Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Flere flue på forfanget

 Besvar Besvar
Forfatter
Frank Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fragreped

Tilmeldt:: 28 Mar 2011
Geografisk: Odense M
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fragreped Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Flere flue på forfanget
    Sendt: 06 Aug 2011 kl. 10:13
Hej

Jeg er lidt ny med fluestang og har stadig meget at lære. Nettet og dette forum bugner af gode tip og ideer, så derfor..
Hvor  og hvordan placere man, flue nr. 2 på forfanget.
Min google søgning finder mange forslag til hvilke fluer og knuder der er gode, men jeg er usikker på den fysiske placering af flue 2.

Det er fortrinsvis på kysten jeg fisker.Smile



Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmuslaustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2011 kl. 10:33
Jeg placere min flue ca 60-70 cm oppe på forfanget, tjavsen den er monteret i er ca 15-20 cm lang så når der trækkes ind er fluerne ca en lille halv meter fra hinanden, det virker meget godt for mig, men der er vel lige så mange svar som der er fiskere! men prøv dig frem. 
Knuden jeg bruger er en kirugknude.

www.harlev-pt.dk/Kirurgknude.htm

Held og lykke med det
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2011 kl. 10:45
Hej Rasmus
 
Det ser åbenbart ud til, at du er nødt til at bruge indsæt funktionen, hvis du skal have dine link til virke ! (øverste værktøjslinje, indsæt hyperlink) Smile
Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmuslaustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2011 kl. 10:50
Nu spørger jeg nok lige lidt dumt, hvilken værktøjslinie? he he he sidder med en mac og computernørd blir jeg ALDRIGBig smile
Til top
Teddy Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
teddy Avatar

Tilmeldt:: 28 Feb 2003
Geografisk: Brøndby Strand
Status: Offline
Beskeder: 117
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér teddy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2011 kl. 11:38
Citat: Rasmuslaustsen

Nu spørger jeg nok lige lidt dumt, hvilken værktøjslinie? he he he sidder med en mac og computernørd blir jeg ALDRIGBig smile
.
bare tryk på enter efter at du har sat linket ind, så er det aktiveret
Wink
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2011 kl. 11:42
Over svarboksen er der et logo med en globus og en kæde, jeg kan da lige forsøge mig med en test...
 
 
Ps. Undskyld til trådstarter, men Rasmus kæmper en kamp for, at få sine link til at virke ! Smile
Til top
Frank Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fragreped

Tilmeldt:: 28 Mar 2011
Geografisk: Odense M
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fragreped Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2011 kl. 12:48
Til Lars C
Alt forladt. Jeg fik et råd fra stat som jeg vil gå videre med.
Til top
Henrik Arnberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HAJ

Tilmeldt:: 20 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 194
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HAJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2011 kl. 13:18

her finder du metode Claus bruger i Havørrends Hemmelighed

http://www.wideopen.dk/info/Flueforfang_Havørredens_Hemmeligheder_4_117l1.aspx

Til top
Frank Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fragreped

Tilmeldt:: 28 Mar 2011
Geografisk: Odense M
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fragreped Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2011 kl. 13:29
Hej Henrik
Tak for linket. 
Thumbs Up
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2011 kl. 18:54
Hejsa.

Da jeg for en del år siden fiskede med to fluer ad gangen, havde jeg til tider dobbelt hug!. Faktisk fik jeg som regel "dyrene" ind, men nærmest som en "klump".

Kan de dumme fisk dog ikke lære at samarbejde? Big smile

Dette var så i åer, og jeg havde en afstand af ca. 40 -  50 cm. mellem fluerne og en tjavs på ca. 20cm.. Ved kysten vil jeg nok hæve afstanden til en meter - men det er så mest en formemmelse, da jeg ikke endnu har brugt denne kombination selv!.
Til top
Michael TwisttmannAbildtrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Twisttmann Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twisttmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2011 kl. 22:07
Hvis nu man har en lidt længere forfangsspids, kan man så ikke fiske med 3 fluer? Er der nogen der har prøvet det, eller er det helt umuligt?
Jeg fisker som regel med en lille kobberbasse som ophænger og så en større reje/fiske imitation i bunden... Oftest sidder fiskene dog på ophængeren... jeg skulle ha fisket med ophænger fra begyndelsen( fiskede som regel kun med en for enden)
Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmuslaustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Aug 2011 kl. 23:32

hahahahaha nu fangede jeg den! TAKKER, måske jeg skulle prøve at blive computer nørd!
Ej jeg vil sgu hellere fiskeBig smile
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Aug 2011 kl. 17:39
Rasmus he he. Ja jeg sad også og stirrede øverst på div. skærm værktøjslinjer. Jeg var lige at tro, at min pc skelle ud og se, om den kunne flyve fra tredje sal LOL

Du må da ha´dig en smartphone. Så kan du stå og svirpe med flue med den ene hånd, og være på nettet med smartphonen i den anden he he.

Mvh. - Kim -
Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmuslaustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Aug 2011 kl. 19:38
Har allerede en Iphone, men skal fluen svirpe på sammetid imens jeg tjekker 123 så blir det sgu nok for dyrt med alt det vand i tlfEmbarrassed

K&B
Til AllesTongue
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Aug 2011 kl. 20:15
He he Rasmus - Ja vi mangler da vist en 3`je arm en gang imellem. Knægen bruger nu bare en plastikpose til hans nye Samsung. Når vi for tiden oplever styrtregn - as never seen before - er det jo nok også en god idè  LOL
Til top
Stefan Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stefanskovbo Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 486
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stefanskovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Aug 2011 kl. 02:56
HUSK!! at tjavsen til ophængeren, skal være tykkere end linen til hovedfluen :) ! ellers mister du fisken, du tager på ophængeren, hvis den går i bunden :( 
Min blog :-)
http://web.me.com/stefanskovbo/toerflue.dk/Velkommen.html
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Aug 2011 kl. 09:56
Hmmm. Det skulle en glideknude vel kunne afhjælpe?. Så er det også muligt at klippe "tjavsen" af, og sætte en ny på, når den efterhånden er blevet for kort - uden flere knuder på hovedlinen, og uden at afkorte denne.
Mvh. - Kim -
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum