Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

shads til øresund buleture

 Besvar Besvar
Forfatter
Morten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
morten

Tilmeldt:: 23 Apr 2006
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 139
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér morten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: shads til øresund buleture
    Sendt: 21 Jun 2011 kl. 12:40
skal i løbet af someren på nogle buleture på sundet,
tænkte på at prøve nogle nye agn. kan det tænkes at sådan nogle shads eller noget andet lignende kan bruges?
Men hvordan monterer man dem. der skal vel noget jig-krog med?
Det skal vel veje 300-400gr
http://grejkælderen.dk/?page_id=3&category=129&product_id=520
Til top
frederik schramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flash

Tilmeldt:: 02 Jul 2009
Status: Offline
Beskeder: 128
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flash Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jun 2011 kl. 15:51

Savagear Herring Cutbait 270 og 460 gram. Her selv et par stykker jeg bruger på sundet - det fanger kanon!

Knæk og Bræk
Frede
Til top
Morten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
morten

Tilmeldt:: 23 Apr 2006
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 139
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér morten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jun 2011 kl. 18:23
ok koster jo en del, men når de lige så hurtigt til bunden som en pirk ?
 
Kunne godt forstille mig de er giftige til sommertorsken Tongue
Til top
Arne Kristensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ajk

Tilmeldt:: 01 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ajk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jun 2011 kl. 18:35
Husk lige nogle MEGA store trekroge, så kroppen, sorry fisken, sidder der...................
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Nikolaj K. Pedersen Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj K. Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jun 2011 kl. 19:08

Styr din taber kommentar Arne, man ved nok virkelig hvad man snakker om, når man kommer fra Hjørring! Går ud fra at du fiske jævnligt på Øresund, når nej du er nok bare en af dem som har hørt noget dårligt om bulefiskeri og nu føler behov for at spille smart..

 

Tilbage til tråden

 

Jeg tror ikke du vil fange flere fik på en cutbait, hvis vi snakker dybt vand, 8 ud af 10 gange er du drevet over fiskene inden du rammer bunden..  Så hellere en hurtig 400 grams pirk, en gummimak i springringen og evt en enkelt ophænger, giver fint med bidefisk, vis det fiskes stille og roligt.. Gummimakken gav alene 5-7 stykker her den anden dag

 

Til top
Arne Kristensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ajk

Tilmeldt:: 01 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ajk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jun 2011 kl. 19:31
Sorry men sådan er det bare. En stor del af min fam bor i Vedbæk, så jeg har set mit.
Og ja, jeg er taber, har tabt min kamp mod miljøet, og mod bederevidende Københavnere, som virkelig ved alt om "BULEFISKERI" dvs torsk med indvoldende hængende ud af maven og rygklappere der fotografere scenacen..........
Velbekomme.
Mvh
megataberen Smile
Til top
Rene Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rs-madsen Avatar

Tilmeldt:: 29 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 140
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rs-madsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jun 2011 kl. 19:44
Nu er jeg også jyde som har hørt grimme ting om bulefiskeriet, så fordommene har jeg bestemt i behold, men at få afløb for dem i en tråd hvor trådstarter leder efter alternativer til prike og store trekroge, det er sku da borderline retaderet.
 
Jeg tvivler på at cutbait herring kommer hurtigt nok ned. Måske den helt tunge model...
 
Alternativt må man kunne bruge noget fra et klassik dropshot rig. 600 gr umonteret prik, 15-20 cm shad og flourcarbon.
 
 


Redigeret af Rs-madsen - 21 Jun 2011 kl. 19:45
Til top
Arne Kristensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ajk

Tilmeldt:: 01 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ajk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jun 2011 kl. 19:51
Hej Rene.
Det har du jo ret i. Beklager MANGE gange her fra det nordjyske. Den var over stregen erkender jeg.  Måske lidt racisme fra min side, beklager.
A
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Nikolaj K. Pedersen Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj K. Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jun 2011 kl. 19:53

Vedbæk, tag en tur med Jaws han ligger der - det kan være det ændre dit ignorante syn på bulefiskeri..

 

Og opret så din egen tråd, hvor dig og andre provokatører kan råbe højt i kor om hvor forfærdeligt bulefiskeri er, i stedet for bevist at lukke dit mundlort ud her, så du er sikker på endnu en debat, baseret på et latterligt lavt niveau. Dit første indlæg har intet formål.

Til top
Christian Sundfisker Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
cfer

Tilmeldt:: 01 Dec 2010
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cfer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jun 2011 kl. 20:01
Arne: når man vil bulefiske med gummishads er det målrettet bidefiskeri og ikke fejlkrogning.
Morten: dit problem er at du vil tabe kapløbet om at komme først til bunden mod dem der benytter bulepirke. Regn med at de benytter 500 og 600 gr. pirke. Det vil du ikke kunne hente med belastede shads.
Du vil derimod have en chance hvis du dropshotter, og belaster med 100 gr. tungere blylod end de andres bulepirke kombineret med end noget tyndere fletline (så du ikke får samme afdrift.
Af shads kan du forsøge dig med farverne gul, rød, sort eller sort /sølv. Jeg ville prøve med en livagtig paddletail. Alternativt kan du agne nogle små fladfisk (buletorskenes naturlige kost) på et tandemkrogsæt ca. 40 cm. over dit lod.
Spørgsmålet er bare om torskene når at bide før i er drevet over. Jeg tror dine chancer er bedst på dage med svag strøm / vind.
K&B og skriv gerne tilbage om resultatet
Til top
Arne Kristensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ajk

Tilmeldt:: 01 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ajk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jun 2011 kl. 20:02
Nej det har du ret i. Jehg kan tydelig se hvor intellektet har sit niveau.
Velkommen til DK.
 
Til top
Arne Kristensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ajk

Tilmeldt:: 01 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ajk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jun 2011 kl. 20:04
Hej Christian.
Den var ikke sigtet på dig.
Skulle have holdt mig væk herfra og håber bølgerne lægger sig igen........
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Nikolaj K. Pedersen Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj K. Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jun 2011 kl. 20:13

angående drop-shot ideen, så er den i teorien meget god, tror dog den vil egne sig bedst til småbåd, hvor man vil have svære ved genere de andres fiskeri. Et par af dem vi fangede den anden dag gylpede store tobis, så måske det var en ide, altså fisket drop-shot style, kroget med en angnål



Redigeret af Nikolaj K. Pedersen - 21 Jun 2011 kl. 20:14
Til top
Christian Sundfisker Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
cfer

Tilmeldt:: 01 Dec 2010
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cfer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jun 2011 kl. 21:54
Enig Nikolaj
Til top
Morten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
morten

Tilmeldt:: 23 Apr 2006
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 139
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér morten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jun 2011 kl. 22:59
Hold da nu kæft altså...
Jeg har været på mange buleture, og jeg har aldrig ALDRIG fanget andet end bidefisk.
Jeg har dog selvfølgelig set andre der har fejlkroget, men tror måske nok det sker hyppigere på vinterbulerne end på sommerbulerne.
Sommerfiskeriet er efter min mening noget sjovere. Vejret er jo også lidt varmereWink
Nå men tilbage til emnet. Hvis jeg ikke kommer hurtigt ned til bunden med de shads, vil jeg droppe det. Men så teste det på en driv-tur.
Men er der gang i sommerbulerne nu?
 
Til top
Christian Sundfisker Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
cfer

Tilmeldt:: 01 Dec 2010
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cfer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jun 2011 kl. 23:45
Ja sommerbulerne er i gang. Det startede for små 3 uger siden.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres