Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hardy Demon spinnestang

 Besvar Besvar
Forfatter
Esben Veis Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Funne

Tilmeldt:: 02 Jun 2010
Geografisk: esbenveis@hotmail.com
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Funne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hardy Demon spinnestang
    Sendt: 16 Maj 2011 kl. 21:28
Er der nogen der har erfaringer med Hardy Demon spinnestang? - havde tænkt mig at bruge den som kyststang.


Til top
Jens Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jens fisker

Tilmeldt:: 09 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jens fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2011 kl. 23:14
Har aldrig hørt om demon spin har de ikke kun en spinnestang der hedder marksman?  måske bare mig der er bag ud
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Maj 2011 kl. 10:15
Hej Funne
 
Det er som sagt ikke Demon serien du skal kigge på men Marksman serien....
 
 
 
Da alle Hardys stænger desvære bliver produkseret i Kina er det hæderkronede mærke efter min mening gået lidt på krompromis med kvaliteten på deres stænger i forhold til tidligere stangserier...men tjek dem ud og sammenlign med hvad du eller får for de samme penge i andre mærker...eller køb en brugt af de gamle modeller på E-bay feks
/Søder
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Maj 2011 kl. 10:41
Hej Henning Søder
 
Det er noget vrøvl du skriver, for det første er det ikke i Kina, men Korea.
Deres fluestænger er så gode som aldrig før, og de er helt fremme i skoene, hvor er det helt specifik at kvaliteten ikke lever op til Hardys ry og hvilke stænger kan du henvise til.
 
Hardy har valgt at få produceret deres grej i de lande der har den bedste teknologi og det sidste nye i samme.
 
Jeg holder meget af deres ældre grej, især hjulene, men det gør ikke deres nye produkter ringere i kvalitet og skønhed.
 
Ole   
Til top
Anders Leth Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Anders Leth

Tilmeldt:: 01 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders Leth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Maj 2011 kl. 10:51
Hej Esben,
Jeg bruger en Hardy Marksman Spin på kysten, og det er for mig den bedste stang jeg har haft. Har tidligere brugt Shimano Lesath, men Hardy'en er bare federe!
Vh. Anders Leth
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Maj 2011 kl. 10:54
Hej Ole
 
Sorry for at have taget fejl at Kina og Korea, men for spinne stængernes vedkommende som det her handler om efter min bedste overbevisning ja så må jeg fastholde min mening om ringere kvalitet....Wink
/Søder
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Maj 2011 kl. 11:07
Hej Søder
 
Så let slipper du ikke, kom med nogle fact omkring deres nye spinnestænger og kvalitet forhold til de gamle stænger.
 
Ole 
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Maj 2011 kl. 11:18

Hej Ole

 
 
Det jeg specielt hentyder til er godstykkelsen og dermed risikoen for knækkede klinger og det har jeg så desvære hørt om for "Marksman" seriens vedkommende !
 
Men når det så er sagt så er det jo kundernes efterspørgsel på lette stænger som giver denne efter min mening uheldige tendens og det gælder jo for alle stangfabrikater....Wink
/Søder
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Maj 2011 kl. 12:24
Søder
 
Da der altid har floreret rygter stænger, kend den på knækket og lign. om et bestemt mærke i norden.
 
Ville jeg have nogle fact fra dig om den kritik du skriver, og er det rene vrøvl fra dig, jeg kommer hos Fairpoint 5-6 gange om måneden, og følger dermed også med i hvad der sker ex. med Hardy, baggrunden kender du og ved at jeg har solgt meget Hardy grej.
 
Ifølge Daniel som står for reklamationer hos Fairpoint og dermed også behandler reklamationer på Hardy grej.
På serien Marksman spinnestænger er totalen for knækkede stænger ca. 1% og her vil der altid være lidt tvivl om årsagen, som ex. at klingen er ramt af et blink eller andre årsager som vist er kendt af de fleste.
 
Søder når man skriver som du gjorde, skader man et mærke bevisdt eller ubevidst, og så må dine fakta være korrekte, og ikke vrøvl eller rygter.
 
Og her hjælper dette ikkeWink
 
Ole   
   
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Maj 2011 kl. 12:46
det med godstykkelsen er noget sjov noget  der sker jo det man kalder udvikling  af nye fiber og lim  hvilket har gjord at man lave letter og bedre stænger  
tror da ikke man har gjord det for at få dårlige stænger 
 
k&b
christian t.
Til top
christian svendsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fisher

Tilmeldt:: 11 Dec 2006
Geografisk: sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 195
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fisher Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Maj 2011 kl. 13:08
Hej
Man kan købe hardy demon spin i england ved anglers choice jeg er selv intresseret i de små ulstenger de sælges også ebay uk.
 
mvh christian
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Maj 2011 kl. 13:53
Ole
 
Jeg kan kun referere til hvad folk fortæller mig så det der med at lægge ordene i munden på mig det tror jeg ikke du kommer så langt med ...
 
At beskylde mig for at ville skade et bestemt stang mærke ved at jeg kommenterer på noget her på forum er da en overdimentionering der vil noget !
 
Så det vil sige at hvis jeg for fremtiden ikke lige har samme mening som dig Hr Tranholm så skal jeg bare stikke piben ind eller ?....det kommer så ikke til at ske...
 
Må jeg så heller ikke nævne at folk der køber RST stænger som knækker i kastet lige som det store stangmærke i norden du selv omtaler bliver nød til at selv skulle betale for en ny top da det er her som oftest at klingen knækker også selv det er inden for 24 mrd total produkt garenti som vi i DK har iflg købeloven ?


Redigeret af Søder - 17 Maj 2011 kl. 14:11
/Søder
Til top
Esben Veis Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Funne

Tilmeldt:: 02 Jun 2010
Geografisk: esbenveis@hotmail.com
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Funne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Maj 2011 kl. 16:42
Mange tak for input.

Jeg er ikke interesseret i Marksman da jeg synes den virker for klodset - jeg ville blot høre om nogen havde prøvet Demon, da jeg ikke selv har set den i DK 
Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Maj 2011 kl. 18:16
Hej
 
Jeg så lige, at der er komme en ny Hardy-spinnestang, der hedder Exalta TE:
 
 
- måske et alternativ til de 2 kendte modeller:
 
 
Er der nogen der har set den nye?
 
 
 


Redigeret af Henrik L. - 17 Maj 2011 kl. 18:17


Til top
Jørgen Axelsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
JørgenA

Tilmeldt:: 13 Maj 2009
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JørgenA Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Maj 2011 kl. 18:23
HEIIIIIIj Ole T Det kan altså godt være du tror de er lavet i Korea men jeg købte en Marksman 11 fods 15 - 40 gr sidste år, bestilt hjem over nettet, da jeg pakkede den ud var der et lille mærke hvorpå der stod MADE IN CHINA på !!!!!! Så hvordan vil du lige kringle den ? Når det så er sagt så er der godt nok en lækker stang at fiske med i den lokale å ( storåen ) Har forøvrigt en hel del hardy grej men kan da godt bruge mere, på jagt efter en Faworite kl 5-6 i god stand, hvis der en der ligger inde med sådan en er jeg køber Mvh Jørgen
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Maj 2011 kl. 18:54
Hej JørgenA
 
Jeg har en 3-delt klinge stående i #567 hvis det skulle have din interesse !
/Søder
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Maj 2011 kl. 19:01
Hej Jørgen
 
Jaaa, den er svær, må så indrømme at jeg så efter bunden på min Marksman fluestang og her står made in Korea, men i sidste ende er det kvaliteten der tæller for mig, og ikke hvor de er bygget.
Da jeg gik ind i denne tråd var det spørgsmålet om kvaliteten er faldet efter Hardy er rykket ud i østen for at få bygget deres stænger, og det mener jeg bestemt ikke de er, og hvis man har set filmen, the lost world med mr. hardy, her siger de selv at deres produktions enheder var så nedslidte at de ikke kunne producerer i den kvalitet de ønskede for fremtiden.
Derfor valgte de at flytte til lande med den bedste og højeste teknologi, og det er gået godt for dem. Se bare på deres nye fluestænger og salget af dem, ikke kun i danmark men over hele verden, så godt at de faktisk ikke kan følge med og leverer det de kan sælge.
 
Det var lidt af en smøre, men det glæder mig at du er glad for din Marksman, har også kun god respons fra dem jeg har solgt til, håber du finder det du mangler af Hardy stager.
 
Ole
 
 
Til top
Jørgen Axelsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
JørgenA

Tilmeldt:: 13 Maj 2009
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JørgenA Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Maj 2011 kl. 20:01
Hej Ole. Det er nu også kvaliteten der tæller for mig og helt ærlig så ER hardy altså bare kvali !!!!! jeg går sgu da stadig med min 25 + år gamle 14 fods faworite næsten hver eller hveranden dag har ikke fundet noget der passer mig bedre end den. Kan ikke lade være med trække på smilebåndet når jeg ser de samme personer have tæske dyre stænger til salg til det halve år efter år, fordi der er kommet en ny model en halv tomme kortere eller længere, som de bare må have i deres jagt på det ultimative kast osv. osv. Et godt råd - væn jer til jeres stænger så lander fluen til sidst hvor den skal.    Til Henning. Tak for tilbudet, kan være jeg vender tilbage, men der er fabriksstænger der har den største int. Mvh Jørgen
Til top
Hans Graversgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
graversgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 443
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér graversgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Maj 2011 kl. 20:52
hej rødder
jeg har en 9 6 marksman, jeg er ret glad for den (selvom jeg synes at baghåndtaget er for langt, og lige nøjagtig hardystænger saver jeg ikke i).
men det er en stang der er meget forskellig fra den fenwick ironfeather 10 fod jeg har fisket meget med. Marksman er blødere, dybere og langsommere - og det skal man vende sig til når man er vant til en "sparke røv raket " som fenwickén.
så jeg bruger marksman når fiskeriet er "finere" lettere og tættere på. det er måske så medvirkende til at jeg aldrig har ondt i ryggen når jeg fisker med marksmannen.
det er dog en irriterende kold aluhjulholder der er på den, de små kinesere har vist ikke tænkt på dansk forårskystfiskeri.
en anden stang jeg er meget glad for er min firedelte Greys 8 3, det er en kontant og hurtig pind, som jeg også bruger i åen.
Der er mange fine stænger at få, jeg mangler stadig at få anskaffet en sportex
de bedste hilsner              hans graversgaard
Til top
Hans Graversgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
graversgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 443
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér graversgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Maj 2011 kl. 20:55
iøvrigt trænger vi til nogen kreative test af spinnestænger. det kunne være interessant at afprøve de gamle "fornemme" hardy stænger mod de nye asiatisk fremstillede - og så helt kontant se hvad der vejer mest, kaster længst og såen.
en test mellem gode mærker (sportex, rst, hardy, daiwa og andre) kunne også være dejligt.
mvh hcg
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum