Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

El-motor

 Besvar Besvar
Forfatter
Kristian Møller Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
khedeby

Tilmeldt:: 28 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér khedeby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: El-motor
    Sendt: 31 Jul 2011 kl. 12:39
Hej
er der nogen der ligger inde med en el-motor som de ikke bruger. kunne godt tænke mig at prøve sådan en inden jeg går ud og køber en.
og kom gerne med jeres erfaringer omkring brug af dem og hvad jeg skal være opmærksom på i forbindelse med købet..
hvor stor skal batteriet være. hvilket mærke skal man købe osv.?
 
Knæk & BrækSmile
 
Kristian


Redigeret af khedeby - 31 Jul 2011 kl. 12:41
Til top
Marc Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lucius Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 482
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lucius Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jul 2011 kl. 12:59
Vil du bruge den som primær motor, eller som drivkraften ved dørgning? Hvor stor er jollen? Det har en del at sige når det handler om hvad motor og batteri du skal have.
Til top
Kristian Møller Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
khedeby

Tilmeldt:: 28 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér khedeby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jul 2011 kl. 13:36
Hej
Nu kan jeg se du er fra midtjylland. kender du fårup sø ved Jelling. det er der jeg nok mest vil bruge den.
Den skal bruges som primær motor til transport til fiskepladserne og til dørgning.
og jollen er omkring 14-16fod.
Vi vil typisk være 2 mand i jollen ved fiskeri men også 3 engang i mellem.
 
jeg har kigget på Sigma elmotorer 44lbs eller 54lbs
Håber du kan hjælpe mig lidt.
 
Til top
christian ottesen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
teddythebear

Tilmeldt:: 03 Maj 2006
Geografisk: hadsten
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér teddythebear Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jul 2011 kl. 16:14
Hej Kristian

Jeg har en frontmonteret Minn Kota powerdrive 55 med fodkontrol til salg, hvis du er interesseret...

Fodkontrollen kan også bruges som en fjernbetjent styring som du kender fra fjernstyrede biler....

Du kan jo ringe hvis det har interesse.
tlf: 26813186

Hilsen Christian




Til top
Jens Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jens fisker

Tilmeldt:: 09 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jens fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jul 2011 kl. 17:02
Jeg har været i fårup sø 2 gange og den sidste gang var med en elmotor venligst udlånt af Grej shoppen som er 10 min fra søen, ring til dem og hør hvilke demo modeller de har hjemme. Jeg så også at de havde en ved sø kiosken men aner ikke om den kan lejes????
det var en hæk motor de havde ved søen, den passer jo på alle de udlejningsbåde de har. men man skal have noget med til at beskytte kanten på båden når man montere motoren så den ikke får skræmmer, hvis man skal leje båd.
 
Håber du finder det rigtige og fanger en 10+ gedde i fårup sø
Til top
Kristian Møller Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
khedeby

Tilmeldt:: 28 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér khedeby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jul 2011 kl. 20:47
Hej Jens. Jeg fiskede i søen i fredags fik 2 gedder på ca. 1m. og mange fine aborre. spurgte til det ved kiosken hun har ingen hun lejer ud. men jeg vil spørge lars fra grej shoppen om han har en demo model jeg må leje. tak
Til top
Jens Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jens fisker

Tilmeldt:: 09 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jens fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jul 2011 kl. 22:01
Ej hvor fedt må man spørge ind til hvad du fangede dem på.
Til top
Kristian Møller Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
khedeby

Tilmeldt:: 28 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér khedeby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jul 2011 kl. 23:14
Citat: Jens fisker

Ej hvor fedt må man spørge ind til hvad du fangede dem på.
Selvfølgelig må du det..
Døde skaller fisket 1 meter over bunden. på flåd.
opankeret på en skrænt omkring 7-9meter vand.
 
Til top
Jens Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jens fisker

Tilmeldt:: 09 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jens fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Aug 2011 kl. 01:57
Fedt nok det skal prøves.
 
jeg har bedst fanget på wobler som er kastet mod å kanderne i den anden ende af søen, det er så fedt at se dem komme ud og overfalde en wobler
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Aug 2011 kl. 17:27
Hej Kristian Smile

Det købs tilbud fra Christian Ottesen, synes jeg er absolut værd at undersøge. Det er ikke hver dag, du finder en kvalitets frontmonteret ferskvandsmotor tilsalg. De er en hel del dyrere end de hækmonterede, men har store fordele, m.h.t. styring mod strøm og vind.

Hvis i kan lade være med, at falde over ledningen til fjernbetjeningen, vil den være nummero uno!.

Batterimæssigt kan du nøjes med et 70amp/t forbrugsbatteri. Husk at en elmotor bør køre maximalt ved halv gas. Den bruger ca. 4 gange så meget strøm ved fuld gas som ved halv gas.  Den nævnte 55 pounds motor leverer ca. 25 kilos tryk max.

Mvh. - Kim -
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres