Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAuktion annuleret.

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Direkte Link til dette Indlæg Emne: Auktion annuleret.
    Sendt: 04 Aug 2011 kl. 09:50
I det at  jeg netop har solgt en 2 håndsstang som jeg har oprettet i aktionen skal jeg beklage at denne ikke længere er gældende.
Stangen er en Fenwick Ironfeather 12.6`# 7.
Jeg ville have slettet den, men det ser ikke umiddelbart ud til at kunne lade sig gøre....sorry.
 
Mvh
Jim.
Til top
Brian Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hugo_One Avatar

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 366
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2011 kl. 09:59
jeg havde tidligere en auktion hvor varen blev stjålet fra mig imens auktionen kørte - jeg kontaktede admin og han slettede auktionen for mig

mvh brian

Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
duck power

Tilmeldt:: 27 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 125
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2011 kl. 10:02
Det er ikke ok at sælge en vare når man har oprettet den som auktion, så må man vente med at sælge til efter auktionen og håbe der ikke var nogen bud. Alt andet er useriøst.
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2011 kl. 10:07
Hej Brian.
 
Under sådanne omstændigheder ville jeg måske også have valgt at gøre som du, men i og med at det for mit vedkommende er "selvforskyldt" synes jeg ikke at jeg vil belemre Lars med det.
Jeg holder naturligvis øje med om der skulle komme nogle bud og må så underrette de pågældende personer om situationen, i det at de muligvis ikke har set min besked.
 
Mvh
Jim.
Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2011 kl. 10:21
Hej Jim, det skulle faktisk være muligt at slette en auktion så frem der ikke er blevet budt på den! og hvis du ikke kan skal jeg gerne smide et højt bud så ingen andre byder ind! vi skal jo hjælpe hinanden:-)

Vh Rasmus
Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2011 kl. 10:23
Gå ind i (log in) vælg (se dine indtastninger) klik på auktion i venstre side, der vil nu ud for din auktion stå ret, klik på det og du får muligheden for at slette!

Vh Rasmus
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2011 kl. 10:34
Hej Rasmus.
 
Super, tak for hjælpen Thumbs Up
Auktionen er nu slettet....til orientering kan dette kun lade sig gøre hvis der endnu ikke er blevet budt på varen.
 
Mvh
Jim.
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2011 kl. 12:12
Hej Jim.
 
Prøv at kigge på 123nus auktions regler!

Vi har udstukket et lille regelsæt, som vi forventer at alle overholder - til fælles fordel. De er som følger:
  1. Alle tilmeldte aktive brugere og Lystfisker Forums annoncører kan oprette auktioner.

  2. Når du sætter grej til salg på auktionen, skal dette grej være til rådighed i hele auktionsperioden. Det må ikke forsøges solgt på anden måde.

  3. Udbyder må IKKE selv byde på sit grej.

  4. Når man sætter en auktion i gang, står man selv inde for dens oprigtighed. De forpligtigelser dette medfører, SKAL derfor overholdes.

  5. 123nu.dk holder øje med at alt går retmæssigt for sig på auktions siden. Men er på ingen måde forpligtiget i tilfælde af aftalebrud brugerne i mellem!

  6. Hvis vinderen ikke står ved sit bud, går grejet (hvis udbyderen ønsker det) til den næste i rækken. Kontakt 123nu.dk på info@123nu.dk for at få oplyst e-mail adresse på vedkommende.

  7. Alle auktioner er tidsbegrænsede, du bestemmer selv hvor længe en auktion skal løbe.

  8. Grove overtrædelser medfører udelukkelse fra Auktionen.

  9. Forsendelses-omkostninger afholdes af køber, og beløbet skal derfor pålægges vinder buddet. Omkostningerne afhænger selvfølgelig af størrelse og vægt på grejet.

  10. Når du vinder et bud, modtager du en mail med udbyders navn og adresse, samt e-mail adresse. I kan så selv aftale nærmere.
    Der sendes ligeledes en e-mail til udbyder, med vinderens navn og adresse samt e-mail adresse.

  11. Har 123nu.dk, grundet tekniske problemer, ikke været tilgængelig på det tidspunkt hvor en auktion sluttede, så er sælger ikke forpligtet til at sælge til vinderen.
 
 
I princippet er det sådan, at auktionens indhold skal være tilstede i hele den periode, der er valgt, og den varer må ikke være tilgængelig andre steder!
 
Jeg har lagt mærke til, at nogle varer i de senere år findes både på Gul&Gratis - under sælges + på Ebay.
Samtidig er samme varer sat i forskellige priser, og det mener jeg ikke er korrekt, at varerne findes flere steder, til meget varieret priser.
Jeg har haft flere diskutioner med Lars Åagård omkring det, at der også er forretninger, der faldbyder varer på auktion, ok det er så en mulighed for os medlemmer, at få adgang til billige varer, men for den lokale lystfisker, er det i min verden lige groft nok, at gå ind fra gaden og betale det dobbelte for varen.
Lars Åagård forsvarer de her tiltag med, at når forretningerne er medlem, evt. har annoncer i højre side, så har de fået en sådan tilladelse.
Jeg har flere gange foreslået, at man skiller skæg fra snot, en auktion for medllemer - en forretnings drivende.
Begrundelsen er, at det ofte er svært for almindelige amatører, at komme til, og jeg bryder mig ikke om, at forretningsdrivende tæppebomber auktionerne med samme varer.
Sagt i samme åndedrag, så har jeg virkelig haft glæde af at handle på 123nu, men jeg synes igen, at der skal strammes op.
At nogen så tar en hurtig handel, ved at tage varen af, ja det har jeg ikke ondt af, mest fordi en varer, som har stået længe, eller har øjebikkelig interesse, så er væk, og så længe man har muligheden for at slette varen, ja så er det det!
Vis man vil holde fast i, at man ikke må fjerne varen, før auktioenens udløb, ja så skulle muligheden med at rette ( slette) jo ikke være til stede, og det harmonere ikke med reglerne, at varen skal være til stede!
 
Mvh
P.K.


Redigeret af PK - 04 Aug 2011 kl. 12:16
Til top
Lars Andersen. Køge Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
KøgeLars Avatar

Tilmeldt:: 02 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 448
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2011 kl. 12:46

Hej Jim.

 
Tag det ikke som et presonligt angreb, med det er for dårligt at du sælger denne stang til anden side når den er sat på auktion.
Jeg ville gerne have den stang, og ville byde når der var gået lidt mere tid.
 
Du er selv hurtig til at være ude med riven ofte hvis ikke lige tingene er som du vil have det, og så denne ugerning. FØJ
 
Er overbevist om at du er bekend med reglerne og at du sikkert står og mangler mønt til noget nyt fedt grej, der er bare IKKE okay det du har gjort.
 
I min verden er snyd, snyd.
 
Bare min mening.
 
Hilsen Lars
 
(Der stadig ikke har nogen fenwick)
Til top
thomas smed larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomassmedlarsen Avatar

Tilmeldt:: 08 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 376
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2011 kl. 14:18
Der står da ikke at den er sat til salg på en anden side?????
Til top
Frank Timm Gregersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Greg

Tilmeldt:: 26 Apr 2010
Geografisk: Tørring
Status: Offline
Beskeder: 214
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2011 kl. 14:21
Stangen kan jo være gået i stykker i mellemtiden, så vil det da være ENDNU mere snyd, blot at lade auktionen køre videre.....
 
- Franke
Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2011 kl. 14:27
Jeg kender ikke jim, og vil ikke forsvare ham! men hvis man vil have en vare så byd, og lad være med at vente!
Selvfølgelig skal regler overholdes, men nu har han selv gjort opmærksom på hva han har gjort, og varen er slettet fra Auktionen!

Skal vi ikke lukke tråden nu, for varen eksisterer ikke mere!!

K&B Rasmus
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
duck power

Tilmeldt:: 27 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 125
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2011 kl. 14:28
I det at  jeg netop har solgt en 2 håndsstang som jeg har oprettet i aktionen skal jeg beklage at denne ikke længere er gældende.
 
Dette er sakset fra første post, solgt til anden side, ikke meget at tage fejl af, dårlig stil!!  På seriøse auktionssider ville det medføre dårlig feedback og evt udelukkelse.
 
Rasmus, Jeg byder som regel først når auktionen en ved at være slut, andet opfordrer kun til at hæve prisen og skabe opmærksomhed på varen, når auktionen er på denne måde, byd-byd over osv! På andre auktioner ligger man sit maksimum bud ind og så kan man ligeså godt byde i starten, men som her synes jeg det er bedst at vente


Redigeret af duck power - 04 Aug 2011 kl. 14:32
Til top
Mikael Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NanoQ Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 223
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2011 kl. 14:33
Nogle gange får man på fornemmelsen, at når der kan brokkes, så SKAL der brokkes...
 
Så længe der ikke er indgået bud på auktionen, kan det vitterligt ikke ophidse mig, at stangen sælges til anden siden.
 
Naturligvis kan det da være "snyd", hvis det er en bruger der har set stangen på auktionen, og kommet med et "køb nu" bud direkte til sælger... but then again... ingen har mistet noget...
 
Når man så tager i betragtning, at Jim er en velkendt bruger her på forummet, ser jeg ikke engang mistanken om snyd som værende sandsynlig.
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2011 kl. 15:56
Kan agu ikke se problemet eftersom ingen havde budt.
Min holdning ville have været anderledes, hvis der havde været bud.
At nogen fedtspiller er jo deres problem
Til top
Steffen Mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stewy Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2009
Geografisk: Vejle området
Status: Offline
Beskeder: 239
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2011 kl. 16:28
Vis der ikke er budt på den så kan den sagtens slettes...!!!!!
ikke smart at sælge noget som man har lagt på auktion..!!!
Tight Lines
Steffen Mortensen
<3 Love Flyfishing <3
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2011 kl. 16:32
Citat: Mivs

Kan agu ikke se problemet eftersom ingen havde budt.
Min holdning ville have været anderledes, hvis der havde været bud.
At nogen fedtspiller er jo deres problem
 
Hej Michael
 
Bingo!
 
Mvh
 
Karsten
Til top
Henrik Romsdal Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Romsdal Avatar

Tilmeldt:: 24 Maj 2003
Status: Offline
Beskeder: 107
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2011 kl. 16:45
Hvis man kan gå ind og slette auktionen,er det vel fordi man kan og må.
Til top
Helge Kristensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
buller

Tilmeldt:: 20 Apr 2006
Geografisk: Tarm
Status: Offline
Beskeder: 54
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2011 kl. 16:57
HenrikClapClapClap
Til top
Henrik Arnberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HAJ

Tilmeldt:: 20 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 194
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2011 kl. 16:57
Citat: karsten4

Citat: Mivs

Kan agu ikke se problemet eftersom ingen havde budt.
Min holdning ville have været anderledes, hvis der havde været bud.
At nogen fedtspiller er jo deres problem
 
Hej Michael
 
Bingo!
 
Mvh
 
Karsten

Netop - syntes jeg også - byd da for pokker hvis du har en interesse i auktionen!

 

Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2011 kl. 17:33
Citat: karsten4

Citat: Mivs

Kan agu ikke se problemet eftersom ingen havde budt.
Min holdning ville have været anderledes, hvis der havde været bud.
At nogen fedtspiller er jo deres problem
 
Hej Michael
 
Bingo!
 
Mvh
 
Karsten
I princippet er jeg enig med jer der er jo ingen der er "kommet i klemme i denne sag.
Men når det så er sagt mener jeg også det må nævnes at det er i strid med sitets regler, og også i strid med min egen moral at sælge noget samtidig med at man har det på auktion. Jeg er selv en af dem der ofte venter med at byde til sidst i auktionsperioden, mest for ikke at presse prisen op på en vare som jeg er interesseret i.
 
Jeg tror nu også at rettefunktionen mere er beregnet til hvis man har fået skrevet noget forkert.
 
/frede
 
nb.: Ham der Jim har da ellers selv ret travlt når andre gør noget forkert syntes jeg at erindre.
Til top
Carsten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstendamm Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 414
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Aug 2011 kl. 20:02
---------------
Når du sætter grej til salg på auktionen, skal dette grej være til rådighed i hele auktionsperioden. Det må ikke forsøges solgt på anden måde.
-----------
 
Hvor lang er auktionsperioden på en slettet auktion ?
 
Måske indtil den bliver slettet ?? Confused
Flytying is a school from which we never graduate
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 20:11
Som en naturlig reaktion på de divergerende tilkendegivelser min afbrydelse af en oprettet auktion har resulteret i vil jeg gerne forsvare denne handling som i øvrigt helt klart er et enkeltstående tilfælde.
Gennem mere end 10 år har jeg solgt grej herinde i et omfang som ville få enhver grejbutik til at ligne et børnetombola, det tror jeg godt de "ældre" medlemmer af 123nu kan skrive under på.
I alle disse handeler, som i øvrigt gælder både køb og salg, tør jeg godt påstå at ikke en eneste som jeg har handlet med ikke har fået alle sine forventninger opfyldt til fulde.
Principielt er det selvfølgelig forkert af mig at annullere en igangværende auktion, men et sammenfald af forskellige omstændigheder plus det faktum at auktionen kun havde kørt et døgn uden nogle bud, gjorde at jeg valgte gøre en undtagelse fra regelen, så hvis dette på omtalte grundlag kan så tvivl om min troværdighed vil jeg i stedet bede dem som har negative holdninger til min måde at disponere på, om i stedet at betragte dette indlæg som begrundelse frem for en undskyldning.
Endvidere betragter jeg muligheden for overhovedet at kunne slette en auktion hvorpå der endnu ikke er afgivet et bud, som en legitim ret.
 
Om folk så i agurketider finder det interessant at diskutere det moralske omkring dette er mig uendeligt ligegyldigt.
 
Mvh
Jim.
Til top
Henrik Arnberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HAJ

Tilmeldt:: 20 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 194
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 20:26
det var jævnt meget grej du har pløjet igennem :D hehehe
Til top
Henrik Søndergaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
hesrc

Tilmeldt:: 15 Okt 2010
Geografisk: Kokkedal
Status: Offline
Beskeder: 18
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 20:58
er fuldstændig ligeglad med du har slettet en aktion, men at du skriver at du betragter det som en legitim ret at slette aktionen er mig uforstående. tidligere i indlæggene anede du ikke man kunne gøre det!!!! så drop det pjat.

venligt ment, ha en god weekend. (men hold jer til sandhederne, lettest at huskeHug)

 


Redigeret af hesrc - 05 Aug 2011 kl. 21:00
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 21:10
Jamen "kære Jim" det som du jo i virkeligheden skriver i sidste linie er jo at det rager dig en høstblomst hvad andre mener og tænker, bare du får solgt dit grej, og hvis det passer dig så sætter du det til salgt og auktion på så mange sider samtidig som det passer dig Smile
 
Nej nej selvfølgelig ikke vel?? Du har vel i virkeligheden også en form for moral med dit virke, og derfor prøver du jo også at legitimere hvad du gørThumbs Up
 
Men reglerne her på sitet er klare: Når du først har sat noget på auktion så må du ikke forsøge at sælge det til anden side, hvilket du har gjort alligevel. Og så er den ikke længere.
 
Iøvrigt vil jeg fremhæve hvad jeg tidligere har skrevet: ingen er jo kommet noget til i denne sag så skidt pyt. Men stop dit piveri og dumme undskyldninger og bøjen reglerne, du har gjort noget man ikke må færdig slut.
 
Endelig har jeg kun hørt godt om dig og dine handler. Jeg kender en del der har købt af dig, og de har været godt tilfreds. Så ingen personlig vandetta fra min side. Tongue
Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 21:19
Nu var Jim jo ikke klar over om en auktion kunne slettes eller ej, dog gjorde han opmærksom på at hans vare var solgt, så eventuelle byder kunne være opmærksom på dette! 
Jeg gjorde jim opmærksom på at den faktisk kunne slettes såfrem der ikke er kommet noget bud på varen, og derfor har han slettet den!
Mener ikke på noget tidspunkt at jim ikke holder sig til sandheden!
Go weekendSmile

Vh Ras
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 22:17

Jamen kære Frederiksen.

Sagt i al respekt og utilsløret ærlighed så læser du mit indlæg som Fanden læser Bibelen.

At jeg rent faktisk er bedøvende ligeglad med hvad du eller andre mener er dog ganske korrekt iagttaget, men dit forsøg på at insinuere at jeg skulle kunne finde på at sætte omtalte stang til salg på så mange sider som det måtte passe mig må være et simpelt udslag af dårlig humor, eller i det mindste et eklatant klodset forsøg på at være morsom.

Den moral som jeg forsvarer mig med går i al sin enkelthed ud på at jeg naturligvis ikke valgte som jeg gjorde for enhver pris, underforstået at i så fald at der var afgivet et bud havde jeg ikke et eneste øjeblik overvejet at slette auktionen, dette burde vel være indlysende klart i mit budskab.....troede jeg.

Og nej Frederiksen...det var jo netop ikke en undskyldning jeg forsøgte at fremkomme med, hvilket jeg også synes at jeg udfra en segmentering gjorde rimeligt klart...men måske fremgik det for dit vedkommende heller ikke klart nok, her skal jeg beklage men følger naturligvis din opfordring om at stoppe mit piveri....

Og så er den vel heller ikke længere.

Og så var dette i øvrigt heller ikke mere personligt ment end at du nu må have en rigtig god weekend Smile
 
Mvh
Jim....der ligesom Lars heller ikke har en Fenwick...mere. 
Til top
Peter Vangsø Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Mathiasen Avatar

Tilmeldt:: 17 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 293
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 22:55
Snik snak Jim.
 
Når du nu har solgt grej herinde i 10 år, kender du sgu' da reglerne og ved også at din handlemåde er til et par Thumbs DownThumbs Down
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 23:17
Ja sgu da...sæ`føli mand !
Til top
Bruno Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bruno Andersen Avatar

Tilmeldt:: 21 Jan 2002
Geografisk: Aarhus
Status: Offline
Beskeder: 322
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2011 kl. 00:11
Fanden læser ikke Biblen Jim -han frister ærlige og Gode mennesker til ikke at læse i den - så hvor er det lige du vil hen du.....er du blevet løs i sygningen  gamle ven og har fået alle skygger på nakken Thumbs Up så du er til et par smæææk Thumbs Up ku måske nøjes med at jeg pumtere dine waders ........................
 
hvem holder lige orden i tasken ..............Censored
 
gammel Orm Big smile
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
duck power

Tilmeldt:: 27 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 125
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2011 kl. 09:27
"Undskyld hr Færdeslsbetjent! men nu har jeg kørt rigtig meget i gennem de sidste 10 år uden at få en bøde, så kan du vel se igennem med at jeg har kørt for hurtigt denne gang?"
 
"Undskyld hr Butiksindehaver! nu har jeg handlet i din butik i 10 år uden at stjæle, så gør det vel ikke noget at jeg gør det en enkelt gang?"
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2011 kl. 11:13
Hallo
 
Skulle vi nu ikke lige stikke fingeren i jorden. Jim har åbent erklæret sin "forbrydelse". Det er da alt ære og respekt værd. Havde han nu været en rigtig væmmelig karl kunne han, ligesom mange andre på dette forum, have ladet en anden give et højt bud. Så var der ikke noget problem. Jeg har på fornemmelsen, at det ofte er sket før på dette forum.Wink
 
Mvh
 
Karsten
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2011 kl. 11:34
Citat: karsten4

Hallo
 
Skulle vi nu ikke lige stikke fingeren i jorden. Jim har åbent erklæret sin "forbrydelse". Det er da alt ære og respekt værd. Havde han nu været en rigtig væmmelig karl kunne han, ligesom mange andre på dette forum, have ladet en anden give et højt bud. Så var der ikke noget problem. Jeg har på fornemmelsen, at det ofte er sket før på dette forum.Wink
 
Mvh
 
Karsten
Karsten: Som sædvanligt har du ret.
Det som der iriterer mig mest er såmænd bare den der "det rager mig en høstblomst hvad du og andre mener" holdning. Der er jo lavet nogle regler, som vi alle efter bedstge evne bør overholde, så går det bedst.
 
Men lad os stoppe den her!
 
/frede
Til top
Ryan Jöhncke Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
RJC Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 157
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2011 kl. 12:15

Jim, at Du gider. Realiteten er at du har trukket en auktion hvor ingen havde budt på en ”stang” hvis aktion ikke skal beskrives som progressiv eller parabolsk eller lignende, men snarer som komplet ubrugelig. Designeren skulle være meldt til Politiet for misbrug af mellemdårlig grafit. Så er den ikke længere, ingen er kommet til skade udover det stakkels fjols du solgte stangen til.LOL

Hvad er der sket med 123nu? Før i tiden kunne der være både indsigtsfulde og begavede sjove og spændende diskussioner! Nu er siden stort set reduceret til en Reklame tilbombet internet platform for personlig poseren, hvor Internet Tough Guys får afløb for deres umættelige kvalmende narcissistiske behov for at stive deres usikre personlighedsstruktur af ved at puste sig op. Som har en uforgribelig, ekstremt sjælden original, mening om stort set alt mellem himmel og jord, De med Djævlens vold og magt mener skal publiceres til alles beundring? Se hvad jeg har gjort i Potten. Er jeg ikke dygtig? Helt ærligt Jim du er bedre end det, lad det ligge og lad dem more sig med potten.

Ryan Wink
Til top
Søren Bang Jokumsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sbj Avatar

Tilmeldt:: 17 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 102
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2011 kl. 15:03
Citat: RJC

Jim, at Du gider. Realiteten er at du har trukket en auktion hvor ingen havde budt på en ”stang” hvis aktion ikke skal beskrives som progressiv eller parabolsk eller lignende, men snarer som komplet ubrugelig. Designeren skulle være meldt til Politiet for misbrug af mellemdårlig grafit. Så er den ikke længere, ingen er kommet til skade udover det stakkels fjols du solgte stangen til.LOL

Hvad er der sket med 123nu? Før i tiden kunne der være både indsigtsfulde og begavede sjove og spændende diskussioner! Nu er siden stort set reduceret til en Reklame tilbombet internet platform for personlig poseren, hvor Internet Tough Guys får afløb for deres umættelige kvalmende narcissistiske behov for at stive deres usikre personlighedsstruktur af ved at puste sig op. Som har en uforgribelig, ekstremt sjælden original, mening om stort set alt mellem himmel og jord, De med Djævlens vold og magt mener skal publiceres til alles beundring? Se hvad jeg har gjort i Potten. Er jeg ikke dygtig? Helt ærligt Jim du er bedre end det, lad det ligge og lad dem more sig med potten.

Ryan Wink
 
ha ha ha ha LOLLOLLOLLOL
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2011 kl. 17:49
Jeg vil osse - jeg vil osse LOL

Helt ærligt "rødder".

Jeg kender ikke jim, da jeg er ret ny her på sitet!. Imidlertid er fakta "tilsyneladende" at Jim har gjort i nællerne Big smile

Han har imidlertid været stueren i årtiers auktioner her på sitet, og er så  - efter at han har solgt en stang til anden side,kommet i tvivl om det er i orden at stoppe en auktion der kører, men endnu ikke har nogen bud, da han endnu ikke har været ude for denne problemstilling!.

Den gode mand har så - efter at han er kommet i tvivl 2 muligheder!. Han kan ignorere det, med det til følge, at han vil fremstå som en "RIGTIG HANDELSBANDIT", eller han kan skrive til forum, at han muligvis har gjort i nællerne - og hvad mener i?.

Normalt ville jeg sværge til det sidste, men efter at have læst div. ret så angribende og til tider direkte forkerte indlæg som respons til Jims (faktisk) ret så uskyldige bummert, ville jeg selv nok vælge den første mulighed, og så tage den derfra, da man så har muligheden for at give en direkte undskyldning  - og så færdig!!!.

En anden ting er, at når man sammenligner eksempler, er det bedst, at de har relevans til hinanden.

@Duck Power - bør da tænke sig godt om, inden ahn drager sammenligninger!. Jim har jo IKKE i mange år lavet ulovligheder, for så at begå en til - så i skraldespanden med den sammenligning!.

Jim har så efterfølgen begået en strategisk fejl - EFTER at han er blevet "angrebet". "Han" har skrevet, at han er bedøvende ligeglad med andres meninger, og dette kan der køres suppe på langt ud i fremtiden!.

Sagen er imidlertid den, at Jim NETOP via sit personlige initiativ med opretning af denne tråd, har vist interesse for andres mening om hans "tvivlsspørgsmål!!. Jeg er godt klar over, at dette kan vendes og drejes af de personer, der altid findes på sites som denne. De ser en chance for, at kunne afreagere på en anden person uden selv at komme i klemme!.

I mine øjne er det små mennesker der "dyrker" dette, og føj for dem.

Jim - Du er HELT SIKKERT blevet klogere he he, og næste gang du vil sælge noget, kan du jo bare sende mig en personlig mail først he he.

Op med humøret alle sammen!. Vi er kun mennesker, og alle i samme båd Thumbs Up

Mvh. - Kim -





 
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2011 kl. 18:02
far out boysWacko
k&b
christian t.
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2011 kl. 18:20
Nu er det sådan der er nogle selvbestaldige politifolk her på 123nu og han er en af de bedrevidende derfor de hug
PS Christian du har selv mærket dem ( Isfuglen)
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2011 kl. 18:32
ja det har jeg men jeg går ikke rundt og bære nag over det det er livet sku for kostbar  til kom ind i kampen brug tiden mere konstruktiv
k&b
christian t.
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2011 kl. 18:34
Det har du ret i men der er for mange bedrevidende herindeClap
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2011 kl. 18:41
Hej John Behrndtz Big smile

Fortvivl ikke min ven - Bedrevidende mennesker har som regel "lidt" at have det i Wink

Det er blot et spørgsmål om, at vi der ved "BEDST", lader dem ytre sig fuldt ud, fot så at uddrage evt. mulige positive ting, der kan bruges i "vores" metiè" i tråden/hverdagen (8^).

Med andre ord! - Ret skal være ret. Uanset hvor irriterende - intetsigende indlæg disse mennesker nu ytrer sig via 123nu.dk. med. Sug det gode til dig, og smid resten ud til fiskene Big smile

Mvh. - Kim -
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2011 kl. 22:30
el oh el.. det er ren hygge det her. 
Til top
Bruno Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bruno Andersen Avatar

Tilmeldt:: 21 Jan 2002
Geografisk: Aarhus
Status: Offline
Beskeder: 322
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2011 kl. 22:48
mangen en fisk Big smile alle en fisk Big smile nogen ved for den anden- den anden ved hvordan  den ene bør bærer sig ad - og dem som ved hvorden alle bør gøre som alle - Cool 

Redigeret af Bruno Andersen - 06 Aug 2011 kl. 22:49
Til top
Jan Hagen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JH

Tilmeldt:: 24 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 180
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Aug 2011 kl. 04:42
Jeg tager sørme hatten af for Jim Holm og hans indledende indlæg. Som jeg læser det, har han begået en fejl og ønsker ikke at andre skal have besvær heraf. Efterfølgende finder han ud af, at der er en slettetast åbenbart oprettet af webmaster, som han bare bruger til formålet. Der har ikke været nogen bud, som jeg forstår det - så ingen har lidt skade. Jim er åbenbart heller ikke uenig i, at såfremt der havde været bud, ville aktionen have været bindende. Så et stort hurra for det.

Problemet er snarere, at man får nogle på puklen såfremt man er ærlig og velmenende indrykker et indlæg, hvor man gør opmærksom på en fejl. Jeg syntes snarere man skulle bruge kræfterne på dem der er uærlige, lever i tavshed og i ny og næ tørrer en bruger her på siden i en aktion eller handel - det sker omend det heldigvis ikke er hver dag.

Med andre ord Jim - op med humøret - jeg sætter pris på ærlige mennesker også selv om de laver en lille fejl. Efter min opfattelse skulle dit indledende indlæg være mødt positivt med et tak og blot taget til efterretning. Men der er altid nogen her på siden der har en noget anden tilgang til noget så simpelt som en menneskelig fejl, som man endda selv gør opmærksom på.

Så kære venner - prøv at anskue tingene lidt mere positivt og seriøst i forhold til Jims oprindelige indlæg og hans intentioner - indlægget rummer som jeg ser det den ærlighed vi alle er så afhængige af ved handel her på siden, ligesom der gives en opskrift på, hvordan man i denne ånd søger at rette en fejl.

Vi er vist alle enige om inklusive Jim, at man naturligvis ikke opretter en aktion og så blot sælger til anden side. Det må i øvrigt undre, at nogen kan være i tvivl om, at når der er en slettetast, så er der sikkert også nogen der vil bruge den til formålet. Så sagen handler alene om en menneskelig fejl, som jeg ser det.

Hilsner JanSmile
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Aug 2011 kl. 10:43
Jan:  Vedr. dit sidste afsnit: Nej det er vi jo ikke enige om. Havde Jim været enig med dig i at "man ikke sætter noget på auktion og så bortsælger det til anden side" ja så var denne tråd jo slet ikke blevet aktuel, for det var jo lige prc hvad Jim gjorde ikke.
Iøvrigt så syntes jeg ikke man skal nedgøre en diskussion som denne. Der ér mange som læser trådene uden at deltage aktivt. Det er da vigtigt en gang imellem at debatere hvad man bogstavelig talt må og ikke må, men også hvad man moralsk kan tillade sig. At det moralske og bogstavelige for mig er totalt sammenfaldende i denne sag er så en anden ting.
 
Der er et par håndfulde mennesker herinde som ofte deltager i holdningsprægede tråde. Jeg syntes flere skulle deltage. Det er sq da forfriskende og godt at høre andres mening, også selvom den divergerer sin egen.
 
/frede
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Aug 2011 kl. 11:04
Citat: pip_ser

Nu er det sådan der er nogle selvbestaldige politifolk her på 123nu og han er en af de bedrevidende derfor de hug
PS Christian du har selv mærket dem ( Isfuglen)
Sjovt som en dum bemærkning kan falde heldigt ud, for her har du jo fuldstændigt ret.
Er man der imod komplet uvidende passer man meget bedre ind i  selskabet herinde Clown
 
Mvh
Jim.
Til top
Ryan Jöhncke Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
RJC Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 157
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Aug 2011 kl. 12:05

Ja /frede. Du har ret. Jim har lavet en ubetydelig fodfejl, ingen kom til skade og hvad har det med moral at gøre? Hvad tilkomst har du til at drage Jims moral i tvivl pga. en teknisk fodfejl? Det har intet med mandens moral at gøre. Vi laver alle fejl i hverdagen, fejl som påvirker andre og fejl som udelukkende påvirker os selv, er det fordi vi er moralsk fordærvet? Jeg har ualmindeligt svært ved at se Jims fejl har det mindste med moral at gøre, så længe ingen har placeret et officielt bud.

Hvad er det helt præcist du har det moralsk dårligt med i den aktuelle situation, hvor ingen har afgivet bud og ingen har lidt skade? Som jeg læser dine indlæg er det som falder dig moralsk for brystet alene regelbruddet. At slutte fra dette til insinuationer om en anden brugers moral mener jeg, i det aktuelle tilfælde hvor ingen er påført tab, er så langt ude i det analretentive spektrum, at du har min dybeste sympati. Du må i sandhed have en tung og svær gang her på jorden blandt os arme moralsk fordærvede syndere. LOL 

Ryan Wink

Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Aug 2011 kl. 12:14
Citat: scott

Citat: pip_ser

Nu er det sådan der er nogle selvbestaldige politifolk her på 123nu og han er en af de bedrevidende derfor de hug
PS Christian du har selv mærket dem ( Isfuglen)
Sjovt som en dum bemærkning kan falde heldigt ud, for her har du jo fuldstændigt ret.
Er man der imod komplet uvidende passer man meget bedre ind i  selskabet herinde Clown
 
Mvh
Jim.
 Jim, jeg syntes du giver sagen en helt forkert drejning med din sidste bemærkning.
Faktisk pisser du godt og grundigt på dine "kunder" herinde. For du har jo ikke noget imod de "komplet uvidende" når de byder på dine auktioner vel???
 
Jeg har før skrevet at jeg ser dig som en ok person, og jeg kender en del der har købt grej afg dig og været fuldstændig tilfredse.
Men lad ikke følelserne løbe af med dig ved at nedgøre folk som har en holdning til tingene..Smile
 
/frede
Til top
Joachim Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gråfrede Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 206
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Aug 2011 kl. 12:22

"... At slutte fra dette til insinuationer om en anden brugers moral, mener jeg, i det aktuelle tilfælde hvor ingen er påført tab, er så langt ude i det analretentive spektrum..."

Hehe, klasse kommentar... Jeg tror mine Polaroid briller ligger i samme ende af "farveskala'en", da de åbenbart ikke kan finde ud af at spotte multer... Men er enig i dine tanker omkring, hvordan moral BØR opfattes, hehe...
 
Fortsat go' weekend til jer alle
Knæk & Bræk derude...

Venlig Hilsen Joachim
http://whipafly.blogspot.com/
Til top
 Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres