Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stadig makreller ??!

 Besvar Besvar
Forfatter
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Stadig makreller ??!
    Sendt: 04 Aug 2011 kl. 08:54
Hey alle

Er der nogle af jer der har oplevet makreller i Vejle/Horsens/Kolding/fredericia egnen .. eller blot i ikke alt for langt køreafstand hertil ?!

Ørde
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2011 kl. 09:38
De burde være der endnu for en af mine kammerater har lige fanget 10 stk. i går, godtnok ved Svendborg.
Til top
Jesper Havshøi Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jeshav

Tilmeldt:: 12 Sep 2003
Geografisk: Fredericia
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jeshav Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2011 kl. 11:20
Der blev fanget makreller på Fredericia havn i går og også hornfisk.
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2011 kl. 11:59
fredericia havn .. hvorhenne ?! .. troede ikke man måtte fiske der mere .. var en tur ved amoniakhavnen et par timer efter fyraften, der havde jeg et enkelt horn, det var alt .. 
Til top
Jesper Havshøi Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jeshav

Tilmeldt:: 12 Sep 2003
Geografisk: Fredericia
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jeshav Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2011 kl. 13:50
Du må gerne fiske på den gamle Kemira havn
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2011 kl. 14:39
jeg var lige inde at checke nogle kort .. var det helt henne i bunden han stod .. henne til venstre ?! har aldrig prøvet dernede, men nu er det selvfølgelig også 10+ år siden jeg har været der sidst ..
Til top
Brian Olinsson Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Olinsson

Tilmeldt:: 30 Aug 2007
Geografisk: Midt Jylland
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Olinsson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2011 kl. 15:51
Jeg var i Vejle en aften i sidste uge. Mener det var søndag. Der var makrel. men kun indtil marsvinene kom. Resten af aftenen gik med at se på de boltrede sig og skræmte markreller væk.
 
Smider du en opdatering på om situationen når du har været derinde?
 
Ps. Vær lige opmærksom på at fredningsbæltet starter ved den første røde kost, på sydkajen
 
K&B Brian
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2011 kl. 18:09
skal jeg nok .. regner med at det blive fredag eller lørdag der tages en smut derned .. så kigger jeg lidt nærmere efter .. fredningsbælte ???? har du mulighed for at pinpointe det ud på et kort eller noget Brian, for jeg var ikke bekendt med at der er fredet dernede ?!
Til top
Brian Olinsson Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Olinsson

Tilmeldt:: 30 Aug 2007
Geografisk: Midt Jylland
Status: Offline
Beskeder: 73
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Olinsson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2011 kl. 18:38
Vejle å løber ud bagved. Så fra den første røde kost på sydkajen (Ca der hvor stålvej rammer sydkajen) og helt ud til vejlefjord broen langs Ibæk strandvej er der fredningsbælte.
 
Da vi var dernede kom fiskerikontrollen forbi. Så kan med ro i sindet sige at det passer. De ved vel hvad de taler om??
 
Jeg var faktisk heller ikke selv klar over hvor fredningsbæltet startede.
 
Hvis du kigger på google maps og søger vejle havn, er det nemt at finde.
 
God tur..
Brian
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2011 kl. 19:00
Bedste hilsner samt knæk & bræk

Torben Thinggaard
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 09:23
ååårh, ha ha ha, jeg troede i snakkede om Fredericia havn .. ha ha, det var deraf mit lidt undrende spørgsmål omkring fredningsbælter kom fra .. de skulle efter sigende kun være "terrorsikrede" dernede ?!

nå, men vi tager chancen i Fredericia idag ..

er der nogen der har hørt noget fra i går ?!
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 11:59
Hej Ørde,
 
så kan jeg bedre forstå. For ved nærmere eftertanke mente jeg nok at huske, at du er en dreven Vejle Fjord-fisker Smile. Jeg tror også, at Fredericia, er det sikreste valg.
Bedste hilsner samt knæk & bræk

Torben Thinggaard
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 12:07
he he, jo jo har smidt en enkelt eller to meter kabel udover fjorden :-) i får lige en melding senere!!
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2011 kl. 00:02

dugfrisk melding .. fandt ingen ved fredericia havn, amoniak havnen var der blev taget en enkelt .. så hvis der er nogen der har info, må de meget gerne melde ind .. har stadig den første til gode, og vil rigtig gerne prøve at fange en .. så hvis der er nogen der ved hvor de er pt., så må de gerne komme med indspark!!

Til top
Torben Anker Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
topper

Tilmeldt:: 05 Okt 2002
Geografisk: Assens
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér topper Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2011 kl. 11:42
Hej !
Jeg var ude under den gamle bro i går aftes, fik 4 stk og en torsk
vh
Torben
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2011 kl. 12:06
hej Torben
 
var det på jylland eller fyn siden ?! har du hørt om andre meldinger fra området ?!
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2011 kl. 18:16
Hejsa gutter Smile

Da makreller er fisk med "raketter i røv++), kommer de altså ikke bare på klokkeslet!.

Hvis nogle har fanget en spandfuld makreller, og dererfter ringer til vennerne, er det næsten sikkert, at makrellerne er væk når disse ankommer!.

Det drejer sig om at være der, og have "skytset" klar, til den hurtige mangfoldige indhaling af de "hurtige stribede slldeædere".

Du kan sidde i flere dage og halvsove ved dine stænger, for så pludselig at se naboen hive 4-5 makreller op ad gangen. Du tjecker febrilsk dine stænger, men opdager, at maddingen er blevet spist af småfisk, eller du får fuldt hus, og opdager, at makrellerne laver en "gordisk" knude på forfanget. Denne "døde" masse trækkes så langsomt i land og - JUBIIII".

Imidlertid er forfanget så indviklet, at du er nødt til, at skære det af, og montere et nyt. Imidlertid har du ikke flere med, så - END OF STORY - Tongue

P/S - Makreller er fisk der jager hovesageligt ved hjælp af synet!. Derfor de store øjne. Da de drøner af sted, med op til 80 kilometer i timen, stopper de naturligvis, når solen går ned!.

Mvh. - Kim -
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2011 kl. 20:05
satme god info Kim .. tak .. men heller ingen makreller idag :-) måske er de der i morgen ;-)
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2011 kl. 20:39
Hej Ørde - Du fanger 2 i morgen, og 10 næste dag!. Tillykke på forhånd he he.

Hvis jeg har ret, skylder du en kold sodavand hvis vi mødes he he.

Rigtig god tur - og knæk & Bræk

 - Kim -
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2011 kl. 21:55
ha ha ha, det er satme i orden!!! .. jeg har en 1½ l. ventende på dig!!
Til top
Torben Anker Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
topper

Tilmeldt:: 05 Okt 2002
Geografisk: Assens
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér topper Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Aug 2011 kl. 11:13
Citat: Ørde

hej Torben
 
var det på jylland eller fyn siden ?! har du hørt om andre meldinger fra området ?!
Hej igen!
 
Jeg var ude i båd, men der stod flere under broen på fyn siden.
Jeg så ikke om de fangede noget Smile
Men i Lørdags fik vi 9 stk's, også under den gamle bro.
Der er jo dybt vand helt ind under land, så det burde kunne lade sig gøre fra land.
 
K&B
Torben
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Aug 2011 kl. 18:36
vi stod faktisk under broen på jylland siden lørdag .. ved 15 - 16 tiden .. men ingen gevinst ..
Til top
TC Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
salar Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Geografisk: 7160 Tørring
Status: Offline
Beskeder: 369
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér salar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Aug 2011 kl. 19:31

Indsnævringen mellem Snaptun og Hjarnø i Horsens Fjord er der ofte mange makreller. For en uge siden fangede ungerne og jeg godt 30 stk. mellem 400-900g, det er da et forsøg hver!

TC

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down