Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Linevalg til z-axis 691-4???

 Besvar Besvar
Forfatter
Tony Hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tony W Avatar

Tilmeldt:: 23 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tony W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Linevalg til z-axis 691-4???
    Sendt: 18 Jul 2011 kl. 12:22
Hej med jer. Jeg har lige erhvervet mig en z-axis 691-4 og planen er at den primært skal bruges på kysten. Jeg kunne derfor godt tænke mig at høre lidt om hvilke wf liner i bruger til netop denne stang, og gerne hvorfor. Jeg har en coastal slow int. Men søger en rigtig god wff'er.
Og skulle der sidde en der kender den anbefalede kastevægt til netop denne pind? høre jeg også gerne om det .
På forhånd mange tak for hjælpen
mvh. Tony
Til top
Allan Wermuth Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wermuth

Tilmeldt:: 28 Dec 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 226
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wermuth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2011 kl. 12:58
Jeg brugt et Sage Coastal flydende skydehoved på 14 gram til min 690'er , hvilket jeg synes passer meget godt.

Desuden bruger jeg en Rio Gold WF6F på stangen, når den bruges i åen.

mvh
Allan
Til top
Per Pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
perpedersen

Tilmeldt:: 12 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 58
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér perpedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2011 kl. 14:41
Mht WF vil jeg ikke være eksperten....
Men anbefalet vægt til stangen er 14g - synes dog personligt at stangen arbejder bedre med 15 eller 16 grams skydehoveder. Jeg har i hvert fald bedre føling med den der - men jeg er heller ikke VM i fluekast...
 
Mvh Per
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2011 kl. 16:14
Det kan ikke gå helt galt hvis du går efter en line der står 6 på.
Til top
Tony Hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tony W Avatar

Tilmeldt:: 23 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tony W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2011 kl. 17:40
Det er muligt... Men men, nu kan klumpvægten jo godt svinge en del fra producent til producent. Og for mig er det ikke helt uvæsenligt, om den vejer 13g. eller 15g . Derfor spørger jeg ind til hvad folk har af gode erfaringer med hel liner til denne stang.
Men tak for hjælpe
Mvh. Tony
Til top
Morten Hvidtfeldt Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
morton Avatar

Tilmeldt:: 27 Okt 2006
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 49
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér morton Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2011 kl. 17:45
Jeg har været rigtig glad for guidelines coastel. Den vejer 15 gram og lader stangen rigtig fint. Ellers passer Loop's opti creek også godt til den stang. Tillykke med stangen den er rigtig behagelig at gå med og fed at fighte fisk på.. 
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2011 kl. 19:32
Citat: Tony W

Det er muligt... Men men, nu kan klumpvægten jo godt svinge en del fra producent til producent. Og for mig er det ikke helt uvæsenligt, om den vejer 13g. eller 15g . Derfor spørger jeg ind til hvad folk har af gode erfaringer med hel liner til denne stang.
Men tak for hjælpe
Mvh. Tony


Hvad klumpen vejer, bør også ses i forhold til dens længde. Ydermere er vægt også et spørgsmål om præferencer samt evner.

Derfor er det et svært spørgsmål du stiller.

Stangen er iøvrigt ganske ligeglad med om det er 13 eller 15g du hænger på.
Til top
jan fensten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jan fensten Avatar

Tilmeldt:: 13 Feb 2004
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 168
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jan fensten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2011 kl. 19:54
Citat: Tony W

Hej med jer. Jeg har lige erhvervet mig en z-axis 691-4 og planen er at den primært skal bruges på kysten. Jeg kunne derfor godt tænke mig at høre lidt om hvilke wf liner i bruger til netop denne stang, og gerne hvorfor. Jeg har en coastal slow int. Men søger en rigtig god wff'er.
Og skulle der sidde en der kender den anbefalede kastevægt til netop denne pind? høre jeg også gerne om det .
På forhånd mange tak for hjælpen
mvh. Tony


Hej Tony

Når du allerede har en Line som Guideline coastal. Så vil et godt suplement, være en standard WF med.
Liner som S.A. Supra #6, Rio mainstream #6 er rigtigt fine og ganske oversete. Ønsker du en længere klump kan jeg anbefale S.A. saltwater #6 og Rio gold #6

God fornøjelse

Jan
Til top
Tony Hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tony W Avatar

Tilmeldt:: 23 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tony W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2011 kl. 20:03
Hej jan. Har en Rio outbound short, til min #7'er , og den er med monofil kerne, er det tilfældet med alle rio's liner?
Mvh.
Til top
jan fensten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jan fensten Avatar

Tilmeldt:: 13 Feb 2004
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 168
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jan fensten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jul 2011 kl. 20:20
Ingen af de foreslåede liner er med monokerne.

Mvh.

Jan
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres