Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Øjer, størrelse og placering ul spin

 Besvar Besvar
Forfatter
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Øjer, størrelse og placering ul spin
    Sendt: 18 Maj 2011 kl. 10:39

Hej,

jeg skal i gang med at ombygge et par fluestænger til Ul spin - en 9'6" # 6-8 og en 9 fods kl. 9.
Det er mange år siden jeg har bygget en spinnestang (men masser af fluestænger) så jeg har overhovedet ikke fulgt med udviklingen på spinnestænger.
Jeg har et gammelt Go-Fi katalog hvor placeringen står - men jeg tænker om der er sket noget nyt siden dengang som er bedre (læste lidt om Fuji new concept til placering af øjer) eller om de gamle tabeller stadig er gode nok ?
 
Men hvad med øjernes størrelse - nogle retningslinier ?
 
vh
Peter
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2011 kl. 12:05
På min 10 fods klasse 7-8 ombygget til spin, der sidder øjerne med følgende afstand i cm. : Topøje, 11, 12, 13, 15, 17, 19, 22, 26, 35 og 50 mellem nederste øje og øverste ring på hjulholderen.
Og hul-diameteren på et-bens øjerne i mm. er: 4, 4, 4, 5, 6, 7, 8, 9,10, 11 og 18.
 
Til top
Claus Bech-Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Claus Bech-Petersen

Tilmeldt:: 08 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 247
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Claus Bech-Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2011 kl. 13:19
Hej,
Jeg har brugt new guide concept på en enkelt ombygget fluestang, og det ville bestemt gøre igen. Det virker lettere og mere spændstigt.
Claus

Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2011 kl. 17:15
Hej Claus - det vil jeg forsøge så,
har du brugt etbenede "flue" øjer (altså forede) fra choke guiden og ud? Og hvilken størrelse ?
 
vh
Peter


Redigeret af P.M. - 18 Maj 2011 kl. 17:15
Til top
Claus Bech-Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Claus Bech-Petersen

Tilmeldt:: 08 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 247
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Claus Bech-Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2011 kl. 18:25
Hej Peter,
Jeg brugte etbenede hele vejen ud - de små var forede 'flueøjer' i størrelse 5 (eller 6, jeg har ikke stangen hos mig lige nu, så jeg kan tjekke). 
Claus

Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2011 kl. 20:09
Tak Claus,
du behøver ikke tjekke - skulle bare lige ha bekræftet at jeg havde forstået det rigtigt :-)
 
vh
Peter 
Til top
Claus Bech-Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Claus Bech-Petersen

Tilmeldt:: 08 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 247
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Claus Bech-Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2011 kl. 21:24
OK,
Hvis det var mig, ville jeg lige bruge lidt ekstra tid på at studere Fujis øjer. Nogle af de nye modeller er ekstremt lette, men jeg aner ikke, hvad modelnumrene er.  
Claus

Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2011 kl. 08:57
Hej Claus,
jeg havde tænkt mig at bruge Fuji titanium øjer - men jeg vil da lige undersøge nærmere så - tak for tippet :-)
 
vh
Peter
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres