Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hornfisk

 Besvar Besvar
Forfatter
Claus Borup Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
C. Borup

Tilmeldt:: 24 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér C. Borup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hornfisk
    Sendt: 31 Maj 2011 kl. 16:16

Er de ved at være væk, fra Kolding fjord...?

Til top
Henrik Petersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hp020359 Avatar

Tilmeldt:: 24 Aug 2003
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 55
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp020359 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2011 kl. 17:12
Hej Claus.
 
Hvorfor tror du det. Nu kender jeg ikke specifikt Kolding fjord, men den adskiller sig vel ikke væsentligt fra andre danske fjorde. Så derfor mener jeg ikke at hornfisken har forladt dig, min mangeårige erfaring siger mig at du kan fange hornfisk i fjordene i hvertfald til slutningen af juli måned, herefter begynder de så småt at trække retur, for helt at have forladt dansk farvand i oktober.Hornfisken findes nu inde på lavt vand over banker med ålegræs og muslinger.
 
M.V.H.
Henrik Petersen
Til top
Claus Borup Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
C. Borup

Tilmeldt:: 24 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér C. Borup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2011 kl. 17:58

Har fået en fri dag i morgen, så jeg over vejer at tage en tur på kysten..

Sidst jeg var der over var der så mange hornfisk at havørreden slet ikke kunne komme til ....

Gider ikke de hornfisk..

Sæsoner er da toppet for horn, ik` ?

Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2011 kl. 18:14
de ER på retræte i Vejle fjord .. har været ude i går og i forgårs, havde ganske få nap af hornfisk, og ellers ørder istedet .. de er slet slet ikke så massive som de har været tidligere .. det kan self nå at vende lidt endnu, men der er ikke så mange som der har været!
Til top
Claus Borup Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
C. Borup

Tilmeldt:: 24 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér C. Borup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2011 kl. 18:41

Takker Ørde

Det lyder godt.. :-)

Jeg tager chancen i morgen. Så må åen vente til weekenden.

 

ps:  Til Henrik Petersen & Ørde .Takker for jeres svar. 

Til top
peter andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
p.andersen

Tilmeldt:: 05 Maj 2009
Status: Offline
Beskeder: 98
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér p.andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2011 kl. 21:09

hej Claus

Der er stadig væk hornfisk, dog ikke i de mængder som for 14 dage siden, de er her selvfælgelig stadig, men mere spredt.
Prøv Odderne i Kolding Fjord, helst lidt pålandsvind, naturlig agn. eller bombada flue, kobber eller rødt, men små fluer, så skal du bare se løjer. Jeg var en tur i Fænøsund i går aftes, der var pænt med horn, så de er i området.
K&B
Peter Andersen
Kolding.
Til top
oliver bugge hunt Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
oliverbugge

Tilmeldt:: 22 Okt 2010
Geografisk: beder
Status: Offline
Beskeder: 89
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér oliverbugge Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2011 kl. 21:11
det lyder ikke som om han vil fange dem Peter :) 
Til top
Niels Mouritsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Mouritsen Avatar

Tilmeldt:: 04 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Mouritsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jun 2011 kl. 01:14
Horsens fjord (Borre knob)
I søndags var der ikke flere hornfisk, vi var 10 mand og der blev kun fanget en´på sild og en´på flue.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres