Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

line til vision cult fiber

 Besvar Besvar
Forfatter
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: line til vision cult fiber
    Sendt: 09 Aug 2011 kl. 20:35

hej

jeg har bestilt en vision cult fiber 5,9fod #3-4
kunne godt tænke mig at høre  hvilken type line der passer til sådan en fætter
og hvis i kender en god line vil jeg da gerne høre jers bud
 
k&b
christian t.
Til top
Marc skovby Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
team grayling Avatar

Tilmeldt:: 13 Feb 2006
Geografisk: vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 449
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér team grayling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2011 kl. 20:53
Hej christian
 
 har prøvet cult fiber i de 2 tungeste modeller og følles for dem er at de klar briliere med korte klumper... på trods af jeg normalt er til klumer på +12m vil jeg næppe gå meget over de 9m til disse stænger og vil umiddelbart mene at en #3 line fint spænder #3/4Tongue...
 
En virkelig fed stang der næppe spænger rammerne for længde kast men virkelig formår at gøre fluefiskeri til en legWink
Certificeret fiskeguide
Facebook: Skjern river guiding
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2011 kl. 21:04

okay sad og tænkte det samme har du nogle bud på en god line  til den lille sag 

k&b
christian t.
Til top
jan petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
turbotrim

Tilmeldt:: 01 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 183
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér turbotrim Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2011 kl. 22:05

alt efter hvad du skal bruge stangen til så ville jeg vælge en

vision vibe 85  til  almindelige fluer
eller en
klasse 3 line til tør-nymfe fiskeri
 
hilsen Jan
 
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2011 kl. 22:10
det er til tør og nymfe fiskeri i små å'er/bæk nok os andet sjovtfiskeri
k&b
christian t.
Til top
Allan Wermuth Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wermuth

Tilmeldt:: 28 Dec 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 226
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wermuth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2011 kl. 22:22
Prøv en DT line ;-)

mvh
Allan
Til top
Brett Bendtsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
BBB

Tilmeldt:: 24 Aug 2010
Geografisk: Hedensted
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér BBB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2011 kl. 23:26
Jeg har wfliner i klasse 4 og dt klasse 3, som du kan komme og prøve. Mener at have set du også bor i hedensted..
 
Brett
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2011 kl. 23:41
jeps det gør jeg tak for budet har selv et par wf4 liner men det er med lang klump
hvilke liner har du ?
k&b
christian t.
Til top
Brett Bendtsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
BBB

Tilmeldt:: 24 Aug 2010
Geografisk: Hedensted
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér BBB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Aug 2011 kl. 00:05
De er alle fra scientific anglers mastery series, jeg har wf-4-f og wf-4-s clear samt dt-3-f.
Hvis du ikke kan finde specs på nettet er de på æskerne kan jeg huske.
 
Brett
 
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Aug 2011 kl. 00:14

har fundet den på ders hjemmeside  er det den der hedder trout 

den har en klump på ca. 7m det kunne være et rigtig godt bud skriver lige til dig når jeg får stangen så må vi se  om vi kan finde en dag 
k&b
christian t.
Til top
Brett Bendtsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
BBB

Tilmeldt:: 24 Aug 2010
Geografisk: Hedensted
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér BBB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Aug 2011 kl. 00:18

Det er den rigtige du har fundet, du skriver bare, så finder vi en prøvedag.

 
Brett
 
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Aug 2011 kl. 00:28
takker  har selv en gamle  S.A. aircel wf4 men den synes jeg ikke kaster så godt
k&b
christian t.
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Aug 2011 kl. 10:40
er der ikke andre der har nogle bud på en god line til sådan en kort stang
k&b
christian t.
Til top
Allan Wermuth Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wermuth

Tilmeldt:: 28 Dec 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 226
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wermuth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Aug 2011 kl. 11:09
Hvor er det lige en kortklumpet line brillerer i forhold til præsentationsfiskeri?
Hvad er det den kan, som en DT-line eller longbelly-line ikke kan?

Personligt synes jeg at kortklumpede liner er dårlige til præsentationsfiskeri, specielt hvis du har brug for og kaste længere end klumpens længde. Den tynde "skydeline" er simpelt hen ikke egnet til og påvirke klumpen, hvis linen skal "mendes" .... og det gælder sådan set både ved traditionelle mendninger, hvor linen ligger på vandet, og ved luftmendninger og diverse specialkast.

Derfor foretrækker jeg i de lette klasser en doubletaperet line, eller alternativt en langklumpet line.

Konkrete forslag til liner, som jeg selv synes om

Orvis Wonderline DT
Cortland 444 DT (Peach)
Cortland Sylk DT
SA XPS DT 
Mike Barrio Mallard DT

Og hvis det skal være en longbelly WF

Rio Gold WF
Rio Selective Trout
Mike Barrio GT90

Der findes sikkert andre liner, som også er udemærkede, men ovenstående bruger eller har jeg benyttet.

Jeg har ikke prøvet Vision Vibe85, men umiddelbart kunne taperingen ligne Loop Optistream, og det er efter min mening én af de værste liner til præsentationsfiskeri. Den er alt for voldsom, minder mest af alt om et skydehoved ......., den er sikkert fin til havørredfiskeri i åen eller på kysten ;-)

Jeg håber, at du kunne bruge ovenstående "udgydelser" i din videre jagt på DIN optimale line ..... du må ud og prøve lidt forskelligt.

mvh
Allan
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Aug 2011 kl. 11:21
hej allan
alt  konstruktiv info kan bruges tak for det
jeg fisker med optistream på min kyststang den er jeg vil med til det har os haft den til min enhåndslaksestang hvilket jeg har været meget glad for
jeg vil da prøve en dt line har bare aldrig fundet en dt line som jeg har kunne med
har os prøvet en del wf liner som heller ikke ikke passede mig
 
k&b
christian t.
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Aug 2011 kl. 14:53
hvis du stadig foretrækker korte klumper, så kunne guideline presentation jo være en mulighed..

den har helt kort klump på ca 6,5 meter, men hvordan tapering er kan jeg ikke svare på.. faldt bare over den da den blev nævnt i teksten ved en stang på korsholm's hjemmeside..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Aug 2011 kl. 15:47
den line har jeg også  i en #4  har ikke prøvet endnu  da den var med i et sæt jeg købte til lidt sjovt hornfisk lir men den skal da  prøves 
k&b
christian t.
Til top
jan petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
turbotrim

Tilmeldt:: 01 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 183
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér turbotrim Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Aug 2011 kl. 15:49
hej
 
til Allan
den korte klump kan jo godt være en fordel til en lille å
hvor der ikke er meget plads til bagkast.
men ellers kan man jo gå en klasse op så man får lidt mere vægt at arbejde med.
 
hilsen Jan
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Aug 2011 kl. 16:03
når du får prøvet stangen må du gerne skrive et par ord om den..

kunne være sjovt med en let stang til små skum og tørfluer..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Aug 2011 kl. 16:15

skal jeg nok renè  har gået længe og set efter en lille stang men udvalget er ikke så stor men slet ikke når man har en ide om at det skal være en glasfiber kæp der er til og betale så da jeg så denne måtte jeg ha den  og sidder og  ser på hjul til den  og kan ikke rigtig finde ud af hvad hjul jeg skal vælge

k&b
christian t.
Til top
Allan Wermuth Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wermuth

Tilmeldt:: 28 Dec 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 226
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wermuth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Aug 2011 kl. 17:25
Hej Jan

Ja, man kan godt kaste kort med en kortklumpet line i en lille å, men det kan man også med en Double Taper ;-)

mvh
Allan
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Aug 2011 kl. 17:43
tak for det Christian..

har tit gået og tænkt over at finde en lille tør flue og nymfe stang til fiskeriet længere oppe i de åer jeg normalt fisker i..

i dag går jeg flere steder med 5 eller 7 fod ul spinnestænger på disse stræk, fordi mine 9 og 10 fod fluestænger egner sig bedre til fiskeriet helt ude ved udløb i havet næsten..

så kunne jo være en oplagt mulighed, hvis den ellers kaster fornuftigt, for har lært af dyrt købt erfaring at man skal købe det man vil have første gang..

og i skoven ved sæby å ville sådan en glas pind være fantastisk når der en gang bliver lavet passage for fiskene..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Aug 2011 kl. 15:42
nogen der har et bud på et lille let  hjul der passer til stangen
og hvor langt laver man forfanget til sådan en kort stang
k&b
christian t.
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Dec 2011 kl. 12:59

havde helt glemt og skrive lidt om stangen

jeg har været ude og kast med den   lille vision stang 
den er både sjov og overraskende  jeg har ikke prøvet den ved vandet endnu men et par ture på græs  er det blevet til  men en guideline presentation i en wf 4
kan man lange kast i forhold til hvilken type stang det enlig er  jeg vil nok vælge en wf3  til  åen men skal man en tur i putten/kysten  så er wf4 fint valg
stangen er ikke slatten selvom det er en glasfiber klinge  den har rolig hel auktion
som en kulfiberstang 
vil lige sige at det hjul man vil bruge ikke må ha for stor en hjulfod  da der ikke er plads til ret meget  selv har jeg købt det lille vision gt da mit ryobi 255mg ikke sad så godt på stangen man kan og slibe i korken for at få mere plads
 
glæder mig til og komme ud til vandet med den  den skal helt sikker med når næbdyret kommer
k&b
christian t.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum