Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

fluer (grønland)???

 Besvar Besvar
Forfatter
Tony Hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tony W Avatar

Tilmeldt:: 23 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tony W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: fluer (grønland)???
    Sendt: 27 Jun 2011 kl. 13:30
hej med jer.
min nevø rejser sidst i juli, 3 uger til Grønland for at besøge en kammerat. han har i den anledning været ude og investere i en fluekæpSmile, da en del af tiden skal fordrives med at jage ørreder(hmm... gid det var migTongue). jeg har lovet ham at binde nogle fluer, men har absolut ingen erfaring på dette område, så jeg håber i kan/vil hjælpe mig.
har søgt lidt og jeg er kommet frem til at skumfluer i pink og lilla, skulle være effektive. hvad størrelser skal jeg binde dem i? og er der evt. andre effektive farver? 
og skulle det nu vise sig, at de ikke vil stige til skumfluerne, og derfor skal findes i dybden, hvilke typer fluer, og igen str. vil i så anbefale til det?
på forhånd mange tak.   mvh. Tony
Til top
Tony Hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tony W Avatar

Tilmeldt:: 23 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tony W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2011 kl. 13:34
glemte helt at skrive, at der er tale om fiskeri i de ferske vandeSmile.
mvh. Tony
Til top
Caspar Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Hansen Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 99
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2011 kl. 13:59
Du kan maile mig din adresse så skal jeg sende dig nogle fluer du kan binde efter. Var selv på Grønland i 2009 og har mange fluer liggende. Hvis du ikke gider binde må du skam gerne købe dem. Men jeg skal gerne sende dig nogle bundne mønstre som jeg havde succes med.
Caspar
Til top
Tony Hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tony W Avatar

Tilmeldt:: 23 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tony W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2011 kl. 14:33
Hej Caspar.
tusind tak for tilbuddetSmile, det sætter jeg stor pris på.
da jeg første gang fangede en fisk, på en hjemmebundet flue "lovede" jeg mig selv at jeg aldrig mere ville købe en flue, og løfter er som bekendt til for at blive overholdtWink. men dit tilbud om at sende mig et par modeller at binde efter, vil jeg meget gerne tage imod, tak for det.
jeg mailer dig lige min adresse.  mvh. Tony
Til top
Stefan Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stefanskovbo Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 486
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stefanskovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2011 kl. 15:00
Chernobyl ant er konge deroppe Smile
Min blog :-)
http://web.me.com/stefanskovbo/toerflue.dk/Velkommen.html
Til top
Marc skovby Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
team grayling Avatar

Tilmeldt:: 13 Feb 2006
Geografisk: vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 449
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér team grayling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2011 kl. 16:39
hej tony...
Var der oppe sidste år og tager afsted igen om 14dage:)... Skumfluer i røde, pinke og orange farver bundet på #4kroge virker perfekt... Bind både nogle med og uden haler. Selvom fjeldørrederne kan være aggresive, kan de også være træge og bare nappe i halen... fiskede 99% af tiden med skum, men de andre der var med havde held med streamere som juletræet og wollybugger lign. mønstre... Glem heller ikke et par diskrete nymfer... de fleste fluer til fjeldørredfiskerier er ofte bundet i meget hidsige farver... Glem dog ikke at binde lidt mønstre i mere diskrete farverSmile...
Certificeret fiskeguide
Facebook: Skjern river guiding
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2011 kl. 17:34
Hej Tony!
 
jeg har godt nok min første tur til Grønland til gode, men har tidligere bidt mærke i denne artikel:
 

http://go-fishing.dk/2009/08/skal-du-med-til-gr%c3%b8nland/

Se også dette dejlige billede:

 

http://go-fishing.dk/wp-content/uploads/2010/07/Skumflue-og-fjeldørred.jpg

Bedste hilsner samt god fornøjelse ved stikket
 
Torben
Til top
Tony Hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tony W Avatar

Tilmeldt:: 23 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tony W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2011 kl. 20:50
hej igen alle sammen.
så fik jeg lidt "arbejde" med, og det skal i have tak forSmile.
mvh. Tony
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres