Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fiskeri ved Skarrev?

 Besvar Besvar
Forfatter
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fiskeri ved Skarrev?
    Sendt: 01 Jun 2011 kl. 07:42
Da jeg i Kristi himmelfartsferien, skal på camping ved Skarrev (i Aabenraa Fjord), ville det være dejligt om man kunne et par tip, til lidt kystfiskeri i omegnen, da det er helt nyt vand for mig?
 
På forhånd tak og med venlig hilsen
Henning
 


Redigeret af Henning - 01 Jun 2011 kl. 07:45
Til top
Christian Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stikling

Tilmeldt:: 18 Sep 2004
Geografisk: Lillebælt
Status: Offline
Beskeder: 179
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stikling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jun 2011 kl. 14:37
prøv en tur til Barsø
chr
Til top
Allan Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allanm

Tilmeldt:: 08 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allanm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jun 2011 kl. 17:22
Du skal jo campere lige præcist på en af fjordens bedste pladser. Jeg har altid været glad for strækket fra Skarrev og vestpå, mod dyrhave. Der er dog et udløb ved Dyrhave, så pas på fredningsbælter, som dog i øvrigt er mærket tydeligt op ved fjorden som en glimrende service fra de lokale. 

Derudover, så har jeg ved campingpladsen set et par havørred fanget direkte fra den fine sandtange, der går ud lige foran pladsen. Det var på børsteorm og sildestrimler under flåd, endda fisket statisk. Dét ville jeg selv gøre, hvis jeg var på fiskeferie på pladsen, og blev træt i benene og kastearmen ;o)

Der var i min tid også mulighed for flade fra tangen, så det er der såmænd nok stadigvæk, lige som du nok for svært ved at slippe for en masse hornfisk.
Ellers byder fjorden på rigtigt mange andre oplagte pladser indenfor cykle/køre afstand. Sønderstrand i Åbenrå er en klassiker, lige som du også finder masser af fine pladser hele vejen til Loddenhøj.

Tjek evt. kysten på google-maps.

K&B
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres