Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hjælp til torsk ved fyn

 Besvar Besvar
Forfatter
thomas klausen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomas klausen

Tilmeldt:: 25 Maj 2008
Status: Offline
Beskeder: 249
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomas klausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: hjælp til torsk ved fyn
    Sendt: 30 Maj 2011 kl. 18:10
hej jeg har for 3 gang i år været ud og pilke ved fynshovede /enebærodde men jeg har endu ikke fanget nogen torsk. jeg fatter det simpel hen ikke jeg bruger pilk fra 80 g op til 150g og jeg har prøvet forfang også i lidt forskællige faver osv og jeg har prøvet fra ca 8 meter til 19 m har prøvet med blæksprutte forfang og fisk men der sker intet jeg har værtet ude i minimum 4 timer af gangen og jeg giver gerne mellem halv til en hel time inden jeg skifter avn så jeg vil meget gerne høre om der nogen her inde der kender lidt til stedet der ude som kunne hjælpe lidt mvh thomas.


ops det skal siges jeg ikke sejler ud i kattegat pga. jeg sejler i en 16 fods jolle som kun har 5 hk så jeg er sikker på at nå ind igen uden for meget vand i jollen ;)
Mvh.
Thomas klausen
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2011 kl. 19:01
Hej Thomas,
 
her er måske lidt hjælp:
 
 
Ellers kan jeg anbefale dig at spørge på http://www.smaabaadsklub.dk/ , hvor der findes et rigtig godt forum.
 
Bedste hilsner samt knæk & bræk
 
Torben Thinggaard
 
Til top
thomas klausen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomas klausen

Tilmeldt:: 25 Maj 2008
Status: Offline
Beskeder: 249
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomas klausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2011 kl. 19:27
jeg kom desvære ikke videre af det da jeg ikke kommer der om i min jolle det tør jeg ikke alene nå der kun er 5 hk bag den jeg har vedhæftet et billede af hvor jeg fisker det inden for de røde pile og den lille røde pil er der jeg sejler ud fra jeg håber der nogen der kan hjælpe da jeg tager der over igen imorgen så har jeg kun det net jeg har på min mobil så jeg håber på et svar iden kl 10 imorgen jeg kan bruge

mvh thomas klaysen
Mvh.
Thomas klausen
Til top
thomas klausen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomas klausen

Tilmeldt:: 25 Maj 2008
Status: Offline
Beskeder: 249
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomas klausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2011 kl. 19:28

Mvh.
Thomas klausen
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2011 kl. 19:37
Hej Thomas,
 
jeg synes, at det er særdeles klogt af dig at være forsigtig på havet. Det modsatte kommer man som bekendt ikke altid hjem fra.
I det anførte område kender jeg desværre kun noget til kystfiskeriet. Jeg ved ikke, om du kan få et hurtigt svar på småbådsklubbens hjemmeside, men hvis du poster et spørgsmål, skulle det undre mig, om ikke du i løbet af noget tid får et fyldestgørende svar.
 
Knæk & bræk
 
Torben
Til top
thomas klausen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomas klausen

Tilmeldt:: 25 Maj 2008
Status: Offline
Beskeder: 249
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomas klausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2011 kl. 19:44
jeg har de sist år sejlet i det område og kender det ok til at sejle i og jeg sejler ikke der ud vis det blæser for meget jeg har set både forsvinde der hvor jeg sejler ud jeg har altid en kniv med mig og ikke minst altid en redningsvest på og jeg tager den kun af vis jeg for det for varmt og sider jakken men den kommer på med det samme jeg har personligt stor respekt for havet og jeg overvejer altid hvad jeg gør 2 gange for det ikke skal gå galt så. men det vil jeg prøve om jeg kan jeg takker
Mvh.
Thomas klausen
Til top
thomas klausen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomas klausen

Tilmeldt:: 25 Maj 2008
Status: Offline
Beskeder: 249
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomas klausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2011 kl. 19:46
det kan jeg ikk da jeg ikke er medlem og da jeg er på kontant hjælp har jeg ikke råd til at melde mig ind lige nu
Mvh.
Thomas klausen
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2011 kl. 19:50
Hej Thomas,
 
sådan skal det lyde. 'Kun en tåbe frygter ikke havet', som det hed i OBS i gamle dage. Kendte dog en som omformulerede det over for sin kone, når der skulle slås græs med videre: 'Kun en tåbe frygter ikke haven', men det er jo en helt anden sag Wink
Jeg håber, at du har held med det andet forum og at du får krammet på torskene!
 
K & B
 
Torben
Til top
thomas klausen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomas klausen

Tilmeldt:: 25 Maj 2008
Status: Offline
Beskeder: 249
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomas klausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2011 kl. 19:56
det helt rigtigt det et sted man ikke leger med og vis man gør er man meget heldig vis man når hjem i live. det håber jeg også.
Mvh.
Thomas klausen
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2011 kl. 19:59
Jeg har ikke selv erfaring fra området men det, som jeg kan se ud fra et dybdekort, så ville jeg satse på området ved/lige udenfor Gabet  og gerne i nærheden af de strømskel, som der må være, når strømmen løber ud inde fra fjorden.
En anden plads jeg ville satse lidt på, ville være ved skrænten lige vest for Fyns Hoved.
 
Til top
thomas klausen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomas klausen

Tilmeldt:: 25 Maj 2008
Status: Offline
Beskeder: 249
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomas klausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2011 kl. 20:16
hej det lyder intrasant kunne du tejne plasserne på et kort så jeg kan se det præsis det lidt svært at finde det når jeg skal gætte det med at finde ting på et kort jeg ikke selv står med er jeg ikke så god til
Mvh.
Thomas klausen
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2011 kl. 20:29
Til top
thomas klausen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomas klausen

Tilmeldt:: 25 Maj 2008
Status: Offline
Beskeder: 249
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomas klausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2011 kl. 20:32
takker
Mvh.
Thomas klausen
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2011 kl. 20:36
Og ud for fyret - der er før blevet fanget torsk fra land, så muligheden burde være til stede fra båd http://www.findvej.dk/55.51831,10.5619?zoom=15&maptype=3
Til top
Go-Fishing Claus Eriksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Go Fishing Avatar

Tilmeldt:: 14 Mar 2009
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Go Fishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2011 kl. 20:45
Hej Thomas
Jeg er bange for at jeg må tage lidt af modet fra dig. Jeg har fisket rigtig meget i området (har sommerhus og jolle ved Fyns Hoved) i snart 30 år både fra båd og land, og torsken forsvandt for 15 år siden.
 
I de gode gamle dage var der et godt torskefiskeri ved Fyns Hoved og i Gabet lige udfor Enebærodde Fyr. Det er slut nu - helt slut. Hver år tager jeg lige et par ture i Gabet og omkring Lillegrunden nord for Fyns Hoved. Der er ingen torsk omkring Nordfyn. erhvervs-fiskerne der ligger i Korshavn ved Fyns Hoved må enten til Storebæltskysten eller langt op i Kattegat for at fange torsk.
Så du må nøjes med havørreder og hornfisk.
De senere år er der dog kommet et godt træk af makreller i Odense Fjord. De plejer at ankomme ca. 1. juli og findes nemmest i det dybe område omkring Lindø-værftet eller i Gabet. Det virker også som om at fladfiskene er i fremgang. Prøv at fiske flade på 4 - 6 meter vand omkring Enebærodde Fyr det er rigtig godt i perioder.
 
Go' fornøjelse derude
 
Hilsen
Claus/Go-Fishing
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2011 kl. 21:01
Hej Claus,
 
det var en præcis, men også nedslående melding. Her ved Århus og Djursland er de begyndt at komme tilbage. Det kniber dog stadig ofte med størrelsen. Men man kunne måske håbe på, at de får fodfæste og spreder sig sydpå til Fyn. Ved nærmere eftertanke er det dog nok et naivt ønske.
 
Bedste hilsner samt knæk & bræk
 
Torben Thinggaard
Til top
thomas klausen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomas klausen

Tilmeldt:: 25 Maj 2008
Status: Offline
Beskeder: 249
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomas klausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2011 kl. 21:22
hej klaus så det nu jeg skal gøre dig glad for jeg har selv garn og har også en enkelt ruse og i dalby bugten har jeg fået rigtig rigtig mange små torsk på ca 10-15 cm og derfor under det mig jeg ikke tager nogle. så der er torsk men om der er stører fisk der ude ved jeg ikke jeg har som sagt ikke taget nogle. men jeg tager tit mellem 5 til 10 flade i nettet i og lige ude af bugten. 
jeg har også meget lyst til at fange havørred men jeg har ingen stang til det så det kan jeg desværre ikke 
Mvh.
Thomas klausen
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2011 kl. 22:52
Citat: thomas klausen

hej klaus så det nu jeg skal gøre dig glad for jeg har selv garn og har også en enkelt ruse ...
 - Ja!, der er altså ikke nogen lystfiskere, som bliver glad for at høre om garn og ruser - medmindre altså det er fordi, at du har sat dem ind bagerst i skuret for, at musene har noget at bygge rede i.Wink
Til top
thomas klausen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomas klausen

Tilmeldt:: 25 Maj 2008
Status: Offline
Beskeder: 249
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomas klausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2011 kl. 22:56
beklager jeg bruger dem men det er så min sag baklager jeg er doven hvad angår de flade og ruserne har jeg kun for ålekvaberne s skyld da jeg ikke kan fange dem med orm de vil bare ikke. 
Mvh.
Thomas klausen
Til top
Go-Fishing Claus Eriksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Go Fishing Avatar

Tilmeldt:: 14 Mar 2009
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Go Fishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2011 kl. 07:47
Hej Igen Thomas
 
Jeg synes ikke du skal ikke beklage over dit garn og ruser. Så længe de er sat fuldt lovligt så er der jo ingen problemer.
De små torsk har været der mere eller mindre alle årene, og hvert år er vi optimister, men jeg ved ikke hvad der sker. Når de kommer op på 35 cm så er det bare slut. Hvor deres mor og far er henne er også en gåde, men det er ikke omkring nordfyn.
 
Men du skal da vist give dig selv et havørred - hornfiske - makrel - fladfiske m.m. stang sæt i tidlig julegave. Det fåes for 700 - 900 kr. og skaber en del glæde i både vil jeg godt love
 
Læs evt. dette om makrellerne i fjorden: http://go-fishing.dk/2008/07/kyst-makreller/
 
Vi ses derude
Claus
Til top
thomas klausen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomas klausen

Tilmeldt:: 25 Maj 2008
Status: Offline
Beskeder: 249
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomas klausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2011 kl. 10:01
de naturligvis sat lovligt da andet ikke er iorden der er nogle få der ikke følger reglerne der men af hensyn til jeg ikke vil miste mit garn tør jeg ikke anmelde det til kontrolen så jeg venter bare på de kommer af sig selv. jeg tror faktisk problemet ligger i manglende dybte og at de så søgere længere ud jeg har haft fishfindere med ude for at se om der er noget og det er der der er massere af fisk også på bunden de står klumpet sammen nogle stedere men hvad det er ved jeg ikke. jeg har en målinge på en det dybeste sted nåede den lige op og runde 19 m så det kunne jo godt være derfor.
Mvh.
Thomas klausen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum