Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Laksefluer og Farveallergi...

 Besvar Besvar
Forfatter
Joachim Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gråfrede Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 206
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gråfrede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Laksefluer og Farveallergi...
    Sendt: 24 Maj 2011 kl. 14:21
De sidste par uger er gået med et koncentreret studie (læs fluebinding) af laksefluer, men jeg tror sgu, at jeg lider af en eller anden form for farveallergi...
 
Det er farven blå i alle dens afskygninger, som det hele drejer sig om. Jeg kan ik' få den ind i mine fluer uden, at mine tæer krøller mere og mere sammen, desto mere jeg fastbinder den med bindetråden...
 
Jeg håber, at I kan hjælpe mig med et fluemønster, der indeholder farven blå...
 
Ps. Klassikere såvel som egne påfund med dertilhørende beskrivelse har interesse...
 
På forhånd tak...
Knæk & Bræk derude...

Venlig Hilsen Joachim
http://whipafly.blogspot.com/
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2011 kl. 14:59
Hej Joachim,
 
ja, laksefluer med blåt er der mange af Smile. Hvis du tænker på en, som under visse forhold blandt andet egner sig til fiskeri i danske åer, synes jeg, at Den Vanliga, er et rigtig godt bud. Her er min fortolkning af det mønster:
 
 
Bedste hilsner samt knæk & bræk
 
Torben Thinggaard
Til top
Anders Bak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Andersb Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Andersb Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2011 kl. 15:07
Thunder & Lightning Spey
 
Mvh Anders
Til top
Jakob Sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jakob Sørensen

Tilmeldt:: 11 Maj 2010
Geografisk: Århus N
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jakob Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2011 kl. 15:14
Bestemt to gode bud - T&L Spey kan du se her www.laksefangster.dk
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2011 kl. 15:26
T & L er svær at komme uden om! Og jeg vil også gerne slå et slag for Kim Sørensens smukke og gennemtænkte udgave på Jakobs geniale og stærkt vanedannende hjemmeside Thumbs Up
 
Se desuden Mister Salar's fremragende portrætartikel i Sportsfiskeren, 2008, nr. 10, dec. p. 34 ff.
 
Bedste hilsner
 
Torben
Til top
Joachim Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gråfrede Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 206
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gråfrede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2011 kl. 16:56
Tak skal I have for henvisninger og forslag... Meget lækre fluer med blåt, dem vil jeg prøve at binde!
Knæk & Bræk derude...

Venlig Hilsen Joachim
http://whipafly.blogspot.com/
Til top
Haris S Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karupfiskeren Avatar

Tilmeldt:: 21 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karupfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2011 kl. 18:28
Citat: TT101

T & L er svær at komme uden om! Og jeg vil også gerne slå et slag for Kim Sørensens smukke og gennemtænkte udgave på Jakobs geniale og stærkt vanedannende hjemmeside Thumbs Up
 
Se desuden Mister Salar's fremragende portrætartikel i Sportsfiskeren, 2008, nr. 10, dec. p. 34 ff.
 
Bedste hilsner
 
Torben
Hvad er hans hjemmesiden?
Knæk og bræk
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Maj 2011 kl. 18:53
Hej Haris,
 
det er:
 
 
Bedste hilsner samt knæk & bræk
 
Torben Thinggaard
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres