Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

fluebindingsgrej

 Besvar Besvar
Forfatter
michael vængebo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
store larsen

Tilmeldt:: 22 Nov 2009
Geografisk: esbjerg
Status: Offline
Beskeder: 119
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér store larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: fluebindingsgrej
    Sendt: 17 Jul 2011 kl. 17:33
Så under nye auktioner et helt isfugleskind blive udbudt.
Uden at skulle tørre noget af på sælger, eller min egen uvidenhedSmile, så mener jeg at isfugl er totalfredet i dk.
Så hvordan kan den så sælges i den form den bliver udbudt ?
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Jul 2011 kl. 17:40

den er købt i go-fishing så går ikke ud fra den er ulovlig

 
k&b
christian t.
Til top
Glen Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Glen Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2010
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2011 kl. 02:40


Isfuglen er formodentlig først indvandret til Danmark i slutningen af 1800-tallet. Siden har den spredt sig, og bestanden vurderes i dag til at være på ca. 300 par, ikke mindst takket være de seneste mange milde vintre. Bestanden svinger dog en del, idet Danmark ligger på artens udbredelsesgrænse mod nord. På europæisk plan er billedet mindre positivt. Fra 1970 til 1990 var arten i tilbagegang mange steder, blandt andet pga. forurening af floderne. Bestanden har siden stabiliseret sig noget, men flere steder i Europa er bestanden fortsat for nedadgående.

Isfuglen Arten er TOTAL fredet i hele EU

http://www.dofbasen.dk/ART/art.php?art=08310

Den er på den RødeListe

Rødliste: Den danske rødliste er udarbejdet af Miljøministeriet, på baggrund af IUCN’s retningslinier, for at gøre opmærksom på plante- og dyrearter, der er forsvundet, er ved at forsvinde eller er sjældne. Listen ønskes at danne grundlag for naturforvaltningen og naturbeskyttelsen i Danmark, og er en international forpligtelse ifølge Biodiversitetskonventionen. Den danske rødliste er blevet opdateret i 2005 (tidligere version er fra 1997). De fleste kategorier, der anvendes i den nationale rødliste, har ingen simple definitioner men fastlægges ved kvantitative kriterier.

Bilag 1 = Arten er optaget på fugledirektivets bilag I over arter med en ugunstig bevaringsstatus i Europa og som derfor er strengt beskyttede i EU.

Så Christian T jeg tor AT den er Ulovlig og at Go-fishing ikke ved dette så jeg ville heller Tage den tilbage til go-Fishing og få snak med dem at dette er en trudet dyrart I Eu og må ikke sælges

Mvh
Glen Rasmussen



Til top
Glen Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Glen Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2010
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2011 kl. 02:49
Nu ikke for noget men jeg Syndes det er noget Svineri at sette et Hele Skind af en fule som er Total Fredet og at i som Sælger det ikke har fundet af fulen er Dette, ved måske godt at du er i go tro Men det Hjelper ikke at du skulle måske undersøge det inden Køb.

Selv om det er en butik du har købt det af kan butikker jo også lave Fejl "Der er jo heller ikke nogen butikker der sælger fiske grej med bly i mer Eller er der?????"


Til top
Torben Skov Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
torben Skov Avatar

Tilmeldt:: 31 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 66
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér torben Skov Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2011 kl. 03:39
Det er vel ligegyldigt om det er hele skind eller én enkelt fjer. Fredede dyr skal ikke findes i fluebinderiet!
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2011 kl. 04:17
  tramm!!!!! ! fjern den fugl fra forum!   og brug den selv!!!     ellers skal vi se på   en tråd så alen, lang at vi er ovre i den syge afdeling..   den er sikkert fundet død, et eller andet sted,  så det er så det.!!.man kunne også havde, kremeret. den lille fætter.  men det ville, da være det rene spild... mvh.
Til top
Ole Sohus Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
sohus

Tilmeldt:: 13 Dec 2007
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sohus Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2011 kl. 09:43
Kære Brugere.Til jeres oplysning er der solgt amerikanske isfugleskind her i
landet,mon det ikke stammer derfra.Go Fishing i Odense har ikke solgt dette
skind.De har ikke og handler ikke med fluebindings materiale på cites lister.Har du en kvitering på skindet  Christian? Jeg har lige været i forbindelse med butikken.
MvH Ole
Til top
Anders Bak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Andersb Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Andersb Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2011 kl. 14:19
Har folk ondt i røven over et skind fra en fredet fugl bliver sat til salg, så lad dog være med at købe, synes efter hånden der kommer flere og flere tude tråde her på sitet...er det ikke for mange hjemtagne fisk er det et skind eller andet ligegyldigt pladder.......men synes efter hånden mange tråde på 123 er ved og være så usaglige og ligegyldige!!! tag dog ud og fisk i stedet for og komme med alle de angreb på hinanden og ligegyldige diskutioner...bare et "lille" surt opstød.
Til top
michael vængebo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
store larsen

Tilmeldt:: 22 Nov 2009
Geografisk: esbjerg
Status: Offline
Beskeder: 119
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér store larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2011 kl. 15:25
okay hr. Anders
 
Så blæser vi på al miljøbevidsthed og ansvarlighed. Op i R.... med gylle udslip m.v. og så tager vi ud at fiske.
Men over tid....hvad skal vi så fiske efter hvis vi bare er ligeglade ?
Muligt du syntes at det er tudetråde, men som skrevet i første indlæg, så er intentionen ikke at angribe nogen. Men bare en tanke til den ansvarlighed vi som naturmennesker jo gerne skulle holde højt.
 
god fisketur anders
Til top
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan overgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2011 kl. 16:07
Den kunne måske også komme fra Japan ?????
http://www.kensawada.com/w/list.php?lcat=50&mcat=170&l=e

/Allan
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2011 kl. 17:39
Nu er det sådan med isfuglen den  er gennem mange år i 60serne og 70 solgt i mængder her i landet har flere fra ke fluer så alle de betjente der er her burde bruge tiden på andet end at være bedrevidende
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2011 kl. 17:59

hej

jeg vil først lige skrive at  nok skal træk min auktion tilbage 
beklager at jeg ikke ved alt glen håber jeg må få dit nummer så jeg kan ringe og spørge dig  om hjælp for det lader til du gør
 
fulgen kom til mig ved et køb af løkkepose for en del år siden og da jeg ikke binder denne type fluer  hvor man bruger sådan en fjer  så er min viden på dette område ikke stor og da den er købt i dk  derfor tænkte jeg ikke over det  da jeg sat den på auktionen   min
 
 
men nu hvor vi er ved det er det så helt ok at sælge hejre fjer ???
 
k&b
christian t.
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2011 kl. 18:06
Hej christian du skal IKKE trække den tilbage de der brokker sig brokker sig ikke over over klassiske laksefluer det er en bedre udgave af cites  liste 1
sonerats junglehane
Eupæisk stortrappe BUSTARD
indian crow
tukan og mange andre
så når de hyler så lad os få fjernet klassiske laksefluer og selvfølgelig rigtige spey fluer Fiskehejre
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2011 kl. 18:08
Den findes nederst på forsiden (Klassiske Laksefluer)
Til top
Glen Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Glen Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2010
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2011 kl. 18:37
Citat: pip_ser

Hej christian du skal IKKE trække den tilbage de der brokker sig brokker sig ikke over over klassiske laksefluer det er en bedre udgave af cites  liste 1
sonerats junglehane
Eupæisk stortrappe BUSTARD
indian crow
tukan og mange andre
så når de hyler så lad os få fjernet klassiske laksefluer og selvfølgelig rigtige spey fluer Fiskehejre


hej John  Selvfølgelig skal den trækkes tilbage den er Ulovlig at handel med i Eu og Jeg vil Være den første Til at Melde det til Politiet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Her giver jeg da Manden en Chance for at få det væk fra AH

Men der er jo heller ikke godt at vide om nogen eller rede har været der inde og and melde han for Salg af Truet Dyrart det ville sku da være synd for Cristian T Som jeg skiver har han sikket været i go tro.

Hvad ville han have gjort hvis det tolen Ved Grænsen/lufthaven der har tager ham med denne!!!! Kæmpe bøde!!!!!

Det er sku ikke for at være Brok hovet men Lov er lov om du vil det eller ej

Mvh
Glen Rasmussen



 
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2011 kl. 18:44
Og til dig Glen gå lige Lystfisker forum igennem og få fjernet alle de fredede ting der er her væk ellers så luk sylten og lad være med at være bedrevidende
Til top
Glen Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Glen Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2010
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2011 kl. 18:58
Citat: christian t.

hej

jeg vil først lige skrive at  nok skal træk min auktion tilbage 
beklager at jeg ikke ved alt glen håber jeg må få dit nummer så jeg kan ringe og spørge dig  om hjælp for det lader til du gør
 
fulgen kom til mig ved et køb af løkkepose for en del år siden og da jeg ikke binder denne type fluer  hvor man bruger sådan en fjer  så er min viden på dette område ikke stor og da den er købt i dk  derfor tænkte jeg ikke over det  da jeg sat den på auktionen   min
 
 
men nu hvor vi er ved det er det så helt ok at sælge hejre fjer ???
 


Hej christian t

Jeg syndes at du skulle henvende dig til Go fishing For som jeg kan læse dette er de ved at trække i land at du har købt den der!!!! som jeg læser det i et andet indlæg!!

Det er ikke for at svine dig til eller noget Men syndes at du skal gå til Politiet med den og sige hvor du har købt den og at du ikke viste at den var en truet Art

TIL DEM DER SIGER at det kunne være en Udlansk Art er dette jo lige meget da alle Isfule er Fredet i Eu  Renger heller ikke med at en Blå Kakadue  står på den danske Rødliste men nok på Verdens Rødeliste,, som Ålen som ikke står på den danske og må godt fanges.. Og Japan der må man godt fange delfiner

Men dette gør det jo ikke mer lovligt I DK eller EU

Mvh
Glen Rasmussen
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2011 kl. 19:02
UHA som du kan jeg synnes du skal melde korsholm for at sælge Bla Junglecock stortrappe og andre sager nej tag alle de store grejhandlere og meld dem du er jo så klog
Til top
Glen Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Glen Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2010
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2011 kl. 19:05
Citat: pip_ser

Og til dig Glen gå lige Lystfisker forum igennem og få fjernet alle de fredede ting der er her væk ellers så luk sylten og lad være med at være bedrevidende


John det er vel nok et dejligt Sprog du har. men jeg kan også være med med.

Selføldig er jeg bedrevidende,, nogen skal jo være det når vi har sån nogen som dig i forumet Cry Luk selv røven hvis du ikke har andet at til føge når du åben din mund kommet der ikke andet en lort ud.

MV
Glen Rasmussen
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2011 kl. 19:17
Der er også en der sælger havørredfluer på auktionen MED Junglecock  Ham er du ikke efter hvorfor det ?
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2011 kl. 19:20
synes vi skal stop her drenge  der kommer intet ud af at mundhugges
 det er fint at vi snakker om det emne bare der kommer noget godt ud af det som kan bruges til noget 
 
jeg er på ingen måde ude efter go fishing  og er sikker på at skindet er købt/solgt lovlig 
jeg fandt det bare i bunden af en af mine  kasser med fluebinder grej  og synes det var synd at det sku ligge der  og gå til nu hvor dyret er død så derfor vil jeg heller se den blive brugt  end at smide den ud
k&b
christian t.
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2011 kl. 19:24
Til dig Christian du har ikke gjort noget forkert  men jeg er interesseret i fuglen så du kan bare kontakte mig og ja vi stopper her det er ikke alle der skal meldes det er op til oraklet glen at gøre det
Til top
Glen Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Glen Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2010
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2011 kl. 19:29
Hej Christian t.

Jeg syndes det er helt fint at du ville beholde den selv og det er heller ikke for at hænge go fishing ud tor også at de er i go tro.

Mv
Glen Rasmussen
Til top
Glen Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Glen Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2010
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2011 kl. 19:47
til John
DU er da nok den største taber jeg nogen sinde har mødt Kunde du ikke bare have sage til ham at du var interesseret i at købe den......

Så det er der for at han skulle sælge den det var sån du kunne købe den selv Føj siget jeg bare "Du er helt til Grin"

Det er det siste i høre fra mig

Mv
Glen Rasmussen
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2011 kl. 22:07
uha som du ka
Til top
michael vængebo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
store larsen

Tilmeldt:: 22 Nov 2009
Geografisk: esbjerg
Status: Offline
Beskeder: 119
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér store larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2011 kl. 22:42
Syntes at det er rigtigt ærgeligt at niveaut falder så hurtigt, aktuelt i denne tråd. Og ja...nogen ville så sige at jeg bare kunne lade være med at starte den. Men for pokker da...fejl skal rettes og ikke fortsættes. Fordi at det engang har været lovligt at sælge truede dyr, skal man så fortsat gøre det ? 
Det var ikke min mening at angribe nogen. Jeg var selv usikker på om jeg huskede rigtigt ang isfugl.
at det kan være en sport en nedgøre den ansvarlig der findes i mange, i forhold til at passe på den verden vi lever i og i særdeles hed den natur og de dyr der omgiver, Har jeg vanskeligt ved at forlige mig med.
Da jeg godt ved, at dette lille indlæg, blot vil føre til mere spot og spe, og perfide udsagn, vil jeg sige til auktionsudbyder: Lad din samvittighed råde. Jeg vil ikke ophøje mig til dommer i dette, da jeg faktisk tror dig når du skriver at du har været i god troSmile
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2011 kl. 22:53
ja michael det er træls jeg har ikke solgt den og agter ikke og gøre det da der ikke er papir på den lille piphans  
 
men en mail eller kontakt via siden/telefon havde været rar
men lad det nu ligge 
 
hvordan ser det ud med hejrefjer  har set at de stadig sælges rundt om i landet   er det lovligt at sælge dem her inde? 
 
og hvordan er det med junglecook  hvordan kan man se om de er lovlige  ?
k&b
christian t.
Til top
michael vængebo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
store larsen

Tilmeldt:: 22 Nov 2009
Geografisk: esbjerg
Status: Offline
Beskeder: 119
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér store larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2011 kl. 23:02
Ja christian. Det er nok læringen i dette. og selvfølgelig skulle jeg lige have prikket blidt med en mail, men igen ..jeg var ikke sikker.
 Omkring hejrefjer, så har jeg ikke set dem i handel, men igen jeg køber ikke så meget.
Jeg mener at det skal fremgå på pakken med junglecook, at det er fra opdrættede fugle. Men jeg er ikke sikker. Ihvertfald så skriver mange der sælger fluer med junglecook, at det er fra opdrættede fugle.
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2011 kl. 23:13

 var i en butik idag der så jeg hejrefjer hænge fremme i biksen og hos  nogen webshops kan man os få dem jeg spørge da min viden omkrig disse fugle & fjer  er  ret lille

k&b
christian t.
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2011 kl. 23:25
Hvad angår fredede fugle og dele der af skal der være cites certificat derom hersker der ingen tviver og det er hverken rødt eller gult
Til top
Ole Sohus Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
sohus

Tilmeldt:: 13 Dec 2007
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sohus Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2011 kl. 23:31
Hej .Jeg har fulgt debatten med interesse og kan deraf læse at i er uenige om cites reglerne.Jeg vil derfor anbefale at i besøger siden" Fugl og Fjer Fluebinding".De handler med skind og fjer til fluebindere som binder de gamle
fulddressede laksefluer.På den side kan i læse alt ,om handel med fjer og skind der kræver cites.Jeg tror at det ville tage trykket af de hadefulde debatter ,der ikke hører hjemme her.Jeg mener, det er Jens Pilgård der har shoppen.
God Sommer
Ole
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2011 kl. 23:42
Det er ganske korrekt ole men skov og naturstyrelsen er nok det bedste sted der kan man få hefterne der omhandler de ting det her er tale om og regler er meget simple indenfor eu kræver det en udførselstilladelse fra det land hvor du køber dem så SKAL du automatisk hvar en indførselstilladelse ifølge den frie vareudveksling mellem eu landende et nej er en teknisknisk haldelshindring jeg har hentet en del i udlandet så jeg kender reglerne udemærket selom de er kryptisk skrevet
Til top
Glen Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Glen Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2010
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2011 kl. 23:44
Hej christian t.

junglecock's er som sagt totalt fredet, så for det første skal du sikre dig, at
der medfølger et certifikat, som dokumenterer at nakken stammer
fra opdræt og ikke fra Naturen.

Med Hejrefjer er jeg meget i trivl hvad regler der gælder der men ved da e de er til og få fat på ved de mange Dambrug der er her hjemme da de tit bliver fanget i de net de har over for at beskytte fisken.

det er vel det samme som at finde svane fjer ved stranden eller en død som ligger ved vandet som man tager nogen fjer fra Dette tor jeg ikke er noget problem...

Problemet komme så først når nogen vil sælge disse fjer og hvad Loven siger om dette kan jeg ikkke finde nogen steder men det kan være ander kan finde dette.

Jeg vil Også undskylde at jeg ikke skrev en Pm til dig om dette så vi kunne have undgådet at jeg kom til at hænge dig ud i denne tråd håber du vil god tage det.

MV
Glen Rasmussen



Til top
Glen Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Glen Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2010
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2011 kl. 00:10
Hej Ole

Jeg Kender godt Jens Christian Pilgaard Fra Mariager Har snakket med ham nogen gange til Fluefiskerdage i Randers samt Kommer jeg fra samme område selv om jeg er flyttet mer ind i landet for nogen år siden kommer jeg stadig der over for hvem savner ikke FjordenWink har også købt fjer af han med et certifikat, som dokumenterer at nakken stammer fra opdræt så kender godt til hans side det var faktisk der for at jeg skrev det jeg gjore.

Mv
Glen Rasmussen
 
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2011 kl. 09:38
Hej Christian
 
Lad dig ikke stresse af alle de indlæg fra  folk som mener sig vidende om fredning af forskellige fuglearter. Send den lille fugl til John, det er der ikke noget forkert i. At involvere politiet er da det mest tåbelige at gøre. De har jo rigeligt at se til i forvejen, og prioriterer nok ikke en død gammel isfugl i forhold til eksempelvis indbrud, som de ikke engang har ressourser til at behandle akut. Skulle du alligevel være fristet til at gå til politiet skal du ikke være nervøs. De burer dig garanteret ikke inde, men nøjes nok med et overbærende smil og en lille snak om fluebinding. Selv politifolk er en slags mennesker.
Ellers synes jeg at tråden er kommet dertil hvor det begynder at blive underholdende.Smile
 
Mvh
 
Karsten
 
Til top
Lars Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
LarsM Avatar

Tilmeldt:: 12 Nov 2004
Geografisk: Odense
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LarsM Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2011 kl. 09:45
Hej Christian
 
Der er her tale om en Asiatisk Isfugl ( det kan enhver fuglekyndig se )
Jeg har inden for det sidste år købt to skind i Ækvator Sport , ( som ind imellen har dem på lager.)
Så sælg du det roligt videre, det er helt lovligt.
 
Lars
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2011 kl. 10:27
Hej Ole søhus
Jeg vil gøre opmærksom på at jeg for cirka 5 år siden købte et skind fra asiatisk isfugl hos Go Fishing, så det med at de ikke sælger dem er vrøvl, det kan godt være de ikke sælger dem for tiden, men at sige at det har de aldrig gjort er ikke sandt.
Michael
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres