Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

bøger om nymfefiskeri ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Mikael Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Sui_DK

Tilmeldt:: 03 Apr 2006
Geografisk: Gudenåen ved Langå
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sui_DK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: bøger om nymfefiskeri ?
    Sendt: 25 Jul 2011 kl. 13:44

Jeg er lige hoppet fra bibliotek.dk og her over, fordi jeg lige har haft en forgæves søgning på nymfefiskeri, jeg kender ikke lige til nogen bøger om emnet og har derfor søgt rimeligt bredt, men kunne ikke rigtig finde noget og når jeg søgte på fluefiskeri gennerelt fik jeg over 1000 hits....... er der nogen der kender nogle gode bøger om emnet (Nymfefiskeri) på dansk eller engelsk ?

Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jul 2011 kl. 15:06
Hej Michael.
 
Nok den bedste bog om nymfer / nymfefiskeri er denne:
 
Preben Torp Jacobsen:
Nymfefiskeri
Forlag: Eget forlag 1972
 
den er lidt svært købe sig til, men bibliotekerne har den også.
 
Er du evt. god til tysk, så er der flere speciel bøger på tysk, og der er især nymfe fiskeriet i P&T, som er beskrevet.
 
Mangler du evt. gode råd om nymfefiskeriet, så kontakt Jens Ståll i Go Fishing, han er utrolig vidende om fiskeriet og ikke mindst grej til nymfefiskeriet, men har også tjek på bøger og vidio omkring nymfer.
Mvh
P.K.
Til top
Jørn Fischer Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jørn Fischer

Tilmeldt:: 16 Jul 2007
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørn Fischer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jul 2011 kl. 15:44

 Hejsa

 

Jeg er bange for, der ikke findes mange moderne bøger om emnet.

I dag publiceres den slags viden tilsyneladende mest på nettet og via DVD.

 

Der findes mange variationer over emnet nymfefiskeri.

Min egen interesse har fortrinsvist ligget hos den variant som czech’erne arvede/stjal fra polakkerne i 80-erne.

En måde at fiske på, som siden da har indbragt czech’erne adskillige verdensmesterskaber.

 

Den, men også den fransk/spanske variant med lidt længere liner er beskrevet godt på bl.a. følgende links.

 

http://www.czechnymph.com/en/czn-basics

 

http://www.czechnymphs.com/en/index.php?page=

 

Yderligere er der udgivet nogle få DVD-er om emnet. Fx ’Chech Nymph’ med Johan Klingberg og ’European Nymphing’ med AAron Jasper.

 

Sidst men ikke mindst har jo Niels Vestergård i samarbejde med Morten Øland bidraget med en fin DVD om emnet: 'The Fish & The Fly 2 Nymphs'.

 

Alle rigtig gode og informative.

 

Mvh

Jørn

Til top
peter ø nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
peter ø

Tilmeldt:: 05 Mar 2011
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peter ø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jul 2011 kl. 15:59
Til top
Mikael Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Sui_DK

Tilmeldt:: 03 Apr 2006
Geografisk: Gudenåen ved Langå
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sui_DK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jul 2011 kl. 09:52
Takker for hjælpen, det er lige hvad jeg stod og manglede Clap
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum