Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

forslag til fluehjul

 Besvar Besvar
Forfatter
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: forslag til fluehjul
    Sendt: 13 Aug 2011 kl. 19:09
hej
jeg har søgt lidt på nettet og kan ikke rigtig finde et lille hjul til
min nye tør/nymfefluestang som er en lille let sag på 5,9fod #3-4
vil lige høre om i  har nogle bud  på et godt hjul 
 
og hvor langt et forfang bruger man til sådan en stang
k&b
christian t.
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Aug 2011 kl. 20:36
hej.  prøv at tjekke,Marryat..cmr, hjul...! mvh.
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Aug 2011 kl. 20:38
Hej Christian
 
Waterworks P2
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Aug 2011 kl. 21:29
tak for budene håber der kommer flere bud det må gerne være ældre hjule  
stangen er en vision cultfiber  har set på et vision gt men ved ikke helt endnu  
k&b
christian t.
Til top
Allan Wermuth Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wermuth

Tilmeldt:: 28 Dec 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 226
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wermuth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Aug 2011 kl. 21:52
Hardy Featherweight eller Orvis CFO kunne også være gode bud, hvis det er "klassiske" hjul du er ude efter.

mvh
Allan
Til top
Hans Peter Fryd Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
HPFJ

Tilmeldt:: 06 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HPFJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Aug 2011 kl. 23:10
Hej Christian,

Prøv at finde et RYOBI 255 MG..

Vejer ikke meget.. Thumbs Up


K&B Hans Peter
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Aug 2011 kl. 23:17
ja har tænkt på det har haft et  sammen med en lille stang min bror byggede på et ungdomsskolen  kursus men den røg for en del år siden da der var en der låntet al mit grej og elværktøj 
det har nu os en lækker lyd
 
 
k&b
christian t.
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Aug 2011 kl. 23:45
loop/danielsson traditional  midge eller nymph w
sage click
waterworks purist 1
Til top
Allan Baadsgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ABP Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2006
Geografisk: Silkeborg/Midtjylland/mariager fjord/østjylland
Status: Offline
Beskeder: 192
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ABP Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Aug 2011 kl. 00:33
Hej Christian

Det er vel "bare" at matche det lidt :) www.visionflyfishing.com/page.php?page_id=33&c=31&pid=116

Lækkert hjul, med meget delikat bremse!

Mvh Allan
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Aug 2011 kl. 01:22

hej mikkel

jeg er selv vild med danielsson hjul og har en del  af dem overvejer bare om man ikke skulle prøve noget nyt  men det ender nok med  et danielsson mere
waterworks er flotte men man høre bare tit at de bliver skæve
 
til allan
er gt bremsen dårlig? synes bedre om gt modelen  har bare ikke prøvet den lille udgave  heller ikke cdc 
k&b
christian t.
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Aug 2011 kl. 14:22

er der ikke flere forslag

k&b
christian t.
Til top
Claus Damsgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Claus Damsgaard

Tilmeldt:: 01 Feb 2011
Geografisk: Odense NØ
Status: Offline
Beskeder: 0
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Claus Damsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Aug 2011 kl. 15:02
Til top
christian svendsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fisher

Tilmeldt:: 11 Dec 2006
Geografisk: sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 195
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fisher Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Aug 2011 kl. 16:41
Hej Christian
 
Hvis du kan vente til midt i september , så er der ofte mange ved grejsamler klubbens træf i gram , en god mulighed for at få et som andre ikke lige har mager til og til en rimelig pris.
 
mvh christian
Til top
Steen Ellemose Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
SE

Tilmeldt:: 27 Maj 2008
Geografisk: sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 93
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Aug 2011 kl. 17:12
Sage Click er superlet.
Bruger selv Danielsson og er meget tilfreds.
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Aug 2011 kl. 20:37

sage er let og fint  men det fanger bare ikke lige mig  

er bange for at et str. midge ikke kan rumme linen til stangen  kan lige ha en wf 4 på mit nymph  måske kan den hvis man vælger en lne som opti creek som kun er 15m  findes der andre liner end opti  der er så kort eller skal man selv til og klip linen  over 
 
 
 
k&b
christian t.
Til top
Steen Ellemose Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
SE

Tilmeldt:: 27 Maj 2008
Geografisk: sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 93
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Aug 2011 kl. 20:42
Jeg bruger et Danielsson nymph og har rigeligt plads til en WF4F (Orvis wonderline Superfine) samt 50 m. 12 punds bagline af den gamle slags.
Ellers er der Waterworks ULA purist. Det er måske lidt spinkelt, men man kaster næppe rundt med den slags udrustningSmile.
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Aug 2011 kl. 20:48
nej det gør man vel ikke men jeg synes ikke så meget om hjul der kan bøje /blive skæve  ved et uheld  står du ved åen og du er så uheldig at det sker er det surt
derfor er jeg ikke meget for at vælge et hjul jeg ved har den svaghed
k&b
christian t.
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2011 kl. 19:30

nogen der har andre bud på et hjul

k&b
christian t.
Til top
Jan L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JTHL

Tilmeldt:: 03 Jun 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 453
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JTHL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2011 kl. 20:46
Til top
Jan L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JTHL

Tilmeldt:: 03 Jun 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 453
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JTHL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2011 kl. 20:48
ups sorry, så ikke lige du ikke vil have Waterworks hjul...Big smile
Til top
Tommy Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy1980

Tilmeldt:: 18 Jun 2011
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy1980 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Aug 2011 kl. 01:59
Jeg har et Ross Reel Evolution LT som jeg er rigtig glad for. Det er ret robust og og bremsen er også ganske fin.

http://www.rossreels.com/products/fly-fishing-reels/evolution/evolution-fly-reels.cfm

Hilsen Tommy
Til top
yves hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
yves

Tilmeldt:: 12 Aug 2001
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér yves Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Aug 2011 kl. 11:07
Hej Christian,
  Der så mange meniger som der er fluefiskere... Et fluehjul er bygget for opbevar flue line, ikke andet. Som underhyller, for at holder dine nosser og kompagnon på plas...
 Det er smag og behad hvordan den seer ud og hvad den koster.
Hilsen Yves
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Aug 2011 kl. 16:02
Hej Christian

jeg var i dag i almas for at hente et vision deep white til mit fiskeri i åen, og en hjultaske..

så mens jeg ventede fik jeg lige viftet lidt med vision stangen, og var da også ved at lure på hjul som ville passe til i deres skab.. Og fandt da et par jeg selv ville kunne finde på at bruge til en sådan stang..

Lamson konic 1.5
vision gt

derudover ville jeg også overveje
loop opti dry fly
danielsson original nymph w
lamson litespeed 1.5
g loomis current

Jeg har dog ingen erfaring med hvad sådan en hjulholder hvor hjulet sidder i klemme kan holde til af vægt.. Så ville nok vælge en af de letteste af hjulene til stangen..

har du ellers fået prøvet stangen??
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Dennis Schaumann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jezuz

Tilmeldt:: 05 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jezuz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Aug 2011 kl. 16:24

hej. jeg har selv g loomis current både som lakse hjul og nymfe hjul, og er super glad for dem, syntes virkelig de er alle pengene vær.

Til top
Jens Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jens fisker

Tilmeldt:: 09 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jens fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Aug 2011 kl. 21:39
Fenwick ironfeather er vidst udgået og kan derfor findes til salg for ingen penge.
 
Jeg har et i str 5/6 men den findes mindre
 
Held og lykke
Til top
Bo Schødt Kluxen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bo Schødt Kluxen Avatar

Tilmeldt:: 15 Jan 2004
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 445
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bo Schødt Kluxen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Aug 2011 kl. 22:21
Et Sage Click 3 vil passe til din stang. Hjulet vejer kun 70 gram og rummer omkring 40 meter 20 lbs bagline samt en WF4F.

Bo
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Sep 2011 kl. 15:03
fandt et ryobi 255mg på et marked i ok stand til 50kr. og det vejer 70g med bagline
k&b
christian t.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres