Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mandag aften

 Besvar Besvar
Forfatter
Lennart Frederiksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
lenfred

Tilmeldt:: 27 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 56
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lenfred Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Mandag aften
    Sendt: 13 Jul 2011 kl. 21:14
Mandag aften var jeg samme med min morfar i en privat mose, som han har adgang til at fiske i, og det viste sig at være en god aften, efter ti min ved mosen fik jeg hug, og en fight begyndte og der gik ca 10 min før den var på land en gedde på 2,8 kg 69 cm lang. 

Efter 20 min havde vi fiske hele mosen i gemmen og vi gik vider til den næste som lå lige ved siden af og der prøve vi så igen og få min efter fik jeg hug igen og en ny fight kunne begynde og ca 10 efter var den også på land endnu en gedde på 2,8 kg 71 cm, jeg prøvet at flytte mig to meter og fisket lidt der og så fik jeg treede hug på under en timer og denne gang fik jeg lovet til at arbejdet for sagen fighten tog ca 15 min og den var ud af vandet en gang og der fik jeg den at se en gedde på mindst 1,5 meter og og den tog flere udløb men til sidste gave min snøre op og knækket damm en fight jeg havde.

Jeg har lagt dem op så i kan se de to jeg havde med hjem.


K&B fremover 
Til top
Mads Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mads66 Avatar

Tilmeldt:: 15 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mads66 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jul 2011 kl. 21:20
hej Lennart
det er nogle flotte gedder du har fanget.
det var ærgeligt med den store på 1.5 meter Clap
hvis du vil fange mange og store gedder så er den svenske skærgård helt uovertruffen.
knæk og bræk til den næste gedde
Til top
Steffen Mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stewy Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2009
Geografisk: Vejle området
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stewy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jul 2011 kl. 21:23
Mindst 1,5m gedde.. Det lyder godt nok lidt voldsomt.. Den blev nok lang af at fighte
Tight Lines
Steffen Mortensen
<3 Love Flyfishing <3
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jul 2011 kl. 23:27
Til top
Lars Henriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LarsH

Tilmeldt:: 04 Maj 2007
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LarsH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jul 2011 kl. 07:38
Til Steen:
Det er s.. trættende, at man ikke kan vise en hjemtaget fisk frem uden at man skal have en eller anden puritansk åndssvag kommentar med på vejen om at man burde have sat fisken ud igen. Det er en rigtig fin størrelse fisk at tage med hjem, og du aner jo intet om, hvorvidt der bliver aflivet flere gedder fanget i de moser end bestanden kan klare.
Til top
Lennart Frederiksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
lenfred

Tilmeldt:: 27 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 56
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lenfred Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jul 2011 kl. 17:37
Til lars 

Efter hvad jeg ved er vi de eneste som må fiske i de moser, og jeg ved at der går rigtig mange gedder der, eftersom de som ejer moserne sætter dem ud igen, og der har ikke været fiske gedder der i mange år, så jo mose kan godt bære det at vi tager dem med hjem.
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ultragris

Tilmeldt:: 07 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ultragris Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jul 2011 kl. 17:44
mindst 1.5 meter :o nu må jeg le ^^
Sæt dog de stakkels gedder ud igen..
Til top
Lennart Frederiksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
lenfred

Tilmeldt:: 27 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 56
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lenfred Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jul 2011 kl. 18:52
jamen le du bare, kan godt høre på dig at du ikke har set dem, så store 

Har du nogen siden smagt gedde for det er en rigtig god spise fisk.
Til top
Mads Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mads66 Avatar

Tilmeldt:: 15 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mads66 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jul 2011 kl. 19:55
hej alle
jeg synes vi skal stoppe med alt det håneri, desuden er der engang en gedde som er blevet fanget som ca. var 1.5 m lange og vejede ca 26 kilo
der findes meget mellem himmel og sø som vi ikke har opdaget endnu.
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
duck power

Tilmeldt:: 27 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér duck power Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jul 2011 kl. 21:31
mindst 1.5 meter :o nu må jeg le ^^
Sæt dog de stakkels gedder ud igen..
 
Hvorfor dog det? Gedder er da gode spisefisk tilberedt rigtigt. Alle fisk er vel stakkels? Synes man det er synd for dem, så bør man nok finde en anden hobby end fiskeri.
Til top
Lars Henriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LarsH

Tilmeldt:: 04 Maj 2007
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LarsH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jul 2011 kl. 22:45
Citat: lenfred

 
Efter hvad jeg ved er vi de eneste som må fiske i de moser, og jeg ved at der går rigtig mange gedder der, eftersom de som ejer moserne sætter dem ud igen, og der har ikke været fiske gedder der i mange år, så jo mose kan godt bære det at vi tager dem med hjem.
Lige min pointe. Desværre er der nogle af de personager, der læser dit indlæg, der får ondt i r..... over, at man har lyst til at tage et par gedder med hjem til en gang fiskefrikadeller. Det har jeg ikke. Velbekomme.
 
Til top
Lennart Frederiksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
lenfred

Tilmeldt:: 27 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 56
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lenfred Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jul 2011 kl. 23:39
Lars ja desværre er der det.

Men nu er det ikke kun fiskefrikadeller man kan lave ud af dem, hvis man steger dem i ovne med spæk smager de også godt, lige som man lave en god flæskesteg, husk nye kartofler mums det er godtSmile


Til top
Lars Henriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LarsH

Tilmeldt:: 04 Maj 2007
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LarsH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jul 2011 kl. 23:41
Kan du ikke lige smide en opskrift? Hvem ved, måske falder jeg over et godt geddehul en dag ;-)
Til top
Lennart Frederiksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
lenfred

Tilmeldt:: 27 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 56
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lenfred Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jul 2011 kl. 23:45
Jo det kan jeg godt, finde dem frem i morgen.
Til top
michael olesen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
michael1

Tilmeldt:: 30 Apr 2011
Geografisk: randers nv
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér michael1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2011 kl. 01:51
Geddder smager da okay jeg fisker da selv lidt gedder op på djuversland og de gliver os spist med stor behage som deller med ørrde eller som stegt på panden
Til top
Jesper Petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Århusfiskeren Avatar

Tilmeldt:: 08 Feb 2012
Geografisk: Åruhs
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Århusfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2012 kl. 21:18
Gedder fra Skjern Å(Den Sydlige paralle Kanal). Disse gedder kan anbefaldes og fange en eller to, også ryge dem! Det samger fantastisk, super lækker og frisk i kødet(Også giver sådan en rigtig Å gedde bedre fight end en mose Gedde ;)
Jesper Petersen
Til top
danny rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
danny rasmussen

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 117
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér danny rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2012 kl. 21:27
Endnu engang skal en person have en masse spydige kommentar med på vejen, fordi man ønsker at dele sine gode fiskeoplevelse med os andre!!! Det er sku sørgeligt!!! Endnu en grund til jeg bruger fiskevand.dk mere og mere, de køre sku en god stil derinde!!

Tillykke med fangsten Smile


Redigeret af danny rasmussen - 13 Feb 2012 kl. 21:31
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2012 kl. 22:06
Citat: danny rasmussen

Endnu engang skal en person have en masse spydige kommentar med på vejen, fordi man ønsker at dele sine gode fiskeoplevelse med os andre!!! Det er sku sørgeligt!!! Endnu en grund til jeg bruger fiskevand.dk mere og mere, de køre sku en god stil derinde!!

Tillykke med fangsten Smile
Er du sikker på, at det er en god stil de køre og ikke bare en kedelig stil, for det er sgu da ikke meget, der sker - men måske der bare er kommet is på fiskevandet...

Redigeret af Steen Kehler - 13 Feb 2012 kl. 22:07
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Banditterne

Tilmeldt:: 28 Jan 2012
Status: Offline
Beskeder: 32
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Banditterne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2012 kl. 22:16
Forstår ikke hvorfor det er "mere rigtigt" at tage dejligt rogntunge torskemadammer med hjem fra Øresund end et par gedder fra en mose med en god sund bestand?
Til top
danny rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
danny rasmussen

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 117
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér danny rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2012 kl. 22:29
Hver sin smag Steen, men tonen inde på fiskevand er da human, ikke som herinde, hvor man skal nedgøre folk hele tiden.

Og da den eneste admin her, kun er går op i at få penge ind for rekalmer bliver der da aldrig styr på det herinde, modsat fiskevand, hvor der er adskillige admins, hvilket kun er godt for et forum, da der tit skal "renses" ud i dårlige indlæg etc..


Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 16:55
det mest humane eller dyrevenlige er vel trods alt at slå det ihjel vi har pint og plaget og stresset i kortere eller længere tid. Selvfølgelig er der et mindstemål vi skal overholde. Fisker selv kun havørred og tager dem med hjem jeg fanger over målet, der er i ok kondition. Jeg og familie og venner kan nu også nemt nå at spise de fisk jeg fanger, så hvorfor sætte dem ud igen.
Som jæger er man jo vant til at vælge at slå det ihjel man nu engang jager! Har man nok, går man hjem.
Mit mål med fiskeri er i rækkefølge: naturoplevelsen - at overliste sit bytte - at bringe byttet hjem til tilberedning. Mit mål er ikke at lege med et par fisk for derefter konsekvent at genudsætte dem.
I eksemplet med gedderne i mosen er der ingen tvivl om det nok nærmest er godt for bestanden af få gokket et par stykker så der bliver mere plads til resten, også den på 1,5 meter..
Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hlf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 17:16
Citat: Århusfiskeren

Gedder fra Skjern Å(Den Sydlige paralle Kanal). Disse gedder kan anbefaldes og fange en eller to, også ryge dem! Det samger fantastisk, super lækker og frisk i kødet(Også giver sådan en rigtig Å gedde bedre fight end en mose Gedde ;)
Interessant - plejer at sætte dem tilbage i kanalen - ryge dem - den var ny - er der ikke lige rigeligt med ben!! eller får de hurtig ben at gå på efter røg Big smile
.


Redigeret af hlf - 29 Feb 2012 kl. 17:16

     
Til top
Tonny Poulsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mauser98k Avatar

Tilmeldt:: 10 Mar 2009
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mauser98k Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 17:16
@Mikael W S, er vist ret enig med dig :-)
Har for en del tid siden taget den beslutning ikke at gå på jagt efter noget som jeg ikke vil spise eller fiske mere end jeg kan konsumere, hvad andre gør gider jeg bare ikke bruge min tid og tanke virksomhed på :-)
mvh tp
Til top
Henrik Romsdal Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Romsdal Avatar

Tilmeldt:: 24 Maj 2003
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Romsdal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 17:19
Jeg har svært ved,at se,det skulle være mere ``ondt´´ at hjemtage en gedde end en ørred,desuden er en Gedde,efter min mening,langt mere velsmagende end en Ørred,hvis den,vel at mærke,bliver tilberedt på den rette måde.
Kan vi for helvede ikke snart blive fri for de der ynkelige mennesker,der ikke har andet at lave,end at rakke ned på andre og deres fangster.
mvh Henrik
Til top
Jan Pilgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
pille

Tilmeldt:: 25 Mar 2007
Geografisk: Haderslev
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pille Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 17:26
Steen K
 
Thumbs Down som altid
 
VH
Jan
Til top
nicolai frahm Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
frahm Avatar

Tilmeldt:: 22 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 58
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér frahm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 17:32
lyder sku som en lækker mose du har fundet dig der Lennart Smile

Gedde smager sikkert helt fint, men tror også det kommer lidt an på hvor de kommer fra, hvis de nu kommer frameget grumset vand smager de sikkert ikke ret godt :D 

mener helt sikkert at det er ok at tage en gedde med hjem i ny og næ, hvis det er det man har lyst til.
mener bare ikke at det skal tage overhånd
selvom jeg også mener at der bliver hjemtaget alt for mange gedder fra nogle søer, hvor man ligefrem kan mærke det på bestanden.Thumbs Up
Til top
kristian nøreng Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
noereng Avatar

Tilmeldt:: 12 Jul 2005
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér noereng Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 18:25
hey.... lige et spørgsmål..... hvorfor skrive at det er gedder fra mandag aften....
det er godt nok tidlig forår i det fynske...... grønne blade og grøn plæne.... lige til at komme i godt humør over
min holdning til at hjemtage fisk er klokke klar... kan og vil du spise dem og der ikke er regler .....landsdækkende som lokale der overtrædes er det helt op til den enkelte ..... ingen moral prædiken der..... undrer mig bare over billedet og hvorfor skrive det er fra i mandags hvis det ikke er!!!!!
 
mvh. Kristian
Til top
nicolai frahm Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
frahm Avatar

Tilmeldt:: 22 Jul 2011
Status: Offline
Beskeder: 58
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér frahm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 18:33
tror det er en gammel tråd :D opdagede det lige det er fra juli 2011 tror jeg nok 
Til top
Morten Petersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MBP

Tilmeldt:: 11 Sep 2011
Geografisk: Årslev
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MBP Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 18:50
Kristian. Kig på dato'en for starten af tråden
Til top
kristian nøreng Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
noereng Avatar

Tilmeldt:: 12 Jul 2005
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér noereng Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 19:15
er set og noteret...........
Thumbs Up
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Feb 2012 kl. 19:52
www.drift4photo.dk
www.kystfiskerihorsens.dk
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres