Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Killfilter

 Besvar Besvar
Forfatter
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Killfilter
    Sendt: 16 Jun 2011 kl. 21:46
Var det en idé at indføre en slags "killfilter" på forum, så man kan vælge ikke at få vist indlæg fra udvalgte personer. Pressefotografforbundets hjemmeside har indført det, og det har mange været glade for. Det er meget mere interessant at læse en debat, der er renset for fladpandede indlæg. Og ved at lade det være op til den enkelte, kan man selv vælge, hvem man vil sortere fra.

Johan
Til top
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2011 kl. 22:37
ja for ....Thumbs Up
Til top
Per Pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
perpedersen

Tilmeldt:: 12 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 58
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér perpedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2011 kl. 22:50
Ja det kunne da være rart man kunne "blokere" visse personer fra at kunne deltage i sine indlæg og ligeledes ikke kunne se eller deltage i deres...
Ku da være man kunne få udelukket de værste spammere og forumbetjente...
 
Mvh Per
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jun 2011 kl. 23:46
Citat: perpedersen

Ja det kunne da være rart man kunne "blokere" visse personer fra at kunne deltage i sine indlæg og ligeledes ikke kunne se eller deltage i deres...
Ku da være man kunne få udelukket de værste spammere og forumbetjente...
 
Mvh Per


Det er nu ikke helt sådan, det fungerer på Pressefotografforbundets hjemmeside. Når man åbner et emne, står der under hver deltager i debatten "skjul bruger". På den måde kan man ikke afholde nogen fra at deltage i debatten, men hver enkelt bruger kan bestemme, hvem de vil skjule, uden at det påvirker det, andre kan se.

Jeg tror, det er lidt farligt at give f.eks. trådstarteren mulighed for at blokere andre fra at skrive. Det er et langt mere drastisk indgreb og skal nok give både ballade og ekstra arbejde til folkene bag siden.

Johan
Til top
Lars Enkelund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Enken Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2003
Status: Offline
Beskeder: 334
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Enken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2011 kl. 00:37
Kære Johan
 
Nu har jeg ikke set hvordan det foregår på den nævnte side og kan derfor ikke vurdere hvordan det fungerer.
Sådan som du lægger det op i dine indlæg afholder du ingen fra at deltage. Indlæggene vil stadigvæk findes på siden. men den enkelte læser kan efterfølgende vælge om han vil se indlæg fra XX eller YY, når han følger tråden eller skjule dem fordi han synes de forplumrer debatten. "Spærringen" om du vil finder kun sted på trådvisningsniveau hos dig selv, hvis vi kan kalde det det.
 
Er det forstået korrekt??
 
Jeg synes den er svær. Det er næsten helt sikkert at nogle deltagere der vil opfatte det som en form for censur eller udelukkelse, når de ikke får svar på deres indlæg.
 
På den anden side kunne en sådan funktion måske få os alle til at tænke os om når vi skriver og dermed være medvirkende til at holde en mere urban tone på dette forum.
 
Jeg har faktisk diskuteret dette med en deltager herinde (på privat mail), og jeg må sige at hans tilgang til diskussionerne kunne vi alle i større eller mindre grad lære noget af. Han har valgt at lade være med "at bide på" og fastholde en urban, venlig og imødekommende tone i sine indlæg ud fra den betragtning at det er/var bedre at foregå med et godt eksempel fremfor at irettesætte de personer, hvis indlæg han fandt uvederhæftige, injurierende eller ødelæggende for debatten.
 
Jeg skal da gerne indrømme at jeg til tider har haft lyst til at sige min uforbeholdne mening i enkelte tråde, men har valgt at lade være for ikke at hælde mere benzin på det berømte bål. De gange hvor jeg ikke har kunnet dy mig, har jeg benyttet mig at et lille fif, nemlig først at skrive mit indlæg udenfor forum, hvor den ikke får for lidt (for at få "lukket dampen ud"), slettet dette indlæg og så derefter meget lettere har kunnet skrive et nogenlunde sobert og konstruktivt indlæg i nærværende forum.
 
Ideen er hermed givet videre Wink
 
Men for at vende tilbage til dit oplæg, Johan, kunne en funktion, hvor den enkelte deltager kan vælge hvis personers indlæg han ønsker at se på sin egen skærm uden at disse fratages muligheden for at give deres besyv med, være en mulighed for at bedre debatniveauet herinde på forum. Jeg er bare i tvivl omdet er den rigtige metode.
 
Mvh.
 
Lars
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2011 kl. 08:27
Hej Lars

Det er korrekt forstået. Det påvirker kun visningen hos den enkelte bruger. At jeg vælger "skjul bruger", påvirker ikke andres muligheder. Egentlig er det ikke et særlig drastisk greb, og jeg tror ikke skjulte brugere vil opleve anden forskel, end at de nok får færre løftede pegefingre og irrettesættelser, fordi der ikke er så mange, der læser deres indlæg. Jeg husker et eksempel fra PF, hvor to helt separate diskussioner kørte i samme tråd. Det forstyrrede ikke selve diskussionen, at et par særdeles flittige brugere kævlede løs.

Johan
Til top
Bård Thoresen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Baard Avatar

Tilmeldt:: 11 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Baard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2011 kl. 09:55
Sådan et killfilter har jeg haft i mange år. Det sidder bare i hjernen...:-)
 
 
Til top
Joachim Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gråfrede Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 206
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gråfrede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jun 2011 kl. 12:01
Hehe... Mit killfilter sidder også i hjernen, men det kunne være rart med en funktion, der gør, at man kan redigere lidt i, hvem man gider at høre på... Så ja tak til den slags!!
Knæk & Bræk derude...

Venlig Hilsen Joachim
http://whipafly.blogspot.com/
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres