Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ambassadeur 6500c

 Besvar Besvar
Forfatter
Brian Olinsson Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Olinsson

Tilmeldt:: 30 Aug 2007
Geografisk: Midt Jylland
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Olinsson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: ambassadeur 6500c
    Sendt: 25 Jul 2011 kl. 13:01
Jeg er faldet over et amb.6500c da jeg rydder op i garagen. Hjulet er lavet i sverige, så af ældre dato, men fremstår som nyere. Hvad er en rimelig pris for et sådant hjul? Jeg har salg for øje da fiskegrej ikke tåler at samle støv!
 
Mvh Brian
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jul 2011 kl. 13:16
Det er venstrehåndsmodellen?
 
Har selv et ,og er meget glad for det,
 
du skal nok ikke regne med mere end 200-400 for det, da ABU har det med at sælge
 
 alt til 1/2 pris efter et års tid.
Til top
Brian Olinsson Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Olinsson

Tilmeldt:: 30 Aug 2007
Geografisk: Midt Jylland
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Olinsson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jul 2011 kl. 13:34
Det er nu et højrehånds hjul.
Jeg tror jeg har haft det med på havet en gang. Har aldrig fattet hvordan det virker. Men det er nok ikke hjulets skyld LOL
Til top
Ole Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
High Speed Avatar

Tilmeldt:: 15 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 84
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér High Speed Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jul 2011 kl. 14:33
"Af ældre dato" er et vidt begreb. Hjulfodsnummeret fortæller fra hvilket årstal og produktionsmåned samt version hjulet er.
 
Hjul fra 80'erne i nystand ligger som allerede nævnt typiske på 200-400.- og prisen er mindst det dobbelte for 70'er modellerne.
 
Meget sjældne eksemplarer, som første version fra 1972 samt det sorte fra 1979/80 er ekstremt dyre. De ligger på +10.000.- på de internationale markeder, som f.eks. dette her: http://cgi.ebay.com/Vintage-ABU-Ambassadeur-6500C-6500-C-80-Black-box-/160615961971?pt=AU_Vintage_Fishing&hash=item2565751573
Til top
Brian Olinsson Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Olinsson

Tilmeldt:: 30 Aug 2007
Geografisk: Midt Jylland
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Olinsson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jul 2011 kl. 14:55
Vildt, men så gammelt er det desværre ikk. nummeret  under hjulfoden hedder990213/07.
kan jeg så konkludere at det er fra -07?
Til top
Ole Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
High Speed Avatar

Tilmeldt:: 15 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 84
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér High Speed Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jul 2011 kl. 15:01

Det har ikke så stor salgsværdi. Hjulfodsnummereringen blev lavet helt om sidst i 80'erne og nu bliver det så kompliceret, så jeg ikke kan forklare det på under 100 linier, men dit hjul er fra 1989. Det sidste "07" efter skråstregen angiver medarbejderen som har kvalitetssikret hjulet inden det forlod samlebåndet og blev pakket.

Til top
Ole Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
High Speed Avatar

Tilmeldt:: 15 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 84
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér High Speed Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jul 2011 kl. 15:02
Og ja, det er 1989 og ikke 1999 som man kan foranlediges til at tro ud fra de første to cifre.
Til top
Brian Olinsson Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Olinsson

Tilmeldt:: 30 Aug 2007
Geografisk: Midt Jylland
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Olinsson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jul 2011 kl. 16:10
Så blev jeg også klogere i dagThumbs Up  Takker for hjælpen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres