Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Privat område ved kysterne ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Morten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
morten

Tilmeldt:: 23 Apr 2006
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 139
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér morten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Privat område ved kysterne ?
    Sendt: 18 Maj 2011 kl. 20:49
Hvordan er reglerne i forbindelse med fiskeri på kysterne, når man støder på private grunde som støder helt ned til vandet.
Flere steder står skilte med PRIVAT, men synes jeg har hørt at man ikke kan eje jord helt ned til vandet, og dermed ikke råde over stranden.
Jeg har flere gange blevet smidt væk når jeg har vadefisket ud for private grundejer, men hvordan er loven på dette punkt?
Til top
Peter Bruun Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Springhale Avatar

Tilmeldt:: 13 Mar 2011
Geografisk: Øster Hurup
Status: Offline
Beskeder: 70
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Springhale Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2011 kl. 21:08
Blev noget nysgerrig ang det emne, så det blev lige googlet Smile
Og fandt det her.
 
§ 22. Strandbredder og andre kyststrækninger er åbne for færdsel til
fods, kortvarigt ophold og badning på arealer mellem daglig
lavvandslinje og den sammenhængende landvegetation, der ikke er
domineret af salttålende planter eller anden strandbredsvegetation.
Adgang sker på eget ansvar. Det er tilladt kortvarigt at have en båd
uden motor liggende på strandbredden. I perioden 1. april-30.
september skal hunde føres i snor. Hunde skal altid føres i snor, hvor
der er græssende husdyr. I perioden 1. september-31. maj er ridning
tilladt på den ubevoksede strandbred og direkte ned dertil, hvis der
er lovlig adgang til stranden.

Stk. 2. Reglen i stk. 1 omfatter ikke arealer, der inden den 1. januar
1916 er udlagt som have eller inddraget under en erhvervsvirksomhed,
der drives på ejendommen. Det samme gælder forsvarsanlæg og
havneanlæg.

Stk. 3. Offentlighedens adgang må ikke forhindres eller
vanskeliggøres.

Stk. 4. På privatejede strandbredder og kyststrækninger må ophold og
badning ikke finde sted inden for 50 m fra beboelsesbygninger
 
 
Jeg blev ihvertfald meget klogere nu Big smile
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2011 kl. 21:14
Der er rigtig mange grundejere, som ikke kender eksistensen af Naturbeskyttelseslovens § 22 - og der findes ligeså mange lystfiskere, der heller ikke kender denWink
Til top
Morten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
morten

Tilmeldt:: 23 Apr 2006
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 139
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér morten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2011 kl. 21:21
Citat: Rådhede

Der er rigtig mange grundejere, som ikke kender eksistensen af Naturbeskyttelseslovens § 22 - og der findes ligeså mange lystfiskere, der heller ikke kender denWink
Kunne du så helt kort fortælle om man må vadefiske ud for private grundejere eller ej. Eller er det ikke et ja/nej svar?
Til top
Esben Veis Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Funne

Tilmeldt:: 02 Jun 2010
Geografisk: esbenveis@hotmail.com
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Funne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2011 kl. 21:30
Det må du godt!
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2011 kl. 21:48
Citat: morten

Kunne du så helt kort fortælle om man må vadefiske ud for private grundejere eller ej. Eller er det ikke et ja/nej svar?
 
Jo, bestemt, det må du godt. Du må vadefiske, og du må færdes på stranden med de få undtagelser, som er nævnt i § 22 stk. 2 og stk. 4.
 
Jeg bor og fisker i et område, hvor størstedelen af kyststrækket består af private grunde, og det volder i hovedreglen ikke problemer.
Desværre er der nogle lystfiskere, som ikke fatter, at når man skal tilbage til bilen, så vader man bare ikke gennem folks grundstykker for at spare nogle skridt.
 
Det er den slags der på sigt kan give nogle gnidninger mellem grundejere og lystfiskere - helt unødvendigt.
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2011 kl. 21:49
Du kan roligt blive stående, du har retten på din side.
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2011 kl. 06:56
Det er mange steder stadigvæk hvor der bla. står "PRIVAT ADGANG FORBUDT" det holder ikke engang i byretten. Kontakt politiet hvis der opstår problemer, de kommer gerne og hjælper DIG. Der er ikke nogen grundejer i dag der har strandret, det er Statten. så går man i vandkantet eller wader ude i vandet kan man roligt fortsætte.
Til top
Per B, Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Per Bjerring Avatar

Tilmeldt:: 12 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 131
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Per Bjerring Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2011 kl. 08:31
Hej Morten
 
Jeg synes Steen her giver en god vejledning i takling af dette problem.
Enkelte ting kan vi ikke argumentere imod, men i de fleste tilfælde har man adgang, og i mange tilfælde også ret til at parkere.
jeg har selv printet denne side ud, og tager den med på mine fisketure, hvis man skulle rende ind i en evt. kværulant.
KNÆK og BRÆK Hug
RED VILDLAKSEN, KØB IKKE NORSKE DAMBRUGSLAKS !!!
Per B. Sørensen
Til top
Ejner Nygård Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ejner Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2003
Geografisk: Århus Syd
Status: Offline
Beskeder: 205
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ejner Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2011 kl. 09:27
Pjecen     NATUREN MÅ GERNE BETRÆDES   som Steen Ulnits har lavet uddrag af er udgivet af amterne i Danmark.
Det er en rigtig god pjece, og den kan normalt hentes gratis på bibliotekerne.
 
Ejner
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2011 kl. 09:53

Jeg fisker selv et sted hvor en grundejer har helt ufatteligt travlt med at råbe efter folk som betræder "hans" strand om at vi som fiskere ikke må tage ophold på stranden og han holder sig til § 22 stk 2 da huset han bor i er fra før 1916,men det han har et problem med er at ingen uanset byggedato ejer stranden udenfor vandlinien og derfor har han ikke retten på sin side så længe man holder sig ude i vandet ...

Man kan så diskutere hvorfor han mon har fået denne kedelige tendens til at råbe efter fiskere og det skyldes efter hans eget udsagt at nogle fiskere på pladsen kommer med løse hunde mens de fisker som så render og skider oppe i hans have...stof til eftertanke...
/Søder
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2011 kl. 11:22
§ 22. Strandbredder og andre kyststrækninger er åbne for færdsel til
fods, kortvarigt ophold og badning på arealer mellem daglig
lavvandslinje
 
Det er værd at notere sig ordet KORTVARIGT.
 
Det er altså IKKE lovligt, som nogle lystfiskere har for vane, at parkere på den gode plads lige ved stenen, hele dagen - eller flere timer for den sags skyld.
 
Med andre ord, så længe man udøver bevægeligt vadefiskeri eller måske lige stopper op og kaster 5 gange ekstra til en fisk, så er det ok.
 
 
Til top
Jacob Schougaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jacob S Avatar

Tilmeldt:: 18 Nov 2004
Status: Offline
Beskeder: 64
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacob S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2011 kl. 12:59
Hej Jan
 
Hvordan ved du at der med "kortvarigt" menes mindre end et par timer?
 
Jeg tænker på om det er din egen tolkning eller om du ved noget om hvordan ordet "kortvarigt" skal tolkes juridisk set i denne kontekst?
 
Som jeg forstår det drejer det sig også om at holde en afstand på 50 meter til nærmeste hus. Dvs at hvis der fra nærmeste hus er 40 meter til vandkanten og man står 11 meter ude i vandet så kan man blive der lige så længe man har lyst til.
 
Mvh Jacob
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2011 kl. 13:37
Jacob,
 
Der er vel ingen grund til at udfordre definitionen hvis man ved man generer nogen ved at opholde sig på pladsen Confused
 
I øvrigt står der følgende i et af de uddybende cirkulærer til loven:
 
"Med hensyn til forståelsen af begrebet kortvarigt ophold er det ikke muligt at angive et bestemt timetal. I almindelighed vil et ophold ikke kunne udstrækkes til en hel dag".
Til top
Thomas Bebe Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Bebs

Tilmeldt:: 10 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 23
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bebs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2011 kl. 13:50
 
Den med "kortvarigt" ophold, burde præciseres noget tydligere/klarere, det vil altid kunne give anledning til diskutioner ved vandet feks. fisker contra strandejer....
 
Jeg er så heldig, at være opvokset i et hus ned til vandet, vi havde en meget bred strand, huset lå på en lukket vej, med 9 huse ud mod stranden. Alle 9 "strandejere" var meget imødekommende ang. strandbrugere, havde meget få "regler" der skulle ryddes op efter endt dag, paracoller,læhegn etc var "tilladt" dog ikke telte for overnatning, der var aldrig problemer, faktisk var stranden den mest benyttede i byen!!!!
  Et andet sted i byen, var meget lig denne, men så kom en ny ejer til!
tak skæbne, han fik hurtigt overbevist de andre strandejere om, at der skulle lukkes af, så de havde det for sig selv.
  Det gav kun ballade, trusler om øretæver, blev der såmend sagt!!!! det stod på, i knap 2år, så gav den "nye" ejer op, naboerne blev også trætte af ham, han solgte huset. De nye ejere var stik modsat, fjernede hegnet, og var i det hele taget meget imødekommende.  
 
  Som ny ejer, burde man lige stikke fingeren i sandet, og se hvordan det hele spænder af....
 
Jeg ved godt, at der er "dumme" fiskere til, men det er vist kun et fåtal, desværre sker der ofte det, at de ødelægger det, for resten af os andre....
 
Sund omtanke, både når man fisker, bader eller slikker sol på stranden, er man den mindste smule i tvivl, så spørg ejeren af stranden, det er en god måde at gøre det på....
 
Til top
Jacob Schougaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jacob S Avatar

Tilmeldt:: 18 Nov 2004
Status: Offline
Beskeder: 64
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacob S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2011 kl. 14:36
Jan,
 
Så er der jo netop ikke tale om nogen definition.
 
Man kan jo have en god grund til at ville forstå begrebet "kortvarigt" bedre hvis man har et ønske om at fiske et bestemt sted. Også selvom man ikke ved om man generer nogen.
 
Jeg tror du mener at jeg ikke skal udfordre nogen grundejere ved at genere dem med at opholde mig ud for deres grund i et omfang de ikke ønsker?
 
Til det kan jeg kun spørge hvornår er det rimeligt at en grundejer føler sig generet af en person der tager ophold ud for hans grund? 
 
Men det vil jeg ikke spørge om fordi jeg formoder at det vil ende i en kompliceret diskussion der ikke fører til noget konkret.
 
Men jeg har da efter at have reseachet lidt fundet et par pladser der skal prøves ;)
 
Mvh Jacob
Til top
Morten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
morten

Tilmeldt:: 23 Apr 2006
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 139
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér morten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2011 kl. 15:27
ja der ligger mange kyststrækninger som jo sikkert slet ikke bliver fisket på. Ihvertfald store dele af øresundskysten.
Kunne være man skulle fiske i  Jan Fogs baghave LOL


Redigeret af morten - 19 Maj 2011 kl. 15:28
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J Rosgaard

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 295
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J Rosgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2011 kl. 15:40
Jeg havde en oplevelse som jeg lige vil dele med jer.

Jeg fiskede ved Kongsøre og på hjørnet syd på er der en skiltning med privat grund. Husets ejer kom ned til mig og bad mig forsvinde. Han tog billeder af mig og truede med at han ville ringe til politiet. Efter noget tid hørte jeg en bil komme kørende og jeg anede uråd og gad ikke tage en diskussion så jeg forlod området. Jeg kunne på afstand se at ejeren kom ned på stranden med 2 betjente. Hvilken historie han hr fortalt dem ved jeg ikke men det er sku utroligt at de gider kører fra Holbæk for at jage en lystfisker væk.


Til top
Tobias Larsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Storfiskeren

Tilmeldt:: 18 Feb 2009
Geografisk: Lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 81
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Storfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2011 kl. 15:53
Big smile
Citat: J Rosgaard

Jeg havde en oplevelse som jeg lige vil dele med jer.

Jeg fiskede ved Kongsøre og på hjørnet syd på er der en skiltning med privat grund. Husets ejer kom ned til mig og bad mig forsvinde. Han tog billeder af mig og truede med at han ville ringe til politiet. Efter noget tid hørte jeg en bil komme kørende og jeg anede uråd og gad ikke tage en diskussion så jeg forlod området. Jeg kunne på afstand se at ejeren kom ned på stranden med 2 betjente. Hvilken historie han hr fortalt dem ved jeg ikke men det er sku utroligt at de gider kører fra Holbæk for at jage en lystfisker væk.


 
Ja det er utroligt!!
 
Men lige netop i sådan en situation som her vil det være perfekt at have et stykke papir med hvor der stod du havde loven på din side Smile
 
Så kunne du smilende have fisket videre..Big smile
Til top
Morten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
morten

Tilmeldt:: 23 Apr 2006
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 139
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér morten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2011 kl. 18:20
Citat: Storfiskeren

Big smile
Citat: J Rosgaard

Jeg havde en oplevelse som jeg lige vil dele med jer.

Jeg fiskede ved Kongsøre og på hjørnet syd på er der en skiltning med privat grund. Husets ejer kom ned til mig og bad mig forsvinde. Han tog billeder af mig og truede med at han ville ringe til politiet. Efter noget tid hørte jeg en bil komme kørende og jeg anede uråd og gad ikke tage en diskussion så jeg forlod området. Jeg kunne på afstand se at ejeren kom ned på stranden med 2 betjente. Hvilken historie han hr fortalt dem ved jeg ikke men det er sku utroligt at de gider kører fra Holbæk for at jage en lystfisker væk.


 
Ja det er utroligt!!
 
Men lige netop i sådan en situation som her vil det være perfekt at have et stykke papir med hvor der stod du havde loven på din side Smile
 
Så kunne du smilende have fisket videre..Big smile
Vi må vel gå ud fra at politiet kender reglerne, og de kommer vel næppe hvis der ikke er noget om snakken?
Til top
kim jeppesen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kimsen

Tilmeldt:: 24 Okt 2008
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kimsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2011 kl. 18:38
Kan man have en privat badebro ?

Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J Rosgaard

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 295
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J Rosgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2011 kl. 20:00

Citat: morten

Citat: Storfiskeren

Big smile
Citat: J Rosgaard

Jeg havde en oplevelse som jeg lige vil dele med jer.

Jeg fiskede ved Kongsøre og på hjørnet syd på er der en skiltning med privat grund. Husets ejer kom ned til mig og bad mig forsvinde. Han tog billeder af mig og truede med at han ville ringe til politiet. Efter noget tid hørte jeg en bil komme kørende og jeg anede uråd og gad ikke tage en diskussion så jeg forlod området. Jeg kunne på afstand se at ejeren kom ned på stranden med 2 betjente. Hvilken historie han hr fortalt dem ved jeg ikke men det er sku utroligt at de gider kører fra Holbæk for at jage en lystfisker væk.


 
Ja det er utroligt!!
 
Men lige netop i sådan en situation som her vil det være perfekt at have et stykke papir med hvor der stod du havde loven på din side Smile
 
Så kunne du smilende have fisket videre..Big smile
Vi må vel gå ud fra at politiet kender reglerne, og de kommer vel næppe hvis der ikke er noget om snakken?
Måske havde han fortalt politiet at jeg optrådte truendeWink Jeg fik fortalt at ejerens far også var "ikke rigtig i hovedet" og han havde skudt efter lystfiskere. Om det er en vandrehistorie ved jeg ikke men den nuværende ejer var rimelig ophidsetDead
Til top
Steen Ørvad Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Steen Ø.

Tilmeldt:: 19 Maj 2011
Geografisk: Kerteminde
Status: Offline
Beskeder: 0
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Ø. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2011 kl. 20:40
Der findes stadig (heldigvis kun få!) steder med privat strandret. Så kan man lide det eller lade være! Det er heldigvis ved at blive faset ud, idet det bliver stadig mere vanskeligt at få strandretten tinglyst på en given ejendom. For at undgå bøvl med disse "mennesker", (generelt temmelig liguster-fascist-agtige typer), bør du checke med teknisk forvaltning, for at være helt sikker. 
Til top
Henning Archilander Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Henning.G.A Avatar

Tilmeldt:: 29 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning.G.A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2011 kl. 22:00
Citat: J Rosgaard

Jeg havde en oplevelse som jeg lige vil dele med jer.

Jeg fiskede ved Kongsøre og på hjørnet syd på er der en skiltning med privat grund. Husets ejer kom ned til mig og bad mig forsvinde. Han tog billeder af mig og truede med at han ville ringe til politiet. Efter noget tid hørte jeg en bil komme kørende og jeg anede uråd og gad ikke tage en diskussion så jeg forlod området. Jeg kunne på afstand se at ejeren kom ned på stranden med 2 betjente. Hvilken historie han hr fortalt dem ved jeg ikke men det er sku utroligt at de gider kører fra Holbæk for at jage en lystfisker væk.


 Er det det hvide hus på spidsen??
så husk lige at fortælle idioten at han skal holde sine hunde i snor, det gør jeg næste gang,
for jeg har været der med en god ven, og han var der med det samme, men vi fiskede nu lystigt videre, han tror han ejer hele området, men der er ikke tale om privat strand eller noget, så der kan man sagtens fiske.
tror jeg vil arrangere en fællestur derud en dag og håbe der kommer en masse lystfiskere Tongue
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J Rosgaard

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 295
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J Rosgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2011 kl. 22:16
Citat: Henning.G.A

Citat: J Rosgaard

Jeg havde en oplevelse som jeg lige vil dele med jer.

Jeg fiskede ved Kongsøre og på hjørnet syd på er der en skiltning med privat grund. Husets ejer kom ned til mig og bad mig forsvinde. Han tog billeder af mig og truede med at han ville ringe til politiet. Efter noget tid hørte jeg en bil komme kørende og jeg anede uråd og gad ikke tage en diskussion så jeg forlod området. Jeg kunne på afstand se at ejeren kom ned på stranden med 2 betjente. Hvilken historie han hr fortalt dem ved jeg ikke men det er sku utroligt at de gider kører fra Holbæk for at jage en lystfisker væk.


 Er det det hvide hus på spidsen??
så husk lige at fortælle idioten at han skal holde sine hunde i snor, det gør jeg næste gang,
for jeg har været der med en god ven, og han var der med det samme, men vi fiskede nu lystigt videre, han tror han ejer hele området, men der er ikke tale om privat strand eller noget, så der kan man sagtens fiske.
tror jeg vil arrangere en fællestur derud en dag og håbe der kommer en masse lystfiskere Tongue
Jep, det er det hus. Jeg var sikker på at jeg havde retten på min side så overraskelsen var stor da ordensmagten troppede op.  Man kunne henlægge en større kystkonkurrence til "hans" strandWink 
Til top
Thomas Vedel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Thomas Vedel Avatar

Tilmeldt:: 21 Jun 2005
Geografisk: Storkøbenhavn
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Thomas Vedel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Maj 2011 kl. 22:16
Vedr. Badebro, så er svaret ja. En badebro er en privatsag opført efter tilladelse fra Kystdirektoretet og/eller kommunen. Det er en tilladt konstruktion på statens areal. Jeg har set enkelte badebroer med kæder og adgang forbudt skilt, men de er få. I praksis er det kun i badesæsonen at badebroens ejere vil kunne benytte den i fred. Sålænge man ikke sviner, eller bruger den som skrubbeplatform, bør der næppe være de store problemer med at liste sig i vandet længere ude via den.
Thomas
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres