Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

switch, hvad skal jeg vælge ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Mikael Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Sui_DK

Tilmeldt:: 03 Apr 2006
Geografisk: Gudenåen ved Langå
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sui_DK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: switch, hvad skal jeg vælge ?
    Sendt: 25 Jul 2011 kl. 13:42

Jeg læste artiklen i Sportsfiskeren om Switchstænger og blev lidt interasseret, har ellers altid svoret at jeg aldrig ville komme til at eje en 2 håndsstang, og det er det jo heller ikke, men vil lige høre hva man evt skal gå efter hvis man begiver sig ud i at anskaffe sig sådan en.


Den vil primært blive brugt i Gudenåen, men måske også lidt på kysten, hvad kan anbefales at kigge nærmere på, kunne godt tænke mig at prisen ikke blev alt for høj, måske omkring 1000 kr, kan man evt købe den som klinge og selv montere, (hvis ja, links please)


Til top
Anders Bak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Andersb Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Andersb Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jul 2011 kl. 13:56
Sage TCX 11,9 #7
Til top
Mikael Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Sui_DK

Tilmeldt:: 03 Apr 2006
Geografisk: Gudenåen ved Langå
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sui_DK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jul 2011 kl. 09:39
Puh ha, den er godt nok dyr.. der findes ikke nogle til lidt mere rimelige penge ?
 
måske man skal kigge efter noget brugt, eller er der evt nogen der kunne hjælpe med en klinge der kunne bruges til selv at bygge en ?
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jul 2011 kl. 09:54
Det er ikke så svært, når man først får det lært ;-)
 
Og med lidt kreativitet bliver det endnu sjovere.
 
Jeg har to stående som skal med til Norge, en til Ole og en til mig selv. Begge er 11,2' og kaster glimrende med 20-22 gram.
 
 
Til top
Allan Wermuth Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wermuth

Tilmeldt:: 28 Dec 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 226
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wermuth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jul 2011 kl. 10:21
Brugtmarkedet er også en mulighed, se eksempelvis denne her, hvor en Loop Opti Stream er til salg


Og nej, jeg har ingen relationer til sælger ;-)

mvh
Allan
Til top
Anders Fabrin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fabioo

Tilmeldt:: 28 Nov 2010
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 177
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fabioo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jul 2011 kl. 19:17

loop opti switch 10,6 #8 er en nice stang

Til top
Anders Fabrin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fabioo

Tilmeldt:: 28 Nov 2010
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 177
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fabioo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jul 2011 kl. 19:22
tjek markedespladsen på ahsf.dk der er millionærstangen en god stang til 900,- men da det er en special lavet stang, så skal du nok skynde dig inden de er væk.
Til top
mads merrild Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Omerrild

Tilmeldt:: 05 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 59
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Omerrild Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jul 2011 kl. 20:06
Jeg ville gå efter Guideline Switch 11" #7/8 Jeg synes ikke Loop lever op til hvad de eller kan levere, den gå i " knæ" når du presser den
Mvh
Mads
Til top
Mikael Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Sui_DK

Tilmeldt:: 03 Apr 2006
Geografisk: Gudenåen ved Langå
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sui_DK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 21:56
Citat: Jan Johansen

Det er ikke så svært, når man først får det lært ;-)
 
Og med lidt kreativitet bliver det endnu sjovere.
 
Jeg har to stående som skal med til Norge, en til Ole og en til mig selv. Begge er 11,2' og kaster glimrende med 20-22 gram.
 
 
Jan, ser spændende ud, har sendt dig en pm Wink
Til top
Rasmus Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rasmushansen.com

Tilmeldt:: 21 Sep 2010
Geografisk: Bodø, Norge
Status: Offline
Beskeder: 373
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rasmushansen.com Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2011 kl. 00:34
Byggede sjovt nok en 11 fods enhånds/tohåndasstang ("switch- stang") engang i 1980'erne... med aftagelig tohåndsbutt del... Geek
 
Fangede min første fluefangede kystørred (som enhånds) og min første fluelaks på den engang (som tohånds)... og min seneste også... Hev den gamle "Switch stang med i år og fangede en 90. cm. blank nystegen hunlaks i en lille flomelv her i sommer i Norge på den... hunlaksen blev genudsat i god form... He,he....
 
Mvh
Rasmus
Til top
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan overgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2011 kl. 01:34
Rasmus "Stanley Kubrick" Hansen.

Ca 20 år forud for sin tid Wink

Hvis jeg ikke fik skrevet det på F fisken, så tillykke med den laks Rasmus.

/Allan
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2011 kl. 09:28
Citat: Jan Johansen

Det er ikke så svært, når man først får det lært ;-)
 
Og med lidt kreativitet bliver det endnu sjovere.
 
Jeg har to stående som skal med til Norge, en til Ole og en til mig selv. Begge er 11,2' og kaster glimrende med 20-22 gram.
 
 

Hej
En sjov ide, men vel en dyr løsning i forhold til trådstarters økonomiske ønsker?En klinge kan vel ikke erhverves for under 5-600 kr stk (x2 ?) + 400 til montering. Eller har jeg misforstået? Så kan en fornuftig brugt stang nok komme tættere på den tusse. 1000 kr er ikke nemt at opfylde
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Haris S Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karupfiskeren Avatar

Tilmeldt:: 21 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karupfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2011 kl. 09:37
Sage Tcx eller zpey infinity
Knæk og bræk
Til top
Mikael Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Sui_DK

Tilmeldt:: 03 Apr 2006
Geografisk: Gudenåen ved Langå
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sui_DK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Aug 2011 kl. 20:55
Har faktisk fundet en klinge som måske kan bruges til formålet som ikke slår budgettet i stykker, er helt lun på måske at skulle bygge en ny stang igen, det er efterhånden ved at være længe siden den sidste stod og snurrede mens lakken tørrede.......
 
vil lige høre om nogen har et godt emne til hjulholder og aftagelig 2. hånds-håndtag ?
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Aug 2011 kl. 07:36
Hej Jesper Bech.
Rigtigt, klinger koster ofte mange hundrede kroner, eller mere.
Men der er mulighed for at finde ganske gode klinger til meget mindre.
Den i artiklen omtalte stang er bygget på Artisan-klinger, de koster 200,- pr. stk.
 
Når der købes to klinger for at lave denne stang, bliver det jo en samlet klinge-pris på 400,- og der er så ekstra dele i tilfælde af et brud under en fiskeferie :-)
 
www.profish.dk har sagerne, også hjulholder, håndtag og øjer til en meget billig penge, så der kan altså laves en god stang for under en tusse.
 
 
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Aug 2011 kl. 10:29
Hej Jan
 
Spændende projekt, men jeg kan ikke helt få det til at passe.
 
Du siger: To ens artisan klinger - forlænges fra 9 til 11 fod, altså bundstykket fra den ene klinge stikkes op i den andenConfused. Vil aktionen i bundelen så ikke være underligt blød i det? Umiddelbart giver det for kun mening for mig, hvis man forlænger med en klinge som er stivere end "hoved" klingen, altså der skal bruges to forskellige klinger. Det er måske derfor, der er en Ron Thomson klinge på et af billederne?
 
Vh. Chan
Til top
Tomasz Ludwiczak Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ludwicz@hotmail.com

Tilmeldt:: 12 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ludwicz@hotmail.com Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Aug 2011 kl. 12:53
Til top
Tomasz Ludwiczak Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ludwicz@hotmail.com

Tilmeldt:: 12 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ludwicz@hotmail.com Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Aug 2011 kl. 12:56
Jeg har en scierra switch flylite 10.8 fod kl 6-16 til 18 gr liner til salg.(1200kr)
Til top
Lars Andersen. Køge Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
KøgeLars Avatar

Tilmeldt:: 02 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 448
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KøgeLars Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Aug 2011 kl. 13:07
sms 20426375, den kunne jeg godt være interesseret i.
 
Vh
 
LArs
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Aug 2011 kl. 13:38
Chan, det bedste resultat ved jeg ikke hvad er, udfra hvad der vælges af forlænger-stykker. Jeg fandt hvad jeg havde af klinge-stykker og valgte et stykke som var rimeligt stift i sin form. Om der så havde stået Sage eller G.Loomis på dette stykke var jeg ret ligeglad med, det der var vigtigt for mig, var at jeg fandt et stykke klinge som passede til mit projekt.
 
Og i øvrigt synes jeg selv at resultatet virker ganske udemærket. I næste uge skal jeg til Norge og teste herligheden. Og hvis du (eller andre) er interesserede i at se og prøve stangen, så er I velkomne til at komme forbi :-)
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Aug 2011 kl. 14:00
Hej Jan
 
Helt enig, det er stivheden der tæller (nede ved bunden) og mærke er underordnet. Jeg har længe overvejet artisan klingen, men mit problem er at finde et bundstykke der passer i stivhed og dimension (jeg vil op på 12 fod). Så du bruger altså et stykke fra en Ron Thomson som bundstykke?
 
Tak for tilbudet, den skal da prøves ved lejlighed. Ham "Ole" er det storfangeren Ole "Bager" Jensen? Smile
 
Vh. Chan
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Aug 2011 kl. 14:36

Chan, ja jeg bruger dette stykke, fordi det var hvad jeg havde på daværende tidspunkt som passede. Og jeg vælger også hvad der er en del stivere end resten af den færdige stang.

Den næste jeg laver i samme stil får et forlængerstykke fra en anden stang, det kommer kun an på om stivheden er som jeg ønsker, den skal være (læs: stivere end resten af den færdige stang.)
Læg iøvrigt mærke til at det i den viste artikel brugte forlængerstykke er bunddelen fra en 14 fod klasse 9/10-stang jeg har benyttet.
Den anden stang jeg har stående til mig selv, har fået forlænget bunden ved hjælp af en stiv spinnestang, fremgangsmåden er den samme. Så der skal altså ikke hænges så meget i, hvilket mærke stang der bruges til at forlænge projektet med ;-)
Og skal du op på 12 fod, bruger du bare et længere stykke i bunden som passer i stivheden/aktionen. Du får så en ny bunddel som er ret lang i forhold til de øvrige dele, men du skal vel også fiske mere med den end kigge på de enkelte dele ;-)
Ellers må du købe en 12' klinge og lave stangen derpå.
 
Nej, det er ikke Ole Bager jeg omtaler :-)
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Aug 2011 kl. 15:08
Citat: Jan Johansen

Ellers må du købe en 12' klinge og lave stangen derpå.
 
 
Det er der ingen sport iWink
 
Jeg vil prøve at holde under 500kr.
 
Jeg har faktisk en Artisan 3-delt klinge, som jeg gav 100 kr for. Så hvis jeg kan finde en til, bare stivere til samme pris, så er der 300kr til resten: Fuji hjulholder 50kr; kork 100kr; øjer: 125kr (øjerne til en Sage Z-axis koster ca. det halveConfused) og 25 kr til restenLOL


Redigeret af chan - 08 Aug 2011 kl. 15:12
Til top
Mikael Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Sui_DK

Tilmeldt:: 03 Apr 2006
Geografisk: Gudenåen ved Langå
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sui_DK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2011 kl. 09:20
He he, lyder som en udfordring Chan...... jeg vil nu vælge at kæle en smule mere for øjet end det der....... vil gerne have noget ordentlig kork og synes altså ikke de der fuji kopi hjulholdere er særlig pæne, men smag og behag !!! ;)
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2011 kl. 09:56
Hej
 
Lad nu være med at falde for alt det reklamefis om switchstænger. De er blot opfundet for at overbevise godtroende/naive fluefiskere om at de igen skal til lommerne. Efter min opfattelse kan man blot holde sig til eenhånds istedet for at købe en switchstang.
Skulle man endelig blive overbevist om værdien af at kunne bruge den samme stang til tohåndsfiskeri kan man blot sætte en forlænget fightbutt på en god eenhåndsstang. Jeg har selv tilpasset en knækket spinnestang til bundstykket af en 10,5 fods RST Superior. Det virker fint og har den fordel, at butten under eenhåndsfiskeri ligger i fiskevesten.
Sværere/dyrere er det ikke.
 
Mvh
 
Karsten
Til top
Nikolai Kaad Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolai Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Mariagerfjord, Randers, Djursland, Gudenåen og Mandalselven
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2011 kl. 10:52
Citat: karsten4

Hej
 
Lad nu være med at falde for alt det reklamefis om switchstænger. De er blot opfundet for at overbevise godtroende/naive fluefiskere om at de igen skal til lommerne. Efter min opfattelse kan man blot holde sig til eenhånds istedet for at købe en switchstang.
Skulle man endelig blive overbevist om værdien af at kunne bruge den samme stang til tohåndsfiskeri kan man blot sætte en forlænget fightbutt på en god eenhåndsstang. Jeg har selv tilpasset en knækket spinnestang til bundstykket af en 10,5 fods RST Superior. Det virker fint og har den fordel, at butten under eenhåndsfiskeri ligger i fiskevesten.
Sværere/dyrere er det ikke.
 
Mvh
 
Karsten
Jo, men er alt så ikke reklamefis??
 
En switchstang syntes jeg er et fantastisk redskab at gå med når forholdene ikke kræver de lange og tunge tohåndsstænger vi ellers bruger til lakse- og havørredfiskeri
 
Da jeg sidste år var ved Mandalselven, hvor jeg normalt har brugt 12-13 fods #8 stænger brugte jeg med stor foprnøjelse en Switch på 11 fod i #8 (20-23 gram) den rakte fuldt ud mht kastelængder de fleste steder i elven og så er den fremfor alt meget lettere at gå med en hel dag.
 
Mvh
 
Nikolai
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2011 kl. 13:33
Hej Nikolai
 
Jo, selvfølgelig kan du da have ret i, at alt så er reklamefis. Det jeg mener er såmænd blot, at der ikke er nogen revolutionerende nyhed i begrebet switchstang.
Den stang du beskriver minder om den jeg beskrev, og forøvrigt brugte ved Mandalselven i 2009. Vi var der i uge 29, hvor der var noget der mindede om flom og jeg gik derfor over til en 14 fods stang klasse 9-10. Eet hug til mig på en tredages tur. Mine to kammerater mærkede intet.
 
Mvh
 
Karsten
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2011 kl. 14:20
hehe ja, men der er noget retro over det, som giver minder om da jeg lavede stænger i ungdomsskolenWink  
 
I øvrigt er det ægte Fuji http://www.guidesnblanks.com/product/620/category/213, meget pænere end kopierneLOL
Til top
Mikael Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Sui_DK

Tilmeldt:: 03 Apr 2006
Geografisk: Gudenåen ved Langå
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sui_DK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2011 kl. 18:42

He he Chan, ja det kan du have ret i selv om mine føromtalte fibatube og splitcane også blev bygget i ungdomsskolen, under kyndig vejledning af Morten Valeur som vi havde til lærer i nogle år......

 

Til Karsten vil jeg lige sige at jeg heller ikke er faldet for et nyt reklametrick, ved godt den slags stænger har været kendt i mange år også som 1 1/2 håndsstænger og før her de sikkert noget andet, mit fiskeri har bare ændret sig siden hen og efter artiklen som jeg omtaler i den første post kom jeg til at tænke på at en sådan stang ville passe mig glimrende til det fiskeri jeg udøver mest nu..... har længe primært gået efter havørrederne i Gudenåen men synes nu at jeg også gerne vil gøre lidt mere ud af Laksene

 

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down