Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

opbevaring af fangst

 Besvar Besvar
Forfatter
Morten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
morten

Tilmeldt:: 23 Apr 2006
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 139
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér morten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: opbevaring af fangst
    Sendt: 22 Aug 2011 kl. 09:07
Hvordan opbevarer i jeres fangst en hel lang dag ved åen?
Hvis man fanger en fisk om morgenen og først kommer hjem om aftenen, er fisken jo efterhånden mange timer gammel uden at have været på køl...
Skal den renses eller skal man vente med det? Og hvordan opbevarer i den?
Er det overhovedet "forsvarligt" at spise fisk som ikke har været opbevaret køligt i ca. 10 timer ?
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Aug 2011 kl. 09:10
Et godt trick er et viskestykke eller håndklæde som svøbes om fisken og jævnligt overhældes med vand. Gerne et køligt sted med skygge og ventilation 
Denne proces køler fisken lidt ned
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Morten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
morten

Tilmeldt:: 23 Apr 2006
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 139
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér morten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Aug 2011 kl. 09:12
Så den skal ikke pakkes i en pose? Men ligge den på jorden i et viskestykke?
Og den skal ikke renses ?
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Aug 2011 kl. 09:15
Den skal renses straks og tag en køleboks eller køletaske med i bilen. Om det er forsvarligt at spise en fisk, jo hvis ikke du har rodet rundt i jorden med den og du ikke vil spise den rå. Så er det ok, men jeg tvivler på at det er en særlig lækker oplevelse.
Til top
Morten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
morten

Tilmeldt:: 23 Apr 2006
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 139
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér morten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Aug 2011 kl. 09:20
Problemet er lidt hvordan man lige opbevare en stor 6-10 kg laks i en køleboks ?
troede måske det var bedre at man ikke rensede den og dermed fik åbnet op ind til kødet ?

Til top
yves hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
yves

Tilmeldt:: 12 Aug 2001
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér yves Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Aug 2011 kl. 09:24
Nej, du må ikke pakke den i et plast pose... Og pakke den i våd viskestyk hvor du fugt den løbner, og rens og stik den i gæller ret hurtig da det første der gå i forrøglese er indmad og blod.
Hilsen Yves.
Til top
Morten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
morten

Tilmeldt:: 23 Apr 2006
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 139
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér morten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Aug 2011 kl. 09:26
hmm stik den i gællerne ?
Hvis jeg renser den skærer jeg da hovedet af ?
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Aug 2011 kl. 09:28
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Aug 2011 kl. 09:33
Hej Morten,
 
du har helt ret. En fisk i en varm bil i mange timer er ikke nogen god opbevaringsmetode. Personligt synes jeg, at det i et sådant tilfælde er en god ide at rense fisken straks. Medbring gerne en plastikpose til indvoldene (og efterlad dem ikke ved fiskevandet), en flaske postevand til at skylle fisk og fingre samt en flad flamingokasse med låg og is til nedkøling af fisken. Vedrørende isen kan du enten bruge køleelementer eller lave isen selv ved at hælde en smule vand i nogle frostposer og indfryse dem, så de bliver flade. På den måde kan fisken ligge oven på isen og/eller isen kan ligge oven på fisken.
En anden mulighed er at investere i en kølekasse beregnet til opbevaring af blandt andet fisk.
Se nærmere her:
Bedste hilsner samt knæk & bræk

Torben Thinggaard
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Aug 2011 kl. 09:35

Den skal renses straks, så snart den er død.  Så vil enzymerne i maven begynde at opløse tarmsystemet og evt. orm vil sætte sig i bugflappen. Kødet her begynder også at blive nedbrudt. Blodet ved rygbenet vil farve kødet mørkt og kan give det en grim bismag. Jeg ved godt at der er nogle der mener at man bare skal lade den være urenset og forsøge at køle den ned med våde viskestykker. Men det bliver ikke min fisk der bliver behandlet således. Jeg kan tilføje at jeg har en sammenklappelig køletaske med på min pontonbåd, når jeg er på tur.



Redigeret af tolund - 22 Aug 2011 kl. 09:39
Til top
Frank Timm Gregersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Greg

Tilmeldt:: 26 Apr 2010
Geografisk: Tørring
Status: Offline
Beskeder: 214
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Greg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Aug 2011 kl. 09:49
Jeg har sådan en Igloo Marine 54 køleboks og den kan indeholde en laks på 8kg + en på 5kg på samme tid ;0)
 
Nu fisker jeg aldrig ved åen, men hvis du har sådan en fætter stående med is i bilen, så skal du være mere end almindeligt heldig for at fylde den op. Jeg bruger 1½ liters flasker med frosset vand i stedet for køleelementer og der er faktisk stadigt is i flaskerne efter 4døgn.... det siger lidt om isoleringen i såadan en køleboks.
 
MVH Frank
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Aug 2011 kl. 09:49
PS.: Flamingokasser der kan rumme en stor fisk, findes på markedet. Fanger du imidlertid en laks på 22,7 kilo, skal du nok alligevel straks hjem og prale og filmes af CNN Hug Wink
 
På vejen hjem kan du lade fisken være rullet ind i en billig sovepose med køleelementer i.
 
Se nærmere her:
 
Lad soveposen gå en tur i vaskemaskinen inden næste tur (hvor køreturen ellers kan komme til at føles lidt lang).
Bedste hilsner samt knæk & bræk

Torben Thinggaard
Til top
Morten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
morten

Tilmeldt:: 23 Apr 2006
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 139
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér morten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Aug 2011 kl. 09:53
Ok tak for svarene..
De kølebokse er noget dyre synes jeg. Men tænkte på om de alm. hvide flamingo kasser med låg man kan købe i byggemarkeder kan bruges til formålet?
Tænkte på at købe sådan én og så fylde frosne is poser og vand flasker?
Og så ligge den rensede fisk derned.

Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Aug 2011 kl. 09:56
Det er en rigtig god løsning Smile 
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Aug 2011 kl. 10:30
Hej Morten,
 
lige præcis. Og hvis du undlader at løfte låget, når først fangsten er lagt i kassen, vil du med masser af is kunne holde fisken på en meget lav temperatur i rigtig mange timer.
Bedste hilsner samt knæk & bræk

Torben Thinggaard
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Aug 2011 kl. 10:56
Kunne man ikke nøjes med en laks og så køre hjem med den.... behøves man at fylde fryseren op?
 
/J
Til top
Morten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
morten

Tilmeldt:: 23 Apr 2006
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 139
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér morten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Aug 2011 kl. 11:02
Citat: Jørgen S

Kunne man ikke nøjes med en laks og så køre hjem med den.... behøves man at fylde fryseren op?
 
/J

Så hvis du har planlagt en fiskedag, og du fanger en fisk i 1. kast ville du så pakke sammen og køre hjem ?Cry
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Aug 2011 kl. 11:13
ja, fik jeg en stor laks, ville jeg helt klart køre hjem med den for at få den opbevaret på rette måde. Kvaliteten af fisken bliver hurtigt meget ringe hvis den opbevares i mange timer i sommervarmen, selv om den er renset, svøbt i kolde klude mv.
 
men måske ville jeg helst nøjes med at få lov til at sætte den ud igen, da ikke ret mange i min familie spiser laks/ørred efter der er begyndt at komme multer på bordet
 
/J


Redigeret af Jørgen S - 22 Aug 2011 kl. 11:15
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Aug 2011 kl. 11:26
Ja det måtte komme - en positiv tråd der beder om råd - og udløse mange gode og konstruktive svar - skal selvfølgelig forsøges endt i fnidder om hvormange fisk vi skal have lov at tage....................suk !
H.
Thumbs Down


Redigeret af tackler - 22 Aug 2011 kl. 11:26
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Aug 2011 kl. 11:54
Hvis jeg har forstået Morten ret, så har han en god bid vej til fiskevandet og så er problemet vist det samme, uanset om det drejer sig om én fisk eller halvandet ton.
Bedste hilsner samt knæk & bræk

Torben Thinggaard
Til top
Morten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
morten

Tilmeldt:: 23 Apr 2006
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 139
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér morten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Aug 2011 kl. 11:56
mht rensning skal dette køres med rent postevand, og må det ikke gøres i åen pga bakterier ?

personligt er jeg ikke selv vild med selvfanget laks, måske hænger det netop lidt sammen med den opbevaring jeg har benyttet indtil videre.
Men min famile vil gerne spise dem... Jeg får ballade når jeg ikke hjemtager mine laks Big smile
Men vil nu rense og prøve at holde dem så kølige som muligt.

Til top
Morten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
morten

Tilmeldt:: 23 Apr 2006
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 139
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér morten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Aug 2011 kl. 11:57
Citat: TT101

Hvis jeg har forstået Morten ret, så har han en god bid vej til fiskevandet og så er problemet vist det samme, uanset om det drejer sig om én fisk eller halvandet ton.

Præcis..

For at være lidt mere konkret drejer det sig om Lagan.
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Aug 2011 kl. 11:59
Citat: tackler

Ja det måtte komme - en positiv tråd der beder om råd - og udløse mange gode og konstruktive svar - skal selvfølgelig forsøges endt i fnidder om hvormange fisk vi skal have lov at tage....................suk !
H.
Thumbs Down

Dejligt at se du igen bidrager med konstruktivt eftertænksomt

 
positivt indlæg, der relatere til tråden, relativt velovervejet
 
og  banebrydende, i stedet for de mange intetsigende
 
overflødige indlæg der ødelægge enhver tråd...... sukConfused
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Aug 2011 kl. 13:29
Hej Morten,
 
ja, det skal være postevand eller andet bakteriefrit vand. Og jeg er helt enig med Tommy i hans fine anvisninger vedrørende selve rensningen. Jeg tror dermed, at du vil komme til at nyde den selvfangede laks i fremtiden.
 
Bon appétit, mon ami!
Bedste hilsner samt knæk & bræk

Torben Thinggaard
Til top
yves hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
yves

Tilmeldt:: 12 Aug 2001
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér yves Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Aug 2011 kl. 15:04
Ja, stik den i gælle da når man kold ryger fisken har jeg hørt at det er næmere med hoved... så derfor.
Hilsen Yves.
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Aug 2011 kl. 17:07
Man afbløder fisken ved at skærer gællebuerne over. På de norske lakseopdræt bruger man at bedøve laksen inden man afbløder fisken. Så pumper hjertet stadigvæk og man får lettere blodet ud. Hvorfor gør man det, jo man får en bedre kvalitet og en pænere filet. Hvis ikke man gør det, så risikere man blodudtrækninger på den røgede filet og det sælger ikke. Man gør det samme med hvidfisk, torsk f.eks. Der skal bruges til saltning.
Til top
Bo G. Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
bgn5 Avatar

Tilmeldt:: 18 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bgn5 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Aug 2011 kl. 17:56
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Aug 2011 kl. 19:25
Sikke mange gode idèer der er kommet frem her i tråden!. Hvis du fanger en 10 kilos laks, er du selvfølgelig velforberedt på dette.Der er INTET i vejen med plastikposer!. Det drejer sig bare om, at bruge dem rigtigt!.

Hav en STOR plastikpose med (eller flere). Hav også 4-5 frosne kølebokse med indpakket i aviser. Laksen renses for gælder og indvolde. Herefter svøbes den i aviserne med indlagte frysebokse. Hele herligheden "glides" ned i en stor plastikpose!. Ogggg - hvis du har ekstra aviser til overs får "pakken" lige et ekstra lag af disse. Dette vil udelukke solens stråler fra at komme indenfor plastikken!. Jo flere frysebokse jo bedre!

Dette virker totalt godt!.

Mvh. - Kim -
Til top
Tonny Poulsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mauser98k Avatar

Tilmeldt:: 10 Mar 2009
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mauser98k Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Aug 2011 kl. 19:42
Jeg køber de store "termo poser" f.eks. i lidl og så fryser jeg nogle ½liters cola flasker (fyldt med alm. vand) ned dagen inden jeg tager på tur, en billig løsning der kan kasseres når det lugter lidt for meget af fisk, en rigtig køletaske og de dyre fryse elementer er ikke rare at gemme på når de ligger og oser :-)
mvh Tonny  
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Aug 2011 kl. 19:56
Tonny har du hør om det nye vidunder middel de kalder sæbe. Det virker rigtig godt hvis man tilsætter vand LOL "undskyld" jeg kunne ikke lade være.
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Aug 2011 kl. 20:02
Tolund he heeeeeeee!!.

Det minder mig om, at jeg i går væltede mig i hvidløg. Jeg skulle så i dag ned i banken og sætte penge ind, da jeg havde købt nogle hulens dyre ting på Ebay!.

Jeg stod der i det lille banklokale med 20 andre personer, og i 35 gradesr varme. Jeg siger jer jeg lugtede "hvidløg" he he. Det var godt nok rart, at komme ud fra "radiatoren igen he he.

Mvh. - Kim -

Til top
Tonny Poulsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mauser98k Avatar

Tilmeldt:: 10 Mar 2009
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mauser98k Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Aug 2011 kl. 20:23

Tommy, hvis nu ikke lige det er tid for mit julebad, så undgår jeg helst vand og sæbe Big smile

Nej spøg til side så synes jeg at f.eks torsk er ret slemme at havde haft i "rygsækken", andre typer er mindre slemme Smile
mvh Tonny
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Aug 2011 kl. 21:18
Snak ikke om hvidløg. Vi har en hvidløgsmisbruger ansat Dead 
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Aug 2011 kl. 21:21
Wauhhhh. Ja så gælder det om, at have klemmen til næsen med he he. Sjovt nok er det rygerne der er mest følsomme overfor lugten.

Men problemet har jo ofte ryddet store lokaler for medarbejdere. Jeg har selv prøvet det. Da var det så ikke mig der var "kilden" he he.

Mvh. - Kim -
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum