Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Om laksefeber...

 Besvar Besvar
Forfatter
Joachim Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gråfrede Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 206
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gråfrede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Om laksefeber...
    Sendt: 25 Jun 2011 kl. 21:52
Nu, hvor fluerne er blevet bundet og taskerne pakket, er der vel ikke så meget andet at give sig til... end at vente...
Kigger i min kalender og kan se, at der er 6 dage til, at jeg skal afsted. Jeg minder mig selv om, at vor herre skulle bruge syv dage på at skabe kloden og kvinden (der ik' skal med og tak for det herre)... Alligevel sidder jeg nu med en følelse af, at der er en evighed til, at jeg skal afsted på årets tur efter laks!!
 
Er laksefeber en reel sygdom??
Knæk & Bræk derude...

Venlig Hilsen Joachim
http://whipafly.blogspot.com/
Til top
mads knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mads77 Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2008
Status: Offline
Beskeder: 134
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mads77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jun 2011 kl. 22:31
Din feber kan ikke være helt så høj hvis det er nødvendigt at kigge i kalenderen for at se at der kun er 6 dage tilbage Wink
 
Mads



Til top
Joachim Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gråfrede Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 206
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gråfrede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jun 2011 kl. 22:51
Det lyder ikke godt, det vil altså sige, det kan bli' værre Geek
Knæk & Bræk derude...

Venlig Hilsen Joachim
http://whipafly.blogspot.com/
Til top
Nick Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
qwer

Tilmeldt:: 20 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér qwer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jun 2011 kl. 00:08
Det her kan lige få laksefeberen til at stige et par grader mere. Nok mest for dem med båd, men alligevel ...
 
Og ja gu er det en reel sygdom Embarrassed
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jun 2011 kl. 00:21
nej...  bind  de  sidste  fluer!!!!  det giver ro.!  stram line..  steen .                                         
Til top
Haris S Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karupfiskeren Avatar

Tilmeldt:: 21 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karupfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jun 2011 kl. 01:02
5 dage nu! :P
Knæk og bræk
Til top
Rasmus Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rasmushansen.com

Tilmeldt:: 21 Sep 2010
Geografisk: Bodø, Norge
Status: Offline
Beskeder: 373
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rasmushansen.com Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jun 2011 kl. 01:04
Citat: Gråfrede

Nu, hvor fluerne er blevet bundet og taskerne pakket, er der vel ikke så meget andet at give sig til... end at vente...
Kigger i min kalender og kan se, at der er 6 dage til, at jeg skal afsted. Jeg minder mig selv om, at vor herre skulle bruge syv dage på at skabe kloden og kvinden (der ik' skal med og tak for det herre)... Alligevel sidder jeg nu med en følelse af, at der er en evighed til, at jeg skal afsted på årets tur efter laks!!
 
Er laksefeber en reel sygdom??
 
Laksefeber er ligesom stress ikke en sygdom men en tilstand...
Har selv været der... og er der lidt endnu, men har fået kontrol over det.
Laksefeber kommer langsomt snigende og kan ligesom stress blive en mere eller mindre kronisk tilstand og have uoverskuelige konsekvenser der påvirker en for retsen af livet. Familie, venner, arbejde, økonomi og andre ellers så "vigtige" ting kan blive ligegyldige for den ramte som selv føler at vedkommende har et mål i sit liv og som tilsidesætter alt andet for at opnå målet.
 
Problemet er at laksefeber kan være med til at minimere chancerne for at opnå målet.
Man fisker bedre når man er udhvilet og fokuseret end hvis man fisker igennem med sorte rande under øjnene efter manglende hvile, søvn, mad osv.
Laksefeberen kan udvikle sig til en "zombieagtig" tilstand af laksepsykose hvor man "fisker igennem" og tilsidesætter alle normale behov for at opnå målet.
Og er totalt smadret efter en ferie hvor man burde slappe af og nyde fiskeriet... Clap
 
Slap af... tag det stille og roligt, fisk effektivt...
Det giver faktisk oftest flere fisk Wink
 
Med laksefiskehilsener
Rasmus


Redigeret af rasmushansen.com - 26 Jun 2011 kl. 01:04
Til top
Carsten Holm Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Carsten Holm Avatar

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Carsten Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jun 2011 kl. 08:02
Hej Rasmus ! Godt formuleret - det er præcis sådan symtomerne er ! Har  det selv på præcis samme måde som dig med mit fiskeri i dag (efter ca 30 års "behandling") Men der er  kun en kur ------- fisk efter den skønne fisk og det bliver måske bedre med årene !!!
Knæk og bræk .
Carsten.
Til top
Torben Aagesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TORAA

Tilmeldt:: 25 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 287
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TORAA Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jun 2011 kl. 08:51
Min arbejdsgiver anerkender den ihvertfald ikkeCry.
Torben
Til top
Rino Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Rino

Tilmeldt:: 17 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rino Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jun 2011 kl. 11:43

Måske en afhængighed???

Forventningens glæde. Den dejlige fornemmelse kan mærkes i lang tid inden turen/fixet og beløningscentret står pivåben og klar til at modtage.

Suset når laksen hugger.

Den dejlige fornemmelse og glæde når laksen er landet.

Nedturen når man er hjemme igen, og tomheden melder sig oven på en skøn fiskeferie.

Når grejet er pakket og fluerne bundet så brug ventetiden på lidt laksevideo på youtube, der er mange af slagsen.

Fik selv et par laksehug på Go Proen, som jeg har set et par gange efter, og som tager den værste tomhedsfornemmelse her oven på en veloverstået uge i Norge.

 

Til top
michael meyland Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Michaelfisk Avatar

Tilmeldt:: 07 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michaelfisk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jun 2011 kl. 13:55
Det er som man bliver rastloes, fordi man har store forventninger til, hvordan aarets laksetur til Norge skal blive lige saa indbringende som sidste aar. Saa erindringen om den store man fik eller mistede paa den sidste tur, vil altid fremkalde tilstanden laksefeber - rastloesheden.
Til top
Per Ørum Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Per Ørum

Tilmeldt:: 04 Nov 2006
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Per Ørum Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jun 2011 kl. 15:47
Der findes ingen medicin som kan kurere laksefeber, men et middel som kan dulme symptomerne: Skotsk Single Malt Whisky - helst destilleret på øen Islay.  ;-)

Redigeret af Per Ørum - 26 Jun 2011 kl. 15:47
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres