Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Druknet mobil

 Besvar Besvar
Forfatter
Lennart Frederiksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
lenfred

Tilmeldt:: 27 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 56
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lenfred Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Druknet mobil
    Sendt: 11 Jul 2011 kl. 15:12
Jeg var en tur ved målestrand igår aftes, dmi havde ikke lovet regn men overskyet, men men men på et tidspunk var jeg sikker på at hoved var under vand og benet i vejret for med et åbnet han op og så blev man våd, havde dog waders på så jeg var tør fra midt på bryste og ned efter, men efter sådan en omgang vand var min mobil dø Angry men så lå den natten over uden batteri tørret, så kunne den genoplives dejligt, så kunne jeg få mine telefon nummer fra denSmile

Så næste gang jeg skal ud og lufte stangen husker jeg en 4 L frysepose til at ligge den i, for jeg er ikke sikker på at den klare sådan en tur til.

Skal dog sige jeg fik en hornfiske, så lidt glæde var der ved turen.

K&b herfra



Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jul 2011 kl. 15:26
Sendte min Nokia ned på 1 m vand i Esrum søn (havn) for et par år siden - det tog et par minutter at redde den op. Af med batteriet og skille den ad i så mange dele som muligt og 'slå' så meget vand som muligt ud af apparatet. Straks efter hjemkomst fik den 2-3 timer i en varmluftovn ved 70 grader - så ku' den igen.
mvh
HeinzWink
ps: Forsøg aldrig at starte en våd telefon - der sker 117 kortslutninger og så går det helt galt ! 
pps: Nej, den fik IKKE sprød svær !Big smile


Redigeret af tackler - 11 Jul 2011 kl. 15:27
Til top
Steffen Christiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
StefC

Tilmeldt:: 23 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 189
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér StefC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jul 2011 kl. 16:40
For nogle måneder siden druknede min telefon i isefjorden. Nærmere betegnet i den vandtætte lomme i mine waders... Den overlevede ikke.
Jeg har nu købt en vandtæt mobilpung fra Haglöfs til min nye smartphone og det er bare noget der virker.
I lørdags gik jeg uden jakke på, en tur i Roskilde fjord. DMI havde lovet mild vind og lidt overskyet. Så jeg rendte selvfølgelig ind i et mindre skybrud med kraftige vindstød. Jeg var gennemblødt ned til sokkerne, uden at overdrive. Min smartphone hang omkring halsen og var knastør og jeg havde øretelefonerne i hele tiden så jeg kunne høre musik. Det må siges at have været den ultimative test. Dejligt at man kan føle sig tryg fremover, uanset vejr.

Jeg ville nok ikke turde stole på en frysepose. De kan ikke engang holde tæt i fryseren jo. Men der findes en del forskellige producenter af vandtætte punge og tasker. Jeg ville nok holde mig til den slags. Jeg testede dog min pung inden jeg tog den i brug, for en sikkerheds skyld.


Redigeret af StefC - 11 Jul 2011 kl. 17:46
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jul 2011 kl. 17:30
Lennard og Heinz hvor er i bare heldige, håber at i ved det :-))
 
For et par år siden var min kammerat på bilferie sydpå med konen og to børn på bagsædet.
Omkring Hamburg skulle alle mand tisse osv så man holder ind på en tankstelle, samtidig kan alle få lidt at spise og drikke.
Da de skulle videre var det aftalt de lige skulle mødes udenfor toiletbygningen, som sagt så gjort. Da de skal ind i bilen SKRIGER knægten: min mobiiiiiiil er væk.
Alle steder ledes der. Toilettet, butikken, parkeringspladsen, bilen etc men mobilen var væk.
De ringer til den og i det fjerne kan de håre en lidt rungende ekkoagtig ringetone. Efter at have ledt lidt og lyttet var alle enige om at lyden kom fra toilettet, i´nd og kigge men den er der ikke.
Ringe igen............. Jo den er der for lyden kommer derfra....... nede i hullet ligger der en mobil og svømmer ovenpå noget lort, de kan se det fordi dedr kommer lys når de ringer til den.
Men den blev liggende......umulig ar redde.
 
I der reder jeres telefon er nogle heldige asner :-))
 
Til top
esben bøgh Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
esben

Tilmeldt:: 02 Apr 2008
Geografisk: sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér esben Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jul 2011 kl. 17:52

har også druknet en mobil i sneum å, da jeg skulle udsætte 1års laks. fik den da også tørret osv - der er bare lige den hage. de begynder at irre pga vandgangen. så mit råd er, sørg for at få gemt dine numre og andre data. 2 mdr efter vandgang stod min af. havde heldigvis fået rådet inden den stod af

 
esben
 
 
Til top
thorvald svendsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MR BIG Avatar

Tilmeldt:: 01 Jan 2004
Geografisk: Øst Vendsyssel.
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MR BIG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jul 2011 kl. 18:33
For nogle år siden røg min fon gennem plæneklipperen.RIP mobilCensoredknæk og bræk,ThorvaldWink
Til top
leif lunde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lunde

Tilmeldt:: 28 Nov 2003
Geografisk: nordsjælland roskilde fjord isefjorden øresund
Status: Offline
Beskeder: 260
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lunde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jul 2011 kl. 18:38
hej alle i er heldige for når telefonen  får en gang saltvand så koger den helt vildt og så dør den ret hurtigt har desværre prøvet det nogle gange men er blevet klog af skade.leif.
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jul 2011 kl. 18:45
Jeg druknede også min mobil forleden dag, og det er så nr 3 mobil der  er endt på den måde. Så nu hedder det,  Motorola Defy. Smile

Redigeret af limfjord - 11 Jul 2011 kl. 18:46
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jul 2011 kl. 19:49
Hej
gled i Kolding fjord for et par år siden . Mens jeg
Optog en landing af havørrede

Slog hul på min jakke , og et styk SE 905
døde
Ringede for sjov til mit forsikrings selvskab
og fortalte dem hvad der var sket
de dækkede mobil uden pjat da det jo var en kortsslutning
jakken dækkede de ikke , men jeg var glad
da jeg slet ikke havde regnet med noget

Prøv at skrive sonim på youtube det sgu en mobil
der klare ALT

Vh Tommy


Til top
N. R. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
N. Rasmussen

Tilmeldt:: 21 Mar 2010
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 286
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér N. Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jul 2011 kl. 20:46
Mange indboforsikringer dækker kortslutninger: Taber man telefonen i kummen dækker de fleste, hvis man angiver kortslutning som årsag :-) Mon ikke også de dækker en kortslutning i både å-vand og saltvand :-)
Til top
Kasper Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Flue-Kasper Avatar

Tilmeldt:: 02 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 201
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Flue-Kasper Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jul 2011 kl. 21:10

som tommy skriver. køb en sonim mobil :D den kan vist klare alt ! :D http://www.youtube.com/watch?v=DB5RIJugMsg&feature=related

Til top
Steffen Christiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
StefC

Tilmeldt:: 23 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 189
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér StefC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jul 2011 kl. 21:12
ARGH jeg skal da lige have kontaktet mit forsikringsselskab ASAP, hvis det er tilfældet. Det var alligevel en tlf til lidt over 3000 kr. :S
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jul 2011 kl. 21:42
Kasper
Vi har den der hedder sonim xp3 på mit arbejde.
alt det der kan falde af på den som du har linket til xp1
Er skruet fast på xp3

Søg noget mere på youtube der er mange videoer der
er meget feder end den du linker til , glem ikke orignale videoen fra
Sonim

udover at den
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jul 2011 kl. 21:45
Ups udover at den er ok stød sikker :)
har den en standby tid på en 1/12år
og ved fejl er der 3 år no quistian ask(staves )

Vh Tommy
Til top
Lennart Frederiksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
lenfred

Tilmeldt:: 27 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 56
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lenfred Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jul 2011 kl. 22:47
Nu håber jeg at min telefon overlever efter som det ikke var saltvand den fik men regn, men dør den ja så må jeg bare ta det med.
Til top
kim bernt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lowlevell

Tilmeldt:: 29 Jan 2004
Geografisk: næstved
Status: Offline
Beskeder: 177
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lowlevell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jul 2011 kl. 22:56
hej
nice tråd
jeg har 2 gange tabt mit Nikon i vandet og lagt det i tørreskab, det funker stadig.
det er sket for flere kameraer jeg har eget, sålænge det er ferskvand er det gået godt
 
lowlevell
 
 
 
Til top
Michael Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michlar Avatar

Tilmeldt:: 20 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michlar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jul 2011 kl. 00:27
Ja....jeg har også længe kigget på denne Motorala Defy allerede før den kom til DK(faktisk en "gammel" telefon andre steder i EU og i USA, men blev opgraderet til android v. 2.2 da den ramte DK med dansk brugermenu - så det er jo ekstra positivt). Så det er helt sikket den næste telefon jeg skal have, når min gamle Nokia 3720 dør(den er svær at aflive Wink) Men da Defy'en er den eneste smartphone, der kan tåle vand, blive tabt fra rimlige højde samt har ridsefri glas....er det jo et rimelig logisk skridt, når man skal med på smartphone - "toget". Men hvem ved...måske når der at komme et bedre alternativ på markedet inden min 3720'er ringer for sidste gang.
Iøvrigt har jeg læst mig til at den(processoren) kan tunes med et simpelt gratis softwareprogram(fra 800 mhz) og at den kører stabilt ved 1,2 ghz. De fleste(af dem der tuner den) kører dog med 1 ghz.......bare hvis man har lyst til at nørde lidt ;-)
Her er lidt beviser på den vandegenskaber:

http://www.youtube.com/watch?v=3SCKsS2Rpa0

http://www.youtube.com/watch?v=CfSRM0y8WtE

Knæk og bræk
Mvh.
Michael L.
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jul 2011 kl. 06:45
Citat: limfjord

Jeg druknede også min mobil forleden dag, og det er så nr 3 mobil der  er endt på den måde. Så nu hedder det,  Motorola Defy. Smile


jeg kan også kun tilslutte mig at vælge en motorola defy Clap

jeg havde før en htc wildfire, og overvejede og prøve en desire, desire hd eller incredible s.. Men valgte at jeg bare måtte eje denne lidt mere stødsikre mobil.. Og må indrømme den performer ganske godt.. Kører stort set lige så hurtigt som desire gør..

Så det må siges at hvis man vil have en smartphone, som kan klare lidt ud over det sædvanlige er det et ganske godt valg..


Citat: Michlar

Ja....jeg har også længe kigget på denne Motorala Defy allerede før den kom til DK(faktisk en "gammel" telefon andre steder i EU og i USA, men blev opgraderet til android v. 2.2 da den ramte DK med dansk brugermenu - så det er jo ekstra positivt). Så det er helt sikket den næste telefon jeg skal have, når min gamle Nokia 3720 dør(den er svær at aflive Wink) Men da Defy'en er den eneste smartphone, der kan tåle vand, blive tabt fra rimlige højde samt har ridsefri glas....er det jo et rimelig logisk skridt, når man skal med på smartphone - "toget". Men hvem ved...måske når der at komme et bedre alternativ på markedet inden min 3720'er ringer for sidste gang.
Iøvrigt har jeg læst mig til at den(processoren) kan tunes med et simpelt gratis softwareprogram(fra 800 mhz) og at den kører stabilt ved 1,2 ghz. De fleste(af dem der tuner den) kører dog med 1 ghz.......bare hvis man har lyst til at nørde lidt ;-)
Her er lidt beviser på den vandegenskaber:

http://www.youtube.com/watch?v=3SCKsS2Rpa0

http://www.youtube.com/watch?v=CfSRM0y8WtE

Knæk og bræk
Mvh.
Michael L.

den kan sagtens rootes og køre med 1 ghz.. men den spiller ganske godt med de 800 mhz pga dens ram.. Så med mindre det er for at få ny version af android ville jeg ikke overveje og roote og opgradere til flere mhz..

Min kører i alt fald rigtig fint, og kan sagtens følge med..

og kører angry birds ganske udemærket Tongue
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jul 2011 kl. 08:05
Tak til Michael L, og Rene C, den må jeg bare eje.Smile
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jul 2011 kl. 08:45
Citat: limfjord

Tak til Michael L, og Rene C, den må jeg bare eje.Smile


Der er en test af mobilen her, hvis ikke du har købt dig en allerede

http://www.mobiltest.dk/anmeldelse/390/motorola-defy-test

dog skal du have for øje at denne test er skrevet ud fra en mobil med android 2.1, mens de danske kommer med android 2.2.. Og uden det sløvende motorola blur som også er omtalt..

jeg har selv valgt og installere ADW launcher på min, som kører ganske smooth og giver lidt flere muligheder end den standard motorola..

der er flere gode forum og android, og gode råd og tips..


med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Michael Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michlar Avatar

Tilmeldt:: 20 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michlar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jul 2011 kl. 21:33
Citat: René H.N.

]

dog skal du have for øje at denne test er skrevet ud fra en mobil med android 2.1, mens de danske kommer med android 2.2.. Og uden det sløvende motorola blur som også er omtalt..

 
Ja....det er vigtigt at man sikre sig, at det er den "danske" udgave med Android v. 2.2 og dansk brugerflade uden det forbandede Motorola Blur, som man køber.......da der var flere butikker herhjemme som allerede solgte den engelske version med Android 2.1 og M. Blur, inden den danske verison udkom herhjemme....... Så husk at være obs på det eller kontakt evt. butikken for at sikre sig at det er den nye danske version!
Ved at Telmore har den nye danske version med Android v. 2.2 og uden Blur.
Venligst
Michael L.
Til top
thomas klausen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomas klausen

Tilmeldt:: 25 Maj 2008
Status: Offline
Beskeder: 249
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomas klausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jul 2011 kl. 23:08
jeg tapte sist år min ekstre mobil i odense å. den nokia overlevede det utroligt nok. jeg stod og snakkede med en anden fisker da jeg fumler med den og der står og glor lidt på den før det går op for mig det min mobil jeg tabte og den var tændt det var den også da jeg samlede den op ca 1 min senere da der så går ca 2 min mere dør den også så tænkte jeg jo så øv og skiller den ad og ligger den i lommen og fisker vider da jeg så skal hjem tænker jeg hmm jeg prøver bare om den nu kunne ganske rigtigt så kunne den igen og da jeg fik min iphone 4 virkeden den stadig og blev aflivet med en hammer
Mvh.
Thomas klausen
Til top
Brian Honoré Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Bryan

Tilmeldt:: 12 Apr 2003
Geografisk: Ingen spec.
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bryan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jul 2011 kl. 08:54
Hey alle :-)
 
Jeg har en Iphone og til denne har jeg købt en Idry på www.amazon.uk.co jeg kan anbefale denne - jeg bruger den til vade fiskeri samt havfiskeri på sundet ;-)
Iphone kan nemt bruges, dog skal man tale lidt højt og skrue op for lyden ;-)
Se evt. mere på youtube eller amazon ;-)
 
Go sommer til alle :-)
K&B
Bryan
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres