Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Drammenselva

 Besvar Besvar
Forfatter
Morten Madsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Morten-Samsø

Tilmeldt:: 20 Maj 2008
Geografisk: Samsø - Århus
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten-Samsø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Drammenselva
    Sendt: 26 Jul 2011 kl. 22:57
Hej,
jeg over vejer at tage en fisketur til Drammenselven ved Hokkesund efter laks midt i august, men er ikke rigtig sikker på hvordan jeg skal gribe det an, da jeg normalt kun fisker efter ørreder. Jeg vil egentlig helst fiske flue, men har kun enhåndstænger kl 7 og 5, og man skal vel helst fiske med 2håndsstang og synkeline skal man ikke?
Hvis ikke, er der så nogen der kan hjælpe med hvilket fluegrej, der så kan anvendes til en kl 7 enhåndsstang?
Hvis jeg i stedet skal fiske med spinnestang er det så blink, woblere eller spinnere man anvender? og hvilken vægt? Er det fint nok med fletline, eller er det for synligt?
Håber der er nogen der vil hjælpe mig med at svare på et par af spørgsmålene så jeg kan få fat i lidt grej:)
Hvis der er nogen der kender området vil jeg da også gerne hører gode råd til valg af zone...
 
På forhånd tak for hjælpen...
 
Morten
Til top
Willy Dannevang Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dannevang1 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dannevang1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2011 kl. 23:03
Hej

Jeg kender ikke noget til Drammenselven - 
Men se her:

Mvh.
Willy
Til top
Morten Madsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Morten-Samsø

Tilmeldt:: 20 Maj 2008
Geografisk: Samsø - Århus
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten-Samsø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2011 kl. 23:14
Tak, men den har jeg godt set. Synes dog ikke siden skriver noget om grej, der står godt nok hvad der er fanget på, men kun at det er woblere, skurk, flue osv, men ikke rigtig noget om hvilken størrelse grej man anvender, om man kan fange laks der på flydeline og sådan nogle oplysninger, som jeg ikke ved noget som helst om. Jeg har kun fanget Pinks i canada, med en enhånds 7'er, men jeg har lidt på fornemmelsen at fiskeriet i Norge er lidt anderledes...
Til top
N O H Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
haugset1

Tilmeldt:: 02 Apr 2009
Status: Offline
Beskeder: 134
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér haugset1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2011 kl. 23:42
Gå ind på østsidens jeger-og sportfiskeforening.
Til fluefiskeri vil jeg anbefale to hånds, da det er en meget stor elv,og fluestykket er strømfyldt
Med spindestang bruges ca 40 gram blink gerne mørsilda da den er meget brugt der.
rørfluer på spindestang 10 til 15 fod  10 er i det mindste, og med slaskebly fra40g og op til 80g andvendes rigtig meget, ja nok mest. den max tilladte tjavs længde er 7meter men 3-4m er nok. Line mellem  svirvel og bly skal være tyndere end tjavs og hovedline det er krav kan ikke huske tykkelsen. hoved line 050-060 et must. Der bruges også orm som kan medbringes til Norge hvis der ikke er jord på dem, så køb dine orm. Bedste soner er Rødsone og Blåsone Vest. VH Niels
Til top
N O H Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
haugset1

Tilmeldt:: 02 Apr 2009
Status: Offline
Beskeder: 134
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér haugset1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jul 2011 kl. 23:45
Rettelse tjavsen må max være 3meter
Til top
Jacob Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jbnielsen

Tilmeldt:: 23 Maj 2005
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jbnielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jul 2011 kl. 08:21
På et tidspunkt var der en nordmand der var meget aktiv herinde omkring Drammen. Søg lidt i indlæg og se om du ikke kan finde hans kontakt info. Han havde også en hjemmeside)
Til top
Morten Madsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Morten-Samsø

Tilmeldt:: 20 Maj 2008
Geografisk: Samsø - Århus
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten-Samsø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jul 2011 kl. 12:30
Hej Niels, tak for svaret. Der var præcis sådan noget info jeg havde brug for.
 
Hej Jacob, jeg kan sige at jeg har forsøgt at søge på drammen og drammenselva osv, men er ikke rigtig stødt på noget, og ikke på nogen nordmand, men jeg vil da gøre forsøget igen. Tak for tippet...
Til top
Jacob Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jbnielsen

Tilmeldt:: 23 Maj 2005
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jbnielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jul 2011 kl. 12:59
Det er fordi at man tilsyneladende kun kan søge indlæg et år tilbage på siden nu....
 
 
 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres