Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skydehoved anbefaling

 Besvar Besvar
Forfatter
Steffen Christiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
StefC

Tilmeldt:: 23 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 189
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér StefC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Skydehoved anbefaling
    Sendt: 25 Jul 2011 kl. 14:09
Efter lidt test er jeg kommet frem til at jeg skal bruge et skydehoved på 17-18 gram alt efter længde, til min #7 stang. Jeg er dog ikke interesseret i et alt for langt skydehoved. Omkring 9-10 meter regner jeg med. Hensigten med det er dog at kaste langt.

Er der nogle der kan anbefale noget her. Skydehoveder til 500 kr. stk. er på forhånd udelukket.

Det er i orden at det er et jeg selv skal klippe til (næsten bedre). Det skal bare være af ordentlig kvalitet, da den sidste DT line jeg testede med, var noget møg der var så meget hukommelse i, at jeg ikke engang kunne strække det ud.


Redigeret af StefC - 25 Jul 2011 kl. 14:14
Til top
Jacob Staal Anderberg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
McSteel Avatar

Tilmeldt:: 01 Aug 2007
Geografisk: storkøbenhavn.
Status: Offline
Beskeder: 79
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér McSteel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jul 2011 kl. 14:24
Guideline har lavet nogle utrolig lækre skydehoveder i "farven" clear! De kan købes hos korsholm for... Mener at det er 349,- tror at 18 gr vil være lige det du behøver (uden dog at kende din stang??)
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jul 2011 kl. 14:26

rio scandinavian sea trout  vil være et godt bud

k&b
christian t.
Til top
Steffen Christiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
StefC

Tilmeldt:: 23 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 189
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér StefC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jul 2011 kl. 14:28
Jeg har selv overvejet den, men har læst lidt skidt om løkker og i den dur, her på forum. Det er sporthuset der har dem. Ikke korsholm. :-)
Men ellers tror jeg også det lige er det jeg skulle bruge. Ville dog bare gerne høre om alternativer.

Stangen er Guideline ACT4 9 fod #7.
Til top
Steffen Christiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
StefC

Tilmeldt:: 23 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 189
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér StefC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jul 2011 kl. 14:40
Citat: christian t.

rio scandinavian sea trout  vil være et godt bud



Hm det er jo et lidt længere hoved, og så igen ikke, når man kigger på taperingen. Skal man satse på 7/8 eller 6/7 til en #7 stang?

Og hvor meget synker int. i forhold til hover. Jeg vil klart foretrække clear farve frem for mint.


Redigeret af StefC - 25 Jul 2011 kl. 15:00
Til top
jan petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
turbotrim

Tilmeldt:: 01 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 183
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér turbotrim Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jul 2011 kl. 15:42
hej
 
jeg vil helt klart anbefale salmonflys skydehoveder.
dem de selv har udviklet.mener de koster 249
men kan tjekkes på deres hjemmeside.
suveræne  liner
 
hilsen jan
Til top
Steffen Christiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
StefC

Tilmeldt:: 23 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 189
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér StefC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jul 2011 kl. 15:49
Tak Jan. Dem skal jeg også overveje. Thumbs Up

Nogle der kender til Guidelines powertaper, når det skal bruges til 1-hånds?
Til top
Bjarne Laursen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
BjarneL Avatar

Tilmeldt:: 18 Sep 2002
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 204
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér BjarneL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jul 2011 kl. 15:52
Hej Steffen

Bruger selv PowerTaper til enhånds, og har testet deres lykker i sommer på laks... der er absolut intet i vejen med dem... de har da ihvertfald klaret laks i 15kg klassen gennem stryg o-lign.

Mvh
Bjarne
Til top
Steffen Christiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
StefC

Tilmeldt:: 23 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 189
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér StefC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jul 2011 kl. 16:05
Bjarne hvilken model bruger du? Jeg skal bruge den der hedder int/sink1 formentlig. Ved du om den virker efter hensigten?
Til top
Steffen Christiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
StefC

Tilmeldt:: 23 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 189
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér StefC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jul 2011 kl. 16:27
Et tillægsspørgsmål: Nu har jeg indtil videre kun fisket med helline. Er den bedste metode til at forbinde min flatbeam skydeline til skydehoved, et nailknot og eller nailless nailknot eller findes der noget smartere? Og hvad med tilfældet hvor der er loop på skydehovedet? Jeg forestiller mig ikke at flatbeam er særligt velegnet til perfection loop?

Jeg har søgt nettet tyndt og det er faktisk sparsomt med specifik info om lige præcis dette. Så undskyld hvis det er lidt voldsomt med spørgsmål.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres