Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

færrere vindknuder

 Besvar Besvar
Forfatter
Thomas Villadsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
tvv Avatar

Tilmeldt:: 19 Aug 2011
Geografisk: Midtsjælland
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tvv Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: færrere vindknuder
    Sendt: 26 Aug 2011 kl. 09:30
Hej med jer
 
Jeg er den glade ejer af en Vision extrem fluestang. Men den er meget hurtigt og kan det ikke betyde at der letter kommer vindknuder, her tænker jeg på at det ikke tilgiver fejl og derved opstår der vindknuder. 
 
Kunne jeg få glæde af at finde en stang der er en lille smule langsommere og hvor meget går det udover længden på kastet?
 
Glæder mig til at høre fra jer.
 
 
MVH
Thomas
Man kan vel kun fiske for lidt
Til top
Jesper Fohrmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fishmadman Avatar

Tilmeldt:: 13 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 404
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fishmadman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2011 kl. 10:20
Thomas:

Du må blot ryste den dårlige vane af dig...nu har du stangen..lær den at kende

Skift kastestil lidt af gangen

Særlig vigtig er det at du giver tid til at tingene retter sig ud for - og bag

Tag evt og byt lidt rundt på forfanget...til tider skal der små nuanceringer til at forandre hele oplægget..

Venlig hilsen

Jesper Fohrmann
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2011 kl. 10:53
Som Jesper er inde på, du skal give den tid til at rette linen ud. Jeg har selv en krudtugle og når jeg begynder at blive for ivrig, eller begynder at rykke i stangen, så går det galt. Jeg kan se på forfanget når det går for stærkt. Så flagre og bølger det i luften. Giv det en chance og få en til at hjælpe med at få dig på rette spor. Det hjælper at have en makker på sidelinjen, til at se hvordan linen opfører sig i luften.
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2011 kl. 11:11
Hej Thomas

Det er dig og ikke stangen som er årsagen :-)
Et stangskifte vil ikke hjælpe, kun en forbedring af teknikken.
Jeg kan anbefale at tage på et kastekursus med en god instruktør det er penge givet godt ud!

Mvh
Lasse
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2011 kl. 13:34
3 gode råd fra mig
Teknik-teknik-teknik

Et hjælp til at lære den rigtige teknik
er et kastekursus

Vh Tommy
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2011 kl. 14:12
Ja knuder på forfanget har jeg også i sin tid haft. Især med vinden lidt skævt ind bagfra. Så tager det jo forfanget lidt længere tid at strække sig helt ud, og piskesmæld og knuder følger med. At jeg så også fik mig selv i nakken hele to gange på samme dag, fik mig til at tænke på at skifte lidt ud i timingen he he.

Men held og lykke med tilpasningen Smile

Mvh. - Kim -


Redigeret af kikophil - 26 Aug 2011 kl. 14:13
Til top
Thomas Villadsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
tvv Avatar

Tilmeldt:: 19 Aug 2011
Geografisk: Midtsjælland
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tvv Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2011 kl. 18:14
Tak for svarene.
Jeg må med gru konstatere at I ikke vil støtte mig med gode agumenter over for fruen, så man kunne få sig en ny stang. Så kunne det jo være at jeg skulle tage til ham kasteinstruktøren.
 
Nu vil jeg så vende opmærksomheden til mit løbeforum for at se om ikke de er bedre med idéerne til et nyt pulsur, jeg løber nemlig ikke stærkt nok. Clown
 
Med venlig hilsen
Thomas "grejtosse"
Man kan vel kun fiske for lidt
Til top
Martin Nørgaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MartinNørgaard

Tilmeldt:: 19 Nov 2008
Geografisk: Fredericia
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MartinNørgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2011 kl. 18:17
konge humorLOL
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2011 kl. 18:20
He heeee

Ja så skal du ikke løbe den 30/10. Så er du pludselig en hel time ekstra bagud LOL

.................................. (vintertid) - LOL

Mvh. - Kim -
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2011 kl. 11:13

"Jeg må med gru konstatere at I ikke vil støtte mig med gode agumenter over for fruen, så man kunne få sig en ny stang. Så kunne det jo være at jeg skulle tage til ham kasteinstruktøren. "

Agumentet må jo være at man aldrig må gå ned på grej:)


Til top
Topper Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Toppen

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 84
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Toppen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2011 kl. 14:47
Jeg er overbevist om at du vil få meget mere ud af at lægge pengene hos en instruktør end du får hos grejpusheren. Stangen du har er der ikke noget galt med. Instruktøren kan hjælpe med teknikken ,men også med grej sammen sætningen og er denne ikke i orden får du jo både bedre teknik og argumenter til konen. Instruktøren sagde "det der er jo ..........."
 
MVH
Topper
Til top
Thomas Villadsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
tvv Avatar

Tilmeldt:: 19 Aug 2011
Geografisk: Midtsjælland
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tvv Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2011 kl. 16:10
se nu begynder det at tage form;)
Man kan vel kun fiske for lidt
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2011 kl. 19:06
Helt klart... du skal da have en sprit ny stang, måske 2, hvis det nu skulle gå galt med den første. Et nyt hjul der passer til dine nye stænger og.... passer resten af grejet til de nye stænger? Eller også ny her.
 
Fri hver anden aften til at øve kast sammen med kasteinskruktør, her kan medlemsskab af FFFD anbefales - de har dygtige kasteinstruktører. samt fri hver weekend til praktisk fiskeri, så du ikke glemmer hvad du har lært i ugen løb.
ER konen utilfreds over dette..... så er det en ny kone ogsåWink
 
 
knæk og Bræk
J
 


Redigeret af Jørgen S - 27 Aug 2011 kl. 19:08
Til top
Jørn Frank Mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lionfish Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2005
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lionfish Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2011 kl. 19:59
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2011 kl. 20:09
Ja og det giver temmeligt sikkert også bonus i dobbeltsengen....for den der smører godt kører jo godt. LOL
 
Mvh
Jim.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres