Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

For kort runningline

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: For kort runningline
    Sendt: 27 Maj 2011 kl. 18:43
Tænkte på om nogle herinde har et bud på en coatet runningline som er ekstra lang, da jeg kun kan finde dem i 30 m længde.
På forhånd tak.
 
Mvh
Jim.
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2011 kl. 18:49
Ja de her findes i 45 meter, det eneste der rigtig
dur når der skal kastes langt med 2hånds

Vh Tommy
Til top
Esben Ludvigsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EsbenL Avatar

Tilmeldt:: 20 Jul 2007
Geografisk: Kibæk
Status: Offline
Beskeder: 533
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EsbenL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2011 kl. 18:49
Du har ikke skrevet om hvor den skal anvendes og hvilken tykkelse,men SA har lavet nogle på 36 meter bla. sharkskin som jeg selv bruger og er meget tilfreds med.

/Esben
Til top
Brian Ravnholt Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Shaker

Tilmeldt:: 19 Sep 2010
Geografisk: Odense
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Shaker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2011 kl. 18:51
Hvorfor for kort?.
Du har vel en 50 - 100m backing først på spolen. Backingen fylder ikke ret meget, så der er vel mulighed for flere meter der.
Mvh. Brian
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2011 kl. 18:56
Hej Esben.
 
Jeg skal bruge den til kysten, kender et sted hvor et muslingerev ligger længere ude end man kan nå med en almindelig runningline på kun 30 m.
Tykkelsen skal helst være 0.029 og bruges til min Hardy Zane # 8 på dage med en frisk fralandsvind, så har man jo brug for en del ekstra længde.
 
Mvh
Jim.
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2011 kl. 19:00
Citat: Shaker

Hvorfor for kort?.
Du har vel en 50 - 100m backing først på spolen. Backingen fylder ikke ret meget, så der er vel mulighed for flere meter der.
Mvh. Brian
Ja men backinglinen går der for let kludder i hvis man skal bruge 10-15 m ekstra.
 
Mvh
Jim.
Til top
Stefan Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stefanskovbo Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 486
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stefanskovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2011 kl. 19:45
For du står gerne på kysten og kaster (3m forfang, 10m skydehovede, 30 m skydeline og 10-15m bagline) 53-58 m Tongue?? Øhhh...
Min blog :-)
http://web.me.com/stefanskovbo/toerflue.dk/Velkommen.html
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2011 kl. 19:49

Hej Stefan.

Ja det lyder måske umiddelbart lidt voldsomt men du skal jo lige regne med at vi taler om fiskeri i en ret frisk medvind.
 
Mvh
Jim.
 
Til top
Jakob Kjær Madsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jakob Madsen

Tilmeldt:: 18 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 47
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jakob Madsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2011 kl. 20:05
Ja der har vi andre sgu noget at lærer endnu!
Kan man overhovedet kroge noget på den distance?
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2011 kl. 20:07
Citat: scott

Tænkte på om nogle herinde har et bud på en coatet runningline som er ekstra lang, da jeg kun kan finde dem i 30 m længde.
På forhånd tak.
 
Mvh
Jim.
 
Hej Jim
 
Sæt dog to sammen Big smile Det gør vi andre Wink
 
Godt at høre at du er startet på kystfiskeriet igen!
 
Mvh
Lasse
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2011 kl. 20:15

Hej Lasse.

Ja det kunne man selvfølgelig godt gøre, men jeg gider ikke at høre på det skramleri hvergang samlingen kommer ud gennem øjerne med stor fart.

Mvh

Jim.

Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2011 kl. 20:17
Citat: scott

Hej Lasse.

Ja det kunne man selvfølgelig godt gøre, men jeg gider ikke at høre på det skramleri hvergang samlingen kommer ud gennem øjerne med stor fart.

Mvh

Jim.

 
Hej Jim
 
Lær at lave ordentlige samlinger så LOL Det kan vi andre Wink
 
Mvh
Lasse
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2011 kl. 20:19
Hej ørlige Jim
 
Løsningen ligger da lige for. Ham superkasteren Hartmann må da have noget du kan bruge. Smile
 
Mvh
 
Karsten
Til top
jan petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
turbotrim

Tilmeldt:: 01 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 183
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér turbotrim Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2011 kl. 20:39
jeg er begyndt at bruge runningline på mine dt linerBig smile
når man først får trukket ordentligt igennem så er det rart at man ikke ryger direkte i backingenBig smileShockedOuch
 
hilsen Jan
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2011 kl. 20:56
Citat: scott

Ja det kunne man selvfølgelig godt gøre, men jeg gider ikke at høre på det skramleri hvergang samlingen kommer ud gennem øjerne med stor fart.



Det kender jeg godt. Her er det bare, når hjulet bliver rykket gennem løberingene, fordi der er for lidt bagline...Wink


Wink

Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2011 kl. 21:16
Som de fleste fluefiskere af dem som er hardcorekastere udmærket godt ved, så er det svært på et godt kast at tillæge blot 3-4 m yderligere på distancen.
Ved et grundigt og langvarigt studium af kasteteknik og flittig træning gennem de sidste 2 år er det lykkedes mig at gennemskue og udvikle en ny teknik som gør mig i stand til at nå ud på længder som ligger langt fra hvad man normalt kan.
Gennem tiden har jeg haft et utal af stænger og blandt de bedre mht distance indgår bla stænger som de legendariske Scott S3s 908-4, Sts 908-3, Sage TCR 908-4 samt TCR 7100 mfl.
Min foretrukne på distancen i dag er dog Hardy Zane Saltwater 9`# 8 med en Orvis Wonderline 0.029 monteret med et Rio Scandinavian Seatrout fl 10.6 m 18 gr, med denne opsætning er jeg i stand til at når længder som langt overgår hvad jeg tidligere har kunne præstere.
Ud over en, som sagt meget intensiv kortlægning af de fysisk mulige principper mht distance er det jo et faktum at det kræver et meget længere skydehoved at nå disse distancer da et hovede på de normale 10-11 m har en alt for kort udrulningstid, derfor bruger jeg et meget langt skydehovede til distancekast, og som nævnt et alm 10.6 m til praktisk fiskeri.
 
Mvh
Jim.
 
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2011 kl. 21:42
Til top
Carsten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstendamm Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 414
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstendamm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2011 kl. 21:46
Hej alle
 
Brug dog 0.12 monofil skydeline !
 
Jeg køber dem i 300 m's og sætter 3 sammen.
 
Mit (skyde)hovede er også 60 m langt, da udrulningstiden skal være
lang med 800 m skydeline ude Smile
 
Jeg bruger dog ikke polyleader, da det får kastet til at kollapse
fuldstændigt LOL
 
M.v.h.
Carsten
Flytying is a school from which we never graduate
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2011 kl. 21:51
Jeg tror altså at du overdriver en lille smule.
 
Mvh
Jim.
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2011 kl. 21:55
Hej Jim,
 
godt at se, at du har fået smilet tilbage. Håber at du fanger et par stykker på banken eller tre på vejen derud.
 
Bedste hilsner
 
Torben Thinggaard
Til top
Carsten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstendamm Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 414
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstendamm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2011 kl. 21:56
Hej Jim
 
Du har helt ret.
 
Jeg fik nemlig infiltrationer af mit setup, så lægen forkortede
hovedet(?) til 59 m.
 
Jeg måtte gå ned på 0.06 mm fireline som skydeline.
 
K&B med fiskeriet
Carsten
Flytying is a school from which we never graduate
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2011 kl. 21:57
Med den teknik jeg har udviklet er det sgu svært at se sur ud Big smile
 
Mvh
Jim.
Til top
Jacob Albertsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Albertsen Avatar

Tilmeldt:: 30 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Albertsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2011 kl. 22:00
Citat: scott

Tænkte på om nogle herinde har et bud på en coatet runningline som er ekstra lang, da jeg kun kan finde dem i 30 m længde.
På forhånd tak.
 
Mvh
Jim.
 
Køb noget monofil skydeline og sæt 20 meter på mellem backing og din coated runningline, det bruger jeg og det fungere ret godt.
 
 
K&B

Jacob
Mr. Dare Devil
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2011 kl. 22:00
Citat: carstendamm

Hej Jim
 
Du har helt ret.
 
Jeg fik nemlig infiltrationer af mit setup, så lægen forkortede
hovedet(?) til 59 m.
 
Jeg måtte gå ned på 0.06 mm fireline som skydeline.
 
K&B med fiskeriet
Carsten
Nåh sådan...det anede mig nok at der var lidt lusk med det.
 
Mvh
Jim.
Til top
Carsten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstendamm Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 414
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstendamm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2011 kl. 22:00
Kunne du ikke udvikle en piskebevægelse, vi kan bruge til
at spanke landbruget ?
Flytying is a school from which we never graduate
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2011 kl. 22:06

Så så Carsten...seriøs nu !

Jim.

Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2011 kl. 22:11
Hej Jim,
 
jeg tænker, at der bestemt også skal være plads til lidt spas og let ironi på Lystfiskerforum, ligesom der skal være plads til spørgelystne mennesker, der netop har kastet sig ud i lystfiskeriet glæder. Jeg er, som du, noget pessimistisk omkring den miljømæssige situation, men vi kan vel blot fortsætte med, så godt som muligt, at sætte os ind i tingene og fortsætte kampen?
Når nu vi snakker om kasteteknik, så nyd lige den her (igen):
 
 
Bedste hilsner
 
Torben
Til top
Esben Ludvigsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EsbenL Avatar

Tilmeldt:: 20 Jul 2007
Geografisk: Kibæk
Status: Offline
Beskeder: 533
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EsbenL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2011 kl. 22:21
Hej Jim.

Her er en 150" braided runningline,ikke en coated men må have næsten samme egenskaber Big smile

/Esben

P.s. Hvornår kan man købe en langkaster film Beer
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2011 kl. 22:22

Hej Torben.

For f.... altså, en kvinde der ser så dejlig ud og kaster så smukt...hvem mon er den heldige ?

Pessimist, hmm...så er det altså ikke kun mig ?

Øhm...hvorfor om man tør spørge ?

Mvh

Jim.

Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2011 kl. 22:28
Citat: EsbenL

Hej Jim.

Her er en 150" braided runningline,ikke en coated men må have næsten samme egenskaber Big smile

/Esben

P.s. Hvornår kan man købe en langkaster film Beer
 

Yes...det begynder at ligne det jeg leder efter og jeg tror næsten at den er lang nok.

Der findes en del film om lange fluekast i handelen, men længderne er ikke særligt imponerende pga af en for dårligt udviklede teknik.

Mvh

Jim.

Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2011 kl. 22:40
 jim gå over til  dobbelt taper, så er der ikke så meget løsline.  på flexistripperen.!!  Heart
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2011 kl. 22:57
hvor adskiller din teknik sig fra den som de gængse kastere bruger??

er det bare 20 m/sek og meget åbne linebuer så vinden bærer linen ud over de 45 meter??

eller er der andre tricks der skal ind over, og for nysgerrighedens skyld, hvad kaster du med en let vind ind fra siden??
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2011 kl. 23:02
Hej Jim,
 
ja for filan, hvor er det smukt. Men selv om man spejder forgæves efter ringen på den finger, der holder løslinen, skal man nok ikke gøre sig de store illusioner Tongue
Pessimist? Jamen, for hulen jeg synes det er svært at indtage det modsatte synspunkt. Ok, de to sidste vintre har været hårde ved kysten, men i det lidt større perspektiv er det jo ren gru. F.eks. er atlanterhavslaksens opvækstområder de seneste årtier indskrænket med 90 %..... Den såkaldte "grøndlandspumpe" er under alvorligt pres og der er mange andre eksempler på, at der er uendeligt meget at kæmpe for.
 
Bedste hilsner
 
Torben
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2011 kl. 23:13
Jim, jeg læste om en runningline (monofil af en art), der skulle være THE sh*t .. det var på Go-fishingshjemmeside, og den skulle komme i en 100 m spole ..
ser lige om jeg kan finde linket ..
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2011 kl. 23:13
he he, straks som man har trykket på besvar ..

http://shop.go-fishing.dk/product.asp?product=6285

det ser ret spændende ud .. overvejer kraftigt at købe en og prøve det!!!
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2011 kl. 23:15
årh sorry .. så først nu at det skulle være coatet .. beklager!
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2011 kl. 23:41
Citat: TT101

Hej Jim,
 
ja for filan, hvor er det smukt. Men selv om man spejder forgæves efter ringen på den finger, der holder løslinen, skal man nok ikke gøre sig de store illusioner Tongue
Pessimist? Jamen, for hulen jeg synes det er svært at indtage det modsatte synspunkt. Ok, de to sidste vintre har været hårde ved kysten, men i det lidt større perspektiv er det jo ren gru. F.eks. er atlanterhavslaksens opvækstområder de seneste årtier indskrænket med 90 %..... Den såkaldte "grøndlandspumpe" er under alvorligt pres og der er mange andre eksempler på, at der er uendeligt meget at kæmpe for.
 
Bedste hilsner
 
Torben

Hej Torben.

Nå det lagde jeg dog ikke lige mærke til...altså om hun havde ring på, men pyt...hun bor jo også for langt væk så hva, det må hun så selv om.

Grønlandspumpen er jo en del af Golfstrømmen og som forlægelse, den Nordatlantiske strøm.

Der har været en del snak om konsekvenserne ved en standsning eller kraftig reduktion af Golfstræmmen, men en langt de fleste eksperter er nu rimeligt enige om at intet umiddelbart tyder på at et sådan scanarie er forestående, og skulle det alligevel engang ske, så er det slut med at grille pølser i haven om sommeren...men i så fald bliver det næppe i vores tid.

Indlandsisen skulle iflg forskerne kunne holde til mindst 1000 års kraftig global opvarmning pga tykkelsen på 2-3 km, men det er jo næsten en paradoksal selvmodsigelse med en så kraftig afsmeltning, for inden den vandmængde når ud i havet vil Golfstrømmen være bremset så kraftigt at det vil resultere i en endnu kraftigere nedkøling end den opvarmning som forårsagede afsmeltningen...dette ligner jo en "selvregulerende bremse" og måske er det netop derfor at klimaet på den norslige halvkugle har været både varmere og koldere gennem tiderne.

Næ det tror jeg nu ikke at vi behøver at bekymre os voldsomt over, det er mere den nuværende situation omkring vores eget vandmiljø jeg ryster i bukserne over.

Mvh

Jim.

Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2011 kl. 23:52
Citat: René H.N.

hvor adskiller din teknik sig fra den som de gængse kastere bruger??

er det bare 20 m/sek og meget åbne linebuer så vinden bærer linen ud over de 45 meter??

eller er der andre tricks der skal ind over, og for nysgerrighedens skyld, hvad kaster du med en let vind ind fra siden??
Da jeg overvejer at stille op til DM næste gang kan jeg ikke afsløre min teknik her, men der er ingen tvivl om at der vil kunne tilføres adskillige meter til de distancer som der traditionel kastes.
 
Og nej, det handler ikke blot om at åbne linebuen så meget at den bæres af vinden, men det er klart at en kraftig medvind fordrer netop denne kastestil hvis det er distancen som er diciplinen.
 
Mvh
Jim.
Til top
Rene´H Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Barberen Avatar

Tilmeldt:: 25 Aug 2005
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Barberen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Maj 2011 kl. 23:57
Citat: scott

Hej Lasse.

Ja det kunne man selvfølgelig godt gøre, men jeg gider ikke at høre på det skramleri hvergang samlingen kommer ud gennem øjerne med stor fart.

Mvh

Jim.

Smelt dem sammen med krympeflex, så er du ude over det problemSmile
Knæk og bræk
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2011 kl. 00:07
Citat: Barberen

Citat: scott

Hej Lasse.

Ja det kunne man selvfølgelig godt gøre, men jeg gider ikke at høre på det skramleri hvergang samlingen kommer ud gennem øjerne med stor fart.

Mvh

Jim.

Smelt dem sammen med krympeflex, så er du ude over det problemSmile
Knæk og bræk
Ja det kunne jeg selvfølgelig godt gøre, men synes at det er lidt ærgerligt at ofre en ekstra skydeline som jeg kun bruger 10-15 m af.
 
Mvh
Jim.
Til top
Tony Hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tony W Avatar

Tilmeldt:: 23 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tony W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2011 kl. 07:02
Hej Jim.
 nu behøver du jo ikke nødvendigvis at ofre en ekstra skydeline ved at smelte dem sammen. kunne det ikke tænkes, at når du har haft lidt tid til at finpudse din nye og stadig "hemmelige" teknik, at du så til sidst rent faktisk for behov for de 2 gange 30m.Smile?
 knæk og bræk derude   mvh. Tony
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2011 kl. 08:48
Smile
Citat: scott

Citat: Barberen

Citat: scott

Hej Lasse.

Ja det kunne man selvfølgelig godt gøre, men jeg gider ikke at høre på det skramleri hvergang samlingen kommer ud gennem øjerne med stor fart.

Mvh

Jim.

Smelt dem sammen med krympeflex, så er du ude over det problemSmile
Knæk og bræk
Ja det kunne jeg selvfølgelig godt gøre, men synes at det er lidt ærgerligt at ofre en ekstra skydeline som jeg kun bruger 10-15 m af.
 
Mvh
Jim.
 
Jim, lær at kaste længere, så du også kommer til at bruge hele den anden skydelineSmile  Det gør vi andre Wink
 
Mvh
Lasse
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2011 kl. 09:03
Citat: scott

Citat: René H.N.

hvor adskiller din teknik sig fra den som de gængse kastere bruger?? er det bare 20 m/sek og meget åbne linebuer så vinden bærer linen ud over de 45 meter?? eller er der andre tricks der skal ind over, og for nysgerrighedens skyld, hvad kaster du med en let vind ind fra siden??

Da jeg overvejer at stille op til DM næste gang kan jeg ikke afsløre min teknik her, men der er ingen tvivl om at der vil kunne tilføres adskillige meter til de distancer som der traditionel kastes.
 

Og nej, det handler ikke blot om at åbne linebuen så meget at den bæres af vinden, men det er klart at en kraftig medvind fordrer netop denne kastestil hvis det er distancen som er diciplinen.

 

Mvh

Jim.


jamen det er så også i orden..

men med de længder bør du stile højere end dm, kast på små 60 meter ses jo ikke hver dag..

med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2011 kl. 11:04
Hej Rene.
 
Okay, må nok erkende at 60 m er lige i overkanten.
 
Mvh
Jim.
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2011 kl. 11:07
Citat: LasseK

Smile
Citat: scott

Citat: Barberen

Citat: scott

Hej Lasse.

Ja det kunne man selvfølgelig godt gøre, men jeg gider ikke at høre på det skramleri hvergang samlingen kommer ud gennem øjerne med stor fart.

Mvh

Jim.

Smelt dem sammen med krympeflex, så er du ude over det problemSmile
Knæk og bræk
Ja det kunne jeg selvfølgelig godt gøre, men synes at det er lidt ærgerligt at ofre en ekstra skydeline som jeg kun bruger 10-15 m af.
 
Mvh
Jim.
 
Jim, lær at kaste længere, så du også kommer til at bruge hele den anden skydelineSmile  Det gør vi andre Wink
 
Mvh
Lasse
Lad os nu prøve at være lidt seriøse Lasse.
 
Mvh
Jim.
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2011 kl. 13:25
Citat: scott

Hej Rene.
 
Okay, må nok erkende at 60 m er lige i overkanten.
 
Mvh
Jim.

forfang på 3 meter
10 meter skydehoved
30 meter skydeline
10-15 meter bagline

okay så 58 meter da Sleepy

er ikke i tvivl om at det kan lade sig gøre, og ser da frem til at se den første dansker som kaster samme distancer som Steve Rajeff's absolut bedste kast.. Ved desværre ikke hvad de bedste danskere pt kan præstere, men synes ikke jeg har hørt om nogle af dem kaste over 55 meter Wink
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Haris S Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karupfiskeren Avatar

Tilmeldt:: 21 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karupfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2011 kl. 14:32
Citat: EsbenL

Du har ikke skrevet om hvor den skal anvendes og hvilken tykkelse,men SA har lavet nogle på 36 meter bla. sharkskin som jeg selv bruger og er meget tilfreds med.

/Esben
Vedr. S.A Sharkskin - Hvilken kerne har har linen? 
Knæk og bræk
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2011 kl. 14:48
Citat: scott

Citat: LasseK

Smile
Citat: scott

Citat: Barberen

Citat: scott

Hej Lasse.

Ja det kunne man selvfølgelig godt gøre, men jeg gider ikke at høre på det skramleri hvergang samlingen kommer ud gennem øjerne med stor fart.

Mvh

Jim.

Smelt dem sammen med krympeflex, så er du ude over det problemSmile
Knæk og bræk
Ja det kunne jeg selvfølgelig godt gøre, men synes at det er lidt ærgerligt at ofre en ekstra skydeline som jeg kun bruger 10-15 m af.
 
Mvh
Jim.
 
Jim, lær at kaste længere, så du også kommer til at bruge hele den anden skydelineSmile  Det gør vi andre Wink
 
Mvh
Lasse
Lad os nu prøve at være lidt seriøse Lasse.
 
Mvh
Jim.
 
Hej Jim
 
Du startede LOL
 
Mvh
Lasse
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
Rene´H Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Barberen Avatar

Tilmeldt:: 25 Aug 2005
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Barberen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2011 kl. 16:07
Citat: scott

Hej Rene.
 
Okay, må nok erkende at 60 m er lige i overkanten.
 
Mvh
Jim.
Hej Jim
Du har sikkert en slidt sydeline som du kan bruge og smelte til den nye efter det slidtet er klippet af.
Har slev leget lidt med det når jeg har haft nogle slidte liner og det fungereSmile
Håber du finder hva du skal bruge så du kan komme ud til fiskene
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2011 kl. 16:22
Citat: René H.N.

Citat: scott

Hej Rene.
 
Okay, må nok erkende at 60 m er lige i overkanten.
 
Mvh
Jim.

forfang på 3 meter
10 meter skydehoved
30 meter skydeline
10-15 meter bagline

okay så 58 meter da Sleepy

er ikke i tvivl om at det kan lade sig gøre, og ser da frem til at se den første dansker som kaster samme distancer som Steve Rajeff's absolut bedste kast.. Ved desværre ikke hvad de bedste danskere pt kan præstere, men synes ikke jeg har hørt om nogle af dem kaste over 55 meter Wink
 
Hej Rene
 
Hvor langt er Steve's absolut bedste kast?
Og hvilket grej brugte han Embarrassed
 
Mvh
Lasse


Redigeret af LasseK - 28 Maj 2011 kl. 16:23
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
 Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres