Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Giftudslip: 300.000 fisk er døde

 Besvar Besvar
Forfatter
Lennart Frederiksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
lenfred

Tilmeldt:: 27 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 56
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lenfred Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Giftudslip: 300.000 fisk er døde
    Sendt: 18 Jul 2011 kl. 10:08
En mærkelig sag håber dog de finder frem, hvad der er sker og hvem der er.


K&B Lennart
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2011 kl. 10:41
Mon ikke det er en landmand der har været ved at skylle hans marksprøjte. Det er før set.
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2011 kl. 12:00
Faktisk er det langt farligere at være en fisk i dette land end at bo et sted i verden hvor der er krig.
 
Mvh
Jim.
Til top
kennet nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
cnc-snedkeren

Tilmeldt:: 05 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cnc-snedkeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2011 kl. 12:14
Ja det har du sku nok ret i... Desværre.
Til top
Thomas Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
ThomasS

Tilmeldt:: 04 Aug 2008
Geografisk: Kysterne omkring Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ThomasS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2011 kl. 14:32
I dette tilfælde gik det ud over et dambrug. Det kan man vel næsten kalde barmhjertighedsdrab.
 
Men er giften blevet koncentreret der? Hvordan er situationen i Karstoft Å?
Til top
Torben Aagesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TORAA

Tilmeldt:: 25 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 287
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TORAA Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2011 kl. 23:53
Fik dette tilsendt via en god ven
tvmidtvest.dk
og selv en miljøvagt kan da godt trænge til ferie, men for pokker da - vel ikke uden at der er en afløser. Jeg må indrømme, det ikke virker særligt betryggende i mine øjne, når en sådan situation opstår.
I dette tilfælde gik det ud over fisk, men hvad med næste gang noget lignende opstår!!
I dette tilfælde var det dambrugsfisk, men der er jo så lige det at Dambruget får tilført vand via naturligt vandløb, og hvad sker der så lige med den naturlige bestand, i de vandløb der er berørt.
Jeg håber da godt nok at nogen får indsendt nogle af de døde fisk, så det opklares, hvad de døde af - men holder de så også ferie?
Udmeldingen om rensningen af marksprøjten, håber jeg da ikke holder stik, især med de krav der stilles for anvendelsen af dette maskineri - synes selv den er lovligt langt ude. Specielt efter hvad jeg hører til om kravene for anvendelsen af en sådan marksprøjte - så tåbelig er landmænd da vel ikke i dagens danmark.
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2011 kl. 00:35
En miljøvagt som har ferielukket ?
Danmark er bare ved at være et Gøg & Gokke land som er så grinagtigt at det er til at græde snot over Clown
 
Mvh
Jim.
Til top
Lennart Frederiksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
lenfred

Tilmeldt:: 27 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 56
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lenfred Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2011 kl. 00:53
Ja de off. kan holde ferie når de vil , men vi alm. mennesker kan ikke få ferie, når man gerne vil hmm det holder ikke.

Når nu sådan noget her sker bør der være nogen som kan tager sig af det og ikke bare holde ferie lukke.

Håber godt nok på de finder frem til synderen, men tro det ikke der er nu gået for lang tid, så tro ikke miljøvagten kan gøre mere i denne sag.

K&B Lennart


Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JB Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2011 kl. 01:14
Citat: lenfred

Ja de off. kan holde ferie når de vil , men vi alm. mennesker kan ikke få ferie, når man gerne vil hmm det holder ikke.
 
K&B Lennart
 
Besynderlig kommentar, der jo er grebet ud af luften!! F.eks. kan jeg ikke bestemme, hvornår mine 7 ugers sommerferie ligger! Jeg er nødt til at holde ferie, når mine kære elever har skolefri Big smile  meen juli og august passer mig nu fint Clap
 
Men hvorfor du tor, at offentligt ansatte mennesker selv bestemmer, hvornår de holder ferie ved jeg ikke. Ligeledes er det nyt for mig, at jeg som off. ansat åbenbart ikke er "et alm. menneske", men pyt - hvis det indebærer, at man skal være fordomsfuld overfor nogen, der er anderledes. Wink
 
Godnat
Mvh JB
Til top
Henrik M. Lomholt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Creekking Avatar

Tilmeldt:: 11 Jan 2003
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 273
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Creekking Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2011 kl. 05:29
JB - behøver vi nu at åbne den debat - off. kontra privat ansat ?Nuke
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2011 kl. 08:48
Citat: lenfred

Ja de off. kan holde ferie når de vil , men vi alm. mennesker kan ikke få ferie, når man gerne vil hmm det holder ikke.


Kæft, noget ignorant lort at lukke udAngry
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2011 kl. 09:49
Når ikke kommunen og dermed miljøvagtens arbejdsgiver. Har en plan for afholdelse af ferie og en afløser parat. Så vil den pågældende aldrig kunne holde ferie. Så tag og gå efter dem der er skyld i missen. Men det er stærkt kritisabelt at det kan forekomme. Rensning af en marksprøjte, jeg har selv set en landmand holde på en lille bro over et vandløb og blande giften, med vand fra en pumpe lige ved siden af broen. Det kan være et afløb fra gårdspladsen, hvor han tømmer og renser udstyret. Mulighederne er mange, når ikke de kan finde ud af at overholde reglerne for overvågning, når de flytter gylle. Hvorfor skal de så være bedre på andre områder.
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JB Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2011 kl. 09:50
Citat: Creekking

JB - behøver vi nu at åbne den debat - off. kontra privat ansat ?Nuke
Nej da   -   og slet ikke her midt i ferien LOL  Men generaliseringer og fordomme tænder mig altid Angry
Mvh JB
Til top
Lennart Frederiksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
lenfred

Tilmeldt:: 27 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 56
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lenfred Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2011 kl. 11:35
Det jeg tænker på her er at når de holder ferie lukket uden at henvise til afløser, er det helt ude hvor det ikke holder.

De kunne evt. at aftale med en andet kommune, men nej nemmere at bare at lukke.
For hvis man ikke kan få fat i dem til dagligt, (alle ugens dage) er de jo ikke meget vejr. 
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2011 kl. 12:22
LF vi er slet ikke uening, men hvordan skal en mand holde ferie, hvis ikke de har den plan på plads. Det er et arbejdsgiver skabt problem, ikke den ansattes ferie. Du får med grovfilen fordi du lige skulle have smidt lidt "bæ" i hovedet af de offentlige ansatte. At de kan holde ferie som de vil. VI er underlagt samme ferie regler som alle andre og har krav på ferie som alle andre. En ferie der skal indpasses, med hensyn til arbejdspladsens krav om bemanding i ferieperioden. På samme måde som alle andre i det private, hvor mange forøvrigt lukker helt ned i ferien. Min tandlæge er et eksempel og det er sku" da også for dårligt, at jeg ikke kan få lavet min tand NU, bare fordi de holder ferie som det passer dem LOL
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2011 kl. 12:36

Helt ærligt altså...drop dog den snak om ferieregler og offentligt ansatte.

Det som Lennart sikkert mener er jo at det er for galt at en offentlig og tilsynsførende myndighed har uhenigtsmæssige beføjelser og bare kan lukke når de har lyst, mens almindelige lønmodtagere må følge samfundets almindelige spilleregler.

Her er jo hverken tale om generalisering eller fordomme men en konstatering som af nogle bliver misforstået fordi at den måske er lidt klodset formuleret.

Mvh

Jim.

Til top
Lennart Frederiksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
lenfred

Tilmeldt:: 27 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 56
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lenfred Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2011 kl. 12:41
Tommy det med din tand kan du vælge en andet tandlæge som ikke har ferielukket, det samme kan man med læge.

Min dagplejemor har ferie i de tre uger her, meldt ud for meget langt tid siden så man har mulighed få at planlægge, men skulle vi ha brugt pladsen havde mit barn kommet over til en andet (planlægning) ok vi privat planlægger nok bedre end miljøvagten.

Jeg vil i denne samme hæng her sige undskyld til dem jeg har jogge på. 
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2011 kl. 13:01
Der bruger du den rigtige formulering på problemet. Dårlig planlægning og manglende beredskab pga af ferie. Som sagt, et arbejdsgiver skabt problem. IKKE den ansattes problem. Selvfølgelig skal de have en løsning klar til beredskabet, når den tilsynsførende har ferie, eller er syg.
Til top
Lennart Frederiksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
lenfred

Tilmeldt:: 27 Jun 2011
Status: Offline
Beskeder: 56
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lenfred Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2011 kl. 13:19
Ja evt snak med nabo kommunen, og lav en plan for hvad man gør ved sygdom og ferie.

Ellers kunne man smide miljøvagten ud til regionerne og samle alt mandskab fra kommunerne der og så vil der altid være nogen på vagt 24/ 365 har selv prøve sådan en ordning og det virker rigtig godt.
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2011 kl. 13:45
Citat: scott

Helt ærligt altså...drop dog den snak om ferieregler og offentligt ansatte.

Næ, hvorfor dog det? Men i stedet kunne du jo appellere til at bruge den indvendige side af hovedet før man trykker på send med sådan noget nonsens.
 
Men ok, at udtale sig om ting man ikke har det mindste begreb om er jo ved at være et krav her på forum.
Det er sgu ikke noget mysterium at folk ikke gider at deltage i debatterne efterhånden - jeg står også af her.
Til top
Keld Skytte Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keld P.

Tilmeldt:: 02 Aug 2006
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keld P. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2011 kl. 18:25
Jeg fatter ikke at dambrugeren tilsyneladende bare står og ser fiskene dø, istedet for at fare ned og tage en vandprøve, den kunne i nævnte tilfælde så både påvise hvad fiskene døde af, og gemmes til gutten kommer fra ferie.

Redigeret af Keld P. - 19 Jul 2011 kl. 18:25
Keld Skytte.

www.nordfynsknaturfoto.dk
Til top
Orla Bertram-Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
obn

Tilmeldt:: 13 Nov 2010
Geografisk: Aalestrup
Status: Offline
Beskeder: 152
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér obn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2011 kl. 19:36
Hej Keld Skytte m.fl.!
Dambrugeren har skam tre vandprøver stående i sit køleskab og de lugter ikke godt, har han netop fortalt til TV2s regionale Midt-Vest kanal.
Så aben er uden tvivl hos politikerne i Ikast-Brande Kommune, der åbenbart har valgt at sylte miljøvagten, mens de faste medarbejdere er på ferie...
Jeg ser det som nok et bevis på, at det var en brøler at lade kommunerne overtage ansvaret for miljøet ved kommunesammenlægningen!
K&B    Orla Bertram-Nielsen
(som har haft både privat og offentlig ansættelse gennem et langt arbejdsliv)
Til top
Keld Skytte Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keld P.

Tilmeldt:: 02 Aug 2006
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keld P. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jul 2011 kl. 22:49
Hej Orla, det var da rart at høre, selvom ulykken er slem, at der ingen miljøvagt er, lyder jo fuldstændig vanvittigt, man ringer jo 112, hvad siger de så?
 
Ang. kommunernes ansvar, så må jeg give dig ret, de gode gamle amter så måske en del mere objektivt på tingene, end de lokalt styrede kommuner, hvor man ofte har det indtryk at personlige interesser tilgodeses.


Redigeret af Keld P. - 19 Jul 2011 kl. 22:51
Keld Skytte.

www.nordfynsknaturfoto.dk
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jul 2011 kl. 00:24
Egentligt burde man indgive en politianmeldelse overfor den pågældende kommune for pligtforsømmelse...kunne være interessant at prøve sådan en sag ved domstolene.
Jeg er bare så røvtræt af at den ene miljøkatastrofe efter den anden blot bliver betragtet som et lille ubetydeligt uheld som ikke har nogen nævneværdig betydning.
En så forsætlig tilsidesættelse af de for miljøet sikkerhedsmæssige forpligtelser som er blevet lagt ud til kommunerne er her blevet ignoreret i en grad som tangerer grov uagtsomhed og jeg mener ikke at vi som borgere kan være tjent med at ansvaret for vores naturværdier bliver lagt i hænderne på en offentlig instans som håndterer denne forpligtelse så inkompetent og sløset.
Men altså...dette er en regeringsbeslutning og konsekvenserne derved kan enhver jo sige sig selv.
 
Og hvor er det så lige at DSF bliver af når sådan noget sker ?
 
De holder måske sommerferie.....
 
Mvh
Jim.
 
 
Til top
Bruno Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bruno Andersen Avatar

Tilmeldt:: 21 Jan 2002
Geografisk: Aarhus
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bruno Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jul 2011 kl. 01:04
sig mig folkens tonser i stadig rundt i kuglerammen Big smile næ nu har fanden endelig fået vist sin magt - det viser sig at alle børn i england har atom affald i deres tænder - det må da siges at batte i forhold til dambrug Cool
Til top
Bruno Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bruno Andersen Avatar

Tilmeldt:: 21 Jan 2002
Geografisk: Aarhus
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bruno Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jul 2011 kl. 01:07
amerikanerne har opdaget atom affald fra japan i deres grønt avl som er kommet med jet srømmen  Big smile det må da siges er noget forfløjne Cool så igen lang alvorliger .........................................
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jul 2011 kl. 08:58
Denne sag er vidst bare en af mange "uheld" hvor myndighederne tager for slapt på tingene ...når jeg læser det oprindelige indslag fra tv midt vest står der jo at et dambrug opstrøms det ramte ikke er ramt og som Thomas S ganske rigtigt påpeger hvad med resten af vandet nedstrøms "Uheldet" det står der intet om...det tyder jo på et gift drab af en slags meget lokalt men det duer da ikke at miljøvagten har ferie og der intet backup er på sådan en instands....
/Søder
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jul 2011 kl. 12:06
Ja "uheldet" kunne godt ligne udfaldet af et mellemværende i en nabostrid i bedste Anders And-stil, noget som i højere grad end det egentlige hændelsesforløb sikkert kunne interessere Se & Hør læsere og folk med hang til pladderjournalistisk sladder.
Men det som er interessant i denne sammenhæng er ikke årsagen til "ulykken" men konsekvenserne og den mangelfulde håndtering af forløbet, og ikke mindst...hvilke følger det har fået for vandløbet nedstrøms.
 
Dette er simpelthen en skandale !
 
Mvh
Jim.
Til top
Bruno Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bruno Andersen Avatar

Tilmeldt:: 21 Jan 2002
Geografisk: Aarhus
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bruno Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jul 2011 kl. 22:25
det er beklageligt at hævn og gengældelse efterhånden har højsæde hvor fornuften normalt har overblikket- jeg reflektere efterhånden ikke mod ubehag -det udtærer en -når man ramler over en af disse kvævle tråde her på 123nu De Erlige Fiskepinde en svip Hellen ge klappen sig heel fisk Big smile ser man det er som regel de samme gaveflabe der viser læberne Clown men så heller det end de går ud og slår ældre damer eller stjæler deres pung Censored men er man kommet så langt ud af man forgifter et helt økosystem for at tage hævn- er der virklig lagt op karmist til vedkommende der evt. har gjort det : Jeg har været med til at bygge eroupas største økologisk bygge projek i Mausing -det blev styret af en natur læge - der engang havde en klient der havde oplevet en nærdødsoplevelse- og som oplyste det hun blev stillet til regnskab for var den kop terpentin hun bevist havde smidt ud i baghaven- så folkens Gud holder regnskab med vores unoder .......
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres