Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

fluestang til teenager?

 Besvar Besvar
Forfatter
Anders Almskou Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Anders almskou Avatar

Tilmeldt:: 28 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders almskou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: fluestang til teenager?
    Sendt: 28 Maj 2011 kl. 20:57
hej

jeg vil høre om man skal bruge specielle stænger/udstyr når man ikke er så høj? ca 160?

jeg har lånt en af min onkel men jeg ved ikke om det er noget virkeligt gammelt der slet ikke duer længere?

jeg er helt ny og skal først lige til at lære det:) 

kan man se på en line om det er flyde eller synke line?

takker på forhånd 
Mvh Anders

vi ses ved vandet
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2011 kl. 21:45
Hej Anders,
 
jeg mener ikke, at du behøver at tage din højde under overvejelse, når du vælger stang. Vedrørende fluelinens densitet, kan du fylde håndvasken med vand, trække nogle meter line af hjulet og putte linen i vasken og se om linen flyder eller synker. Om grejet stadig i orden, afgøres nok nemmest ved fiskevandet. Bare klø på! Smile
 
Bedste hilsner samt knæk & bræk
 
Torben Thinggaard
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Maj 2011 kl. 23:03
Og husk at sætte proppen i, ellers vil den altid lægge sig på bunden og det
dur jo ikke hvis det skal være en flydeline Wink
 
/Jim.
Til top
Anders Almskou Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Anders almskou Avatar

Tilmeldt:: 28 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders almskou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2011 kl. 07:47
tusind tak for hjælpen så skal stangen ud og svinges lidt idag:)
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2011 kl. 10:17
Hej Anders
 
Skriv lige hvad der står på stangen, så skal jeg fortælle dig om det er noget brugbart eller, som du skriver, noget gammelt som ikke kan bruges længere. Jeg synes ikke det sidste virker sandsynligt.
 
Mvh
 
Karsten
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2011 kl. 10:22
Kommer du forbi Hessellund Sø camping  torsdag 2.juni 1500,hvor der er sportsfisker træf, er der instruktører fra DSF der vil kunne lære dig noget, biblioteket er også et sted ,mange gode begynderbøger, find en du kender, som kan lære dig lidt? er du ikke medlem af en forening?
 
i øvrigt , køb ikke for billigt grej, specielt stang og line er vigtigt i starten, hjulet kan der sagtens spares på, køb evt brugt.
 
 
 
Til top
Anders Almskou Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Anders almskou Avatar

Tilmeldt:: 28 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders almskou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2011 kl. 10:35
jeg er lige begyndt og har lånt en stang af min onkel:) jeg har en nabo der er super med en flue stang der har sagt han gerne vil lære mig det:) 

blue fox carbon bf-9 9 ft 2 sec line 7-8
af line er der noget grønt noget på aner ikke om det kan bruges?
men nu er jeg begyndt at kaste lidt efter en spand:)
Til top
Anders Almskou Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Anders almskou Avatar

Tilmeldt:: 28 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders almskou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2011 kl. 10:37
nej jeg tror ikke jeg kommer forbi den 2. juni ved mindre der er nogle fra skanderborg egnen der kan have mig med er der en konkurrence eller hvordan?
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2011 kl. 11:03
Hej Anders
 
Stangen, som absolut er brugbar, er en af mange billige carbonstænger som er kastet ud på markedet. Som jeg læser det, er stangen 9 fod og 9 tommer. Den er nok lige lovlig lang. Ikke kun til dig men alle, som fisker en hel dag. Jeg vil foretrække en stang på max. 9 fod. De længere eenhåndsstænger kan let give ømme håndled, især hvis de er lidt toptunge. De lidt ældre, som jeg jo snart tilhører, kan nemt få ondt i ryggen af at fiske med lange toptunge eenhåndsstænger.
 
Det omtalte træf på Hessellund er en årlig tilbagevendende begivenhed, som DSF afholder. Det varer fra torsdag til søndag, og kan være meget lærerigt. Jeg har deltaget mange gange for år tilbage sammen med min søn, da han var i lømmelalderen. Jeg kan kun anbefale det.
 
Mvh
 
Karsten
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2011 kl. 11:05
Her er et link, så kan du læse lidt om det.
 
 
bedre link
 


Redigeret af folp - 29 Maj 2011 kl. 11:06
Til top
Anders Almskou Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Anders almskou Avatar

Tilmeldt:: 28 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders almskou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2011 kl. 11:10
okay karsten jeg kan godt mærke det syrer til i armen hvis man står lidt tid med den så jeg skal nok have fat i en af de lidt mindre ikke?
Til top
Anders Almskou Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Anders almskou Avatar

Tilmeldt:: 28 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders almskou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2011 kl. 11:11
takker for linket lyder spændende men der er jo ikke så længe til så kunne være man skal vente til næste år når man har lært at smide med fluen:)
Til top
Anders Almskou Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Anders almskou Avatar

Tilmeldt:: 28 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders almskou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2011 kl. 11:20
hvad vil du forslå af fluesæt til en fornuftig pris til mig?
Til top
René Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
UL tossen

Tilmeldt:: 16 Aug 2010
Geografisk: Sakskøbing
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér UL tossen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2011 kl. 12:24
Hej Anders, det er helt i orden og deltage i kasteundervisningen på Hessellund træffet, selvom det er en lånt stang og du ikke har prøvet det før. Du bestemmer selv hvor meget af undervisningen du deltager i og der er bla også fluebinding og blink dekoration/maling. Jeg er selv med som instruktør og håber vi ses. Mvh René
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2011 kl. 12:43
Hvis det er mig du spørger om fluesæt?,
 
vil jeg ikke kunne svare præsis,
 
jeg købte nogle sæt til børnene, til ca 600 for alt (stang ,hjul ,line,)
 
da jeg selv prøvede dem, var stængerne som kogt makeroni, noget slattent lo--,
 
Jeg vil hellere sige ,gå efter en 9 fod kulfiber klasse 6, tilhørende WF i klasse 6(flydende!) som begynder er det bedre end skydehoved, stang til ca 1000 og line ca 4-500, som sagt ,du kan spare på hjulet, men det skal jo balancere vægten på stangen.
 
Måske købe brugt ?
 
du får også hurtigt brug for andre småting.
 
Og som Rene skriver, kom, du bliver supertændt af det træf.
 
 


Redigeret af folp - 29 Maj 2011 kl. 12:49
Til top
Anders Almskou Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Anders almskou Avatar

Tilmeldt:: 28 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders almskou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2011 kl. 12:58
det var nu karsten jeg skrev til men tak for svar:) nu vil jeg lige prøve med den stang jeg har lånt og ellers så har min nabo en anden jeg kan låne:) men hvis det er mig og jeg bliver god til det skal jeg da have mig en ordenlig stang:)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres