Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Randers Fjord

 Besvar Besvar
Forfatter
Tim Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Tim Hansen

Tilmeldt:: 17 Mar 2011
Geografisk: Langå
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tim Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Randers Fjord
    Sendt: 12 Jul 2011 kl. 09:35
Hej
Jeg undre mig? Jeg har haft små 15 ture til Randers fjord i år, fra det tidlige forår og til nu. Jeg har fisket alle de "kendte" pladser, Stenrevet, Sækken, Gammeldybet, Udbyhøj, Polderne osv. Men har ikke fanget en eneste fisk, ikke engang en undermåler! Det undre mig virkelig, er der nogle af jer der oplever det samme?
Mvh. Tim
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jul 2011 kl. 11:25
Hej Tim.
 
Selv om der selvfølgelig er folk som jævnligt fanger fisk er dine 15 nulture i år slet ikke usædvanligt, har snakket med, samt hørt om masser af lystfiskere som i år oplever det samme som dig.
Jeg har kun fanget 1 havørred i år, det var på en nattur og den holdte ikke engang målet.
Sådan er fiskeriet bare blevet, der er MEGET langt mellem snapsene !
 
Mvh
Jim.
Til top
Lennart Frederiksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
lenfred

Tilmeldt:: 27 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 56
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lenfred Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jul 2011 kl. 11:39
Hej Tim

Jeg kender alt for til det, jeg har selv været ud flere gange uden at mærke nogen livUnhappy, og har prøvet alt, og de fisk jeg har fanget har jeg måtte sætte ud igen, da de ikke holdte måletThumbs Down, har dog få en hornfisk i år (alt for lidt) 

Jeg har også talt med flere som har haft nultur og tro det har noget at gøre med de sidste pr vinter for de har været rigtig kolde, at de helt store er ude på dybt vand, men skal ikke kunne sige det.

Så hvis jeg var dig ville jeg prøve et sted, hvor der er dybt tæt på land.
Til top
Nikolai Kaad Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolai Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Mariagerfjord, Randers, Djursland, Gudenåen og Mandalselven
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jul 2011 kl. 11:41
Jeg tilslutter mig Jims indlæg
 
Jeg har kun fanget en stor havørred i år og mistet et par andre mindre fisk - men det har ikke skortet på antallet af ture.
 
Der har også været vildt mange fjæssinger ved djursland i år, som har besværliggjort fiskeriet derude :( - jeg har i hvert til fælde aldrig fanget så mange fjæssinger før??
 
Mvh
 
Nikolai - som prøver igen i aften :)
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jul 2011 kl. 13:21
Traditionelt har lange og kolde vintre jo ikke været specielt godt for den efterfølgende sæson, men jeg synes mere at det blot plejer at betyde at den kommer senere i gang...den er jo ligesom aldrig kommet rigtigt i gang i år, i hvert fald ikke ind til nu.
Til gengæld har der været helt utroligt mange fjæsinger inde under land, så det må jo indikere at fødegrundlaget er i orden, da fjæsingerne om sommeren på 1-2 m vand lever af små bunddyr og småfisk.
Det er jo også bemærkelsesværdigt at fjordene holder fisk her langt hen på sommeren hvor i mod de åbne kyster fisker dårligt.
Feks kender jeg flere der så sent som i weekenden fik ørreder nede i bunden af Roskilde Fjord, og ligeledes langt nede i Isefjorden tages der forholdsvis godt med fisk fortæller en af mine venner som bor få hundrede m fra vandet og dagligt lufter hund langs kysten.
 
Så jo....det er sgu et mærkeligt år, der er vist kommet rod i systemet så nu bliver det spændende at se om tingene normaliseres nogenlunde igen hen over efteråret....for godt er det bestemt ikke pt.
 
Mvh
Jim.
Til top
Jacob Albertsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Albertsen Avatar

Tilmeldt:: 30 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Albertsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jul 2011 kl. 13:28

vi skal tænke nyt, finde nye pladser og fiske på andre tider af døgnet og så droppe alt det negative snak (Jim)

Havde selv en sløv start på året, de pladser som de foregående år altid holdte fisk, gjorde ligepludselig ikke, gjorde som jeg plejede men fangede ikke hvad jeg plejede at gøre, så derfor lagde jeg mit fiskeri om, afprøvede nye pladser, kørte fra sted til sted til sted til sted og fiskede maks. 30 min før jeg kørte videre indtil jeg fandt fiskene... og så var de der også skal jeg hilse at sigde.... jeg begyndte at fiske på andre tider af dagen end hvad jeg altid havde gjort, fra at have fisket meget tidlig om morgenen gik jeg over til at fiske formiddag/overmiddag og selvfølgelig nat.
 
Så ryst posen og tænk i nye baner, søg info om hvad andre gør, for jeg kender mange som ikke fanger og mange som fanger meget.... det er bare to vidt forskellige ting de to grupper gør....
 
F.eks. kender jeg en som ikke fanger så meget.... han starter med at vade ud til brystkassen og så står han på samme sted og fisker, han kan ikke forstå hvorfor han ikke fanger noget..... det plejede han jo at gøre da stimmer med grønlændere altid drev rundt ude foran ham på den plads han vidste holdte fisk....
 
Havde ham med ude at fiske en dag, og da han begyndte han vade ud, skræmte han to fisk væk i vand som gik ham til knæene..... hvorfor vade når fiskene kommer til os..... han lærte af det og så samtidig friheden i ikke at stå i vand til brystkassen, for nu kunne han jo nemt bevæge sig og fiske et langt stræk indenfor overskuelig tid..... han fanger fisk igen og vader aldrig længere ud end til knæene....
 
Blot en indskydelse...
 
 
K&B

Jacob
Mr. Dare Devil
Til top
Glen Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Glen Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2010
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jul 2011 kl. 13:30
Er det vel ikke altid sån nogen fanger noget andre gør ikke!!!!!

jeg er selv en af dem der har haft Skide Godt fiskeri i År og har det stadig væk 18 fiske over målet er det bleven til og med den største fanget i forgårs på 5-6kg og 76cm alle fisk fanget i Maniagerfjord
har kun tager 6 fisk med hjem. da det kun er mig i hjemmet der spiser fisk Smile

(En Lille Hemmelighed de er alle fanget på Prop og orm) ved ikke hvad det er men det er lige som de ikke ville fluen i år som de har ville de andre år men oplevet at stå ved siden af en der fisket med orm og jeg selv med flue Han fanget nok 20 fisk mens jeg stog ved siden af og fanget 0 fisk på flue.

Næster dag hade jeg gravet hele haven op for en tur til fjoren og dette gav med det samme fisk.

Jeg hade ellers svoret på at jeg kun vil fiske med flue i år men når fisken ikke vil bide på de første mange ture så skulle jeg jo lige prøve om det kunne være så let som jeg så ham den Gammel gjore det til og det var det sku...!!!!!!

Så jeg kan kun sige Prøv noget nyt.. Nye Pladser Nye metoder !!!

Jeg hade aldrig troet at jeg skuller stå igen som voksen at kigge på en prop i vandet om den skulle forsvinde..som den gang jeg var en Knægt men sån er det nu en gang ....


Redigeret af Glen - 12 Jul 2011 kl. 13:37
Til top
Tim Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Tim Hansen

Tilmeldt:: 17 Mar 2011
Geografisk: Langå
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tim Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jul 2011 kl. 16:30
Hej Jim og andre
Jeg har heldigvis fanget lidt ørreder i årBig smile men det har ikke været i Randers fjord. Jeg undre mig bare over, at Randers fjord fisker så ringe som den jo tilsyneladende gør. Der er jo masser af fisk i Lilleåen og selvfølgelig Gudenfloden, og de må klart nok skulle gennem fjorden for at komme i åen, det er da for mærkeligt, hvis de bare suser direkte i åen uden at lave lidt ophold ved fx Stenrevet. Mit indlæg er ikke ment som en omgang Cry Jeg har fisket på kysten siden jeg var omkring 10 år gammel og har de sidste 25 år oplevet gode år og bestemt også dårlige år.
Knæk og bræk til jer alle.
Mvh. Tim
Til top
thorvald svendsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MR BIG Avatar

Tilmeldt:: 01 Jan 2004
Geografisk: Øst Vendsyssel.
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MR BIG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jul 2011 kl. 20:07
TimThumbs Up
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres