Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til opstart af lystfiskerhold

 Besvar Besvar
Forfatter
Kristian Villadsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kristian V

Tilmeldt:: 08 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 91
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kristian V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hjælp til opstart af lystfiskerhold
    Sendt: 26 Aug 2011 kl. 13:43
Hej jeg arbejder som pædagog på en specialskole i Århus området og skal til at starte et lystfiskerhold op med nogen unge drenge. Mit mål er at udvikle deres interesse for lystfiskeri så de nu og senere i livet har en fantastisk hobby (som vi jo alle herinde ved:))at tilbringe mange timer med.
Nå til sagen Som alle andre skoler har vi ikke mange finanser at gøre med, så jeg vil hører om der kunne være nogen der havde interesse i at hjælpe os på den ene eller anden måde. Vi har brug for grej i alle afskygninger, materialler værktøj vejledning i at lave blink og spinnere osv. alt har interesse. Så hvis der er nogen af jer herinde der har noget i kan tilbyde vil jeg meget gerne hører fra jer. Vi skal jo gerne have oplært nye lystfiskere til tage over efter os. Hvis i gerne vil hører mere om planer og tanker bag projektet vil jeg gerne uddybe. På forhånd tak  
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2011 kl. 14:19
Hej Kristian. Jeg har en del nye fastspolehjul, der bare ligger og fylder i skabet. Det er ikke luxushjul, men udmærkede til fladfisk/småtorsk/sild/makrel, gedder og derunder.

Hit med en adresse så sender jeg det på mandag!. (gratis)

Mvh. - Kim -


Redigeret af kikophil - 26 Aug 2011 kl. 14:19
Til top
Kristian Villadsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kristian V

Tilmeldt:: 08 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 91
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kristian V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2011 kl. 15:04
Super fedt ! det er lige sådan noget vi har brug for.
 
Du kan sende det til min adresse kriegersvej 19, 3. sal, lejl. 5, 8000 Århus C
eller skolens
Hørningskolen, vester allé 18b, 8362 Hørning att. Kristian Villadsen
 
Jeg siger tusinde tak på skolens og ikke mindst børnenes vegne Big smile
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2011 kl. 15:15
Hej igen!

Jeg faldt også lige over en hel ubrugte blink, så dem smider jeg også lige oveni. De skulle jo gerne have lidt at smide "ud/kaste" med, ellers bliver det jo hurtigt for kedeligt LOL

Jævnligt hjælper jeg selv en lokal klub for unge mennesker, men det betyder jo ikke, at andre ikke skal have glæde af det også he he.

Hvis du nu til sidst kommer til, at mangle line, vil en lokal "fiske puscher" sikkert gerne hjælpe med en gang billig nylonline. Læg evt. lidt tyk line inderst, og derefter den aktuelle line yderst. Så undgår man jo, at skulle bruge 3-400 meter tynd line til hver hjul.

Mvh. - Kim -
Til top
Kristian Villadsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kristian V

Tilmeldt:: 08 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 91
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kristian V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2011 kl. 16:32
Fantastisk! Smid gerne kasteskyts oveni Smile Og tak for de gode råd.
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2011 kl. 16:42
Puuuuh ha. Det var hårdt, at stå på hovedet i alle de ting, man går og får samlet sig. Jeg fandt også en hel del line. Der er nok 1,5 kilometer tilbage. Så mangler de bare stængerne, de får også en masse blinklåse med. Knuderne må du så lære dem, da disse jo er alfa og omega, om en fisk kommer ind eller ej. Der følger også en hel del knæklys med, men de bør jo monteres i nogle propper til formålet, hvilket jeg så ikke kunne finde. Jeg ser allerede deres øjne for mig he he. Det blev for resten til 6 stk. hjul, hvor de 5 er nye og det sidste er et Abu cardinal 5, der ikke har været brugt ret meget. Jeg håber så ikke, at de kommer op at skændes om hvad hvad hvor he he. Men det er du jo uddannet til Big smile

Jeg smider den afsted med posten på mandag!

Mvh. - Kim -


Redigeret af kikophil - 26 Aug 2011 kl. 16:43
Til top
Kristian Villadsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kristian V

Tilmeldt:: 08 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 91
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kristian V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2011 kl. 16:55
Jamen det bliver jo bedre og bedre Smile Ungerne skal jeg nok styrer de bliver jo ellevilde LOL Og knuderne har jeg styr på så det skal de nok få lært. Jeg siger endnu engang tak Clap
Til top
Heine Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
qweqqe Avatar

Tilmeldt:: 04 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér qweqqe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2011 kl. 17:09
har nogle stænger jeg ikke bruge mere...kvaliteten kan diskuteres, men undersøger det nærmere..


Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2011 kl. 17:12
Jamen det var da så lidt Kristian. Nu har jeg jo addressen, så når min gamle ryg bliver lidt mere medgørlig, ved jeg, at jeg har mere liggende på loftrummet og mine to kælderrum. Så kan det være, at der kommer en tidlig julegave igen.

Kristian - når nu i mangler stænger og propper, og evt. flere hjul, er det en god idè, at gå ned til den lokale "pusher", og spørge om han er interesseret i, at støtte klubben. I skal nok lige give klubben et navn først. I kan jo kalde jer for - sildehovèderne he he. Sælger vil gerne have noget reklame til en billig penge, så få evt. et lokalblad eller lignende til at lave en notits om denne nye klub, og nævn så heri div. støtte"ben" he he. Billig reklame og "billigt" grej Wink

Jeg har selv været igennem det, og det virker!.

Mvh. - Kim -


Redigeret af kikophil - 26 Aug 2011 kl. 17:14
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2011 kl. 17:32
Og så lige he he. Undskyld at jeg fylder lidt i tråden efterhånden, men hvis mine idèer kan komme "fiskesjakket" til hjælp sååååå....

Prøv evt. at iklæde annoncen som en konkurrence for ungdommen udskrevet af forhandleren. Han kan for få kr. 40 - 50 kr. købe f.eks. 50 sæt stang/hjul/line hjem, og sættene kan børnene så beholde bagefter. Præmierne behøver ikke, at være særlig store. F.eks. blinkæsker - line - hjul - endegrejs sæt - propper - forfang - ting han alligevel ikke sælger stort af he he.

Reklameværdien er 500 gange større for ham, end blot en lille reklame til 3000 kr. hvor han nævner 3-4 ting på tilbud!.

Forældrene følger jo i halen på ungerne, og "ungerne" ved jo godt, hvordan de får hevet far og mors hårdt tjente penge ud af lommerne på dem LOL

Vær frisk vær fri, vær modig - go for it!. Nu vil jeg ikke genere mere he he

Mvh. - Kim -


Redigeret af kikophil - 26 Aug 2011 kl. 17:33
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2011 kl. 19:23
Hej Kristian,
 
det lyder fantastisk godt og jeg tager hatten af for dit fine arbejde. Jeg vil gerne levere nogle fluer efte dine ønsker og står i øvrigt til rådighed med indspark vedrørende det meste inden for fiskeri, særligt hvad der har med fluefiskefiskeri, fluebinding at gøre. Jeg bor i Århus. Du er særdeles velkommen til at skrive på ttfishalot@yahoo.dk
 
Se også her:
 
 
 
 
  


Redigeret af TT101 - 26 Aug 2011 kl. 19:27
Bedste hilsner samt knæk & bræk

Torben Thinggaard
Til top
Kristian Villadsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kristian V

Tilmeldt:: 08 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 91
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kristian V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Aug 2011 kl. 22:51
Heine det ville være fantastisk med nogle stænger, sig endelig til hvis du finder noget der Smile

Kim jo mere du fylder jo bedre Smile Tidlige julegaver skal du bestemt ikke hører noget for dem tager vi gerne imod Big smile Har selv tænkt på at opsnuse en form for sponsorat ved de lokale grejpushere så dem skal jeg have fat i og se hvad de kan tilbyde, god ide med en lokalavis. Et navn skal vi da også have sildehovederne tjaa LOL Vi må se hvad de selv foreslår.

Torben fluefiskeriet er nok lidt for avanceret i første omgang, men det kan være vi kommer dertil senere ellers et flot tilbud, jeg henvender mig måske på et senere tidspunkt. Med hensyn til mit eget arbejde er der ikke andet at sige, end at det er fantastisk at se andre få den samme glæde ved fiskeri, som jeg selv har, det er så absolut det hele værd Big smile 

Til jer alle ClapClapClap
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2011 kl. 10:32
Hej Kristian,
 
sådan skal det lyde! Vedrørende eventuelle fluer, tænkte jeg i første omgang på nogle, som er velegnede til fiskeri efter et bombardaflåd på kysten eller i den lokale P & T-sø. Du siger bare til, hvis det på et tidspunkt skulle blive relevant.
Bedste hilsner samt knæk & bræk

Torben Thinggaard
Til top
Jesper Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jeb

Tilmeldt:: 27 Dec 2006
Geografisk: Vindelev
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jeb Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2011 kl. 10:45
Hej Kristian!
Du kan evt. rette henvendelse til a-fiskekrog. Har har før hjulpet andre foreninger igang.
Han plejer gerne at ville sponsorere noget grej.
 
Jesper
Til top
Claus Hingeberg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
claus Hingeberg

Tilmeldt:: 27 Aug 2011
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér claus Hingeberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2011 kl. 12:19
Hej Kristian,
Super projekt som selvfølgelig skal bakkes op.
Jeg har 4 spinnestænger 7´ 8´ & 9 fods der kun er brugt meget få gange.
2 rygsæk stole med lidt blandet grej i.
Kan se du bor i Århus, så du kan bare smutte forbi butikken en dag ved lejlighed og hente det.
 
De bedste fiske hilsner
 
Claus Hingeberg
Stefs Lystfiskergrej
Fredensgade 29
8000 Århus C.
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2011 kl. 12:31
Thumbs UpThumbs UpThumbs Up til Claus!
Bedste hilsner samt knæk & bræk

Torben Thinggaard
Til top
Kristian Villadsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kristian V

Tilmeldt:: 08 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 91
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kristian V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2011 kl. 15:15
Jeg er helt overvældet, havde ikke regnet med at få så meget hjælpBig smile. Claus jeg kommer forbi i næste uge det er virkelig fantastisk. Torben det med fluerne overvejer jeg lige, det er muligt at de kan håndtere bombarda forfanget om ikke alle så nogen af dem jeg må lige vurdere hvor gode de er eller bliverWink. Jesper hvordan får jeg fat i a-fiskekrog er det en profil herinde eller en forhandler eller hvordan? har du evt. kontakt oplysninger? Det er bare for fedt det her glæder mig helt vildt til at komme i gang. 
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2011 kl. 19:04
Kristian, det er et fantastisk initiativ du sætter op, og hvor er det skønt at se at brugerne herinde står på hoved og hale for at finde ting og sager til de kommende lystfiskere :-)
A-fiskekrog er en annoncør her på siden, og du kan finde linket i højre side når du er på forsiden af 123nu.dk.
 
Jeg kommer ikke lige forbi Århus-kanten foreløbig, ellers var jeg helt bestemt behjælpelig med knuder, kroge, fluebinding, kast og fiske-instruktion til poder/podinder.
Jeg ved at der på loftet her ligger nogle spinnnestænger, pt af for mig ukendt fabrikat.
Hvis andre fra mit nærområde har noget liggende i stang-størrelse, er jeg sikker på at vi kan finde ud af noget fælles-sending.
 
 
Til top
Kristian Villadsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kristian V

Tilmeldt:: 08 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 91
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kristian V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2011 kl. 00:11
Det ville være super med flere spinnestænger, så sig endelig til hvis det er noget der kan lade sig gøre. Jeg vil prøve at kontakte A-fiskekrog og se om de kan tilbyde noget. Jan tusind tak for din hjælp Thumbs Up
Til top
Glen Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Glen Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2010
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2011 kl. 00:41
Hej Kristian  hvis jeg var dig ville jeg prøve at ringe Til nogen af de store Importør Normark Danmark A/S og Svendsen sport A/S og høre om de ligger inde med noget som de ikke kan få soldt.

Mvh
Glen Rasmussen
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2011 kl. 00:45

Hva`så Glenn….lykkedes det for jer at finde fiskene ovre på Als ?

 

Mvh

Jim.

Til top
Glen Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Glen Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2010
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2011 kl. 00:58
Ja vi fandt da en enkelt på 46 cm som ikke kunne stå for en rejeflue..
Men hade mange hug/puffen til fluen. Syndes de var meget forsigtig Det ville sku nok have været med held ved det, men en flyde bombarda men en regnorm
lige som de ikke rigtig gad fluer eller kystang

vi fandt da et godt sted med masser af fisk som var ope af vandet og det hele men de gad ikke og på krogen

men ellers tak for hjælpen Jim

Mvh
Glen Rasmussen

Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2011 kl. 10:41
Hej Glenn.
 
Fint nok Thumbs Up...og skidt være med om man får dem, når blot man ved at der er liv.
 
Mvh
Jim.
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2011 kl. 13:13
Hej Kristian - Jeg ved, at jeg har et par ældre men fuldt brugbare fiskeknive!. Jeg vil dog lige først høre dig, om "poderne" må rende rundt med sådanne?. De er jo langt over knivlovens 7 cm. bladlængde, og vi ka` jo ikke ha`, at deres første fisketur ender på hotel tremmely he he. Jeg ved jo ikke lige hvor gamle de er, eller om der er andre "omstændigheder" der skal tages i betragtning!.

Jeg fandt også lige et par små keepnet, som så kommer med i "bank - øh fiskepakke 2" he he.

I kommer jo nok til få brug for nogle blinkæsker og lignende, hvis der skal være styr på disse. Dem har jeg desværre ingen af, men måske andre har?.

Mvh. - Kim -


Redigeret af kikophil - 28 Aug 2011 kl. 13:14
Til top
Kristian Villadsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kristian V

Tilmeldt:: 08 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 91
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kristian V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2011 kl. 19:01
Kim du er jo guld værdSmile Knivene må vi nok hellere springe over, der bliver nok et større forklaringsproblem, hvis jeg skal bede forældrene hente deres børn i hotel tremmely og ikke på skolen og min leder vil nok også blive temmelig rød i hovedetAngry. Men keepnet ville være suverænt, blinkæske finder vi en løsning på hvis ikke der er nogen der ligger inde med nogen de vil af med.
Til top
Kristian Villadsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kristian V

Tilmeldt:: 08 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 91
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kristian V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Aug 2011 kl. 19:25
Så har jeg hentet stænger og tasker med lidt grej hos stefs fluebinding, rigtig fine stænger tak til ClausClap
Til top
Steen Lindkvist Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Lindkvisten Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Østjylland. Å, sø, mose, kyst både spin og flue
Status: Offline
Beskeder: 89
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lindkvisten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Aug 2011 kl. 20:34
Hej Kristian

Når I engang når til at skulle på fisketur, er du meget velkommen til at kontakte os i Hadsten Lystfiskeriforening, så kan vi finde ud af noget med en tur til Lilleåen for ungerne - se mere på www.lilleaaen.dk

mvh

Steen Lindkvist, Hadsten Lystfiskeriforening


Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Aug 2011 kl. 22:46
Har en god stak siliconeforme til blink, masser af støbemetal, gasbrænder osv.
Vil godt nok ikke af med det, men stiller det gerne til rådighed (låns).
Måske en idé til et par vinteraftener (og måske sjovere for ungerne at fange laks med hjemmelavede blink?)
Bor ganske vist på Fyn, men det skal ikke være til hindring - kører gerne til Århus med det.
Til top
Kristian Villadsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kristian V

Tilmeldt:: 08 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 91
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kristian V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2011 kl. 10:38
Steen det er et super godt tilbud, vi kigger på det når vi kommer så langt, så kontakter vi jer hvis det passer ind i planlægningenBig smile.
 
Michael det er fornemt, jeg har endnu ikke fået kigget på hvordan vi skal lave vores hjemmelavede blink men det er muligt at vi gerne vil låne dit udstyr, så jeg kontakter også dig hvis det bliver aktuelt kan du muligvis sende mig dit nummer.
 
Tak til jer toClap   
Til top
Kristian Villadsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kristian V

Tilmeldt:: 08 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 91
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kristian V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2011 kl. 12:47
Så er pakken fra Kim kommet, Tak Kim det ser super godt ud fine fiskehjul, massere af line, helt nye møresilda blink, brugte blink osv. Super fedt nogen af ungerne har set det der er kommet og synes det er helt vildt fedt og de glæder sig.
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2011 kl. 14:20
Hej Kristian, det var så lidt. Godt at det kom frem. Nu går jeg jo, og tænker på, hvad ellers "vores" ivrige kommende lystfiskere har brug for.

Der har vel nok været mange gode tilbud/tilskud fra flinke personer på tråden.

Måske en dag, når du har fået lidt mere overblik over hvad i har, og hvad i kunne bruge, at du så nævner det igen?.

Jeg tror ikke, at vi har hørt, hvor mange børn ca. det drejer sig om?.

Den dag hvor det bare er madpakkerne der mangler, er vi vist nået til vejs ende he he.

Mvh. - Kim -
Til top
Kristian Villadsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kristian V

Tilmeldt:: 08 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 91
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kristian V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2011 kl. 17:02
Hej Kim, det har været helt overvældende med den hjælp der har været, virkelig dejligt med alle de flinke mennesker. Lige nu har jeg ikke et overblik over hvad vi har og hvad vi mangler, men jeg skal nok lave opdatering herinde når overblikket er der. Til at begynde med bliver det et hold på 5-6 børn og 2 pædagoger men det er meningen at det skal udvides senere vi skal jo have udviklet så mange unge lystfiskere som muligt. Vi skal prøve at komme forbi lidt forskelligt fiskevand så de ser hvad der er af muligheder vi tænker havne/mole fiskeri efter f.eks. flade og torsk, søen efter gedder, aborre og skaller, kysten efter havørreder, put and take og muligvis åen efter havørreder. Vi godt på vej til at have det meste udstyr med jeres hjælp så tak fordi i hjælper med at skabe grobund for dette projekt Clap
Til top
Kristian Villadsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kristian V

Tilmeldt:: 08 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 91
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kristian V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2011 kl. 17:09
Forøvrigt skal i ikke holde jer tilbage hvis i har gode forslag til forløbet her tænker jeg på fisketure og andet vi kan lave inden for lystfiskeriet vi tager imod alle ideer så kan vi selv sortere til og fra.
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2011 kl. 17:12
Hej Kristian, det er smadder rart at kunne hjælpe sådan en flok krudtugler he he. Min egen søn er næsten 21 år, så der er ikke meget "unge" i ham mere. Hans skæg er længere, og hans stemme dybere end min, samt han er 198cm. høj, så nu hedder det "lille far" he he.

De skal nok få et rigtig godt fællesskab omkring fiskeriet. Der er jo ikke noget bedre end ,at kunne være sammen og tale om fælles oplevelser.

P/S husk kameraet!. Deres forældre er garanteret også spændte på de kommende oplevelser.

Men jeg holder selvfølgelig øje med forløbet...
Vi høres ved
Mvh. - Kim -
Til top
Kristian Villadsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kristian V

Tilmeldt:: 08 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 91
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kristian V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2011 kl. 17:56
Ha ha ja de stiger jo i vejretLOL. Jeg skal selv til at have mit første barn om cirka 3 måneder så der går heldigvis en del år inden jeg står i den situation. Og Kim der skal tages rigtig mange billeder og forhåbentlig nogen med fisk og hvis jeg kan få tilladelse til det af børn og forældre smider jeg nogen herind så i kan se hvad vi laver.
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2011 kl. 17:58
Suverænt - Glæder mig allerede til at se poderne med gevinsten for deres insats Big smile
Til top
Anders NT Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
AndersNT

Tilmeldt:: 19 Feb 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér AndersNT Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Aug 2011 kl. 20:18
Hej!

Godt projekt, og fornem støtte af medlemmerne!
Er ret imponeret og overvældet på jeres vegne over hvor hjælpsomme folk har været.
Jeg har tidligere undervist i en ungdomsskole i lystfiskeri. Jeg kan anbefale Hessellund Sø-camping v. Karup. Her er der mulighed for P&T + et fint stykke af Karup Å.
Til top
Kristian Villadsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kristian V

Tilmeldt:: 08 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 91
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kristian V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Aug 2011 kl. 13:45
Ok Anders det vil jeg notere mig
Til top
Kristian Villadsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kristian V

Tilmeldt:: 08 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 91
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kristian V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Sep 2011 kl. 12:23
Er der nogen der har waders de kan undvære standarden er underordnet ?
Til top
Kristian Villadsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kristian V

Tilmeldt:: 08 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 91
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kristian V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Feb 2012 kl. 13:19

Til top
Kristian Villadsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kristian V

Tilmeldt:: 08 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 91
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kristian V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Feb 2012 kl. 13:20
Hvordan vedhæfter jeg billeder i denne tråd? 
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Feb 2012 kl. 13:33
uploads/107403/upload_billede.jpg



brug denne knap..

vælg filen på din pc og så skulle den ged være barberet Wink





Redigeret af René H.N. - 20 Feb 2012 kl. 13:45
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Kristian Villadsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kristian V

Tilmeldt:: 08 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 91
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kristian V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Feb 2012 kl. 15:15
Jeg fandt en anden løsning men tak for hjælpen :)
Til top
Kristian Villadsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kristian V

Tilmeldt:: 08 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 91
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kristian V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Feb 2012 kl. 15:16
Jeg vil gerne sige tak for jeres hjælp, på drengene og Hørningskolens vegne i har været medvirkende til, at det har været muligt, at give dem nogle gode oplevelser ved vandet. Nogen har fanget deres første fiske, andre deres største, nogen har ikke fanget noget, men alle har hygget sig :) Og der er nye lystfiskere på vej det er helt sikkert :)
De kommende måneder skal den stå på kystfiskeri med spinnestang efter havørreder og hornfisk. Vi mangler lidt forskellige ting, som der måske er nogen af jer der kan hjælpe med det er bombardaflåd, fluer, svivler, stopperler og waders.
Her kan i se lidt af hvad vi har lavet det sidste stykke tid :)

http://s1152.photobucket.com/albums/p495/villadsen1980/Fiskeholdet%202011/#!cpZZ1QQtppZZ24
Til top
Kristian Villadsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kristian V

Tilmeldt:: 08 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 91
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kristian V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Feb 2012 kl. 15:18
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres