Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Godt kyst grej

 Besvar Besvar
Forfatter
mathias laurits bo jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
matviborg Avatar

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér matviborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Godt kyst grej
    Sendt: 15 Maj 2011 kl. 01:39
her hvor sommeren nærmer sig, og der skal fiskes meget ville jeg lige høre om hvad der ville være godt at bruge til hø, jeg vil primært fiske i limfjorden ved kås breding,
og kysten omkring frederikshavn.

fiskeriet vil det meste af tiden foregå om morgen og 18-22 tiden om aften


hvilke størrelse flue og blink?
hvilken stang og hjul.

Mvh.
mathias jensen
Til top
Frank Timm Gregersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Greg

Tilmeldt:: 26 Apr 2010
Geografisk: Tørring
Status: Offline
Beskeder: 214
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Greg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2011 kl. 09:04
Nu kender jeg ikke området som du fisker i, men mine favorit blink er møresilda i 6-10 & 15g, Boss i 8 & 12g, samt Hansen Hering inline i mellem str og div. Snurrebasser i de mindre størrelser.
 
Hvis du skal ud at investere i kystgrej, så start med noget alround i 9 fods op til 25-30g og et hjul i str. 2500 eller 3000. Hvilke mærker du skal vælge er jo nærmest religion og der vil du nok få lige så mange forslag som der er brugere her på sitet :0)
 
Selv har jeg Parabellum 9,2" 3-16g og et Spro Red arc
 
MVH Frank
 
MVH Frank
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2011 kl. 09:14
Jamen så mødes vi jo nok Mathias, jeg fisker Kås og jeg fisker næsten udenlukkende pladsen med Salty wobleren, 18 gr i hvid/røde prikker.
, samt topwobleren. Angående valg af stang er Så vil feks Shimano Speedmaster være et godt valg, men der er meget at gå efter. Du kan evt her under mine pladser, der har jeg en video fra sidste år fra Kås: http://iloapp.limfjordsfisker.dk/blog/pladser?Home#niceURL Wink
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2011 kl. 09:58
Citat: matviborg

hvilke størrelse flue og blink?
hvilken stang og hjul.

 
Blink: Hansen Fight 18 gram i farven Tobis:
 
 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres