Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

vejle flord ! flue valg

 Besvar Besvar
Forfatter
Dennis Schaumann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jezuz

Tilmeldt:: 05 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jezuz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: vejle flord ! flue valg
    Sendt: 23 Jun 2011 kl. 16:24
hej drenge.. jeg står og skal til vejle lørdag nat kl 1 til kl 7 morgen ca, hvilket fluer vil i anbefale mig at bruge? jeg har lidt skum fluer til natten med hva så når det begynder at´lysne? kobberbassen? kutling eller? har ikke den store erfaring med kyst finkeri, men vil jo self gerne kunne tag en HØ med hjem..
 
Dennis Schaumann
Til top
kenneth nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskeren321 Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Geografisk: horsens / odens
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskeren321 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2011 kl. 16:42
ja kobberbasse , magnus , frede , slagtere ,  store reje fluer
 
dem har jeg haft held med den sidste måneds tid , også på nattur  for 14dage siden

men sats på morgen fiskeriet fra 3-7 !!!




Redigeret af fiskeren321 - 23 Jun 2011 kl. 16:45
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2011 kl. 16:47
Hej Dennis,
 
i lysningen kan jeg godt li' at fiske med en ubelastet børsteormsflue i moderat størrelse eller en flat-wing taget rigtig hurtigt ind. Er fiskene svære, f.eks. når vandet er varmt, synes jeg en lille rejeimitation eller en lille cremefarvet Fyggi nogle gange er det, der skal til. Kobberbassen er jeg også glad for.
 
Se i øvrigt også her:
 

http://go-fishing.dk/2009/11/fluem%c3%b8nstre-til-eriksens-flueboks/

 

http://go-fishing.dk/2010/02/hav%c3%b8rred-i-sommernatten/

 
 
Bedste hilsner samt knæk & bræk
 
Torben Thinggaard
 
PS. Dit brugernavn skulle vel aldrig have noget med ham her at gøre?:
Til top
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2011 kl. 20:59
torben har som altid fat i det rigtige tobis imitationer de kan næsten ikke blive for store og så fart på men når de ikke vil jagte dem så gå til de små mysis og rejer det har virket for mig den sidste uge. K&B
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2011 kl. 21:02
Tak i lige måde, Allan! Wink
Til top
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2011 kl. 21:07
og glem ikke vandskifte vandskifte og så vandskift og strøm så skal det nok lykkedes.
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2011 kl. 21:14
Just det!
 
Tidevandsprognoser kan ses her:
 

http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/vandstand.htm

 

Strømhastighed, strømretning, vandtemperaturer forskellige steder og i forskellige dybder, samt meget mere kan ses her:

 

http://ifm.frv.dk/index.asp?USER=BIG_SHIPS

Til top
Lars Enkelund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Enken Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2003
Status: Offline
Beskeder: 334
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Enken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2011 kl. 21:44
Hej Dennis
 
Har ikke så meget tilføje til det Torben og Allan har anført.
 
Plejer dog at skifte den brune Fyggi ud med en lignende killer, som i min omgangskreds går under navnet "Badedyrs Loppen". Fiskes i små sæt med pauser (korte) imellem.
 
Binder den enten på en Owner Flyliner Livebait krog i str. 6 (5106-051), hvis der skal være lidt tyngde på ellers på en Gamakatsu F-314 i str. 8, hvis den skal være let.
 
Det er almindelige runde hvide gummiben i medium og dubbing kan være enten mørk kobber eller min favorit (SLF Poul Jorgensen Salmon & Steelhead i farven " Copper King")
 

Fluen er i øvrigt også ganske effektiv med en pink krop (Pattegris farven).
 
Knæk & bræk
 
Mvh.
 
Lars
Til top
Lars Enkelund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Enken Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2003
Status: Offline
Beskeder: 334
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Enken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2011 kl. 21:45
Hej Torben
 
Hvad er den af?? Har du tid til at være på nettet?
 
Troede du havde en aftale med en "gris"?? WinkWinkWink
 
Mvh.
 
Lars
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2011 kl. 22:18
Hej Lars!
 
Det var dog en ualmindelig appetitlig lille sag. Den er hermed tilføjet i arkivet under mappen 'Hyper-farlige fluer'.
Nej, jeg har ikke lige mulighed for at komme ud til grisen i lurerenden, så jeg må nøjes med at sidde her og klappe "Poul og Nulle". Men det er nu absolut heller ikke dårligt. Det bliver spændende, at få dem prøvet af!
 
Hej Dennis,
 
håber, at du får held med det. Kunne være fedt, at høre nærmere om, hvordan det gik.
 
Bedste hilsner samt knæk & bræk til alle!
 
Torben
Til top
Lars Enkelund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Enken Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2003
Status: Offline
Beskeder: 334
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Enken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2011 kl. 22:40
Hej Torben
 
Fik fluen af en af mine gode venner. Fluen bruges meget i det gæng han fisker sammen med. Havde hørt en masse historier om den, og hvor god den var til at "rydde op" i den danske havørred bestand.
 
Da jeg aldrig har haft det store held med Fyggi'en (guder skal vide at jeg både har bundet min del af dem og fisket med dem), valgte jeg at binde et par stykker til en tur på svenske kysten for nogle år siden.
 
Da vi ankom til kysten var der allerede en 5-6 mand i gang, som dog ikke så ud til at fange noget. Satte mig ned med en kop kaffe, mens jeg kiggede ud over området og gjorde klar. Fluen fik chancen, da det var tidligt på året og der sikkert ikke var ret meget spiseligt inde under land.
 
Nåede ikke at drikke kaffen færdig før end jeg blev opmærksom på en hvirvel i overfladen forholdsvis tæt på land. Lod kaffen være kaffe, trak line af hjulet og sneg mig ned til kanten. I andet eller tredie kast blev fluen pludselig "tung". Et behersket tilslag og dagens første fisk sad godt og solidt kroget. Selvom det var en nedgænger på ca. 60-65 cm, som selvfølgelig fik friheden igen, var det alligevel en meget overbevisende start, og den har siden da været "fast inventar" i boksen. De tidligere ankomne kiggede sgu lidt skævt til mig. Kunne nemlig ikke lade være med at råbe "YES!" lidt højt, da jeg var sikker på at den sad som den skulle.
 
Binder den som sagt i både en tung og en let udgave. Den lette kan man næsten få til at stå stille i vandet og "fimre" med benene. I den lette og lyserøde udgave er den det rene gift til de undslupne putørreder i den kolde tid, når de går inde under land og er svære at komme til.
 
Hils Poul og Nulle og ham i Hullet Wink
 
Vi snakkes
 
Lars
 
PS. Lavede i øvrigt en up side udgave med stribede ben (bagvendte) til Bonefish'ene på Christmas. Da de lokale ikke kunne sige "Badedyrs Loppen" blev den døbt "The Ugly Dane". Den kunne endda fange fisk!!


Redigeret af Enken - 23 Jun 2011 kl. 23:04
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2011 kl. 23:22
Ja, det med mindre og lette fluer tror jeg også på til fiskeri i de lyse timer om sommeren på kysten. Jeg kan se, at vandet stadig er relativt køligt de fleste steder, men at havørrederne retter sig efter vores målinger, skal vi jo nok ikke regne med, så jeg tror, at jeg vil give Badeloppen en fast plads i æsken, når jeg får bundet nogle.
En anden flue som har givet fisk under vanskelige forhold, herunder morgensure sommerørreder, er den her:
 
På grund af sit inspirationsmæssige ophav og rygskjoldet, kalder jeg den PG Sedge Wing.
 
Bedste hilsner
 
Torben
 
 
 
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jun 2011 kl. 23:28
PS. Skulle hilse tilbage fra Poul og Nulle og sige, at de har det godt her i smilets by, men glæder sig til at komme på badeferie Big smile
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres