Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kolding fjord hvor??

 Besvar Besvar
Forfatter
Mik Radoor Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Mikr

Tilmeldt:: 18 Jun 2011
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mikr Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Kolding fjord hvor??
    Sendt: 22 Jun 2011 kl. 16:31
Hej er der en som ved hvor man må fiske i Kolding fjord, gerne et link :), samt hvor det er godt at tage flade fra land.
Mvh Mik
Til top
Per Pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
perpedersen

Tilmeldt:: 12 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 58
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér perpedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2011 kl. 16:45
Hej Mik
 
Du må fiske de fleste steder i Kolding Fjord med et par få undtagelser.
På sydsiden er der helårs-fredningszone fra å-udløbet og ud til Rebæk badebroen. Og på nordsiden er der en vinterfredningszone roklubben -´( kender ikke de nøjagtige grænser på denne ). Og så er der en helårsfredning ved Gudsøvig.
 
Derudover er der frit spil - dvs du kan fiske fra Rebæk helt til Skibelund syd for Løveodde før du igen støder på en fredningszone.
 
De flade ( ikke mit ekspertområde ) skal du vist lede langt efter inde i selve fjorden tror jeg, men de kan vist fanges ved feks Løveodde, men ellers vil jeg nok foreslå at ta ud i bæltet.
 
Mvh Per
Til top
Per Pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
perpedersen

Tilmeldt:: 12 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 58
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér perpedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2011 kl. 16:51
 
Her er forresten et link til et kort over fredningszonerne og på samme hjemmeside er der pladsbeskrivelser af alle relevante pladser i området...
 
Mvh Per
Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2011 kl. 17:10
Hej
 
Hvis du vil fiske efter de flade kan du evt. prøve inde i havnen, hvor flade, torsk, sild og af og til havørred og makrel huserer. Fisk ikke i Marina Syd (ved åudløbet), da denne del af havnen ligger inde i fredningsbæltet.
 
 


Til top
Mik Radoor Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Mikr

Tilmeldt:: 18 Jun 2011
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mikr Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2011 kl. 19:32
Takker jeg har prøvet inde i selve havnen flere gange med blandet held. Men har set mig lun på molen som ligger på syd siden af havnen, helt ude ved havneudløbet. Den ligger øst for hvor der losset metal skrot, men er meget i tvivl om hvor vidt der er fiskeri tilladt. Der er ingen forbudsskilte.
Mvh Mik
Til top
Per Pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
perpedersen

Tilmeldt:: 12 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 58
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér perpedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2011 kl. 23:10
Jeg mener du har ganske ret - der må du ikke fiske. Det er for tæt på å-udløbet og mener også at der findes et forbud mod at fiske ved indsejlingen til havnen, men er ikke helt sikker.
 
Rent faktisk må man slet ikke fiske på havnen, men det er aldrig blevet håndhævet af havnefogeden. Men han fortalte mig engang, at det står i reglementet.
 
Men tror nu heller ikke der vil være flere flade at få derude end i inderhavnen.
Mvh Per
Til top
Mik Radoor Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Mikr

Tilmeldt:: 18 Jun 2011
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mikr Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jun 2011 kl. 23:24
Har lige fundet noget på på fredning.dk,jeg  må godt fiske på molen, hvis jeg fisker ind i havnen :).Grænsen går på østsiden af molen. Tror godt at man må fiske i havnen, jeg blev tjekket af fiskeri kontrollen forleden, de sagde knæk og bræk, da de havde set mit statstegn :)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres