis de overhovedet har kunne nå det.
 
Jeg har altid udelukkende fisket fra kysten og jeg elsker dette fiskeri men har nu fuldstændigt lagt det på hylden.
For mig er der ikke ret meget tvivl om at 2011 bliver året som sætter en stopper for kystfiskeriet.
Vores hav er tæt på helt at dø efter de ting som skete i foråret.
 
Mvh
Jim.
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2011 kl. 20:41
Hej Jim, hvis man lige ser bort fra Mariager Fjord, hvor har du så set meldinger om lignende tilstande, og har du evt link til tilfældene.

Redigeret af limfjord - 15 Maj 2011 kl. 21:01
Til top
Kasper Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Flue-Kasper Avatar

Tilmeldt:: 02 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 201
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Flue-Kasper Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2011 kl. 21:08
en lille film om store svinefabrikker i østen der lukker deres gylle direkte i floder som udmunder i østersøen.. tag lige og brug 58 minutter på den her film og se hvor slemt der virkelig står til.. det er skræmende :S http://svtplay.se/t/103466/dokument_inifran
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2011 kl. 21:24
Citat: limfjord

Hej Jim, hvis man lige ser bort fra Mariager Fjord, hvor har du så set meldinger om lignende tilstande, og har du evt link til tilfældene.

Hej Carsten.

Først og fremmest så kender jeg en forskrækkelig masse mennesker som dyrker specielt kystfiskeriet ret intensivt og mange af de enslydende og af hinanden uafhængige meldinger jeg får rundt omkring handler fortrinsvis om at det er meget dødt, men til gengæld er der lokalt opserveret masser af liv, bla fisk som bare ikke har villet noget som helst, altså opservationer som påfaldende meget ligner den som der beskrives i Mariager Fjord.

Og nej, desværre har jeg ikke nogen dokumentation for min påstand som jeg dermed kan henvise til.

Vi er mange som har snakket indbyrdes om at der bare sker nogle underlige ting i havet i dette forår og dels omhandlende tråde herinde samt beretninger i feks fangster.dk underbygger da også de underlige ting som jeg og andre også oplever for tiden.

Som eksempel kan jeg nævne Sluseholmen i Københavns Havn, et sted hvor jeg og mange andre samles i det daglige, her fiskes ivrigt af mange hver eneste dag og i dette forår har der stort set intet været at fange.

Selv hornfisken som plejer at blive fanget i massive mængder optræder nu kun ganske sporadisk.

Til gengæld har vi set døde ål og tobisser i havnen som normalt bliver hurtigt ædt af krabber, men der er ingen krabber mere til at æde dem.

Sild har vi også set....sild som på en underlig måde svømmede sidelæns rundt i vandet og gispede efter vejret.

Alle disse ting har vi aldrig tidligere set.

Nu vil nogle nok nægte at forholde sig til kendsgerningerne og vrøvle om en lang vinter, for koldt vand, gode og dårlige år, for meget føde og hvad man nu ellers kunnde finde af forklaringer på disse fænomener, men disse omstændigheder er der jo ikke noget nyt i.

Mvh

Jim.

Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2011 kl. 22:00
Hej Jim, det er ikke fordi jeg ikke tror dig jeg spørger, kan da også fortælle at fiskeriet i Limfjorden aldrig har været så ringe som i år, og til Limfjordens Ørreddage belv der af 70-80 deltager over to dage kun landet tre havørreder, så jeg er ikke blind og ubekymret. Og nu har jeg set halvdelen af den film som Kasper linker til, og ja det ser sgut godt ud. Men Jim, vi må vel osse antage at  de to hårde vintere har haft stor indflydelse på fiskeriet. Jeg har personligt kun fået 7 undermåler og en enkelt over målet dette forår, men jeg har ikke observet fisk med undelig opførsel, i Limfjorden. Tingene ser mystisk ud, men tror ikke det er Ragnarok.

Redigeret af limfjord - 15 Maj 2011 kl. 22:01
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2011 kl. 22:07
Angående hornfisk, dem er der nok af der hvor jeg fisker.Smile Det der bekymre mig mest, er at hvis du har ret, så tror jeg at en stor del af Limfjordens havørred er gået til i kattegat/østersøen. Da disse ofte trækker ud i kattegat i kolde vintre med isdække på fjorden, da salnitetsindholdet er for højt her. Det vil betyde at de er trukket ud i den visse død, og det vil så kunne ses på fangsterne i åerne denne sommer. Jeg håber ikke det scenerio er sandt.

Redigeret af limfjord - 15 Maj 2011 kl. 22:13
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2011 kl. 22:15
Hej Carsten.
 
Jeg vedlægger lige et indlæg som jeg også lagde ind i Caspers tråd da jeg synes at det er meget relevant her.
 
Citat : Ja det ser rigtigt grimt ud når det vises på den måde, men efterhånden kan intet chokere mig mere.
Stadigt må vi lige huske at Danmark med 63 % af landets samlede areal er opdyrket til landbrugsdrift, altså verdens suverænt største landbrugsareal ift landets størrelse.
Oven i dette er fakta tilligemed at mængden af kunstgødning pr HA er langt større end noget andet EU-land, så udledningen af kvælstoffer til havmiljøet er endnu mere voldsom selvom den visuelt betragtet virker mere "kontrolleret".
EU som er ved at gøre klar til at stille Danmark for en EU-domstol har netop på det miljømæssige kategoriseret Danmark på linie med Østlandende samt de værste af Middelhavslandende, fordi at vi ikke opfylder vandrammedirektivet....langt fra endda !
Oven i dette er det relevant at bemærke at vi med en samlet kystlinie på ca 7400 km har en langt langt større udvaskning af næringssalte ift landets areal end noget andet EU-land...lige ud i et hav med ringe vandudskiftning og lav vanddybde.
 
Dette er faktisk endnu mere skræmmende !...jeg tror at det er disse konsekvenser vi oplever starten på nu....og inden længe slutningen. Citat slut.
 
Mvh
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2011 kl. 22:33
Citat: limfjord

Angående hornfisk, dem er der nok af der hvor jeg fisker.Smile Det der bekymre mig mest, er at hvis du har ret, så tror jeg at en stor del af Limfjordens havørred er gået til i kattegat/østersøen. Da disse ofte trækker ud i kattegat i kolde vintre med isdække på fjorden, da salnitetsindholdet er for højt her. Det vil betyde at de er trukket ud i den visse død, og det vil så kunne ses på fangsterne i åerne denne sommer. Jeg håber ikke det scenerio er sandt.
Nu er det ikke fordi at jeg vil lyde som en dommedagsprofet, jeg er bare nødt til at være stinkende ærlig og forholde mig til de kendsgerninger som jeg desværre tror er nært forestående, der er så mange forskellige omstændigheder og hændelser som jeg synes understøtter mine påstande og min frygt.
Jeg er også af den overbevisning at langt størstedelen af havørredbestanden er bukket under pga bla Pseudochartonnella, alt andet ville undre mig med de ekstreme koncentrationer over så kolossale havområder som vi har set i år, dette er langt værre end man nogensinde har registreret og målt !
Efterfølgende MÅ vi nødvendigvis opleve et iltsvind af hidtil usete dimensioner, alt andet ville være i strid med al naturlig logik...med mindre denne alge overlever og blomstrer op igen når vandet bliver koldt.
Et af disse to scenarier må da synes uundgåeligt !
 
Og ja...mit gæt er helt klart at dette års opgang af havørreder i de fleste åer derfor vil blive historisk dårligt.
 
Mvh
Jim.
Til top
Zlatan K Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gulvmanden:) Avatar

Tilmeldt:: 22 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 167
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gulvmanden:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2011 kl. 22:34
Har lige set det halve af den film Kasper linker. Det er sindsygt at man kan blive ved på den måde. 30år tager det at udskifte vandet i Østersøen. Og ligeså snart det er bliver det fourenet med det samme, pga alt det landbrug og deres giftstoffer som ryger direkte i vandet. Hvor skal vi så fiske?
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2011 kl. 22:35
Ja hvis nu vi alle tænkte som drengen her: 
En dreng gik på en strand med sin far. Stranden var fyldt med søstjerner, der var skyllet op på land. Da drengen begyndte at samle dem op og lægge dem forsigtigt ud i vandet, sagde hans far: "Det er spild af tid! Der er 100.000 søstjerner her på stranden, og du kan ikke redde dem alle. Hvilken forskel gør det?" Drengen samlede endnu en søstjerne op, lagde den ud i havet og sagde: "For dén her… gør det en forskel!"
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2011 kl. 22:38
Hej Zlatan.
 
I fremtiden er der kun søer og put and take vande at fiske i.
Kystfiskeriet kan du godt glemme alt om !
 
Mvh
Jim.
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2011 kl. 22:57

Hej igen Carsten.

Og forresten ja...som du også er inde på, så kan vi sikkert også tilskrive det dårlige fiskeri den hårde vinter...ja faktisk de to sidste.

Igennem en længere årrække er bestanden af skarv vokset dramatisk og skulle efter sigende i den grad have været på rov i vandløbene vinteren igennem, og har man en gang set hvad sådan en karl kan sætte til livs er der al mulig grund til at frygte at disse forinden allerede har taget deres andel af havørredbestanden.

I farten er det lige værd at nævne "dræbergoplen", denne har dog været knapt så omtalt på det sidste og derfor nærmest "glemt".

Fakta er bare at den stadigt er i fremgang og ligeledes udgør en potentiel trussel for fiskebestanden.

Hold da kæft mand hvor har vi bare meget lort at slås med !

Mvh

Jim.

Til top
Zlatan K Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gulvmanden:) Avatar

Tilmeldt:: 22 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 167
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gulvmanden:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2011 kl. 22:59
Håber ikke det sker, put and take kan man ikke tage seriøs. Alt det fine fiskevand. Hvad med vores politiker kan de ikke gøre noget ved det. De må da tænke på at det også ødelægger fiskeriet og økonomiet derpå.
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2011 kl. 23:25

Vores politikere forholder sig stort set overhovedet ikke til miljøet og har ikke gjort det gennem de sidste godt 10 år.

DMU og universiteterne som forsker i miljøet har ingen midler til forskning af havmiljøet, defor ved man stort set intet om Chartonnella algen.

Vores miljøminister Karen Elleman har på intet tidspunkt ladet en miljømæssig betragtning komme forud for noget rent økonomisk, hun taler landbrugets sag på bekostning af det minsteriums interesser som hun er ansat til at varetage og udtaler bla at vi nok skal nå at opfylde EU`s vandrammedirektiv i det at det på nuværende tidspunkt kun er af rent "teknisk karakter".

Denne udtalelse fremkommer hun med til trods for at den etableret videnskab på det miljømæssige er af den overbevisning at det slet ikke kan lade sig gøre nu.

Er der overhovedet nogle af jer som kan få øje på en løsning af politisk vej, for jeg kan sgu ikke !

Så Zlatan....hvad tror du selv ?

Til top
Zlatan K Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gulvmanden:) Avatar

Tilmeldt:: 22 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 167
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gulvmanden:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2011 kl. 07:22
Vores fiskevand er åbenbart dødsdømt. Voldsomt sagt. Men hvis ingen vil/kan stoppe foureningen så får det slemme følger.
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2011 kl. 08:23
Politisk vej, nej det dur ikke. det eneste der vil virke er forbrugeroplysning, for kun vi forbruger kan ændre forholdene igennem vore valg, i dagligdagen. Svin forurener, svinekød udgør en sundhedsrisiko, ja de muslimer er nu ikke så tosset endda. Wink
Til top
Morten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
morten

Tilmeldt:: 23 Apr 2006
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 139
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér morten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2011 kl. 08:36
Citat: scott

Vores politikere forholder sig stort set overhovedet ikke til miljøet og har ikke gjort det gennem de sidste godt 10 år.

DMU og universiteterne som forsker i miljøet har ingen midler til forskning af havmiljøet, defor ved man stort set intet om Chartonnella algen.

Vores miljøminister Karen Elleman har på intet tidspunkt ladet en miljømæssig betragtning komme forud for noget rent økonomisk, hun taler landbrugets sag på bekostning af det minsteriums interesser som hun er ansat til at varetage og udtaler bla at vi nok skal nå at opfylde EU`s vandrammedirektiv i det at det på nuværende tidspunkt kun er af rent "teknisk karakter".

Denne udtalelse fremkommer hun med til trods for at den etableret videnskab på det miljømæssige er af den overbevisning at det slet ikke kan lade sig gøre nu.

Er der overhovedet nogle af jer som kan få øje på en løsning af politisk vej, for jeg kan sgu ikke !

Så Zlatan....hvad tror du selv ?

 


Redigeret af morten - 16 Maj 2011 kl. 08:36
Til top
mads pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
madsppp2000 Avatar

Tilmeldt:: 13 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 273
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér madsppp2000 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2011 kl. 09:49
kunne man forestille sig at man kunne lave en hjemmeside, hvor man kan registrere sine kedlige observationer lige som med fangstrapporter....da det er noget nyt og ukendt det der sker, så er det vigtigt at der bliver indsamlet så mange oplysninger og observationer som muligt, for at have dokumentation for omfanget. materialet kan bruges til oplysning, og for at få overblik og evt politisk hvis der er algen der er skyld i det..... de fleste har jo deres kamera med på deres tur, og skriver nogle oplysninger ned ved observationen.....

dette kunne måske være en opfordring til at lave sådan en side( jeg er ikke selv så ferm med en pc til at lave det) evt. fiskedoed.dk eller lign.....
Til top
Jacob Albertsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Albertsen Avatar

Tilmeldt:: 30 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Albertsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2011 kl. 10:03

Skulle vi nu ikke lige klappe hesten de herre.... inde vi går ud og skyder alle landmændene og henretter alle politikerne på Mariager torv...Wacko

Det er ikke noget nyt at der hvert år nogle gange ligger døde både havørreder og hornfisk i strandkanten i fjorden, dette er typisk for denne årstid, som regel efter en periode hvor mange dage med sol og god temp giver liv til algerne, og får søsalaten til at komme ovenud, det sker hvert år...
 
Jeg er ved fjorden for at fiske ca. 2 gange om ugen, og har i den seneste tid haft et super fiskeri, så fiskene er der, at de engang imellem kan fremstå som apatiske og svære at få kontakt til sker, og sker som regel når fjorden har det varmt...
 
Husk på, at det tager 22 år for at få vandet kørt igennem Mariagerfjord, så hvad der er sket i fortiden er ikke sådan lige af få væk, og problemet omkring Mariagerfjord er ikke kun landmændene, det er den mindste trussel, den største er alle de septiktanke der ligger fjorden rundt, 5700 aktive registrede septiktanke og mindst ligeså mange ikke registreret.... så hvad med at vi gik til naboen og fik ham til at tømme sit lort, istedet for at skyde skylden på landmændene hver gang...Pinch
 
Bare lige mit input i denne debat...
K&B

Jacob
Mr. Dare Devil
Til top
Glen Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Glen Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2010
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2011 kl. 10:41
Citat: limfjord

Ja hvis nu vi alle tænkte som drengen her: 
En dreng gik på en strand med sin far. Stranden var fyldt med søstjerner, der var skyllet op på land. Da drengen begyndte at samle dem op og lægge dem forsigtigt ud i vandet, sagde hans far: "Det er spild af tid! Der er 100.000 søstjerner her på stranden, og du kan ikke redde dem alle. Hvilken forskel gør det?" Drengen samlede endnu en søstjerne op, lagde den ud i havet og sagde: "For dén her… gør det en forskel!"


Søsteren kom lige bagefter, trampende rundt i søstjerner..... Den her lider ikke mere, heller ikk den og den og den og den......
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2011 kl. 22:34
Jacob Albertsen skriver i sit indlæg, at det er ikke er landbruget der er den største miljøsynder i Mariager Fjord. Faktisk skriver du citat:

 " problemet omkring Mariagerfjord er ikke kun landmændene, det er den mindste trussel, den største er alle de septiktanke der ligger fjorden rundt, 5700 aktive registrede septiktanke og mindst ligeså mange ikke registreret.... så hvad med at vi gik til naboen og fik ham til at tømme sit lort, istedet for at skyde skylden på landmændene hver gang"


Jeg er nødt til at pointere, at det naturligvis ikke er rigtigt Jacob, og jeg vil gerne at du bare et´ sted kan finde faglig belæg for, at det er det er de private septietanker der er hovedproblemet.
Jeg mener, lige som de biologer der uddannet til at have faglig viden på dette felt, at det er landbruget der er den største problem.
For det første så bliver spildevandet fra septietankerne jo ikke ledt ud i fjorden. Det er tanke som er gravet ret langt ned i jorden og den forurening som kommer fra dem (og du har ret det bør renses) siver ned i grundvandet. Landmændene de køre gyllen fra grise og køer DIREKTE ud på markerne. Marker som ofte er drænnede (eller frosne) og derfor hurtigt kan lade gyllen sive ud til et vandløb eller dræn, som så løber direkte ud i fjorden.
For det andet så er der LANGT flere grise og køer end der er mennesker med septietanke ved fjorden, og tillige så æder og skider disse dyr langt mere end et menneske. En slagtegris tager kun 7 måneder om at vokse fra nul til 100 kilo. Prøv lige at tænke dig hvor meget sådan et dyr æder og skider hver eneste dag. Og prøv lige at tænke på, at en normal grisebesætning i dag producere 8-12.000 grise hvert år. Så kan du selv gange op med antal grisebønder ved fjorden. Plus køer.

For det treide, så spreder private hushold ikke nær den kunstgødning ud på jorden som landmændene. De spreder heller ikke pesticider i nært samme omfang. Der er tale om promiller sammenlignet med landbruget ved fjorden.

Jeg synes ærligt talt ikke at dine synspunkter er vel gennemtænke og det bekymrer mig også, at du åbenbart finder det naturligt, at der hvert år skylder døde hornfisk og ørreder op på stranden.

Men du har naturligvis ret i, at det tager mange år, at rette op på den forurening der er lagret i fjorden, det ændre blot ikke ved det faktum, at landbruget altså er den store synder.

Personligt har jeg ikke til sinds at "klappe hesten" som du maner til. Tvært om har jeg tænkt mig at blive ved med at råbe vagt i gevær og i det hele taget passe på den natur som vi alle sammen bør værne om.

Forsat god debat.

Niels Åge Skovbo
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2011 kl. 22:37
Citat: Glen

Citat: limfjord

Ja hvis nu vi alle tænkte som drengen her: 
En dreng gik på en strand med sin far. Stranden var fyldt med søstjerner, der var skyllet op på land. Da drengen begyndte at samle dem op og lægge dem forsigtigt ud i vandet, sagde hans far: "Det er spild af tid! Der er 100.000 søstjerner her på stranden, og du kan ikke redde dem alle. Hvilken forskel gør det?" Drengen samlede endnu en søstjerne op, lagde den ud i havet og sagde: "For dén her… gør det en forskel!"


Søsteren kom lige bagefter, trampende rundt i søstjerner..... Den her lider ikke mere, heller ikk den og den og den og den......
LOLLOL
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2011 kl. 23:42

Lige nøjagtigt...som Niels Åge meget rigtigt skriver, så skal der hverken "klappes heste" eller manes til besindighed omkring den prolematik som Jacob har fået helt galt i halsen....for nu at sige det på en pæn måde.

Mvh

Jim.

Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Maj 2011 kl. 01:03
Citat: madsppp2000

kunne man forestille sig at man kunne lave en hjemmeside, hvor man kan registrere sine kedlige observationer lige som med fangstrapporter....da det er noget nyt og ukendt det der sker, så er det vigtigt at der bliver indsamlet så mange oplysninger og observationer som muligt, for at have dokumentation for omfanget. materialet kan bruges til oplysning, og for at få overblik og evt politisk hvis der er algen der er skyld i det..... de fleste har jo deres kamera med på deres tur, og skriver nogle oplysninger ned ved observationen.....

dette kunne måske være en opfordring til at lave sådan en side( jeg er ikke selv så ferm med en pc til at lave det) evt. fiskedoed.dk eller lign.....
Faktisk en rigtig glimrende ide !
Mon ikke webmaster er med på den ?
 
Til top
Jacob Albertsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Albertsen Avatar

Tilmeldt:: 30 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Albertsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Maj 2011 kl. 09:47
Citat: niels åge skovbo

Jacob Albertsen skriver i sit indlæg, at det er ikke er landbruget der er den største miljøsynder i Mariager Fjord. Faktisk skriver du citat:

 " problemet omkring Mariagerfjord er ikke kun landmændene, det er den mindste trussel, den største er alle de septiktanke der ligger fjorden rundt, 5700 aktive registrede septiktanke og mindst ligeså mange ikke registreret.... så hvad med at vi gik til naboen og fik ham til at tømme sit lort, istedet for at skyde skylden på landmændene hver gang"


Jeg er nødt til at pointere, at det naturligvis ikke er rigtigt Jacob, og jeg vil gerne at du bare et´ sted kan finde faglig belæg for, at det er det er de private septietanker der er hovedproblemet.
Jeg mener, lige som de biologer der uddannet til at have faglig viden på dette felt, at det er landbruget der er den største problem.
For det første så bliver spildevandet fra septietankerne jo ikke ledt ud i fjorden. Det er tanke som er gravet ret langt ned i jorden og den forurening som kommer fra dem (og du har ret det bør renses) siver ned i grundvandet. Landmændene de køre gyllen fra grise og køer DIREKTE ud på markerne. Marker som ofte er drænnede (eller frosne) og derfor hurtigt kan lade gyllen sive ud til et vandløb eller dræn, som så løber direkte ud i fjorden.
For det andet så er der LANGT flere grise og køer end der er mennesker med septietanke ved fjorden, og tillige så æder og skider disse dyr langt mere end et menneske. En slagtegris tager kun 7 måneder om at vokse fra nul til 100 kilo. Prøv lige at tænke dig hvor meget sådan et dyr æder og skider hver eneste dag. Og prøv lige at tænke på, at en normal grisebesætning i dag producere 8-12.000 grise hvert år. Så kan du selv gange op med antal grisebønder ved fjorden. Plus køer.

For det treide, så spreder private hushold ikke nær den kunstgødning ud på jorden som landmændene. De spreder heller ikke pesticider i nært samme omfang. Der er tale om promiller sammenlignet med landbruget ved fjorden.

Jeg synes ærligt talt ikke at dine synspunkter er vel gennemtænke og det bekymrer mig også, at du åbenbart finder det naturligt, at der hvert år skylder døde hornfisk og ørreder op på stranden.

Men du har naturligvis ret i, at det tager mange år, at rette op på den forurening der er lagret i fjorden, det ændre blot ikke ved det faktum, at landbruget altså er den store synder.

Personligt har jeg ikke til sinds at "klappe hesten" som du maner til. Tvært om har jeg tænkt mig at blive ved med at råbe vagt i gevær og i det hele taget passe på den natur som vi alle sammen bør værne om.

Forsat god debat.

Niels Åge Skovbo
 
@Niels Åge/Jim
 
Jeg er ikke uenig i jeres bekymring og opmærksomhed overfor landbruget, jeg mener bare der er mange andre faktorer man også skal have med i regnestykket, og jeg synes bare der er en generel holdning herinde til at man bare hopper med på vognen og skyder alt skylden på landbruget og landmændene, det er i min verden lidt mindre begavet...og ikke særlig gennemtænkt for at bruge din vending..
 
Jeg synes du skulle læse denne rapport, måske du ville få øjene op for at det ikke bare er sådan lige til som du gerne ville have det var..:
 
 
Husk du er som forbruger med til at drive landbruget hvergang du køber svine eller oksekød, så i min verden er det rimelig dobbelt moralsk at brokke sig over landbruget, da man selv er med til at holde det igang... og så længe forbrugerne kun tænker pris, pris og pris er vi med til at gøre det svære for landbruget at foretage de nødvendige investeringer til at gøre vores allesammens vandmiljø bedre...
 
Så synes i meget reactive og temmelige snæversynet med jeres holdninger...
 
OVER AND OUT...
 
 
 
K&B

Jacob
Mr. Dare Devil
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Maj 2011 kl. 13:32
Hej Jacob.
 
Jamen du godeste...det er jo virkelig langhåret læsning som det ville tage et par timer at sætte sig ordentligt ind i...men jeg vil da kikke grundigt på det når jeg får mere overskud og tid.
Selvfølgelig kan du have meget ret i at mange faktorer skal inddrages hvis man skal have et helt reelt billede af de faktiske forhold, og selv med disse forhold in mente vil en konkretiseret diagnose af forholdende være rimeligt umulige at give et endegyldigt bud på, det er jo også derfor at eksperterne er uenige.
 
Jeg vender tilbage senere.
 
Mvh
JIm.
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Maj 2011 kl. 14:56
Hej Jacob,
Mange tak for dit svar og med interessant link til PDF om Mariager Fjord.

Jeg må desværre fortælle dig, at hvis du læser undersøgelsen, det tager ikke voldsom lang tid, så vil du kunne læse citat:

Introduktion/Baggrund
I Mariager Fjords opland er to tredjedele af oplandsarealet
landbrugsjord. 78% af kvælstoftilførslen og 34% af fosfortilførslen
til Mariager Fjord stammer fra landbruget.


Altså at landbruget står for 78 % af al kvælstoftilførsel til fjorden. Det er den (K) som giver den store algeopblomstring og efterfølgende iltsvind.

Der er derfor stadig ikke hold i dine påstande om, at det er septietanke hos private, der er det største problem med fjordens dårlige tilstand.

Jeg forsøger ikke at være snæversynet, men forholder mig til klare og dokumenterede faktaer, bl.a dem som du selv henviser til.

Men du har naturligvis ret i, at forbrugerne her i landet køber billigst og derfor også er med til at "gøde" grundlaget for en landbrugsproduktion, som forurener langt mere end der er bæredygtigt. Du har ret -  det er dobbelt moralsk.

Jeg mener personligt, at det er noget som skal lovgives om, som alt andet her i landet. Demokrati og sund fornuft bygger på et retssamfund.

Af  frivillighedensvej og uden lovgivning, var der sikkert ikke noget der hed sikker og fornuftig trafik eller for den sags skyld skattemæssige forhold.

Forsat god debat.

Niels Åge Skovbo

Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Maj 2011 kl. 16:05
Tilsyneladende så er de igang med at undersøge årsagen til de døde ørred.
 
Til top
Zlatan K Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gulvmanden:) Avatar

Tilmeldt:: 22 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 167
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gulvmanden:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Maj 2011 kl. 17:47
Citat: tolund

Tilsyneladende så er de igang med at undersøge årsagen til de døde ørred.
 
 
Man har lov til at håbe at ørrederne blev syge inden de kom ind i fjorden, og ikke syge pga. fjorden! Ouch
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Maj 2011 kl. 19:09

Når disse døde fisk er blevet undersøgt skal det som nok vise sig at det skyldes Charttonella algen, og eftersom denne alge nu er udbredt over det meste af landet....tør man så tænke denne tanke til ende ?

Mvh

Jim.

Til top
Henrik Konradsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Konradhen

Tilmeldt:: 22 Maj 2004
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Konradhen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Maj 2011 kl. 21:05
Citat: madsppp2000

kunne man forestille sig at man kunne lave en hjemmeside, hvor man kan registrere sine kedlige observationer lige som med fangstrapporter....da det er noget nyt og ukendt det der sker, så er det vigtigt at der bliver indsamlet så mange oplysninger og observationer som muligt, for at have dokumentation for omfanget. materialet kan bruges til oplysning, og for at få overblik og evt politisk hvis der er algen der er skyld i det..... de fleste har jo deres kamera med på deres tur, og skriver nogle oplysninger ned ved observationen.....

dette kunne måske være en opfordring til at lave sådan en side( jeg er ikke selv så ferm med en pc til at lave det) evt. fiskedoed.dk eller lign.....


Det lyder interessant.
Det vil jeg kikke lidt på. jeg er ved at ligge http://www.gyllebomben.dk om i et nyt design så den skulle blive mere overskuelig.  Det kunne være jeg skulle tage dette emme op der også og lave en side hvor man kan ind rapportere sådanne ting. Jeg er da kommet så langt nu at miljøministeriet henviser til siden. http://www.mst.dk/Virksomhed_og_myndighed/Landbrug/Nyheder+landbrug/Nye_regler_for_sikring_af_gyllebeholdere.htm Jeg vil se om jeg kan få det puttet ind på siden. Den nye gyllebombe går først online om et par måneder eller 3.

Så har jeg lavet et registrerings skema som kan bruges til jeg får den nye side op og køre.
http://gyllebomben.dk/11209/Reg%20af%20d%C3%B8de%20fisk

Henrik


Redigeret af Konradhen - 17 Maj 2011 kl. 23:21
Natur og miljø vogteren.
http://www.gyllebomben.dk
Til top
Zlatan K Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gulvmanden:) Avatar

Tilmeldt:: 22 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 167
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gulvmanden:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2011 kl. 15:41
skide smart hjemmeside Henrik :), vi skal opfordre folk til at bruge den mest muligt
Til top
Henrik Konradsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Konradhen

Tilmeldt:: 22 Maj 2004
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Konradhen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2011 kl. 17:59
Jeg tror nu ikke på det bliver brugt før budskabet bliver bredt ud samtlige lyst fiskere. Iden er rigtig god. kommer der flere meldinger fra samme område kan man hurtigt give myndighederne besked på der er noget galt. Men som sagt så skal det ud til alle før det har nogen virkning.  
Natur og miljø vogteren.
http://www.gyllebomben.dk
Til top
Havndal lystfiskerforening Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
HLFF

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Havndal
Status: Offline
Beskeder: 0
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HLFF Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2011 kl. 22:35
Hej.

På vores hjemmeside www.havndal-lff.dk kan man registrer fiske død. Tråden er den samme som www.gyllebomben.dk og vi arbejder sammen på dette.

Hilsen
Formand for Havndal lystfiskerforening

Kjeld Toft Madsen


Redigeret af HLFF - 18 Maj 2011 kl. 22:37
Til top
Henrik Konradsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Konradhen

Tilmeldt:: 22 Maj 2004
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Konradhen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2011 kl. 23:03
Hvis der er nogen der vil sætte formularen ind på jeres egen hjemmeside kan i kontakte mig for at få htlm koden.

I kan kontakte mig via http://gyllebomben.dk
Natur og miljø vogteren.
http://www.gyllebomben.dk
Til top
Zlatan K Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gulvmanden:) Avatar

Tilmeldt:: 22 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 167
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gulvmanden:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Maj 2011 kl. 21:11
Lige tilbage vendt fra fisketur. Fjorden ved hobro er ved at være fuldstændigt overtaget af brunalger.
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum