Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Spis en fisk

 Besvar Besvar
Forfatter
Lars Henriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LarsH

Tilmeldt:: 04 Maj 2007
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LarsH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Spis en fisk
    Sendt: 14 Jul 2011 kl. 23:01

Nu kan man igen her på forummet se en glad, stolt lystfisker blive sablet ned, fordi han viser sin hjemtagne fangst (et par mindre gedder) frem. Jeg kan simpelt hen ikke forstå, hvad det er for en filosofi, der ligger til grund for disse udfald. Hvad vil I med det? Hvad tror I der sker ved at han har fjernet to gedder fra to forskellige moser? Hvem har fortalt jer, at jeres måde at tænke på er rigtig?

Jerg vil forsøge at imødekomme jeres argumenter med en påstand om, at det langt de fleste steder ikke har nogen nævneværdig betydning for fiskebestanden, at lystfiskere fanger og hjemtager fisk i rimelige mængder. Men jeg kunne virkelig godt tænke mig at høre lidt om, hvad det er for tanker, der ligger bag jeres selvbestaltede politi-arbejde.

Fisk er sundt og smager godt, så selvfølgelig skal man da tage fisk med hjem til glæde for familien rundt om middagsbordet. Personligt har jeg på det seneste haft rigtig meget held i sprøjten på mine ture til kysten. Så her til aften har jeg nydt en havbars, som jeg selv har ”nakket”, og på lørdag skal jeg nok have multe.

Fisk løs, hjemtag fisk med måde og velbekomme – det må være mit budskab.

Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
duck power

Tilmeldt:: 27 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér duck power Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jul 2011 kl. 23:08
Thumbs Up
 
Kunne ikke være mere enig! Jeg er også træt af at få kommentare om at jeg hjembringer fisk til at spise. Virker formålsløst at tage ud at fiske hvis man ikke kan tage en fisk med hjem til køkkenet engang imellem.
Til top
Allan Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allanm

Tilmeldt:: 08 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allanm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jul 2011 kl. 23:33
@Lars: Og den holdning gør du så også gældende i tråden du refererer til, hvor jeg i øvrigt ikke kan se, at fangeren bliver "sablet ned", som du udtrykker det.
Til top
Helge Kristensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
buller

Tilmeldt:: 20 Apr 2006
Geografisk: Tarm
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér buller Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jul 2011 kl. 23:35
SmileSmileSmileGodt indlæg.Og læg mærke til det er som regel de samme kloge Åger der har div kommentarer og kritik hver gang.
Til top
Lars Henriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LarsH

Tilmeldt:: 04 Maj 2007
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LarsH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jul 2011 kl. 23:38
Der bliver henvist til en c&r-side + at en anden ytrer sig om, at han skulle have sat fiskene ud igen. Min pointe er, at det sker gang på gang (selv overfor junior-fiskere). Og så spørger jeg bare: Hvorfor? Og det gør jeg i en ny tråd, fordi jeg fik dårlig samvittighed over at have pustet til ilden i den anden tråd.
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jul 2011 kl. 23:42
Citat: LarsH

Nu kan man igen her på forummet se en glad, stolt lystfisker blive sablet ned...

...hvad det er for tanker, der ligger bag jeres selvbestaltede politi-arbejde.
 
Kan du ikke lige henvise til præcist hvilke indlæg og hvilken ordlyd, som du mener kan gå under betegnelsen; at blive sablet ned...  
 
Den eneste som udøver "selvbestaltet politiarbejde" her, det er dig, når du gør dig til dommer over, hvad andre skriver i deres debatindlæg.
Til top
Lennart Frederiksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
lenfred

Tilmeldt:: 27 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 56
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lenfred Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jul 2011 kl. 23:52
Det kan jeg det hedder mandag aften og det var mig som tog to gedder med hjem på 2,8 kg stk, ligger her på forum.

Jeg kunne aldrig finde på at sablet andre ned bare fordi de tager en fisk eller to med hjem. 

K&B
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2011 kl. 07:11
Helge Kristensen skrev: Godt indlæg.Og læg mærke til det er som regel de samme kloge Åger der har div kommentarer og kritik hver gang. Thumbs UpThumbs Up Mon det er misundelsen`s brød der nager dem.
Til top
Raymond Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Raymond Holm Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2008
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Raymond Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2011 kl. 08:48

Nu står der 2 steder i tråden noget om at "sable ned"?

Det kan jeg godt nok ikke se er sket......
Til top
Lars Henriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LarsH

Tilmeldt:: 04 Maj 2007
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LarsH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2011 kl. 09:22
Okay-okay, så ændrer jeg "nedsabler" til "kritiserer" (eller måske "prikker til") - vælg selv, det betyder ikke noget for mig. Ordet "nedsabler" er dog meget passende at bruge ifm. andre tilfælde, hvor folk har fortalt om hjemtagne fangster. Og i stedet for at bede mig finde eksempler på denne påstand, vil jeg meget hellere bede folk som f.eks. Steen Kehler komme med et svar på det, jeg egentlig spørger om, nemlig hvorfor kritikken skal fremsættes.
 
Men jeg mangler stadig at få et svar på, hvorfor kritikken kommer. Hvad er motivet? Hvis der ikke er nogen, som vil svare på det, tror jeg, jeg vil tilslutte mig Jan Frandsens forslag.
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2011 kl. 10:07
Citat: LarsH

Nu kan man igen her på forummet se en glad, stolt lystfisker blive sablet ned, fordi han viser sin hjemtagne fangst (et par mindre gedder) frem. Jeg kan simpelt hen ikke forstå, hvad det er for en filosofi, der ligger til grund for disse udfald. Hvad vil I med det? Hvad tror I der sker ved at han har fjernet to gedder fra to forskellige moser? Hvem har fortalt jer, at jeres måde at tænke på er rigtig?

Jerg vil forsøge at imødekomme jeres argumenter med en påstand om, at det langt de fleste steder ikke har nogen nævneværdig betydning for fiskebestanden, at lystfiskere fanger og hjemtager fisk i rimelige mængder. Men jeg kunne virkelig godt tænke mig at høre lidt om, hvad det er for tanker, der ligger bag jeres selvbestaltede politi-arbejde.

Fisk er sundt og smager godt, så selvfølgelig skal man da tage fisk med hjem til glæde for familien rundt om middagsbordet. Personligt har jeg på det seneste haft rigtig meget held i sprøjten på mine ture til kysten. Så her til aften har jeg nydt en havbars, som jeg selv har ”nakket”, og på lørdag skal jeg nok have multe.

Fisk løs, hjemtag fisk med måde og velbekomme – det må være mit budskab.

Hej Lars
 
Jeg har en kommentar til det du skriver omkring folk der har opfordret til C&R i en mose vedr fangst af Gedder, ikke fordi jeg har blandet mig i den nævnte tråd, men fordi en mose kan være et meget begrænset område at fiske i,ikke at jeg ved noget om det specifikke sted overhovedet, men jeg ved så meget om biologi  i en lille mose at der formodentligt ikke er mange gedder sådan et sted og når man fjerner det øverste led i fødekæden ja så kan "skidt" fiskebestanden overtage og dermed gøre den balance som findes i vandet uholdbar så med fare for at blive kaldt forums politi ja så skriver jeg dette....Vi lever i et samfund hvor det vel ikke er døden om skaffe mad fra naturen så når man gør det så gør det med omtanke som du da også selv slutteligt opfordrer til


Redigeret af Søder - 15 Jul 2011 kl. 12:20
/Søder
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2011 kl. 11:01

Kære Lars

Vi er rigtigt mange der fint selv kan tage en fornuftig beslutning - og medtage fornuftige betragtninger ala Søder's indlæg - og lignende, som man lærer mellem år og dag.
 
Jeg fisker ikke kun for fiskeriets skyld - men for en kombination af en god naturoplevelse kombineret med den herlige følelse selv at tilberede og spise en flot fisk man selv har fanget. Det smager altid lidt bedre - måske fordi den er det mere frisk end henne i supermarkedets køledisk.
 
Jeg har fisket i mange år, og jeg hjemtager ofte fisk fra mine ture - og det har jeg nu tænkt mig at blive ved med.
 
Der kan skrives tykke bøger om C&R - men ligeså om C&E - så find du din egen hylde og lev med den - man skal ikke lade sig diktere af fanatikere - omvendt skal man heller ikke selv være en.
 
Så ligesom med alt andet - balancen skal findes - din balance !
 
Knæk og bræk - og velbekomme !
 
mvh
Heinz
 
Til top
Nlsn-Laust Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nlsn

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nlsn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2011 kl. 12:15
Jamen det er jo et etisk spørgsmål?

Det må alle som tidligere nævnt gøre op med sig selv.

Min holdning er, at hjembragte fisk skal spises. Ikke smides i hækken til naboens kat.
Sidst jeg så det, var en gedde på omkring 3,5 kilo.
Hvorfor tage den med hjem til kattene? Det lever nok fedt nok uden.
Ihvertfald lå den der i 10 dage. Det var så min holdning.

nlsn
Til top
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2011 kl. 12:17

Hej

Jeg er til frisk selvfanget fisk men også C&R! At fange og hjemtage fisk for at spise denne herlige mad er der overhovedet ikke noget forkert i. Men tænk over hvor mange fisk der ligger i fryseren der hjemme næste gang du har landet en fisk og overvejer at aflive den, så kunne det jo godt være at man lige skulle ha’ spist op inden man fylder fryseren yderligere op. Jo længere fisken ligger i fryseren jo mindre frisk er den! Det er faktisk en herlig fornemmelse at genudsætte en stor flot fisk.

En anden ting som jeg vil gi’ Hr. Søder ret i er hvor fisken bliver fanget. Tager vi eks. en 50cm havørred vs. en 50cm bækørred så vil der være stor aldersforskel mindst 5år og hvorfor det : I saltvand er der masser af plads, mange gode levesteder, masser af føde = god vækst og mindre sandsynlighed for at blive fanget. I ferskvand som åen mm. er der derimod mindre plads få gode levesteder, mindre føde = dårlig vækst og så er der større sandsynlighed for at blive fanget.

Det samme er sig selvfølgelig også gældende i mindre søer og moser med eks. gedden. At der er hjemtaget 2 gedder fra en lokal mose for at lave nogle gode fiskefrikadeller er da helt fint. Slutteligt vil min konklusion være, at hvis man fisker, fanger og spiser med respekt for fiskene, vil det overhoved ikke blive noget problem for de fleste fiskebestande.

TC     

Til top
Jens Lønberg Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jenslp

Tilmeldt:: 21 Dec 2004
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 217
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jenslp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2011 kl. 13:52
I mit termologi er det sygt kun at fiske for fighten og efterfølgende pral overfor vennerne.
Min opfattelse af hele ideologien bag fiskeriet går fløjten.
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2011 kl. 15:28
Citat: Søder

Vi lever i et samfund hvor det vel ikke er døden om skaffe mad fra naturen


Nej, vil vi have fisk på bordet, kan vi tage til fiskehandleren. Så skal vi nok bare spørge os selv, om det er mere skånsomt for fiskebestandene? Not!! Lystfiskeri er alle andre metoder langt langt overlegen i forhold til at fiske selektivt. Og derfor er det en helt tåbelig tanke at reducere lystfiskeri til rendyrket C&R, fordi det ikke er en livsnødvendighed at fange noget at spise (ved godt du ikke går så langt). Tværtimod var fiskebestandene nok bedre tjent med, at flere brugte muligheden for selv at skaffe sig føden. Både fordi det er mere skånsomt, og fordi det på lang sigt ville give flere en dybere forståelse af, hvor vigtigt det er at være omgivet af sund og varieret natur. Det er i høj grad tiltrængt! 

Tanken om at bruge naturen er sund, og det er blandt de folkeslag, der har det helt inde under huden, man finder den største samhørighed med dyr og planter. Det var nok en tanke værd! Gør vi naturen til ren underholdning, mister vi noget dyrebart. Dermed selvfølgelig ikke sagt, at vi skal slagte løs af sårbare bestande. Men der er ingen grund til at gå helt i den anden grøft og se skævt til lystfiskere, der tager en fisk med hjem til gryden en gang imellem. Lars har langt hen ad vejen en pointe. Der blæser nogle kedelige vinde i retning af at dæmonisere dem, der spiser noget af det, de fanger.

Johan
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2011 kl. 17:39
Citat: LarsH

Okay-okay, så ændrer jeg "nedsabler" til "kritiserer" (eller måske "prikker til") - vælg selv, det betyder ikke noget for mig. Ordet "nedsabler" er dog meget passende at bruge ifm. andre tilfælde, hvor folk har fortalt om hjemtagne fangster. Og i stedet for at bede mig finde eksempler på denne påstand, vil jeg meget hellere bede folk som f.eks. Steen Kehler komme med et svar på det, jeg egentlig spørger om, nemlig hvorfor kritikken skal fremsættes.
 
Men jeg mangler stadig at få et svar på, hvorfor kritikken kommer. Hvad er motivet? Hvis der ikke er nogen, som vil svare på det, tror jeg, jeg vil tilslutte mig Jan Frandsens forslag.
Kan du ikke lige fortælle, hvorfor du mener, at man ikke må komme med en opfordring til C&R, når det gælder gedder eller iøvrigt at forholde sig en smule kritisk til en persons hjemtagning af gedder fra en mindre sø i en mose - og dette gerne under hensyntagen til, at 123nu er et debatforum og ikke kun et sted, hvor halv-lalleglade lystfiskere kan klappe hinanden på ryggen over fremvisning af et par hjemtagede små-gedder.  
 


Redigeret af Stone05 - 15 Jul 2011 kl. 17:43
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2011 kl. 17:40

f



Redigeret af Stone05 - 15 Jul 2011 kl. 17:43
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2011 kl. 20:04
Citat: Johan

Citat: Søder

Vi lever i et samfund hvor det vel ikke er døden om skaffe mad fra naturen


 Der blæser nogle kedelige vinde i retning af at dæmonisere dem, der spiser noget af det, de fanger.

Johan
 
Hej Johan
 
Jeg har aldrig hængt folk ud for at have hjemtaget en god spisefisk, og gør det også selv når jeg fanger en.så det med at demoniserer folk det kan jeg ikke påtage mig æren for Johan med faren for stadig at lugte af Isbjørnetis ....Wink
/Søder
Til top
Mads Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mads66 Avatar

Tilmeldt:: 15 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mads66 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2011 kl. 20:23
til Stone05
hvad i alverden mener du med halv-lalleglade lystfiskere!!! er du da helt fra forstanden. her inde på dette debatforum skal der være plads til alle, også dem som gerne vil fortælle om deres fangster både de store og de små.jeg er dybt forundret over at du overhovedet vil nedværdige dig til at debattere de forskellige fora her inde med den overklasse holdningAngry
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2011 kl. 20:43
Citat: Søder

 
Hej Johan
 
Jeg har aldrig hængt folk ud for at have hjemtaget en god spisefisk, og gør det også selv når jeg fanger en.så det med at demoniserer folk det kan jeg ikke påtage mig æren for Johan med faren for stadig at lugte af Isbjørnetis ....Wink


Hej Henning

Nu skrev jeg så også noget i en parentes...Smile
Til top
Jens Lønberg Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jenslp

Tilmeldt:: 21 Dec 2004
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 217
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jenslp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2011 kl. 20:44
Flot skrevet Johan, lige det jeg mener.
 
Jens
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jul 2011 kl. 22:05
Citat: mads66

til Stone05
hvad i alverden mener du med halv-lalleglade lystfiskere!!! er du da helt fra forstanden. her inde på dette debatforum skal der være plads til alle, også dem som gerne vil fortælle om deres fangster både de store og de små.jeg er dybt forundret over at du overhovedet vil nedværdige dig til at debattere de forskellige fora her inde med den overklasse holdningAngry
Kan du ikke lige henvise til, hvor jeg skulle have skrevet, at der ikke skal være plads til lystfiskere, som gerne vil fortælle om deres fangst???
 
Til top
Peter Bruun Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Springhale Avatar

Tilmeldt:: 13 Mar 2011
Geografisk: Øster Hurup
Status: Offline
Beskeder: 70
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Springhale Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jul 2011 kl. 09:44
Thumbs Up Clap
Til top
Mads Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mads66 Avatar

Tilmeldt:: 15 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mads66 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Jul 2011 kl. 11:02

man kan sagtens opfordre til C&R og andet her på 123nu.

men lad være med at nedgør andre lystfiskere her på sitet.
manden havde hjemtaget 2 gedder fra et par moser og fred være med det.
 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres