Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

efterårs tur efter brakvandsgedder

 Besvar Besvar
Forfatter
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: efterårs tur efter brakvandsgedder
    Sendt: 29 Jun 2011 kl. 20:28
jeg har fået lyst til at tage kajakken med til sverige i forsøget på at finde en voksen brakvandsgedde der vil have en flue, jeg har tidligere besøgt øland men det har været i foråret. er der nogen herinde der har været på et lignende eventyr og har lidt erfaringer jeg kan trække på til en start.
jeg tænker området fra blekinge til øland nord.
alt fornuftig input modtages meget gerne.
 
 
Til top
Allan Baadsgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ABP Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2006
Geografisk: Silkeborg/Midtjylland/mariager fjord/østjylland
Status: Offline
Beskeder: 192
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ABP Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jun 2011 kl. 21:16
Hej Allan

Jeg har også tidligere været på Øland, og som dig , i foråret! Dette var en fed tur, men der var bare ikke så mange fisk på det lave vand, da det stadig var alt for koldt!

Min rejsemakker valgte så at tage derover samme efterår. Der fik 9 mand 150 gedder de første 3 dage!!! Derefter blev det endnu vildere.

Har ikke selv været der i efteråret, men mon ikke det skal prøves engang:)

Mvh Allan
Til top
allan blak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stingers?

Tilmeldt:: 13 Apr 2008
Status: Offline
Beskeder: 262
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stingers? Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2011 kl. 15:58

tak for denBig smile det er da et fint udgangspunkt ved du hvor omkring på øen de har fisket.

er der nogen erfaringer fra blekinge som i vil dele
Til top
Ejner Nygård Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ejner Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2003
Geografisk: Århus Syd
Status: Offline
Beskeder: 205
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ejner Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2011 kl. 20:29
Hej Allan
Hvornår var det, at dine kammerater tog der op om efteråret.
Er det flere år siden?
Jeg har hørt, at polakkerne har ødelagt gedde fiskeriet de seneste år, og at de nærmest har tømt den nordlige ende for gedder, som de har slagtet og kørt til Polen for at sælge.
Jeg overvejer selv en efterårstur der op.
 
Ejner
Til top
Allan Baadsgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ABP Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2006
Geografisk: Silkeborg/Midtjylland/mariager fjord/østjylland
Status: Offline
Beskeder: 192
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ABP Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jun 2011 kl. 20:56
# Allan

Det var faktisk spredt på hele den østvendte kyst!

# Ejner Ja, det må jeg sige. Det var i 2006! Har slet ikke hørt om de problemer, men så igen, har jeg ikke hørt meget derfra i et godt stykke tid!
Hvis det forholder sig sådan, er det da rigtigt trist!?!

Mvh Allan
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum