Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Propeller

 Besvar Besvar
Forfatter
Chris Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fisker bums

Tilmeldt:: 25 Okt 2008
Geografisk: Midt og Vest
Status: Offline
Beskeder: 147
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fisker bums Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Propeller
    Sendt: 05 Aug 2011 kl. 08:47
Hej Fisker Folk..

I den nye Fisk og Fri er der en artikel om propel-fluen til p&t..
Problemet er bare, jeg ikke kan finde de propeller fra Savage Gear som bliver brugt.
Har købt nogle fra Fly co. Men de er virkelig dårlige..!

Ved nogen hvor jeg kan bestille disse Savage Gear Propeller i Medium..???

Mange Tak.
Til top
Kasper Johansson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kasper J Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2004
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kasper J Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 10:33
Bruger selv disse propeller til mit fiskeri i åen: http://www.korsholm.dk/jagt/produkt.html?tt_products%5BbackPID%5D=371&tt_products%5Bsword%5D=propeller&tt_products%5Bproduct%5D=22983&cHash=6d3d191da55c5efc4fe424224081f032
Synes at de er rigtig gode, de roterer ved selv den mindste påvirkning!
 
MVH Kasper
Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmuslaustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 10:57
http://www.lystfiskeren.dk/shop/savage+gear/propeller+assortment/?g=384&v=4117

så er det bare at bestille dem:-)

K&B 
Rasmus
Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmuslaustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 10:58
Iøvrigt hvorfor blir de link jeg sætter ind aldrig så man bare kan trykke på dem? hva dælen gør jeg lige galt?

Vh Rasmus
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 11:20
Hej Rasmus
 
Fjern alt hvad der står før WWW. , så vil jeg næsten tro den er der ! Smile
 
Mvh Lars
Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmuslaustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 11:24
super det prøver jeg lige til næste gang:-)
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 15:03
Hej Rasmus.

Du kan også bruge dette sted. Her sætter du bare det alenlange link ind og trykker forkort. Så har du et fint lille link du kan bruge andre steder Smile

kortlink.dk/index.php

Mvh. - Kim -
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 15:04
http://kortlink.dk/index.php

He he - prøver lige den her.
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 15:07
http://kortlink.dk/2ck

Alle gode gange 3. Må da ramme på et tidspunkt he he
Til top
Thomas Michaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
snøvledk

Tilmeldt:: 22 Maj 2003
Status: Offline
Beskeder: 243
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér snøvledk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 15:23
@ Kim
Du skal bare klikke på den lille knap i menu linjen som hedder "indsæt hyperlink" (en lille globus med en kæde)
Så burde det virke

Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 15:47
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 15:49
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 15:51
Thomas - Takker. Det prøver jeg næste gang Smile
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 16:20
vedr. de savage gear propeller... så kan man kun få dem i et sortiment, hvor det efter min mening kun er de mindste der er brugbare til P&T fluer , og så bliver de sgu ret dyre...
jeg har lige fået en ladning PRO propeller ind af døren fra kosrsholm, de er rigtig fine men hullet er for lille til at man kan montere dem på en krog, de skal monteres på linen foran fluen... jeg regner dogmed at prøve om om jeg kan bore dem lidt ud

mik
Til top
Chris Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fisker bums

Tilmeldt:: 25 Okt 2008
Geografisk: Midt og Vest
Status: Offline
Beskeder: 147
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fisker bums Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 17:47
Hej Mikkel..
Det er præcis det problem jeg mener!! Alt for små huller i de Pro Propeller..!!
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 17:55
Tjaaa gutter. De kan vel ikke være beregnet til det hele?. Jeg tror faktisk, at større huller vil kunne give dårligere "snurre" stabilitet. Sørg i så fald, at linen igennem også bliver større Smile
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 18:06
men hvis propellen skal monteret PÅ  krogen... skal den jo lige kunne komme på...
jeg tænker på om der ikke er en der kender en god webshop hvor de der specimin nørder handler...?


Til top
Chris Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fisker bums

Tilmeldt:: 25 Okt 2008
Geografisk: Midt og Vest
Status: Offline
Beskeder: 147
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fisker bums Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 18:48
hehe.. Kan forstå i ikke har læst artiklen.
Ja, propellen skal sidde aller forrest på krogen lige bag øjet.! Derefter et conehead og så kroppen på fluen. Der bliver brugt størrelse 6 krog en Gamakatsu F314.
 
Så hullet skal være rimeligtEmbarrassed
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 19:31
Ahaaaaa - og så gik der et lille lys op for mig he he.
Hullet i propellen skal så minimum være størrelsen på krog hovedet!. Selve "propelleringen foregår så mellem propellens bagside og forsiden på en conehead!.

Jamen så hænger tingene jo sammen. Krogstørrelsen vil jo nok være relativ afhængig af størrelsen på propellen Tongue

Mvh. - Kim -
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 20:33
Effektlageret i Horsens. Har dem fra savage gear. Mener de koster 29 kr pr pose.
De har en del poser ved jeg.

Ring og spørg dem af
Til top
Chris Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Fisker bums

Tilmeldt:: 25 Okt 2008
Geografisk: Midt og Vest
Status: Offline
Beskeder: 147
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fisker bums Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Aug 2011 kl. 20:53
KIM... Propellen køres på krogspidsen og skubbes op til krog-øjet.. Derefter conehead på..! Så ja, wire tykkelsen og hul skal jo passe så der er lidt luft at snurre på...Big smile
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Aug 2011 kl. 17:28
Chris

Takker - Jeg tror faktisk, at jeg vil lave nogle stykker af dem. Det vil være spændende, at afprøve effektiviteten Big smile
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres