Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ANG Garanti ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Axel Rahman Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Tyson Fly

Tilmeldt:: 03 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tyson Fly Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: ANG Garanti ?
    Sendt: 15 Maj 2011 kl. 13:56

Hej folkens.

Jeg har været ude og fiske med min Loop Aeg stang, og på vej til et kast hvor jeg fik side vind og fluen ramte min stang hvor efter den knak.  Jeg har dog stadig garanti på min stang, men problemet er bare at Jeg købte den hos hunters univers og de er jo gået konkurs. Cry
 
Kan jeg på nogen måde få dække min stang eller få den del der er knækket et andet sted.
 
 Håber der er nogen der kan hjælpe Ermm
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2011 kl. 14:20
Citat: Tyson Fly

Hej folkens.

Jeg har været ude og fiske med min Loop Aeg stang, og på vej til et kast hvor jeg fik side vind og fluen ramte min stang hvor efter den knak.  Jeg har dog stadig garanti på min stang, men problemet er bare at Jeg købte den hos hunters univers og de er jo gået konkurs. Cry
 
Kan jeg på nogen måde få dække min stang eller få den del der er knækket et andet sted.
 
 Håber der er nogen der kan hjælpe Ermm
 
Kontakt Michael på dette link http://123nu.dk/lystfiskeri/forum/member_profile.asp?PF=106511 Han må kunne hjælpe dig.
 
Mvh
Henning
Til top
Axel Rahman Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Tyson Fly

Tilmeldt:: 03 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tyson Fly Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2011 kl. 14:54
Tak Hening :D
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2011 kl. 19:14
Ellers kontakt loop direkte ... De er ganske flinke til og hjælpe i sådanne tilfælde ...
Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2011 kl. 20:05
Hmm, lyder ikke som om at det er en garantisag? Den er jo ikke knækket ved en matrialefejl, men ved fejlbrug.
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2011 kl. 20:29
Hejsa
 
For god ordens skyld, Hunters Univers er ikke gået konkurs, men valgte at lukke deres butikker. Ellers har jeg da misforstået noget.
 
Ole
Til top
Matt David Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Matt Avatar

Tilmeldt:: 16 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 47
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Matt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2011 kl. 20:44
Citat: Klaus Neilsen

Hmm, lyder ikke som om at det er en garantisag? Den er jo ikke knækket ved en matrialefejl, men ved fejlbrug.


Hvordan fandt du frem til "fejlbrug" ?
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2011 kl. 20:45
 fluen ramte min stang hvor efter den knak
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Matt David Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Matt Avatar

Tilmeldt:: 16 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 47
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Matt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2011 kl. 21:06
Citat: Klaus Neilsen

 fluen ramte min stang hvor efter den knak


At fluen ramte hans stang betyder ikke det er fejl-brug!!!
Det ikke hans fejl at vinden kom forkert.
At stangen ikke holdte til at fluen ramte den er materialefejl.

Ahmed kære fisker. Jeg havde samme situationer med min
Loop multi power PWR. Jeg fik en ny fordi det ikke var fejlbrug.
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2011 kl. 21:11
Så er det altså også materialefejl når man jokker på skidtet. Det er da godt nyt til mange lystfiskere!
Til top
Matt David Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Matt Avatar

Tilmeldt:: 16 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 47
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Matt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2011 kl. 21:51
Nu er der forskel på at veje 80 kg idiot, og 2 gram flue!
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2011 kl. 21:57
Det er muligt, men det er stadig ikke grejproducentens skyld at man ikke kan finde ud af at kaste ordentligt. Og sådan en flue har fart på, så slaget mod klingen er ret kraftigt, og det kan kulfiber ikke holde til. Det er ikke en matrialefejl, og bør ikke betragtes som en garantireklamation. Vil du også reklamere hvis samme flue laver hul i dine waders?
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Matt David Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Matt Avatar

Tilmeldt:: 16 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 47
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Matt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2011 kl. 22:19
Det jo ikke Ahmad der har bygget stangen, men grejproducenten Loop.
Loop's klinger har en svaghed. Det skal de arbejde lidt mere på!

Nu min waders ikke bygget til præcis at modstå slag fra en flue.
Det heller ej waders folk kaster med!
Fortæl mig, hvor står der Ahmad ikke kaster ordenligt?
På en del fabrikanter her i USA, der bliver klingerne testet under
hårdt pres, også eksempelvis slag fra en flue med en høj fart.

Jeg har på min egen, og min søns loop haft disse situationer!
Og vi begge har fået mere eller mindre det vi forlangte!
Loop har hverken, som dig kommet med dit og dat forklaringer!

Du bliver nød til at grav dybere for at forstår ordet fejlbrug!

Ahmad har hverken brugt sin stang forkert eller kastet forkert,
som du siger! Jeg prøver at hjælpe en mand i nød, hvor andre prøver
at give ham ubetinget vigepligt!

Jeg har fået en ny stang fra Loop, min søn en ny klinge, og vi
har oplevet samme ting, som Ahmad har!
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J Rosgaard

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 295
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J Rosgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2011 kl. 22:37
Hvis producenten bytter på den baggrund må det være fordi de ikke kan konstatere om knækket skyldes en løbske flue eller en fejl i klingen. Ingen klinger er stærke nok til at modstå den slags og man kan ikke forvente at garantien dækker. 

Det vil helt klart komme ind under "forkert brug/håndtering"

Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2011 kl. 00:09
For mig at se så har Klaus Nielsen ret i at det ikke går under almindelig garanti. Min mening.
Jeg ville føle mig ret dum hvis jeg gik ned med en sådan skade og forlangte at få den byttet når jeg ved at det var min egen fejl.
Kulfiber som jeg har forstået det kan ikke tåle hårde slag.
Her har du en youtube video med Tim Rajeff der forklare noget omkring stænger og hvordan de går i stykker. Lig mærke til hans forklaring omkring hvad der sker når en flue rammer stangen.



Redigeret af Kim Krikau Jensen - 16 Maj 2011 kl. 00:37
Hilsen Kim.
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2011 kl. 00:18
MEN.... Der findes vist hos nogle fabrikater en periode hvor der er "no questions asked" garanti hvor man uden at komme med en forklaring kan få repareret eller byttet sin del uden at det koster noget? Måske man skal betale et lille beløb alligevel? Ved ikke om der er nogen der har en sådan garanti ordning?


Redigeret af Kim Krikau Jensen - 16 Maj 2011 kl. 00:39
Hilsen Kim.
Til top
Axel Rahman Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Tyson Fly

Tilmeldt:: 03 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tyson Fly Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2011 kl. 15:39
Jeg siger rigtig mange gange tak til folks indlæg.
Er glad for at folk er så hjælpsom.
 
Ha en god dag :D
Til top
Haris S Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karupfiskeren Avatar

Tilmeldt:: 21 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karupfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2011 kl. 19:47
Citat: Kim Krikau Jensen

MEN.... Der findes vist hos nogle fabrikater en periode hvor der er "no questions asked" garanti hvor man uden at komme med en forklaring kan få repareret eller byttet sin del uden at det koster noget? Måske man skal betale et lille beløb alligevel? Ved ikke om der er nogen der har en sådan garanti ordning?
Hej Kim,
Sage har 30-års garanti på sine stænger. Knækker en Sage stang, så skal man bare sende den til dem. De første 2 år er gratis, derefter koster det ca. 330 DKK for fragt. De er ligeglade med hvordan den er knækket, om du så har trampet på den, eller om der er tale om en fejl fra deres side af.
Til top
Ejner Nygård Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ejner Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2003
Geografisk: Århus Syd
Status: Offline
Beskeder: 205
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ejner Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2011 kl. 21:59
Hej Kim
På mit garantibevis fra TFO står der -  livsvarig garanti til første ejer, og det er uden spørgsmål til, hvordan skaden er opstået.
Der er en selvrisiko på 25 dollar pr. skadet del.
 
Ejner
 
 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum